Dilemma afstand baan
zondag 28 april 2019 om 10:24
Hoi,
Ik ben nieuw op het forum, maar zit nu al een maand met een dilemma en ik moet voor 1 mei de knoop doorhakken. Het wordt wellicht een lang verhaal.
Ik heb een vriend ergens in België wonen en werk momenteel in Nederland. We zijn eerder een tijdje uit elkaar geweest, maar momenteel samen. Om weer samen te kunnen wonen ben ik op zoek gegaan naar een baan in België en heb ik er een gevonden. Een leuke baan met veel toekomstperspectieven waar ontwikkeling mogelijk is en een internationale sfeer hangt.
Momenteel werk ik in Nederland bij een klein bureau waar ik wel uitgekeerd ben, maar waar ik dichter bij mijn ouders woon.
Ik twijfel ook of de relatie ‘voor altijd’ zal blijven duren en of ik wel naar België moet gaan. Maar de baan trekt me wel heel erg aan. Ook heb ik er eerder gewoond en er ook een vriendinnengroep opgebouwd.
Heel warrig dus, maar ik weet niet wat ik moet doen:
- bij mijn huidige baan blijven in de buurt van mijn ouders waarbij mijn relatie sowieso uitgaaf
- naar België gaan en aan de leuke baan beginnen en hopen dat de relatie beter gaat als ik daar weer woon.
Ik heb trouwens geprobeerd of ik eventueel bij het hoofdkantoor in Nederland zou kunnen beginnen, maar op dit moment is daar helaas geen ruimte voor.
Ik ben nieuw op het forum, maar zit nu al een maand met een dilemma en ik moet voor 1 mei de knoop doorhakken. Het wordt wellicht een lang verhaal.
Ik heb een vriend ergens in België wonen en werk momenteel in Nederland. We zijn eerder een tijdje uit elkaar geweest, maar momenteel samen. Om weer samen te kunnen wonen ben ik op zoek gegaan naar een baan in België en heb ik er een gevonden. Een leuke baan met veel toekomstperspectieven waar ontwikkeling mogelijk is en een internationale sfeer hangt.
Momenteel werk ik in Nederland bij een klein bureau waar ik wel uitgekeerd ben, maar waar ik dichter bij mijn ouders woon.
Ik twijfel ook of de relatie ‘voor altijd’ zal blijven duren en of ik wel naar België moet gaan. Maar de baan trekt me wel heel erg aan. Ook heb ik er eerder gewoond en er ook een vriendinnengroep opgebouwd.
Heel warrig dus, maar ik weet niet wat ik moet doen:
- bij mijn huidige baan blijven in de buurt van mijn ouders waarbij mijn relatie sowieso uitgaaf
- naar België gaan en aan de leuke baan beginnen en hopen dat de relatie beter gaat als ik daar weer woon.
Ik heb trouwens geprobeerd of ik eventueel bij het hoofdkantoor in Nederland zou kunnen beginnen, maar op dit moment is daar helaas geen ruimte voor.
zondag 28 april 2019 om 10:44
zondag 28 april 2019 om 10:44
Kijk naar de consequenties van in Belgie je baan verliezen. Daar zijn de uitkeringen slechter dan in Nederland. En in de buurt van je ouders wonen en werken is natuurlijk praktischer dan bij je 'vlam van de dag'.
Onder de omstandigheden dat je relatie nu al niet lekker loopt zou ik er uberhaupt niet over peinzen.
Onder de omstandigheden dat je relatie nu al niet lekker loopt zou ik er uberhaupt niet over peinzen.
zondag 28 april 2019 om 10:47
zondag 28 april 2019 om 10:49
Je vriend had ook naar Nederland kunnen komen als hij belang hechtte aan jullie relatie. Waarom heeft hij dat niet gedaan en moeten alle opofferingen van jouw kant komen? Lijkt me gedoemd om te mislukken.Kleinedribbel schreef: ↑28-04-2019 10:47Nou het ging mis omdat ik te ver weg woonde, we hopen dat alles nu beter gaat, maar 100% zeker doen we dat nooit natuurlijk.
Ik zou voornamelijk dan voor de baan verhuizen en het zou fijn zijn als de relatie dan ook beter gaat, maar als het niet zo is, dan zien we het dan wel weer.
zondag 28 april 2019 om 10:49
zondag 28 april 2019 om 10:51
Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt, je zou neem ik aan niet zomaar naar België vertrekken als je vriend er niet was geweest. Dan had je gewoon dichterbij huis iets gezocht.Kleinedribbel schreef: ↑28-04-2019 10:47
Ik zou voornamelijk dan voor de baan verhuizen en het zou fijn zijn als de relatie dan ook beter gaat, maar als het niet zo is, dan zien we het dan wel weer.
