Napraattopic deel 110
dinsdag 2 april 2019 om 16:41
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 21 april 2019 om 12:59
In de paar jaar dat ik hier post heb ik me nooit als een soort hijgerige hyena op andere mensen gestort in de illusie dat dat een virtuele vriendschap met andere hijgerige hyena's zou bevestigen. Dat is een beetje de indruk die je van napraat zou kunnen krijgen, als je jouw posts leest. Alhoewel ik het vervelend vind als mensen zich niet vriendelijk bejegend voelen, distantieer ik me van dit geschetste beeld.Jest schreef: ↑21-04-2019 12:29'Erg dom en erg raar' volgens de goegemeente hier. En tegelijkertijd erken je een paar posts eerder dat er een kern van waarheid zit in wat ik zeg. Je komt er hier gewoon niet zomaar tussen en mensen hebben erg snel hun oordeel klaar. Dat is de sfeer hier. Al jaren. En dat kan heel leuk en gezellig zijn als je mee mag doen, weet ik uit eigen ervaring. Maar het kan ook heel lullig zijn voor andere forummers.
zondag 21 april 2019 om 13:03
En ik ondersteun de uitspraak van Jest ook, alleen zie ik het als een normaal groepsproces.Vesper- schreef: ↑21-04-2019 12:38Jest doet een uitspraak en dat wordt niet gewaardeerd. Ze vind geen steun in die uitspraak. Ik ondersteun die uitspraak duidelijk wel.
En als je je niet aangesproken voelt over hoe het hier soms aan toe gaat, waarom verdedig je het dan?
Ik vind janken een negatief woord waarmee je je gesprekspartner eigenlijk de mond wilt snoeren.
Heel napraat is een janktopic als ik jouw visie mag geloven.
En wat jij doet (en Jest): je stelt je 'boven' de vaste Napraters, want jullie zijn de enigen die in de gaten hebben hoe het er hier aan toegaat.
Dan voel ik me idd aangesproken. Zodra iemand stelt dat ie het beter weet dan ik, en dat ik maar eens bij mezelf te rade moet gaan, ga ik bij mezelf te rade. En als ik dan constateer dat ik vind dat het niet klopt dan vind ik het rete-irritant dat iemand blijft volhouden, en dus doet alsof ik te dom ben om het te begrijpen.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 21 april 2019 om 13:09
Natuurlijk kom je er hier niet zomaar tussen. Net zo min als dat je er zomaar tussen komt als je ineens mee gaat schrijven in een zwangerosaurussenmaandgroepje of als je als randstedeling in een Zuid-Limburgs pestdorpje gaat wonen. Waarom er nu specifiek hier een probleem moet worden gemaakt van dit alledaagse verschijnsel is mij een raadsel.
zondag 21 april 2019 om 13:15
Dit gaat me te ver!Lady*Voldemort schreef: ↑21-04-2019 13:09Natuurlijk kom je er hier niet zomaar tussen. Net zo min als dat je er zomaar tussen komt als je ineens mee gaat schrijven in een zwangerosaurussenmaandgroepje of als je als randstedeling in een Zuid-Limburgs pestdorpje gaat wonen. Waarom er nu specifiek hier een probleem moet worden gemaakt van dit alledaagse verschijnsel is mij een raadsel.
zondag 21 april 2019 om 13:16
En heel eerlijk, als ik, met mijn tamelijk misantropische levensinstelling (en debiel kommagebruik), ineens in een knusseltopic of zwangertopic ga posten, dan gaat dat vast ook mis. Er is niets knusseligs of zwangers aan mij.
Alsnog mag ik dan wel verwachten dat de knusselenden/zwangeren me gewoon vriendelijk negeren, niet dat ze me belachelijk maken. Dat zou op Napraat niet anders moeten zijn en ik heb zelden gemerkt dat het anders was.
Dat is natuurlijk wel interessant, hoe het kan dat meerdere mensen zo'n verschillend beeld van de situatie hebben.
