Gelogen over dokter
dinsdag 16 april 2019 om 22:11
Hoi allemaal, ik zit een beetje met een probleem. Ik ben al een tijdje ziek en heb ook al medicijnen gekregen. M'n baas vraagt ook vaak hoe het gaat en gaf me laatst de indruk dat hij het niet meer zo geloofde en hij zei dat ik naar de dokter moest gaan. Ik zei dat ik dat niet kon vanwege m'n klachten maar hij zei toen dat ik iemand moest vragen of die me wou brengen. Dus zei ik dat ik dat wel ging proberen en ik naar de dokter zou gaan. Het ging echt niet dus ben ik niet gegaan. Maar mijn baas vroeg laatst weer hoe het ging en toen heb ik gezegt dat ik naar de dokter ben geweest en hij me medicijnen voorgeschreven heeft. Dit laatste is wel waar alleen heb ik deze medicijnen niet via de dokter maar via een familielid. Ik heb dus tegen de baas gelogen over dat ik bij de dokter ben geweest maar ik ben wel bang dat hij erachter gaat komen dat ik daar niet ben geweest en ik dan ontslagen word. Vooral wanneer ze de bedrijfsarts in gaan schakelen en ik daar moet zeggen dat ik niet naar de dokter ben geweest. Wat moet ik doen?
donderdag 18 april 2019 om 15:32
Ik heb vanochtend mijn baas gebeld om te vertellen dat de dokter gisteren langs was geweest en heb ook eerlijk gezegt dat de eerste x ik alleen medicijnen heb gekregen en niet bij de dokter ben geweest. Ik heb hier zodra het weer kan een gesprek over maar hij heeft me niet op staande voet ontslagen. Tot nu toe.lizenlotte schreef: ↑18-04-2019 13:43Ach to gaat ook nogal flexibel om met de waarheid en het meewerken aan herstel, wat dat betreft mag haar werkgever wat mij betreft net zo flexibel zijn met het interpreteren van de geldende regels bij ziekte. Eigen schuld dikke bult als ze geen geld meer krijgt nu ze 'ziek' is.
donderdag 18 april 2019 om 15:43
Ik snap de felle reacties wel maar ik vind dat als je niet alles weet van situatie je niet zo bevooroordeeld hoeft te reageren. Maar goed dat is mijn mening. Zoals bijvoorbeeld over dat ik op kosten van NL nu thuis zit. Ik zou hier ook kwaad om zijn maar in mijn geval kost het mezelf alleen maar want ik krijg niks.Celaena_Aelin schreef: ↑17-04-2019 10:32Snap je ook waarom je die felle reacties krijgt?
Heb je de assistente ook verteld hoe veel en hoe vaak je die medicijnen slikt?
Fijn dat de dokter straks komt!
donderdag 18 april 2019 om 15:48
Voorlopig nog niet. De dokter wou eerst zien of het met deze medicatie tegen duizeligheid en misselijkheid minder word. Hij zei namelijk dat de angst voor meniere de aanval sterker kan maken. Dus misschien als mijn duizeligheid en misselijkheid minder is dat ik rustiger word en de aanval minder sterk word of zelfs verdwijnt. Maar nogmaals het is nog geen officiële diagnose. De dokter is gewoon afgegaan op mijn symptomen en mijn verhaal.ReginaMills schreef: ↑18-04-2019 07:09Word je nu ook doorverwezen naar de kno arts TO? Lijkt me wel wenselijk.
donderdag 18 april 2019 om 15:52
Inderdaad daar moet je voor tekenen, en als je dat niet doet....
Is de werknemer verplicht mee te werken aan de medische machtiging?
Wanneer de werknemer niet wil meewerken, dan mag hij dit melden. In veel gevallen kan het dossier echter niet goed opgepakt en beoordeeld worden zonder deze kennis. Inzage in de achterliggende medische informatie is vaak nodig om goed re-integratieadvies te verstrekken.
Als werkgever kunt u op dat moment beslissen dat uw werknemer verwijtbaar is. Hierin kunt u zich beroepen op 3 artikelen van het Burgerlijk Wetboek:
artikel 629 lid 3, c: weigeren passend werk te verrichten. Dit is van toepassing wanneer de arts geen beslissing over werkhervatting kan nemen op basis van de informatie, die de werknemer hem verstrekt
of artikel 629, lid 3, d: weigeren mee te werken aan redelijk gegeven voorschriften gericht op re-integratie
ook kan de hoofdregel van artikel 7: 727 van toepassing zijn: geen arbeid, geen loon.
donderdag 18 april 2019 om 16:09
Ik zei ook dat hij dat DACHT. Het is nog geen officiële diagnose maar hij wou eerst zien of het met deze medicatie verdwijnt. Mijn dokter heeft wel vaker dingen eerst aangekeken voordat hij me doorstuurde. Ligt aan de ernst van de situatie, denk ik.
donderdag 18 april 2019 om 16:13
Als je niet gelooft dat ik ziek ben, waarom geef je die informatie dan aan mij door?-Janna- schreef: ↑18-04-2019 12:54Raar verhaal, maar toch even wat info over ziekte en 0 urencontract:
https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... encontract
Veel werkgevers, vooral uitzendbureaus, gaan nogal ehhh flexibel om met de regels die er zijn. Zorg er dus voor dat je zelf weet wat je rechten bij ziekte zijn. Bij ziekte dus hè![]()
vrijdag 19 april 2019 om 12:54
Sterker nog, als je te misselijk wordt van een auto, zit een huisarts vaak dichtbij genoeg om naartoe te lopen of te fietsen.
Maar wat heb je nou? Een evenwichtsstoornis of last van stress? Dat zijn wel 2 verschillende dingen...
vrijdag 19 april 2019 om 13:14
Als dat is, omdat jij vaak komt met allerlei vage kwaaltjes, dan snap ik 'm wel.Meisje1912 schreef: ↑18-04-2019 16:09Ik zei ook dat hij dat DACHT. Het is nog geen officiële diagnose maar hij wou eerst zien of het met deze medicatie verdwijnt. Mijn dokter heeft wel vaker dingen eerst aangekeken voordat hij me doorstuurde. Ligt aan de ernst van de situatie, denk ik.
vrijdag 19 april 2019 om 15:08
Op staande voet ontslaan kan, heel gek, alleen op staande voet. Dus "tot nu toe" suggereert iets onmogelijks: dat je alsnog op staande voet ontslagen zou kunnen worden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 19 april 2019 om 15:29
Je kunt niet ontslagen worden zolang je ziek thuis zit. Máár, natuurlijk zal hij wel de arbodienst inschakelen. Zij zullen telefonisch contact met je opnemen of zelfs zonder bericht vooraf bij je op de stoep staan, en jij wordt geacht de deur te openen. Je dient mee te werken aan een eventueel re-integratietraject. Een bedrijfsarts zal je dan onder te loep nemen, om te kijken of je in staat bent vervangend werk uit te voeren. En dat gebeurd periodiek.
Werk je niet mee - en jouw werkgever heeft zelf voldoende moeite gedaan - dan kan je werkgever je ontslaan.
Werk je niet mee - en jouw werkgever heeft zelf voldoende moeite gedaan - dan kan je werkgever je ontslaan.
vrijdag 19 april 2019 om 15:57
Jawel hoor. Je kan in beginsel niet ontslagen worden wegens ziekte, wel tijdens ziekte
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 19 april 2019 om 17:20
Wat dom wat dom....Meisje1912 schreef: ↑18-04-2019 15:32Ik heb vanochtend mijn baas gebeld om te vertellen dat de dokter gisteren langs was geweest en heb ook eerlijk gezegt dat de eerste x ik alleen medicijnen heb gekregen en niet bij de dokter ben geweest. Ik heb hier zodra het weer kan een gesprek over maar hij heeft me niet op staande voet ontslagen. Tot nu toe.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
vrijdag 19 april 2019 om 17:43
Je graaft je eigen grafMeisje1912 schreef: ↑18-04-2019 15:32Ik heb vanochtend mijn baas gebeld om te vertellen dat de dokter gisteren langs was geweest en heb ook eerlijk gezegt dat de eerste x ik alleen medicijnen heb gekregen en niet bij de dokter ben geweest. Ik heb hier zodra het weer kan een gesprek over maar hij heeft me niet op staande voet ontslagen. Tot nu toe.
Je gaat toch niet vertellen dat je vorige verhaal niet klopt, je gaat gewoon naar de dokter en geeft alsnog de bevindingen van de huisarts door..
vrijdag 19 april 2019 om 18:14
Ik val even middenin dit topic.
TO doet er goed aan om eerlijk te zijn tegen haar leidinggevende. Ten eerste voelde hij toch wel ergens aan, dat er ergens iets niet klopte. Vervolgens een kletsverhaal ophangen, wat wel waar is maar toch ook niet waar is, gaat op den duur een eigen leven leiden én dan komt de leidinggevende er toch wel achter. De huisarts zal hem niet vertellen, dat TO in eerste instantie niet bij hem/haar is geweest (mag ie volgens mij niet eens), maar TO praat haar mond voorbij óf neemt iemand in vertrouwen die zijn of haar mond voorbij praat en dan heb je de poppen aan het dansen.
Een leugentje om bestwil is oké ("sorry dat ik je oproepje heb gemist, maar mijn telefoon stond uit, want ik deed even een dutje"), maar gaan liegen over doktersbezoek, medicijngebruik of alles inhoudelijk over je ziekteverzuim is niet slim en ook niet bevorderlijk voor je nachtrust of innerlijke rust (schuldgevoel of bang om gesnapt te worden, gaat aan je vreten).
Je kan het beter allemaal opbiechten, dan dat hij er toch wel achterkomt.
TO doet er goed aan om eerlijk te zijn tegen haar leidinggevende. Ten eerste voelde hij toch wel ergens aan, dat er ergens iets niet klopte. Vervolgens een kletsverhaal ophangen, wat wel waar is maar toch ook niet waar is, gaat op den duur een eigen leven leiden én dan komt de leidinggevende er toch wel achter. De huisarts zal hem niet vertellen, dat TO in eerste instantie niet bij hem/haar is geweest (mag ie volgens mij niet eens), maar TO praat haar mond voorbij óf neemt iemand in vertrouwen die zijn of haar mond voorbij praat en dan heb je de poppen aan het dansen.
Een leugentje om bestwil is oké ("sorry dat ik je oproepje heb gemist, maar mijn telefoon stond uit, want ik deed even een dutje"), maar gaan liegen over doktersbezoek, medicijngebruik of alles inhoudelijk over je ziekteverzuim is niet slim en ook niet bevorderlijk voor je nachtrust of innerlijke rust (schuldgevoel of bang om gesnapt te worden, gaat aan je vreten).
Je kan het beter allemaal opbiechten, dan dat hij er toch wel achterkomt.
zaterdag 20 april 2019 om 23:02
Als je alle reacties leest zal het je wel duidelijk worden.
zondag 21 april 2019 om 06:02
En wanneer heb je een gesprek met de psych?Meisje1912 schreef: ↑20-04-2019 23:05Mijn aanvallen zijn voorbij en ik ben weer bijna helemaal fit. Ik weet dus nog steeds niet 100 % wat het is maar ik voel me weer goed en ga dinsdag weer werken en heb dan ook een gesprek met m'n baas . Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen..
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.