Bevalling 3e kind ervaringen gezocht!

24-04-2019 15:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag iedereen.

Ondertussen alweer over de helft van de zwangerschap van ons 3e kindje.. En nu begin ik hem ineens wat meer te knijpen voor de bevalling.

Dus ik zoek ervaringen van 3e bevallingen. Duurden die langer of korter dan de 2 bevallingen ervoor? En heb je hem ervaren als makkelijker of zwaarder dan de vorige 2?

Ben daar voornamelijk naar geinteresseerd ivm dat wij in het buitenland wonen, en ik 3 weken na de due date een terug ticket heb.
1e kind kwam op de uitgerekende datum, 2e kind 5 dagen te vroeg. Vraag me af hoe groot de kans is dat de 2e ineens 2 weken te lang blijft zitten.

En zou ik ook ook na de 40e week om een inleiding kunnen/mogen vragen in Nederland? Wat zijn daar de richtlijnen voor? Iemand een idee? :)

Sorry, heel veel vragen, Alvast bedankt!

p.s. de poll zijn eigenlijk 2 vragen in 1, wilde niet nog een andere topic vervuilen met mijn vragenvuur..

Wanneer is jou 3e kindje geboren en wat was je ervaring?

Totaal aantal stemmen: 32

Op de uitgerekende datum (3%)
Voor de uitgerekende datum (25%)
Na de uitgerekende datum (22%)
3e bevalling even zwaar als vorige (9%)
3e bevalling makkelijker dan vorige (28%)
3e bevalling zwaarder dan de vorige (13%)
1e bevalling met 39+5, kind lag in stuit, weeënstorm van 3,5 uur. Erg kort maar erg zwaar.
2e bevalling met 39+3, 4,5 uur, beter te doen tot verloskundige met 8 cm ontsluiting de vliezen brak. Toen ging het van 8 cm naar geboren in 10 minuten. Lekker snel, maar niet leuk.
3e bevalling met 39 weken precies en duurde 4 uur. Eitje, heeft 10 minuten echt veel pijn gedaan en voor de vorm heeft de verloskundige 1 minuut persen opgeschreven.
Dus steeds eerder en steeds makkelijker.
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik ben op de hoogte van het aanvragen van paspoort en de procedure daarvan.
yourlocalhero schreef:
24-04-2019 16:25
Eerste met 39 weken en 2 dagen na een bevalling van 6,5u.
Tweede met 39 weken en 5 dagen...ingeleide bevalling duurde 5,5u.
Derde met exact 40 weken en de bevalling duurde net aan geen 3,5u.

De eerste bevalling was het zwaarst..maar mentaal de tweede. Denk als ik daar geen EMDR voor had gehad de derde heel heavy was geworden.
Wat toevallig dat je dat zegt van EDMR therapie (zoals ik je zin lees, volgens mij klopt hij niet helemaal).
Maar ik had een traumatische 1e bevalling en de 2e bevalling was volgens het boekje ( 8 uren, ruggenprik kon niet vanwege iets met bloedplaatjes oid) Maar die 2e bevalling heeft mijn 1e trauma wel beetje doen verminderen.. Maar anders had ik ook zeker therapie nodig gehad.

Dank voor het delen!
No 3 kwam enorm na uitgerekende datum
Bevalling vond ik meevallen. Was enige vaginale bevalling. No 1 en 2 waren keizersneden (1 spoed en 1 gepland ). Ik was er erg blij mee iig.
1e ingeleid met 42 w + 1 dag. werd een spoedks na 2,5 dag.
2e geplande ks met 42 weken
3e een spoedks met 39 weken. Een geplande ks stond voor een week later.
1e: uitgerekende datum, 7u
2e: 41w, 2u
3e: 17w, 1u
4e: 39w, 3u
5e: 39w, 3u
6e: 38w, geen weeën

Ik ben een rare bevaller eigenlijk 😬. Nauwelijks weeën door een zgn luie baarmoeder en dat geeft nadien weer andere complicaties (veel bloedverlies).
Ik ben niet zo gemiddeld dus je hebt er niet zoveel aan vrees ik.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven