Werk & Studie alle pijlers

Dilemma afstand baan

28-04-2019 10:24 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nieuw op het forum, maar zit nu al een maand met een dilemma en ik moet voor 1 mei de knoop doorhakken. Het wordt wellicht een lang verhaal.

Ik heb een vriend ergens in België wonen en werk momenteel in Nederland. We zijn eerder een tijdje uit elkaar geweest, maar momenteel samen. Om weer samen te kunnen wonen ben ik op zoek gegaan naar een baan in België en heb ik er een gevonden. Een leuke baan met veel toekomstperspectieven waar ontwikkeling mogelijk is en een internationale sfeer hangt.

Momenteel werk ik in Nederland bij een klein bureau waar ik wel uitgekeerd ben, maar waar ik dichter bij mijn ouders woon.

Ik twijfel ook of de relatie ‘voor altijd’ zal blijven duren en of ik wel naar België moet gaan. Maar de baan trekt me wel heel erg aan. Ook heb ik er eerder gewoond en er ook een vriendinnengroep opgebouwd.

Heel warrig dus, maar ik weet niet wat ik moet doen:
- bij mijn huidige baan blijven in de buurt van mijn ouders waarbij mijn relatie sowieso uitgaaf
- naar België gaan en aan de leuke baan beginnen en hopen dat de relatie beter gaat als ik daar weer woon.

Ik heb trouwens geprobeerd of ik eventueel bij het hoofdkantoor in Nederland zou kunnen beginnen, maar op dit moment is daar helaas geen ruimte voor.
redbulletje schreef:
28-04-2019 11:12
Maar je kunt je roots (ouders) nooit vervangen. En huizen verkopen en nieuwe kopen en weer van vooraf aan moeten beginnen is ook totaal niet mijn ding. Mijn huis is al 25 jaar mijn huis, dat is niet inwisselbaar.

Ik heb gelukkig goed contact met mijn ouders. En dat is altijd zo gebleven; hoe groot de afstand ook was. Afstand is prima te overbruggen. Hooguit vervelender als er ellende is, maar ook dan niet onoverkomelijk.
Een mens kan ook huren hoor; doe ik ook. Ideaal als je niet aan een woonplaats gebonden wilt zijn. Als ik morgen een baan krijg aan de andere kant van het land met huurhuis, weet ik zeker dat ik volgende maand weg kan zijn qua huis.
En België? Hoe groot is de reisafstand? Amper wat; als je 1x flink het gaspedaal indrukt, ben je België alweer door. ;-)
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 14:53
7.84% gewijzigd
.
tessaa wijzigde dit bericht op 23-05-2019 23:43
Reden: privacy
98.83% gewijzigd
Juist omdat de baan echt heel leuk lijkt en er geen kinderen in het spel zijn: probeer het gewoon!

Het is sowieso een waardevolle ervaring mi, hoe het ook loopt.
Tijdschriftenverslindster schreef:
28-04-2019 14:47
Het heeft me nog nooit enige moeite gekost om waar dan ook aan mijn nieuwe woonomgeving te wennen en daar sociale contacten op te bouwen. Ik ben enorm trouw in vriendschap; mijn vrienden eveneens. Afstand is nog nooit een probleem geweest. Ben blij dat ik nooit ben blijven hangen in de omgeving waar ik opgegroeid ben en daar ben blijven werken. Wat had het leven voor mij dan armoedig gevoeld omdat ik zowel qua werk nooit de kansen had gehad/kunnen benutten zoals ik nu heb gehad en qua privé had ik de mooiste momenten van mijn leven nooit meegemaakt als ik was blijven hangen in dat leventje en woonplaats uit mijn jeugd.
Dit heb ik eigenlijk ook altijd gehad inderdaad. Maar ik denk ook dat ik hoor te settelen, maar het niet per se wil. Haha, klinkt misschien raar. Ik heb echt heel veel aan deze reactie, dankjewel!
Tijdschriftenverslindster schreef:
28-04-2019 14:51
Ik heb gelukkig goed contact met mijn ouders. En dat is altijd zo gebleven; hoe groot de afstand ook was. Afstand is prima te overbruggen. Hooguit vervelender als er ellende is, maar ook dan niet onoverkomelijk.
Een mens kan ook huren hoor; doe ik ook. Ideaal als je niet aan een woonplaats gebonden wilt zijn. Als ik morgen een baan krijg aan de andere kant van het land met huurhuis, weet ik zeker dat ik volgende maand weg kan zijn qua huis.
En België? Hoe groot is de reisafstand? Amper wat; als je 1x flink het gaspedaal indrukt, ben je België alweer door. ;-)
Goed punt. Ik denk dat ik me ook een beetje gedwongen voel door de maatschappij om te kopen ofzo, terwijl de vrijheid van huren eigenlijk veel beter bij mij past. Ik ben namelijk niet honkvast en weet niet of ik het ooit zal worden. Bedankt voor je reactie!
Bedankt voor alle reacties. En ik denk dat ik het ook gewoon moet doen. De baan heeft alles wat ik zoek en het zou puur om praktische zaken gaan dat ik het niet zou doen en dat komt dan ook wel weer goed. Dankjewel voor alle reacties!
Als je toch geen kinderen krijgt en die baan zo graag wilt, dan zou ik ervoor gaan. Je kunt altijd nog terug als het niet bevalt. Ik zou ook wel naar het buitenland willen, maar dat kan niet vanwege werk en (stief)kinderen. Als ik de kans kreeg, zou ik het zeker doen.
Ik hoop dat het je relatie een boost geeft. Ik zou alleen inderdaad niet samen iets gaan kopen als je relatie niet 100% goed gaat, dan zit je toch ergens aan vast.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 28-04-2019 15:40
0.35% gewijzigd
Kleinedribbel schreef:
28-04-2019 15:12
Dit heb ik eigenlijk ook altijd gehad inderdaad. Maar ik denk ook dat ik hoor te settelen, maar het niet per se wil. Haha, klinkt misschien raar. Ik heb echt heel veel aan deze reactie, dankjewel!

Graag gedaan hoor. Je omgeving/de maatschappij kan wel vinden dat je je hoort te settelen, maar de vraag is wat jij wil. Hoewel me dat uit je reactie wel duidelijk lijkt. ;) Ik bedoel dat het draait om wat jij wilt. Iedereen kan vinden dat jij van alles moet volgens allerlei ongeschreven regeltjes en verwachtingen, maar jij moet je leven leiden en zij niet. Kies dus vooral wat goed voor jou voelt en wat jouw wensen zijn en niet wat hen gelukkig maakt. Dus als jij je niet wilt settelen, doe je dat toch gewoon niet. Wat een ander daarvan vindt, doet er totaal niet toe. Wat hen gelukkig maakt, maakt jou misschien doodongelukkig.
Kleinedribbel schreef:
28-04-2019 15:14
Goed punt. Ik denk dat ik me ook een beetje gedwongen voel door de maatschappij om te kopen ofzo, terwijl de vrijheid van huren eigenlijk veel beter bij mij past. Ik ben namelijk niet honkvast en weet niet of ik het ooit zal worden. Bedankt voor je reactie!
Zie vorige post. Kies wat bij je past en wat goed voor je is/je gelukkig maakt.
Als je niet honkvast bent en betwijfelt of je dat ooit wordt, heeft een huurhuis zeker voordelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven