Samenwoon dilema ! Help
maandag 29 april 2019 om 02:43
Vanmiddag was ik doodleuk aan het verkondigen aan iedereen op de verjaardag van mijn zoon. Dat langzaam aan de eerste stap word gezet naar samenwonen. De katten van mijn vriend zouden een deze dagen bij mij komen wonen. Zodat ze niet meer zoveel alleen zouden zijn. Bij vriend leek ik op zijn gezicht enige twijfels te zien .
In de avond ben ik erop in gegaan , en blijkt dat vriend er toch niet geheel achter staat om de katten te verhuizen. Vriend geeft aan dat hij teveel opoffert om te kunnen samenwonen. En de afstand naar zijn werk (35km)hem zal opbreken.
Hij heeft zijn zaak nu op 3min lopen, hij zou het liefste in de buurt van zijn zaak willen blijven wonen. Dus vind hij dat ik hem tegemoet moet komen.
Hij offert zijn koophuis op en afstand naar zijn werk word aanzienlijk groter.
Hij heeft zelf geen kinderen
Ik heb twee kids die hier hun school en vrienden en sport hebben. Mijn moeder die een grote rol speelt bij het opvangen van de kids.
Ik heb het verhuizen naar ander dorp of stad weliswaar al eerder bespreekbaar gemaakt bij de kids, toen gaven de kids aan niet van deze basisschool af te willen. Nog steeds geven de kids dit aan
Welke wens ik respecteer. Daarom zou in eerste instantie vriend ook hier naartoe komen
Nu wilt hij gaan latten tot ze naar de middelbare school gaan. Komende 5-7jaar dus... Hij vind dus feitelijk dat ik naar een dorp bij hem in de buurt moet verhuizen, wat meer is dan verhuizen mijn inziens. Omdat hij anders te ver naar zijn werk moet rijden.
In de avond ben ik erop in gegaan , en blijkt dat vriend er toch niet geheel achter staat om de katten te verhuizen. Vriend geeft aan dat hij teveel opoffert om te kunnen samenwonen. En de afstand naar zijn werk (35km)hem zal opbreken.
Hij heeft zijn zaak nu op 3min lopen, hij zou het liefste in de buurt van zijn zaak willen blijven wonen. Dus vind hij dat ik hem tegemoet moet komen.
Hij offert zijn koophuis op en afstand naar zijn werk word aanzienlijk groter.
Hij heeft zelf geen kinderen
Ik heb twee kids die hier hun school en vrienden en sport hebben. Mijn moeder die een grote rol speelt bij het opvangen van de kids.
Ik heb het verhuizen naar ander dorp of stad weliswaar al eerder bespreekbaar gemaakt bij de kids, toen gaven de kids aan niet van deze basisschool af te willen. Nog steeds geven de kids dit aan
Welke wens ik respecteer. Daarom zou in eerste instantie vriend ook hier naartoe komen
Nu wilt hij gaan latten tot ze naar de middelbare school gaan. Komende 5-7jaar dus... Hij vind dus feitelijk dat ik naar een dorp bij hem in de buurt moet verhuizen, wat meer is dan verhuizen mijn inziens. Omdat hij anders te ver naar zijn werk moet rijden.
maandag 29 april 2019 om 02:53
Blijven latten dus.
In de ideale wereld zelfs tot de kinderen 18 / van de middelbare school zijn.
Want je hebt vast geen tweeling en dus op 't moment dat 1 van de 2 naar de middelbare gaat, zit de andere nog altijd op de lagere school.
En als de laatste naar de middelbare gaat, zit de eerste daar al effe en wil die niet nog es verhuizen.
Kinderen gaan voor. Als hij niet wil verhuizen, dan maar niet onder 1 dak wonen.
Want je hebt vast geen tweeling en dus op 't moment dat 1 van de 2 naar de middelbare gaat, zit de andere nog altijd op de lagere school.
En als de laatste naar de middelbare gaat, zit de eerste daar al effe en wil die niet nog es verhuizen.
Kinderen gaan voor. Als hij niet wil verhuizen, dan maar niet onder 1 dak wonen.
maandag 29 april 2019 om 02:55
Klopt geen tweeling, bedankt voor je antwoord!Belg007 schreef: ↑29-04-2019 02:53Blijven latten dus.
maandag 29 april 2019 om 02:55
Even samengevat. Jij wilt met jouw redenen dat hij naar jou verhuist en hij wil met zijn redenen het tegenovergestelde. Als jij je kinderen nu de verhuizing niet aan wilt doen en hij zelf ook niet wil verhuizen, wat wil je dan dat iemand op het forum hierover zegt?
Aan jou de keuze. Met hem verder en dan dus voorlopig latten of toch verhuizen, of niet met hem verder. Je kunt hem niet dwingen en ook al lijk je zijn reden overdreven te vinden, als het voor hem een goede reden is, dan doe jij daar weinig aan. 35 km kan ook echt lang reizen zijn, maar dat ligt eraan hoe het rijdt. De ene 35 km is de andere niet. Maar al zou t hem maar 20 min kosten, als hij dat te veel vindt, weet je hoeveel hij voor jou overheeft op dit moment. Moet je zelf een keuze in zien te maken wat jij daarmee wilt.
Aan jou de keuze. Met hem verder en dan dus voorlopig latten of toch verhuizen, of niet met hem verder. Je kunt hem niet dwingen en ook al lijk je zijn reden overdreven te vinden, als het voor hem een goede reden is, dan doe jij daar weinig aan. 35 km kan ook echt lang reizen zijn, maar dat ligt eraan hoe het rijdt. De ene 35 km is de andere niet. Maar al zou t hem maar 20 min kosten, als hij dat te veel vindt, weet je hoeveel hij voor jou overheeft op dit moment. Moet je zelf een keuze in zien te maken wat jij daarmee wilt.
maandag 29 april 2019 om 03:00
Hebben de kinderen overigens een vader en hoe staat die over een verhuis door jou?
Stel dat je nu co-ouderschap hebt ... als jij straks 30 km verder woont is dat een pak lastiger, zo niet quasi onmogelijk.
En zelfs met een weekend-regeling waarbij hij in de buurt woont ... maakt het ook een pak lastiger om ze op zaterdag naar hobby's en vriendjes te brengen.
Beter overigens dat ie - je partner - er nu mee komt dat ie het voorlopig toch niet ziet zitten, dan dat het uitkomt als hij en de katten verhuisd zijn. En er hier eindeloze ruzies / discussies over ontstaan.
Stel dat je nu co-ouderschap hebt ... als jij straks 30 km verder woont is dat een pak lastiger, zo niet quasi onmogelijk.
En zelfs met een weekend-regeling waarbij hij in de buurt woont ... maakt het ook een pak lastiger om ze op zaterdag naar hobby's en vriendjes te brengen.
Beter overigens dat ie - je partner - er nu mee komt dat ie het voorlopig toch niet ziet zitten, dan dat het uitkomt als hij en de katten verhuisd zijn. En er hier eindeloze ruzies / discussies over ontstaan.
maandag 29 april 2019 om 03:12
Belg007 schreef: ↑29-04-2019 03:00Hebben de kinderen overigens een vader en hoe staat die over een verhuis door jou?
Om het weekend regeling met hun vader. Dus wel zo prettig om hier in de buurt te blijven ook voor vader.
Nouja het was dat ik erover begon, anders hadden we dit later gehad. Gelukkig merkte ik het tijdig op. N kwam hij ervoor uit. Jammer wel dat de kids alwel wisten van de plannen en ikzelf mezelf ook erop verheugd had. Deed wel even zeer, we hadden de discussie al vaak gevoerd. En dan toch weer terug bij af, hij heeft nu wel een aantal weken vanuit hier naar zijn werk gereden en gaf aan dat het rijden teveel werd.
maandag 29 april 2019 om 03:19
Latten jullie nu al en hoelang hebben jullie een relatie? Wat ik niet snap is dat je schrijft dat hij feitelijk naar een dorp bij hem in de buurt verhuizen: niet dat jullie gaan samenwonen.
Waarom zou hij dan eigenlijk zijn huis moeten verkopen als jij alleen maar in de buurt komt wonen? Ik snap het niet, sorry..
Hij wil dus dat jullie in de buurt komen wonen maar niet in zijn huis, ehmm...
Dan moet jij dus verhuizen en elke ochtend de kinderen naar hun eigen school brengen. Zolang ze gebracht moeten worden, zitten ze toch op dezelfde school en clubjes.
Is dat een optie? Als je halverwege gaat wonen is het hooguit een kwartiertje naar school.
Al zou ik nog maar eens goed nadenken of je wel echt wil verhuizen voor hem, zo komt het niet over eerlijk gezegd
Edit: ik zag je laatste bericht nu pas; je hebt je besluit al genomen volgens mij.
Lijkt me ook beter, hij moet teveel inleveren vrees ik, hij is het nu al zat... sterkte
Waarom zou hij dan eigenlijk zijn huis moeten verkopen als jij alleen maar in de buurt komt wonen? Ik snap het niet, sorry..
Dan moet jij dus verhuizen en elke ochtend de kinderen naar hun eigen school brengen. Zolang ze gebracht moeten worden, zitten ze toch op dezelfde school en clubjes.
Is dat een optie? Als je halverwege gaat wonen is het hooguit een kwartiertje naar school.
Al zou ik nog maar eens goed nadenken of je wel echt wil verhuizen voor hem, zo komt het niet over eerlijk gezegd
Edit: ik zag je laatste bericht nu pas; je hebt je besluit al genomen volgens mij.
Lijkt me ook beter, hij moet teveel inleveren vrees ik, hij is het nu al zat... sterkte
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 03:23
Reden: edit
10.43% gewijzigd
maandag 29 april 2019 om 03:26
Rosa03493 schreef: ↑29-04-2019 03:12Om het weekend regeling met hun vader. Dus wel zo prettig om hier in de buurt te blijven ook voor vader.
Nouja het was dat ik erover begon, anders hadden we dit later gehad. Gelukkig merkte ik het tijdig op. N kwam hij ervoor uit. Jammer wel dat de kids alwel wisten van de plannen en ikzelf mezelf ook erop verheugd had. Deed wel even zeer, we hadden de discussie al vaak gevoerd. En dan toch weer terug bij af, hij heeft nu wel een aantal weken vanuit hier naar zijn werk gereden en gaf aan dat het rijden teveel werd.
Is dat de werkelijke reden of zijn deze paar ‘samenwoonweken’ hem om andere redenen tegengevallen? Bijvoorbeeld omdat hij de overstap van een leven zonder naar een leven met kinderen te groot vindt o.d.?
maandag 29 april 2019 om 03:29
Het liefste heeft hij dat wij bij hem in komen wonen. Alles achter ons laten hier. Optie is de middenweg , betekent 10min voor hem 20/25 Voor ons..SadButTrue999 schreef: ↑29-04-2019 03:19Latten jullie nu al en hoelang hebben jullie een relatie? Wat ik niet snap is dat je schrijft dat hij feitelijk naar een dorp bij hem in de buurt verhuizen: niet dat jullie gaan samenwonen.
Lijkt me ook beter, hij moet teveel inleveren vrees ik, hij is het nu al zat... sterkte![]()
Maar gezien de situatie leek me het handigst hier samen iets op te bouwen.
maandag 29 april 2019 om 03:29
Ik denk dat 2 kinderen als je zelf geen kinderen hebt ook wel even wennen is.. en niet zo leuk als in de beroemde Bona-reclame.
Daarom ook liever TO in een dorpje in de buurt, in een ander huis?
Hoelang hebben jullie een relatie TO? (ik gooi hem er nog maar een keer in
)
Edit: weer zie ik je berichtje pas veel later.. ik snap dat je wilt dat hij bij jou komt wonen en hij zich bedacht heeft. Niet leuk nee..
Hoelang hebben jullie een relatie TO? (ik gooi hem er nog maar een keer in
Edit: weer zie ik je berichtje pas veel later.. ik snap dat je wilt dat hij bij jou komt wonen en hij zich bedacht heeft. Niet leuk nee..
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 03:33
21.03% gewijzigd
maandag 29 april 2019 om 03:35
Tijdschriftenverslindster schreef: ↑29-04-2019 03:26Is dat de werkelijke reden of zijn deze paar ‘samenwoonweken’ hem om andere redenen tegengevallen? Bijvoorbeeld omdat hij de overstap van een leven zonder naar een leven met kinderen te groot vindt o.d.?
Hij is weg van de kids, kan zeker meespelen dat het hem teveel is geworden. Merkte wel dat hij wel meer geagiteerd was...ook naar de kids toe.. Hij gooide het op zijn kiespijn. Maar mogelijk ook gewoon te heftig voor hém. Goede van jouw, nog niet zo bekeken. Ook omdat hij zelf latten goed idee vond.. af en toe in zijn eigen huis tot rust komen. Benoemde hij voordien ook wel eens.. zo van even rust.
maandag 29 april 2019 om 03:41
Bij hem in de buurt, zodat hij er bij hét verbreken van de relatie kan blijven wonen en het voor kids en mij rendabeler is om terug te keren naar huidige woonplaats. Ja ik leg de link nu wel...Hij oppert dit met voorbedachte raden.. we zijn nu 1,5jaar samen..SadButTrue999 schreef: ↑29-04-2019 03:29Ik denk dat 2 kinderen als je zelf geen kinderen hebt ook wel even wennen is.. en niet zo leuk als in de beroemde Bona-reclame.
Hoelang hebben jullie een relatie TO? (ik gooi hem er nog maar een keer in)
Edit: weer zie ik je berichtje pas veel later.. ik snap dat je wilt dat hij bij jou komt wonen en hij zich bedacht heeft. Niet leuk nee..![]()
maandag 29 april 2019 om 03:42
Waarom wil je perse samenwonen? Latten lijkt me helemaal zo gek nog niet, en het is echt niet voor altijd.Rosa03493 schreef: ↑29-04-2019 03:35Hij is weg van de kids, kan zeker meespelen dat het hem teveel is geworden. Merkte wel dat hij wel meer geagiteerd was...ook naar de kids toe.. Hij gooide het op zijn kiespijn. Maar mogelijk ook gewoon te heftig voor hém. Goede van jouw, nog niet zo bekeken. Ook omdat hij zelf latten goed idee vond.. af en toe in zijn eigen huis tot rust komen. Benoemde hij voordien ook wel eens.. zo van even rust.
Tenzij jullie al 4 jaar aan het twijfelen zijn, dan zou ik ermee kappen. Maar geen idee hoelang jullie elkaar kennen, ik kan me wel voorstellen dat hij af en toe even rust wil, en doen waar hij zin in heeft. Stel dat jouw kinderen opeens naar hun vader zouden gaan, je zou ook moeten wennen aan de stilte. Jij bent erin gegroeid, kinderen om je heen hebben. Hij wist niet waar hij aan begon waarschijnlijk!
maandag 29 april 2019 om 03:48
Hij heeft eerder wel samengewoond met een vriendin en kind.. Dus enigzins wist hij het wel natuurlijk.
Altijd latten nee, had het plan samen groter luxer huis te kopen. Voor beide meer ruimte hij voor zijn hobby en voor zijn katten. Hij is ook wat ouder dan mij, en financieel gezien is het gunstiger dan beide. Maar goed nu ga ik mijn eigen plan aanpassen en zelf een huis kopen volgend jaar.
Altijd latten nee, had het plan samen groter luxer huis te kopen. Voor beide meer ruimte hij voor zijn hobby en voor zijn katten. Hij is ook wat ouder dan mij, en financieel gezien is het gunstiger dan beide. Maar goed nu ga ik mijn eigen plan aanpassen en zelf een huis kopen volgend jaar.
maandag 29 april 2019 om 03:52
Zo, hier schrik ik wel van
Nu je dit zegt denk ik dat hij op safe wil spelen. Voor zichzelf wel te verstaan, als het uit gaat zitten jij en je kinderen met de brokken..
Wat verdrietig, op zo'n manier zou ik ook niet willen latten.
Omdat hij alleen maar aan de consequenties voor hém denkt. Beter dat je er nu achter bent gekomen dan over een poosje.
Maar pijnlijk om te beseffen dat het niet was wat je hoopte.. sterkte, je bent denk ik beter af met je kinderen en wie weet ooit een man die wel helemaal voor jou (en je kinderen natuurlijk!) gaat.
Ik gun je alle geluk van de wereld maar of je dat gaat krijgen met deze man betwijfel ik.
Hou je taai en sterkte, je bent denk ik beter af zonder hem
maandag 29 april 2019 om 04:03
Die tijdvreter in dit forum pff....Rosa03493 schreef: ↑29-04-2019 03:48Hij heeft eerder wel samengewoond met een vriendin en kind.. Dus enigzins wist hij het wel natuurlijk.
Maar ik vind het wel heel sterk klinken opeens, je eigen plan trekken en zelf een huis kopen volgend jaar klinkt alsof je een besluit hebt genomen waar je echt helemaal achter staat.
Jullie zitten vast in te verschillende levensfases en dat begint nu op te breken. Ik hoop echt dat je een geweldig huis vindt waar jij en je kinderen het naar hun zin hebben, je moeder in de buurt is ook fijn, kinders kunnen makkelijker naar vriendjes om te spelen..
Toch is het gewoon nooit leuk om zo'n beslissing te moeten nemen, dat snap ik. Nogmaals sterkte, ik hoop dat je volgend jaar om deze tijd volop bezig bent met je eigen huis.
(dat uurtje rijden elke dag kan nooit de reden zijn om je relatie te eindigen.. eens met Tijdschriftenverslindster).
maandag 29 april 2019 om 04:04
Rosa03493 schreef: ↑29-04-2019 03:35Hij is weg van de kids, kan zeker meespelen dat het hem teveel is geworden. Merkte wel dat hij wel meer geagiteerd was...ook naar de kids toe.. Hij gooide het op zijn kiespijn. Maar mogelijk ook gewoon te heftig voor hém. Goede van jouw, nog niet zo bekeken. Ook omdat hij zelf latten goed idee vond.. af en toe in zijn eigen huis tot rust komen. Benoemde hij voordien ook wel eens.. zo van even rust.
Hij kan ook best weg zijn van de kinderen. Maar ze zien tijdens bezoek, is toch iets anders dan ze steeds om je heen hebben wanneer hij ook vrij is. Af en toe rust in eigen huis, klinkt mooi, maar is misschien toch onvoldoende voor hem gebleken? De overstap van een leven zonder, naar een leven met bestaande kinderen, is best groot. Zeker wanneer je er niet aan kunt wennen zoals bij een zwangerschap (zelfs dan is het al groot), er nog een ex-partner in beeld is etc. Ik zeg niet dat dergelijke relaties onmogelijk zijn, maar wel dat ze heel veel aanpassing vragen van alle betrokkenen.
Als hij meer geagiteerd is, ook naar de kinderen toe, zou ik nu zeker niet gaan samenwonen. Ik zou geen persoon in hun leven willen brengen die geagiteerd is en bij wie de kans groot is dat de agitatie nog verder toeneemt als het reizen, de relatie of de kinderen hem teveel worden. Ik vind dat het welzijn van de kinderen altijd voorop moet staan.
Ik zou nog eens een eerlijk gesprek met hem voeren, want het zou me niet verbazen dat hij in de praktijk nu of straks niet blijkt te willen samenwonen tot de kinderen op zichzelf wonen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 04:12
0.16% gewijzigd
maandag 29 april 2019 om 04:08
Rosa03493 schreef: ↑29-04-2019 03:48Hij heeft eerder wel samengewoond met een vriendin en kind.. Dus enigzins wist hij het wel natuurlijk.
Ik zou dan wel benieuwd zijn naar de reden waarom die relatie beëindigd is.
maandag 29 april 2019 om 04:13
Ja dit is iets wat ik concludeer waar het op lijkt. Dat het erop lijkt dat het hem daarom te doen is.. weet dit niet 100% zeker.SadButTrue999 schreef: ↑29-04-2019 03:52Zo, hier schrik ik wel van![]()
Nu je dit zegt denk ik dat hij op safe wil spelen. Voor zichzelf wel te verstaan, als het uit gaat zitten jij en je kinderen met de brokken..
Wat verdrietig, op zo'n manier zou ik ook niet willen latten.
Omdat hij alleen maar aan de consequenties voor hém denkt. Beter dat je er nu achter bent gekomen dan over een poosje.
Maar pijnlijk om te beseffen dat het niet was wat je hoopte.. sterkte, je bent denk ik beter af met je kinderen en wie weet ooit een man die wel helemaal voor jou (en je kinderen natuurlijk!) gaat.
Ik gun je alle geluk van de wereld maar of je dat gaat krijgen met deze man betwijfel ik.
Hou je taai en sterkte, je bent denk ik beter af zonder hem![]()
Maar nu alle puzzelstukjes bij elkaar liggen... hij die de kids af en toe teveel vind. En daardoor de stap niet meer neemt mits het in zijn huis zou zijn. Als ik morgen zeg ik kom bij jouw wonen met de kids zegt hij ja is goed. Maar gaat het mis Hebben wij niks meer. Daarom wil hij anders halverwege de route wonen. Kan hij ons eruit zetten. Alsnog dicht bij werk zijn werk en voor ons onhandig school kids en mijn mijn werk ...
maandag 29 april 2019 om 04:20
Dit had ik al eens gevraagd, naar zijn zeggen had zij borderline en zij beschuldigde hem van vreemdgaan.. Wat niet het geval was volgens hem.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑29-04-2019 04:08Ik zou dan wel benieuwd zijn naar de reden waarom die relatie beëindigd is.