Als jullie relatie verder prima is, zou ik het doen, maar ik proef aan je bericht dat dat niet helemaal het geval is.
zondag 28 april 2019 om 10:52
En dit zeker ook.redbulletje schreef: ↑28-04-2019 10:49Je vriend had ook naar Nederland kunnen komen als hij belang hechtte aan jullie relatie. Waarom heeft hij dat niet gedaan en moeten alle opofferingen van jouw kant komen? Lijkt me gedoemd om te mislukken.
zondag 28 april 2019 om 10:52
Ja misschien wel. Het feit is nu gewoon dat ik ben bang ben niet zon toffe baan te kunnen vinden in deze regio.pamelacourson schreef: ↑28-04-2019 10:51Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt, je zou neem ik aan niet zomaar naar België vertrekken als je vriend er niet was geweest. Dan had je gewoon dichterbij huis iets gezocht.
Als jullie relatie verder prima is, zou ik het doen, maar ik proef aan je bericht dat dat niet helemaal het geval is.
zondag 28 april 2019 om 10:56
tja ik zou echt alleen gaan als je los van de relatie daar ook heen wilt. Niet om de relatie te redden. Want dat moet van twee kanten komen en hij zegt simpelweg ik wil niet en daarmee is de kous af. De relatie ging toch al niet goed.
Dus wees 100% eerlijk tegen jezelf waarom je daarheen zou gaan. Is het echt voor de baan dan zou ik zeggen ga ervoor, het biedt je kansen, een nieuwe ervaring, je kent daar al mensen dus het is ook niet of je je hele leven achter je laat dan.
Dus wees 100% eerlijk tegen jezelf waarom je daarheen zou gaan. Is het echt voor de baan dan zou ik zeggen ga ervoor, het biedt je kansen, een nieuwe ervaring, je kent daar al mensen dus het is ook niet of je je hele leven achter je laat dan.
zondag 28 april 2019 om 10:57
"Het is een fantastische baan, maar ik doe het maar niet, want anders moet ik te ver bij papa en mama weg" zou wel heel onvolwassen klinken.Kleinedribbel schreef: ↑28-04-2019 10:49De baan lijkt me echt fantastisch, dat is eigenlijk het ‘probleem’. Ik ben bang dat ik niet zoiets soortgelijks ga vinden hier in de buurt, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Je ouders moeten geen rol spelen in deze beslissing, alleen de baan en je vriend (als je zou gaan samenwonen).
zondag 28 april 2019 om 10:58
Hoe weet je dat 't een toffe baan is? Ben je al bekend met de Belgische manier van werken; vaak meer hierarchie op de werkvloer dan wij in Nederland gewend zijn bijv.Kleinedribbel schreef: ↑28-04-2019 10:52Ja misschien wel. Het feit is nu gewoon dat ik ben bang ben niet zon toffe baan te kunnen vinden in deze regio.
zondag 28 april 2019 om 10:58
Kleinedribbel schreef: ↑28-04-2019 10:52Ja misschien wel. Het feit is nu gewoon dat ik ben bang ben niet zon toffe baan te kunnen vinden in deze regio.
Nou, dan probeer je het toch?
Het is niet zo dat de grenzen van Nederland daarna altijd voor je gesloten blijven.
Als het niet bevalt zoek je wat in Nederland, of waar dan ook.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 28 april 2019 om 10:59
Wat is er onvolwassen aan om in de buurt van je ouders te blijven? Als je daar 'n goeie band mee hebt heb je daar meer aan dan aan 'n vriendje. Ook als je ouders wat ouder worden en met hun gezondheid gaan sukkelen is het fijn dat je niet eerst 2 uur moet rijden voor je er kunt zijn.
zondag 28 april 2019 om 11:02
Dat kan lang duren en in de tussengelegen 30 jaar laat je alle fantastische banen schieten?redbulletje schreef: ↑28-04-2019 10:59Wat is er onvolwassen aan om in de buurt van je ouders te blijven? Als je daar 'n goeie band mee hebt heb je daar meer aan dan aan 'n vriendje. Ook als je ouders wat ouder worden en met hun gezondheid gaan sukkelen is het fijn dat je niet eerst 2 uur moet rijden voor je er kunt zijn.
zondag 28 april 2019 om 11:04
Ik heb banen altijd ondergeschikt gevonden aan woonomgeving. Je bouwt toch iets op voor jezelf in de omgeving waar je je sociale roots hebt en waar je het naar je zin hebt? Bedrijven gaan failliet, banen worden weggereorganiseerd, dus daar je woonomgeving op aanpassen zou ik sowieso niet doen.
zondag 28 april 2019 om 11:06
Dat leer je dan toch allemaal? Een werkervaring in het buitenland, ook al is het België, is heel leerzaam en leuk. En het is een internationaal bedrijf, wellicht zijn er in de toekomst andere mogelijkheden elders.redbulletje schreef: ↑28-04-2019 10:58Hoe weet je dat 't een toffe baan is? Ben je al bekend met de Belgische manier van werken; vaak meer hierarchie op de werkvloer dan wij in Nederland gewend zijn bijv.