Spontaan bevallen na 41 weken?

24-04-2019 15:11 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 41.4 ... Hoewel ik het liefste af zou wachten tot de bevalling op een natuurlijke manier gaat beginnen, is vanuit het ziekenhuis toch aangegeven morgen al te willen starten met het ballonnetje, ook ivm kunnen inleiden voor het weekend... En moet dan ook direct opgenomen worden. Maar ik hoop zo dat die kleine zich voor morgenochtend nog meldt... Hebben jullie positieve ervaringen om te delen? Geeft misschien weer wat houvast...
Toch even reageren;
Ik ben met 42+2 (jaja) thuis gestript door de verloskundige met de bedoeling rustig naar het ziekenhuis te gaan om daar verder te gaan in leiden, als het nog nodig was . Ging echter spontaan zo snel dat ik thuis van een gezond kindje ben bevallen.
Achterste voren in bed, geen kans meer gehad om te draaien. :-)
De bedoeling was een paar dagen eerder in te leiden. Echter toen waren er zo veel spoedgevallen dat er geen ruimte was. Ik was nog zo fit dat ik met een gerust hart naar huis en het weekend in ging. Verloskundige kwam een paar x per dag even bij me kijken.
Maandag was het 1ste kerstdag en 2de kerstdag is mijn kindje geboren :yes:
anoniem_6511ac2a7cf86 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 21:01
Reden: Tikfout
1.58% gewijzigd
Heel veel succes TO! Het verlangen naar je kindje zal zo groot zijn...
Ik duim voor een mooie ervaring voor jullie!!
Veel succes to vandaag, nog even en dan heb je je kindje in je armen!
Ik zou met 42 weken ingeleid worden maar met 41.6 spontaan bevallen. Ik hoop met je mee. Je hebt het recht noh te wachten als je dat echt graag wil.
Succes to! Hier twee keer bevallen na 41 weken. Beiden keren stond de dag erna de afspraak met het zkh gepland om te gaan inleiden. Alsof ze het voelden :-) was met 41+6 en 41+5. Mijn moeder liep bij alle 4 haar kinderen ook door tot ruim na 41wkn (en mijn oma ook). We zijn uiteindelijk allemaal spontaan geboren (wel grote babies allemaal).
Met precies 41 weken een afspraak gemaakt voor inleiding voor de volgende dag. Die avond begonnen de weeën spontaan, en met 41+1 is ons kindje geboren.
Ik ben bevallen met 42.2 op eigen initiatief.

Het bleek na wat uren weeën en persen dat het een sterrenkijker was en hij de draai niet kon maken. Toen werd het een keizersnee. Volgens mijn gynaecoloog was baby er ook niet met 40 vaginaal uitgekomen.

Waar ik wel flauw van werd waren al die mensen die dachten dat het vanaf 37 weken normaal was om ingeleid te worden. ‘Want dan was de baby af’. En dit dan ook zeiden tegen mij. De draagtijd van een mensenbaby was 42 weken.

Doe wat goed voor jullie is TO. Luister naar de deskundigen en maak veilige keuzes.
Zo richting ziekenhuis. Duimen dat die kleine er snel is...
:cheer2: Veel plezier!
Succes! Ik vond mijn inleiding helemaal prima, geen gedoe met weeën in de auto of te laat voor een ruggenprik.
Ben ingeleid met stipt 41 weken na langdurig gebroken vliezen (61 uur....) en geen weeënactiviteit.

Maar goed ik wilde dan ook beslist niet thuis bevallen en héél graag pijnstilling dus dan is inleiden wel fijn hoor. :biggrin: was het ook nog lang niet zat, dus helemaal prima!

Ik wens je succes!
GlitterCupcake schreef:
25-04-2019 07:50
Ik ben bevallen met 42.2 op eigen initiatief.

Het bleek na wat uren weeën en persen dat het een sterrenkijker was en hij de draai niet kon maken. Toen werd het een keizersnee. Volgens mijn gynaecoloog was baby er ook niet met 40 vaginaal uitgekomen.

Waar ik wel flauw van werd waren al die mensen die dachten dat het vanaf 37 weken normaal was om ingeleid te worden. ‘Want dan was de baby af’. En dit dan ook zeiden tegen mij. De draagtijd van een mensenbaby was 42 weken. DIT!! Super irritant! Vriendinnen die gewoon zeiden: 'dan vraag je toch om een inleiding, gewoon zeggen dat je er door heen zit'?:geek:

Doe wat goed voor jullie is TO. Luister naar de deskundigen en maak veilige keuzes.
Hier spontaan bevallen na 41+2.

Inleiden/strippen is wel ter sprake gebracht door de gynaecoloog. Maar ik had zelf geen haast, het kind deed het prima en er was nog genoeg vruchtwater (als ik het me goed herinner speelde dat mee). Dus we hebben het afgewacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven