Gelogen over dokter
dinsdag 16 april 2019 om 22:11
Hoi allemaal, ik zit een beetje met een probleem. Ik ben al een tijdje ziek en heb ook al medicijnen gekregen. M'n baas vraagt ook vaak hoe het gaat en gaf me laatst de indruk dat hij het niet meer zo geloofde en hij zei dat ik naar de dokter moest gaan. Ik zei dat ik dat niet kon vanwege m'n klachten maar hij zei toen dat ik iemand moest vragen of die me wou brengen. Dus zei ik dat ik dat wel ging proberen en ik naar de dokter zou gaan. Het ging echt niet dus ben ik niet gegaan. Maar mijn baas vroeg laatst weer hoe het ging en toen heb ik gezegt dat ik naar de dokter ben geweest en hij me medicijnen voorgeschreven heeft. Dit laatste is wel waar alleen heb ik deze medicijnen niet via de dokter maar via een familielid. Ik heb dus tegen de baas gelogen over dat ik bij de dokter ben geweest maar ik ben wel bang dat hij erachter gaat komen dat ik daar niet ben geweest en ik dan ontslagen word. Vooral wanneer ze de bedrijfsarts in gaan schakelen en ik daar moet zeggen dat ik niet naar de dokter ben geweest. Wat moet ik doen?
woensdag 17 april 2019 om 07:12
Lieve to, je wordt toch ook niet rustiger als je al deze berichten leest (die helemaal waar zijn betreft medicatie van anderen overigens), als je baan op de tocht staat en je leugens aan het creeren bent waar je niet beter van wordt? Je draait helemaal vast zo.. denk om jezelf en bel de ha. Vertel wat je hebt, wat je tot nu toe hebt gedaan (incl medicatie), dat je baas wil dat je naar ha gaat, maar dat je niet weet hoe je dat moet organiseren als je zo ziek bent. Mensen die zich kwetsbaar opstellen worden vaak het best geholpen. Je hoeft niet te wachten tot je de oplossong hebt. Je kunt ook gewoon je verhaal/vraah daar neerleggen. Laat hen de oplossing maar bedenken. Daar zijn ze voor!
woensdag 17 april 2019 om 07:17
Als je een arbeidsovereenkomst hebt, heb je het recht je ziek te melden als je ziek bent. Je werkgever heeft dan de plicht je salaris door te betalen.
Je hebt ook de plicht om je herstel niet te belemmeren. Doe je dit wel heeft je werkgever het recht je salaris te stoppen.
Als je niet naar de dokter wilt maar wel ziek thuis wil zijn houd dan de eer aan jezelf en los het dan op door je werkgever te bellen en hem te vertellen dat hij je salaris mag stoppen
Je hebt ook de plicht om je herstel niet te belemmeren. Doe je dit wel heeft je werkgever het recht je salaris te stoppen.
Als je niet naar de dokter wilt maar wel ziek thuis wil zijn houd dan de eer aan jezelf en los het dan op door je werkgever te bellen en hem te vertellen dat hij je salaris mag stoppen
woensdag 17 april 2019 om 07:22
Wat je moet doen:Meisje1912 schreef: ↑16-04-2019 23:09Ja tis heel dom en ik moet naar de psychiater.. Ik vroeg alleen maar of iemand wist wat ik moet doen. Waarom hebben mensen altijd gelijk een mening ergens over ook als je er niet om vraagt? En ja ik snap dat dit een forum is waar iedereen z'n mening mag hebben maar kan dat niet een beetje minder fel? En niemand weet de rest van mijn situatie dus waarom allemaal zo bevooroordeeld?
Stoppen met liegen
Stoppen met die pillen
Huisarts bellen, al is het maar voor telefonisch consult/overleg.
Afspraak maken met de psychiater
Naar de afspraak gaan
Tegen werkgever zeggen dat je graag een afspraak met de bedrijfsarts wil
Met bedrijfsarts overleggen over werk
Waarom wij zo fel zijn:
Ten eerste omdat je heel gevaarlijk bezig bent. Die medicijnen zijn vast geen paracetamolletjes. Je hebt ze illegaal. Dus kun je verslaafd raken en/of schade aan je organen oplopen, zonder dat een arts daar van weet.
Ten tweede omdat je een heel dubbel signaal afgeeft: je bent te ziek om te werken, te ziek om naar de dokter te gaan maar het is allemaal niet zo ernstig dat de huisarts langs hoeft te komen. Dat klopt niet. Tel daarbij op dat jouw collega’s nu voor jou moeten opvangen en het feit dat jij op kosten van de rest van NL thuis zit, krijg je felle reacties.
woensdag 17 april 2019 om 07:32
Meisje1912 schreef: ↑16-04-2019 22:23Laat ik 't zo zeggen dat ik niet kan staan laat staan zitten in een auto vanwege de misselijkheid.. Dit komt door een aandoening aan het evenwichtsorgaan.
En jouw dokter heeft geen telefoon?
En je werkgever geen arbo-arts?
woensdag 17 april 2019 om 08:10
Meisje1912 schreef: ↑16-04-2019 22:23Laat ik 't zo zeggen dat ik niet kan staan laat staan zitten in een auto vanwege de misselijkheid.. Dit komt door een aandoening aan het evenwichtsorgaan.
Gelukkig gaat forummen nog prima
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 17 april 2019 om 08:29
woensdag 17 april 2019 om 08:50
blijfgewoonbianca schreef: ↑16-04-2019 22:37BEHANDELING
Afhankelijk van de oorzaak van uw evenwichtsklachten zijn de volgende behandelingen mogelijk:
Repositiemanoeuvres: Bij BPPD (benigne paroxysmale positiedraaiduizeligheid) kan de arts een manoeuvre uitvoeren waarbij hij uw lichaam op een bepaalde manier draait om zo de losliggende ‘steentjes’ terug te brengen naar de plek in het evenwichtsorgaan waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
Het kan inderdaad heel erg goed zijn dat ze last heeft van BPPD. Heb ik ook gehad. Op een gegeven moment lag ik serieus een week in het ziekenhuis omdat ik he-le-maal niets meer kon. Op dag 1 wilde de dokter de BPPD behandeling al uitvoeren, maar ik kon niks meer dus ze hebben me eerst laten rusten. Thuis rust je natuurlijk niet helemaal zoals in het ziekenhuis. Na een week complete rust ben ik gewoon wandelend het ziekenhuis uitgegaan na twee keer BPPD behandeling. Thuis hebben we dit nog twee dagen herhaald en toen kon ik alles weer.
Met BPPD heb je trouwens geen aandoening, maar is het gewoon oorgruis dat is gaan wandelen en die kun je dus heel eenvoudig zonder medicatie oplossen.
Kortom: GA NAAR DE HUISARTS!!!!!!! En stop met de pillen die je nu slikt tot je een diagnose hebt waarvoor je wel medicatie nodig kunt hebben.
woensdag 17 april 2019 om 08:58
Nu je werkgever denkt dat je naar de ha bent geweest en medicatie hebt voorgeschreven gekregen, neem ik aan dat hij ook gaat denken dat je dan snel weer beter bent. Ik zou dus echt de ha bellen. Overleg wat mogelijk is. Misschien hoef je niet te komen omdat je er al mee bekend bent. Ga niet meer liegen, daar kom je niet verder mee en worden je paniekaanvallen ook niet minder van. Bel dus nu gelijk naar je ha en overleg! Sterkte.
woensdag 17 april 2019 om 09:11
Iemand hier stelde TO's bericht dat stress haar aandoening triggerd ter kwestie:
Een niet nader te noemen familielid van me heeft Ménière en stress is wel degelijk een aanstichter van veel van diens aanvallen.
Los daarvan klopt er natuurlijk heel veel niet aan je post TO.
Als dit een chronisch iets is (of minstens iets wat je al eens gehad hebt) staat dat in je medisch dossier en hoef je enkel de huisarts te bellen en die kan dan die daar de gepaste actie op ondernemen.
Als je kan forummen kun je ook telefoneren.
De huisarts kan je dan vertellen wat je wel en niet moet doen en wat de vervolgstappen zijn.
Je baas hoef je geen enkele medische info te geven. Hij mag daar niet naar informeren, enkel naar de verwachtte terugkeer datum. Het enige wat hij mag doen is de ARBO/bedrijfsarts inschakelen. Jij bent als werkgever wel verplicht mee te werken aan het herstel als je je salaris wilt behouden.
Een niet nader te noemen familielid van me heeft Ménière en stress is wel degelijk een aanstichter van veel van diens aanvallen.
Los daarvan klopt er natuurlijk heel veel niet aan je post TO.
Als dit een chronisch iets is (of minstens iets wat je al eens gehad hebt) staat dat in je medisch dossier en hoef je enkel de huisarts te bellen en die kan dan die daar de gepaste actie op ondernemen.
Als je kan forummen kun je ook telefoneren.
De huisarts kan je dan vertellen wat je wel en niet moet doen en wat de vervolgstappen zijn.
Je baas hoef je geen enkele medische info te geven. Hij mag daar niet naar informeren, enkel naar de verwachtte terugkeer datum. Het enige wat hij mag doen is de ARBO/bedrijfsarts inschakelen. Jij bent als werkgever wel verplicht mee te werken aan het herstel als je je salaris wilt behouden.
woensdag 17 april 2019 om 09:32
Oke dat laatste is niet waar want ik heb een 0 uren contract en krijg niet betaald als ik ziek ben. Helaas. Verder heb ik zojuist de dokter gebeld en hij komt straks langs. Met die medicijnen snap ik wat je bedoelt maar heb de assistente gezegt wat het waren en ze zei dat die medicijnen op korte duur geen kwaad kunnen. ( slik ze sinds zondag pas) ik ben benieuwd wat de dokter gaat zeggen.Celaena_Aelin schreef: ↑17-04-2019 07:22Wat je moet doen:
Stoppen met liegen
Stoppen met die pillen
Huisarts bellen, al is het maar voor telefonisch consult/overleg.
Afspraak maken met de psychiater
Naar de afspraak gaan
Tegen werkgever zeggen dat je graag een afspraak met de bedrijfsarts wil
Met bedrijfsarts overleggen over werk
Waarom wij zo fel zijn:
Ten eerste omdat je heel gevaarlijk bezig bent. Die medicijnen zijn vast geen paracetamolletjes. Je hebt ze illegaal. Dus kun je verslaafd raken en/of schade aan je organen oplopen, zonder dat een arts daar van weet.
Ten tweede omdat je een heel dubbel signaal afgeeft: je bent te ziek om te werken, te ziek om naar de dokter te gaan maar het is allemaal niet zo ernstig dat de huisarts langs hoeft te komen. Dat klopt niet. Tel daarbij op dat jouw collega’s nu voor jou moeten opvangen en het feit dat jij op kosten van de rest van NL thuis zit, krijg je felle reacties.
woensdag 17 april 2019 om 09:37
Sproetjespost schreef: ↑17-04-2019 08:50Het kan inderdaad heel erg goed zijn dat ze last heeft van BPPD. Heb ik ook gehad. Op een gegeven moment lag ik serieus een week in het ziekenhuis omdat ik he-le-maal niets meer kon. Op dag 1 wilde de dokter de BPPD behandeling al uitvoeren, maar ik kon niks meer dus ze hebben me eerst laten rusten. Thuis rust je natuurlijk niet helemaal zoals in het ziekenhuis. Na een week complete rust ben ik gewoon wandelend het ziekenhuis uitgegaan na twee keer BPPD behandeling. Thuis hebben we dit nog twee dagen herhaald en toen kon ik alles weer.
Met BPPD heb je trouwens geen aandoening, maar is het gewoon oorgruis dat is gaan wandelen en die kun je dus heel eenvoudig zonder medicatie oplossen.
Kortom: GA NAAR DE HUISARTS!!!!!!! En stop met de pillen die je nu slikt tot je een diagnose hebt waarvoor je wel medicatie nodig kunt hebben.
Ik heb dit ook gehad. Kon niet meer opstaan uit bed door de draaierigheid/misselijkheid. Mijn man heeft me naar de HA geholpen. Kreeg pilletjes en na een paar dagen was het over. Was wel heel eng idd. Ik ken ook iemand die wel een jaar deze klachten heeft gehad. Vreselijk.
TO; er zit maar 1 ding op en dat is toch contact opnemen met je huisarts. Je kunt toch uitleggen dat je niet daar kunt komen? Dat gebeurt echt vaker hoor.
woensdag 17 april 2019 om 09:38
Meisje1912 schreef: ↑17-04-2019 09:32Oke dat laatste is niet waar want ik heb een 0 uren contract en krijg niet betaald als ik ziek ben. Helaas. Verder heb ik zojuist de dokter gebeld en hij komt straks langs. Met die medicijnen snap ik wat je bedoelt maar heb de assistente gezegt wat het waren en ze zei dat die medicijnen op korte duur geen kwaad kunnen. ( slik ze sinds zondag pas) ik ben benieuwd wat de dokter gaat zeggen.
Het is niet aan de assistente om te zeggen dat ze op korte duur geen kwaad kunnen. Dat hoort bij de arts of apotheker (in geval van meerdere medicijnen en de combi daarvan)
woensdag 17 april 2019 om 09:45
Eens, zo stapelen de problemen zich op.. wegduiken en jezelf verdoven gaat je niet helpen bij je herstel.OopjenCoppit schreef: ↑16-04-2019 23:14Dit klinkt als de lichamelijke verschijnselen van een angst/paniekstoornis.
Die 'slaappillen' van je dempen wel de klachten, maar ze lossen niks op. Sterker nog: nog even en je hebt er een probleem bij.
Zorg dat je -hoe dan ook, lopend, fietsend oid- bij de huisarts komt en laat je doorverwijzen naar een psycholoog.
Ik snap dat je lamgeslagen bent maar je moet de kracht vinden op oplossingen te bedenken. Je baas gaat je echt niet met rust laten.
woensdag 17 april 2019 om 10:02
woensdag 17 april 2019 om 10:32
Snap je ook waarom je die felle reacties krijgt?Meisje1912 schreef: ↑17-04-2019 09:32Oke dat laatste is niet waar want ik heb een 0 uren contract en krijg niet betaald als ik ziek ben. Helaas. Verder heb ik zojuist de dokter gebeld en hij komt straks langs. Met die medicijnen snap ik wat je bedoelt maar heb de assistente gezegt wat het waren en ze zei dat die medicijnen op korte duur geen kwaad kunnen. ( slik ze sinds zondag pas) ik ben benieuwd wat de dokter gaat zeggen.
Heb je de assistente ook verteld hoe veel en hoe vaak je die medicijnen slikt?
Fijn dat de dokter straks komt!
woensdag 17 april 2019 om 10:35
Paar dingen: met een 0-urencontract heb je volgens mij ook recht op doorbetaling bij ziekte (volgens mij kijken ze dan naar het gemiddelde dat je over de afgelopen 3 maanden hebt gewerkt, zo was het ooit in elk geval).
Als je sinds afgelopen woensdag ziek thuis zit, dan is dat iets anders dan "al een tijdje thuis". Maar het is wel weer tijd om aan de slag te gaan.
Ziekmelden zonder dat je je inspant voor je genezing vind ik een soort van spijbelen.
Medicijnen nemen die voorgeschreven zijn aan een ander zou illegaal moeten zijn. Het is hoe dan ook heel onverstandig.
En tot slot: als je niet in de auto naar de dokter kan terwijl iemand anders rijdt, dan neem je een kotszak mee voor onderweg. Het is vervelend, maar het is alleen maar misselijk zijn. Je wil dat dat ophoudt, zeker als het keer op keer terugkomt, dus moet je investeren in de oplossing. Je kunt niet de rest van je leven thuis blijven zitten.
Als je sinds afgelopen woensdag ziek thuis zit, dan is dat iets anders dan "al een tijdje thuis". Maar het is wel weer tijd om aan de slag te gaan.
Ziekmelden zonder dat je je inspant voor je genezing vind ik een soort van spijbelen.
Medicijnen nemen die voorgeschreven zijn aan een ander zou illegaal moeten zijn. Het is hoe dan ook heel onverstandig.
En tot slot: als je niet in de auto naar de dokter kan terwijl iemand anders rijdt, dan neem je een kotszak mee voor onderweg. Het is vervelend, maar het is alleen maar misselijk zijn. Je wil dat dat ophoudt, zeker als het keer op keer terugkomt, dus moet je investeren in de oplossing. Je kunt niet de rest van je leven thuis blijven zitten.
woensdag 17 april 2019 om 11:07
Volgens mij (klokken en klepels, pin me er niet op vast) moet je dan al wel minimaal een half jaar in dienst zijn en dit zelf claimen.-jolijn- schreef: ↑17-04-2019 10:35Paar dingen: met een 0-urencontract heb je volgens mij ook recht op doorbetaling bij ziekte (volgens mij kijken ze dan naar het gemiddelde dat je over de afgelopen 3 maanden hebt gewerkt, zo was het ooit in elk geval).
En in reactie op je laatste alinea: als TO inderdaad een stoornis heeft aan haar evenwichtsorgaan is het niet 'alleen maar misselijk zijn'
Hier kun je echt zo ziek van zijn, dat kun je je niet voorstellen als je er zelf niet bekend mee bent.
Goed dat je toch gebeld hebt TO
woensdag 17 april 2019 om 12:02
Klopt, en bij die bedrijfsarts zal ze langs moeten of de huisarts moet aantonen dat ze dit niet kan.viva-amber schreef: ↑17-04-2019 11:21Je manager mag medische zaken niet uitvragen. Bij twijfel dient hij de bedrijfsarts in te schakelen.
De bedrijfsarts wil ook weten wat ze gedaan heeft aan haar herstel en die mag haar huisarts bellen voor informatie.
woensdag 17 april 2019 om 12:11
Dat laatste mag alleen met toestemming van patiënt.