Wat vinden jullie.
donderdag 25 april 2019 om 17:49
Graag wil ik jullie mening.
Ik heb een lat relatie en mijn vriend heeft een zoon en ik heb 3 kinderen. Ik heb mijn kinderen om het weekend en hij heeft zijn zoon alleen het laatste weekend van de maand niet. Mijn vriend en ik zien elkaar alleen op zondag en maandag avond. Soms doen we iets leuks met de kinderen erbij.
Meestal valt het weekend dat hij zijn zoon niet heeft ( het laatste weekend van de maand) tegelijk met mijn weekend zonder kinderen. Ik kijk daar altijd enorm naar uit en heb het ook echt nodig die tijd samen. Tijd voor elkaar en tijd om iets te ondernemen en naar elkaar toe te groeien. Nu is het dus zo dat mijn vriend tijdens onze relatie een seizoenskaart voor de voetbal heeft genomen samen met zijn zoon. Helemaal leuk en dat gun ik ze ook.
Maar nu komt het dus wel eens voor dat er een wedstrijd is op de zondag dat zijn zoon bij zijn moeder is en het ons weekend is. Nu gaat mijn vriend dus ook op die dag zijn zoon halen om naar de voetbal te gaan terwijl het het weekend van zijn ex is en het ons vrije weekend is waarin ik graag een andere invulling geef of liever samen naar de voetbal ga met mijn vriend.
Het geval is dat we al niet elke maand 1 weekend samen hebben omdat de ene maand 5 weken en de ander 4 weken heeft en ik mijn kinderen om de week heb. En omdat mijn vriend dus de zaterdag dat hij zijn zoon niet heeft moet werken valt dat ook al af.
Zo blijft er echt heel weinig tijd voor samen over. Kunnen we bijna nooit eens een weekendje weg plannen oud.
Vinden jullie dat ik het kan maken om te vragen of hij de zondag in "ons" weekend echt vrij voor mij te houden.
Ik heb een lat relatie en mijn vriend heeft een zoon en ik heb 3 kinderen. Ik heb mijn kinderen om het weekend en hij heeft zijn zoon alleen het laatste weekend van de maand niet. Mijn vriend en ik zien elkaar alleen op zondag en maandag avond. Soms doen we iets leuks met de kinderen erbij.
Meestal valt het weekend dat hij zijn zoon niet heeft ( het laatste weekend van de maand) tegelijk met mijn weekend zonder kinderen. Ik kijk daar altijd enorm naar uit en heb het ook echt nodig die tijd samen. Tijd voor elkaar en tijd om iets te ondernemen en naar elkaar toe te groeien. Nu is het dus zo dat mijn vriend tijdens onze relatie een seizoenskaart voor de voetbal heeft genomen samen met zijn zoon. Helemaal leuk en dat gun ik ze ook.
Maar nu komt het dus wel eens voor dat er een wedstrijd is op de zondag dat zijn zoon bij zijn moeder is en het ons weekend is. Nu gaat mijn vriend dus ook op die dag zijn zoon halen om naar de voetbal te gaan terwijl het het weekend van zijn ex is en het ons vrije weekend is waarin ik graag een andere invulling geef of liever samen naar de voetbal ga met mijn vriend.
Het geval is dat we al niet elke maand 1 weekend samen hebben omdat de ene maand 5 weken en de ander 4 weken heeft en ik mijn kinderen om de week heb. En omdat mijn vriend dus de zaterdag dat hij zijn zoon niet heeft moet werken valt dat ook al af.
Zo blijft er echt heel weinig tijd voor samen over. Kunnen we bijna nooit eens een weekendje weg plannen oud.
Vinden jullie dat ik het kan maken om te vragen of hij de zondag in "ons" weekend echt vrij voor mij te houden.
donderdag 25 april 2019 om 18:15
Op maandag is hij pas half 8 bij mij. Dan is hij moe van het werken dus meer dan op de bank hangen zit er niet in.blijfgewoonbianca schreef: ↑25-04-2019 18:11Ga je elke maandagavond samen iets doen : uit eten, sauna, film,...
donderdag 25 april 2019 om 18:17
Ik snap je punt, maar als het van allebei de eigen kinderen zijn en je al bij elkaar in huis woont, denk ik wel dat het allemaal wat soepeler gaat. Kan me ook wel voorstellen dat je je kinderen doordeweeks niet constant meesleept naar het huis van je partner.Madeliefjees schreef: ↑25-04-2019 18:14Tot ze 16 waren heb ik mn man nog nooit alleen gehad voor een heel weekend. Waarom moet dat bij gescheiden mensen wel?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 25 april 2019 om 18:19
donderdag 25 april 2019 om 18:20
bijval en die heeft ze gekregen dus de rest is niet meer van belang.Pinda-Kaas schreef: ↑25-04-2019 18:18maar de tip die nu al regelmatig is gegeven: ga met hem het gesprek aan over hoe je samen voor meer samen-tijd kan zorgen daar reageer je stelselmatig niet op
wat wil je met dit topic?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 25 april 2019 om 18:20
Die optie hebben mensen die bij elkaar blijven met kinderen ook amper want die moeten ook altijd rekening houden met hun aanwezige kinderen. Het zijn de consequenties van je eigen keuzes.Noomie82 schreef: ↑25-04-2019 18:10Dank je wel voor je lieve reactie.
Ik heb dat gewoon echt nodig, tijd samen. Even geen snotneuzen erbij en hoeven zorgen en opletten.
Samen wakker worden is er nooit bij want zijn wekker gaat om half 5. Ook op zaterdag. Dus die vrije zondag is mij dierbaar, even geen stress, lekker samen kunnen blijven liggen, niet op de klok hoeven kijken en bijvb sex hebben wanneer we willen of naakt door huis lopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 25 april 2019 om 18:21
Dan vind ik het helemaal lullig om het via het kind te spelen. Pa geniet gewoon van zijn vrijheid.
anoniem_371845 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 18:22
0.42% gewijzigd
donderdag 25 april 2019 om 18:22
Inderdaad ik zal het gesprek anders moeten aangaan. Hoe we dus meer tijd voor elkaar gaan maken.Pinda-Kaas schreef: ↑25-04-2019 18:18maar de tip die nu al regelmatig is gegeven: ga met hem het gesprek aan over hoe je samen voor meer samen-tijd kan zorgen daar reageer je stelselmatig niet op
wat wil je met dit topic?
Ik ben ook bereid me hier voor aan te passen.
donderdag 25 april 2019 om 18:22
Zeg dat wel.the_Wicked_Witch schreef: ↑25-04-2019 18:21Ik heb je even geloept, weinig tijd voor elkaar lijkt me de minste van jullie problemen eerlijk gezegd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 25 april 2019 om 18:24
donderdag 25 april 2019 om 18:25
Nee al lang niet meer.
donderdag 25 april 2019 om 18:28
yep, je kunt toch ook door de week eens afspreken?Jawlensky schreef: ↑25-04-2019 17:54Dat heeft blijkbaar niet zijn prioriteit.
De keren dat jullie elkaar zien klinkt erg weinig, ik zou dat zelf denk ik ook niet zo prettig vinden. Maar om een ouder te vragen zijn kind minder te zien zou ik lastig vinden. Misschien kun je het bespreekbaar maken vanuit een andere invalshoek. Dus niet "ik wil jou meer zien, kun je je kind niet minder zien" (even cru gezegd), maar "Ik wil je graag meer zien, wil jij dat ook? En zo ja, hoe gaan we dat doen"
donderdag 25 april 2019 om 18:30
Wat jammer dat er mensen zo naar reageren.
Ik hoef helemaal geen bijval maar vind het wel fijn als mensen meedenken. Dus zoals ik het gesprek anders moet ingaan. Zijn kind en mijn kinderen zijn ook helemaal niet te veel. Mijn uitgangspunt is alleen hoe we wel samen meer tijd kunnen doorbrengen. Zo raar lijkt me dat niet toch.
Ik hoef helemaal geen bijval maar vind het wel fijn als mensen meedenken. Dus zoals ik het gesprek anders moet ingaan. Zijn kind en mijn kinderen zijn ook helemaal niet te veel. Mijn uitgangspunt is alleen hoe we wel samen meer tijd kunnen doorbrengen. Zo raar lijkt me dat niet toch.
donderdag 25 april 2019 om 18:30
Hij staat om half vijf op en is pas om half 8 thuis ?
Jullie wonen op een half uurtje afstand van elkaar toch ? Gaat hij dan kruipend naar zijn werk, ofzo ?
donderdag 25 april 2019 om 18:31
Uitslapen kan evengoed toch? Ik kan me niet voorstellen dat alle wedstrijden vroeg op zondagochtend zijn.Noomie82 schreef: ↑25-04-2019 18:10Dank je wel voor je lieve reactie.
Ik heb dat gewoon echt nodig, tijd samen. Even geen snotneuzen erbij en hoeven zorgen en opletten.
Samen wakker worden is er nooit bij want zijn wekker gaat om half 5. Ook op zaterdag. Dus die vrije zondag is mij dierbaar, even geen stress, lekker samen kunnen blijven liggen, niet op de klok hoeven kijken en bijvb sex hebben wanneer we willen of naakt door huis lopen.
Seksen wanneer je wil kan ik ook niet (mijn kinderen zijn er namelijk altijd), en naakt in huis lopen kun je prima in je eigen huis.
donderdag 25 april 2019 om 18:31
Trek bij elkaar in.Noomie82 schreef: ↑25-04-2019 18:30Wat jammer dat er mensen zo naar reageren.
Houd hem wakker, de maandagavonden
Ga mee naar voetbal
Zoek een oppas voor zijn koter
donderdag 25 april 2019 om 18:32