Alsnog mag ik dan wel verwachten dat de knusselenden/zwangeren me gewoon vriendelijk negeren, niet dat ze me belachelijk maken. Dat zou op Napraat niet anders moeten zijn en ik heb zelden gemerkt dat het anders was.
Dat is natuurlijk wel interessant, hoe het kan dat meerdere mensen zo'n verschillend beeld van de situatie hebben.
zondag 21 april 2019 om 13:18
Terecht, het is ook te ver.
zondag 21 april 2019 om 13:18
Maar de napraat is eigenlijk een veel algemener topic, waar iedereen toch lekker mee moet kunnen napraten.Lady*Voldemort schreef: ↑21-04-2019 13:09Natuurlijk kom je er hier niet zomaar tussen. Net zo min als dat je er zomaar tussen komt als je ineens mee gaat schrijven in een zwangerosaurussenmaandgroepje of als je als randstedeling in een Zuid-Limburgs pestdorpje gaat wonen. Waarom er nu specifiek hier een probleem moet worden gemaakt van dit alledaagse verschijnsel is mij een raadsel.
Dus hoezo 'ergens tussenkomen'? Oké, er zijn een hoop vaste posters hier maar zij bezitten dit topic niet. Als ik hier iets te zeggen heb of over een topic wil napraten, dan doe ik dat. Meepraten in een vast clubje met zwangeren van november 2018 is toch wat gekker dan hier, als je zelf niet zwanger bent.
...
zondag 21 april 2019 om 13:19
Dit lijkt me een vrij redelijk standpunt, maar zoals je hierboven kunt lezen zit het blijkbaar heel anders en is hier sprake van een vastomlijnd groepsverband waarbinnen anderen op zijn best getolereerd en op zijn slechtst weggepest worden.Anárion schreef: ↑21-04-2019 13:18Maar de napraat is eigenlijk een veel algemener topic, waar iedereen toch lekker mee moet kunnen napraten.
Dus hoezo 'ergens tussenkomen'? Oké, er zijn een hoop vaste posters hier maar zij bezitten dit topic niet. Als ik hier iets te zeggen heb of over een topic wil napraten, dan doe ik dat. Meepraten in een vast clubje met zwangeren van november 2018 is toch wat gekker dan hier, als je zelf niet zwanger bent.
zondag 21 april 2019 om 13:19
Iedereen kan ook meepraten. En degene die het een interessant bericht of onderwerp vinden haken aan en de anderen niet. Zoals overal en zoals in het echte leven.Anárion schreef: ↑21-04-2019 13:18Maar de napraat is eigenlijk een veel algemener topic, waar iedereen toch lekker mee moet kunnen napraten.
zondag 21 april 2019 om 13:24
Maar er zijn dus echt wel wat forummers die dat zo voelen, en anderen die dit gevoel bewust of onbewust voeden. Dat is wel jammer.Betty_Slocombe schreef: ↑21-04-2019 13:19Dit lijkt me een vrij redelijk standpunt, maar zoals je hierboven kunt lezen zit het blijkbaar heel anders en is hier sprake van een vastomlijnd groepsverband waarbinnen anderen op zijn best getolereerd en op zijn slechtst weggepest worden.
...
zondag 21 april 2019 om 13:26
Ja, ik vind het ook jammer, maar ik herken het niet. En dat is natuurlijk lastig, want wie weet ben ik wel enorm cognitief dissonant. Wat ik wel herken is dat hier regelmatig mensen ineens heel boos posten dat het hier stom is en iedereen gemeen is.
zondag 21 april 2019 om 13:28
Ik heb juist andersom geleerd. Waarom moet je je bewijzen. Gewoon je ware zelf laten zien. Sommige mensen vinden dat leuk en sommige mensen niet swà. Ik vind ook niet iedereen leuk.
zondag 21 april 2019 om 13:29
Ik geloof dat je niet begrijpt wat ik bedoel.DuchessMeganMarkle schreef: ↑21-04-2019 13:28Ik heb juist andersom geleerd. Waarom moet je je bewijzen. Gewoon je ware zelf laten zien. Sommige mensen vinden dat leuk en sommige mensen niet swà. Ik vind ook niet iedereen leuk.
Bewijzen als in: laten zien wie je bent en wat anderen aan je hebben.
En je ware zelf laten zien is discutabel.
zondag 21 april 2019 om 13:36
Ja hoor. Je weet het weer lekker te brengen. Deze post kan ook voor jou gelden.Solomio schreef: ↑21-04-2019 13:03En ik ondersteun de uitspraak van Jest ook, alleen zie ik het als een normaal groepsproces.
En wat jij doet (en Jest): je stelt je 'boven' de vaste Napraters, want jullie zijn de enigen die in de gaten hebben hoe het er hier aan toegaat.
Dan voel ik me idd aangesproken. Zodra iemand stelt dat ie het beter weet dan ik, en dat ik maar eens bij mezelf te rade moet gaan, ga ik bij mezelf te rade. En als ik dan constateer dat ik vind dat het niet klopt dan vind ik het rete-irritant dat iemand blijft volhouden, en dus doet alsof ik te dom ben om het te begrijpen.
zondag 21 april 2019 om 13:39
Klopt. Ik zie zoveel andere forummers hier ook komen praten over een topic. Dat is natuurlijk de bedoeling van napraat. Het is hier ook wel een theekransje af en toe. Ik vind dit topic één van de leukere topics op het forum, het gaat over van alles en nog wat, zoals: chocolade klets, muziek linkjes wat ik eigenlijk jammer vind dat we dat niet meer doen sinds de initiatiefnemer een perma heeft gekregen. Lullen over eten is leuk. Af en toe kan het hier ook knetteren. Af en toe gewoon even zeiken dat vind ik erg leuk.Anárion schreef: ↑21-04-2019 13:18Maar de napraat is eigenlijk een veel algemener topic, waar iedereen toch lekker mee moet kunnen napraten.
zondag 21 april 2019 om 13:48
Ik heb de hele ochtend dit liedje in mijn hoofd.
Queen-Bohemian Rhapsody
https://youtu.be/fJ9rUzIMcZQ
Queen-Bohemian Rhapsody
https://youtu.be/fJ9rUzIMcZQ
zondag 21 april 2019 om 13:54
Sommige mensen zijn fijn om mee te knusselen, anderen om lekker samen te zitten mopperen. Allebei heeft het wat, vind ikBetty_Slocombe schreef: ↑21-04-2019 13:16En heel eerlijk, als ik, met mijn tamelijk misantropische levensinstelling (en debiel kommagebruik), ineens in een knusseltopic of zwangertopic ga posten, dan gaat dat vast ook mis. Er is niets knusseligs of zwangers aan mij.
zondag 21 april 2019 om 15:17
Yasmijn van harte! 93 is het toch??
Ik wil graag een lijstje van vaste napraters, om te weten of ik er nu eindelijk ergens bij hoor.
Ik heb trouwens niet de ambitie om aardig gevonden te worden, of slim.
Eigenlijk gebruik ik jullie allemaal als slachtvee/proefpersonen voor mijn raadselachtige hersenspinsels.
Ik wil graag een lijstje van vaste napraters, om te weten of ik er nu eindelijk ergens bij hoor.
Eigenlijk gebruik ik jullie allemaal als slachtvee/proefpersonen voor mijn raadselachtige hersenspinsels.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 21 april 2019 om 15:31
Geheel tot uwer beschikking..feow schreef: ↑21-04-2019 15:17Yasmijn van harte! 93 is het toch??
Life is short. Eat dessert first.
zondag 21 april 2019 om 15:42
Voelt toch als valsspelen, zo'n slapende dame slachtofferen.
Eerst dit dan maar:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.