Na tien jaar relatie.. geen ring

23-04-2019 15:22 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik vraag me af hoe anderen hier over denken. Mijn vriend (28) en ik (25) zijn over een paar maandjes een decennium samen. We hebben twee jaar geleden samen een huis gekocht, we wonen al 5 jaar samen. Goede baan allebei, met leuke salarissen. We hebben het met regelmaat over de toekomst, en dan eigenlijk over kinderen. Ik wil getrouwd zijn voor er kinderen komen, dat weet hij. Zelf zegt hij ook te willen trouwen.

Vriendinnen die hun vriend minder lang kennen hebben wél die ring om hun vinger. Ik ben het vriendje/vriendinnetje-verhaal zat, we zijn volwassen. Ligt dat aan mij?
anoniem_352227 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 19:44
32.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
23-04-2019 16:15
Dat bespreken vind ik een goeie tip. Maar waarom moet er perse een aanzoek volgen op zo'n overleg?


Ik snap het hele aanzoek-gedoe niet. Trouwen is een beslissing die je samen maakt, in goed overleg. En als je dan samen hebt besloten om te gaan trouwen, kun je ook samen een ring uitzoeken, als die ring zo belangrijk voor je is.
Als je dat toch beiden leuk vindt? Waarom niet?
Bij ons was het zo dat ik klaar was om te gaan plannen maar vriend nog niet, dus het aanzoek was het moment dat hij er ook klaar voor was. Als ik wist dat hij niks had met een aanzoek, had hij van mij ook mogen zeggen: ik ben er nu klaar voor. Maar we vonden het aanzoek allebei een leuke 'ceremonie' dus waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet hij jou perse vragen. Zegt hij dat? Gewoon zeggen, zullen we gaan trouwen? Wat vind jij een leuke maand? Zo heb ik het ook gedaan ging prima.
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen drie jaar ‘verwacht’ ik wel iets. Vooral tijdens grote reizen die we gemaakt hebben, of als hij aankomt met een doosje (waar dan oorbellen in zitten) op verjaardagen oid. Inmiddels beheerst het me een beetje. Vriendinnen die hun vriend minder lang kennen hebben wél die ring om hun vinger. Ik ben het vriendje/vriendinnetje-verhaal zat, we zijn volwassen.
:rofl: dat haal ik niet uit je post eigenlijk. Klinkt namelijk heel ónvolwassen :D
Vraag hém of trouw gewoon niet. Wat maakt zo'n papiertje nou uit. Enne, je bent pas 25 hè.

Btw Man die ik ken ervaarde dat heel anders. Hij kwam thuis van zijn werk en zijn "vrouw' zei, oja, voor ik het vergeet, we gaan trouwen :D
Alle reacties Link kopieren
Als je al zolang samen bent heb je het er toch al wel eens over gehad wanneer je zou willen trouwen en kinderen wilt krijgen?

Ik heb jaren tegen mijn vriend gezegd ik wil voorlopig nog niet trouwen dus je hoeft me ook nog niet te vragen en nu na 5 jaar en net 30 ben ik verloofd en gaan we volgend jaar trouwen. Vind ik zelf een mooie leeftijd maar praat er gewoon samen over! Geef aan wat jij zou willen en vraag hem wat hij zou willen en zoek daar een midden weg in, Succes!
Murrmurr schreef:
23-04-2019 15:43
+1 Waarom moet altijd alles hetzelfde als de dinnetjes? Je bent de laatste, nu is er toch al niks origineels meer aan.

Ik zou heel trendsetterig dan als eerste uit elkaar gaan.
Ik denk dat die man niet eens weet dat jij zo'n show verwacht. Wat is er mis met 'schat wat zou je er van vinden mochten we eens een datum prikken om te trouwen?'
Moire schreef:
23-04-2019 15:45
Je bent niet in staat om tegen hem te zeggen dat je graag wil trouwen en een datum wil prikken?
Hè wat vulgair! Zou lady Mary Crawley zoiets doen?
Alle reacties Link kopieren
Erover praten en samen een datum prikken. Klaar.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Mozza schreef:
23-04-2019 15:38
Gaat het je om de ring of het huwelijk?
Vraag hem, of vraag hem of en wanneer hij het van plan is te doen.
Ik vind 25 trouwens jong om te trouwen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Om het zijn van man en vrouw, in plaats van vriendje en vriendinnetje. En 25 is jong ja, maar tegen de tijd dat het zover is ben je toch al snel 2 jaar verder
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
23-04-2019 16:32
Erover praten en samen een datum prikken. Klaar.

Zo doen volwassen mensen dat. Wat een afhankelijk gedoe zeg.
I told you walking was idiotic.
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:35
Om het zijn van man en vrouw, in plaats van vriendje en vriendinnetje. En 25 is jong ja, maar tegen de tijd dat het zover is ben je toch al snel 2 jaar verder
Hoezo 2 jaar verder. Kan heel snel hoor, trouwen....

Volgens mij leef je in een sprookjeswereld.
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie willen allebei huisje-boompje-beestje, maar omwille van de traditie ben jij aan het wachten tot jij hem vraagt? Mag ik dat een beetje gek vinden?
Als je 's avonds op de bank zit samen dan kun je toch gewoon eens zeggen van lieve schat, wordt het niet eens tijd dat wij een datum geen prikken voor onze bruiloft? Want ik ben daar wel aan toe.
Dan voer je een gesprek als 2 volwassenen. Wat jij wil is een toneelstukje, hetzelfde als je vriendinnen. Nou, wees volwassen en doe het anders! En trek je niks aan van commentaar.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 25 wel degelijk jong, vanwaar die haast? Zeker als jullie je hele (semi)-volwassen leven alleen elkaar hebben lief gehad. Misschien verstikt die gedachte hem wel, zeker als hij dan ook meteen aan de babies moet. Toen ik zijn leeftijd had stond trouwen echt nog niet op mijn radar en al helemaal niet bij mijn mannelijke vrienden..

Ik zou het lekker aankijken en als jullie elkaar over twee jaar nog steeds geweldig vinden en hij geen actie onderneemt, dan zou ik hem vragen.
Wat heeft iedereen hier tegen een aanzoek? Is toch leuk en romantisch? Ik had het met mijn vriend af en toe over 'ooit' trouwen en daar stonden we beiden achter zonder haast. Toen hij plots op een mooi moment een aanzoek deed vond ik dat superleuk! Hoefde ik niet voor te hinten of zeuren ofzo.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
23-04-2019 16:37
Dus jullie willen allebei huisje-boompje-beestje, maar omwille van de traditie ben jij aan het wachten tot jij hem vraagt? Mag ik dat een beetje gek vinden?
Als je 's avonds op de bank zit samen dan kun je toch gewoon eens zeggen van lieve schat, wordt het niet eens tijd dat wij een datum geen prikken voor onze bruiloft? Want ik ben daar wel aan toe.
Dan voer je een gesprek als 2 volwassenen. Wat jij wil is een toneelstukje, hetzelfde als je vriendinnen. Nou, wees volwassen en doe het anders! En trek je niks aan van commentaar.
Precies. En misschien zegt hij (zoals mijn vriend): ik wil je graag ten huwelijk vragen als ik daar aan toe ben.
Ook prima, maar dan weet hij in ieder geval dat jij er klaar voor bent.
Alle reacties Link kopieren
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:35
Om het zijn van man en vrouw, in plaats van vriendje en vriendinnetje. En 25 is jong ja, maar tegen de tijd dat het zover is ben je toch al snel 2 jaar verder
Valt mee hoor. Man en ik hebben een bruiloft geregeld in een buitenland en dat duurde vanaf het plan om te gaan trouwen, tot de daadwerkelijke bruiloft een half jaar. Mijn zus en haar man spanden de kroon, die hebben de hele boel geregeld in 3 maanden. En zelfs nog een prachtige jurk geregeld, terwijl overal gezegd werd dat dat maanden en maanden zou duren.
Kan dus best sneller dan 2 jaar.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:35
Om het zijn van man en vrouw, in plaats van vriendje en vriendinnetje. En 25 is jong ja, maar tegen de tijd dat het zover is ben je toch al snel 2 jaar verder
2 jaar?

We zijn 9 maanden na het overleg getrouwd, had wel eerder gekund maar die datum vonden we mooi.
Ik zou hem dumpen.

Het is overduidelijk dat ie geen kinderen wil met jou.


Op naar een volgende die wel aan de vereiste (trouwen, vervolgens kinderen) voldoet.
SimpeleZiel schreef:
23-04-2019 16:38
Wat heeft iedereen hier tegen een aanzoek? Is toch leuk en romantisch? Ik had het met mijn vriend af en toe over 'ooit' trouwen en daar stonden we beiden achter zonder haast. Toen hij plots op een mooi moment een aanzoek deed vond ik dat superleuk! Hoefde ik niet voor te hinten of zeuren ofzo.
Maar is het nog zo romantisch als je al 3 jaar lang teleurgesteld terug komt van vakantie en baalt van het paar oorbellen in het doosje?
Alle reacties Link kopieren
maledive schreef:
23-04-2019 15:46
Jullie willen in de toekomst allebei graag kinderen.

JIJ wil voor die tijd getrouwd zijn, hij kan zich hier ook in vinden.

Dan is de termijn van dat trouwen dus afhankelijk van de termijn dat er kinderen komen.
Is die termijn bij jullie hetzelfde? Praten jullie daarover?
Als hij pas over 10 jaar aan kinderen wil beginnen zou ik voorlopig niet op een aanzoek rekenen.
Ik wil ergens in de 30 kinderen (wil eerst wat grote reizen plus een leidinggevende functie) dus over een jaar of 6/7. Hij daarentegen wil rond zijn dertigste vader worden. Dat is dus eerder..
Thuis-in-eigen-huis schreef:
23-04-2019 16:39
2 jaar?

We zijn 9 maanden na het overleg getrouwd, had wel eerder gekund maar die datum vonden we mooi.
Mijn broertje 2 maanden na zijn aanzoek :)
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
23-04-2019 16:40
Maar is het nog zo romantisch als je al 3 jaar lang teleurgesteld terug komt van vakantie en baalt van het paar oorbellen in het doosje?
Wat een tragiek spreekt daar eigenlijk uit! Zou je vriend wel weten dat jij elke keer teleurgesteld bent?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:40
Ik wil ergens in de 30 kinderen (wil eerst wat grote reizen plus een leidinggevende functie) dus over een jaar of 6/7. Hij daarentegen wil rond zijn dertigste vader worden. Dat is dus eerder..
ga vast oefenen en vraag hem
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:35
Om het zijn van man en vrouw, in plaats van vriendje en vriendinnetje. En 25 is jong ja, maar tegen de tijd dat het zover is ben je toch al snel 2 jaar verder

:rofl: alsjeblieft zeg, overdrijf niet zo.
ninanoname schreef:
23-04-2019 16:41
Wat een tragiek spreekt daar eigenlijk uit! Zou je vriend wel weten dat jij elke keer teleurgesteld bent?
Ik? TO hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven