studeren op zelfde school als broer
zondag 28 april 2019 om 18:49
Hoi Allemaal,
Na lang te hebben gezocht naar een hbo opleiding denk ik dat ik een studie heb gevonden die bij mij past. Het probleem is alleen dat deze studie niet veel word aangeboden en het op dezelfde school is als mijn broer zit. Nou zou je zeggen geen probleem maar mijn broer is heel duidelijk hij wil zijn zusje niet op dezelfde school. ook mijn ouders vinden dat ik dan moet wachten tot hij is afgestudeerd. Wat denken jullie dat ik het best kan doen.
Groetjes
Na lang te hebben gezocht naar een hbo opleiding denk ik dat ik een studie heb gevonden die bij mij past. Het probleem is alleen dat deze studie niet veel word aangeboden en het op dezelfde school is als mijn broer zit. Nou zou je zeggen geen probleem maar mijn broer is heel duidelijk hij wil zijn zusje niet op dezelfde school. ook mijn ouders vinden dat ik dan moet wachten tot hij is afgestudeerd. Wat denken jullie dat ik het best kan doen.
Groetjes
zondag 28 april 2019 om 20:49
Ehmm je gaat een andere opleiding doen toch dan je broer? Hoeveel studenten zitten er op die hogeschool? En hoeveel gebouwen zijn er? Als het een grote hogeschool is heb je echt een zeer kleine kans om elkaar tegen te komen. En gebeurt het, zeg je hoi. Lekker boeiend. Zijn je ouders wel eens op de hogeschool geweest?
zondag 28 april 2019 om 21:08
Als broer een jaar eerder is gestart, vakken over moet doen en je dezelfde niet al te grote opleiding wil doen. Ja, kan ik er inkomen dat dat heel vervelend kan zijn (ligt ook aan hoe goed je met elkaar bent, etc etc), maar dan denk ik zelfs niet dat je het daarom maar moet laten. Alleen dan is het zoeken naar een andere hogeschool (wanneer dit mogelijk is) wel logischer of kan je kijken naar het maken van afspraken met elkaar, maar evt ook met school.
Nu schets je een compleet andere situatie: Broer doet een compleet andere studie op een in ieder geval niet hele kleine hogeschool -mogelijk zelfs grote. Dan kan ik er niet bij dat dit serieus een ding is... Je kan toch gewoon afspreken om elkaar op school verder gewoon met rust te laten (behalve een "Hoi")?
Nogmaals het gesprek proberen aan te gaan met de insteek om duidelijk te maken dat het niet heel veel hoeft te betekenen voor je broer en dat jij jouw leven wil leiden. En anders sowieso je eigen plan trekken.
Nu schets je een compleet andere situatie: Broer doet een compleet andere studie op een in ieder geval niet hele kleine hogeschool -mogelijk zelfs grote. Dan kan ik er niet bij dat dit serieus een ding is... Je kan toch gewoon afspreken om elkaar op school verder gewoon met rust te laten (behalve een "Hoi")?
Nogmaals het gesprek proberen aan te gaan met de insteek om duidelijk te maken dat het niet heel veel hoeft te betekenen voor je broer en dat jij jouw leven wil leiden. En anders sowieso je eigen plan trekken.
zondag 28 april 2019 om 21:32
Dat staat er al in. Hij vindt haar niet cool genoeg en wil niet met haar gezien worden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 28 april 2019 om 21:45
Eens met zo ongeveer iedereen hier. Wat een eensgezindheid weer.
Ik ben erg blij dat zoiets hier geen punt zou zijn. Hier zaten ze op dezelfde middelbare school, jongens doen zelfde sport bij zeer kleine club. Ze zijn geen dikke vrienden maar schamen zich ook niet om met elkaar gezien te worden gelukkig.
Ik ben erg blij dat zoiets hier geen punt zou zijn. Hier zaten ze op dezelfde middelbare school, jongens doen zelfde sport bij zeer kleine club. Ze zijn geen dikke vrienden maar schamen zich ook niet om met elkaar gezien te worden gelukkig.
zondag 28 april 2019 om 22:01
De tijd dat broers meer recht hadden op een opleiding dan zussen ligt gelukkig al lang achter ons. Wat een idioot gedrag, van zowel broer als ouders. Lekker inschrijven en ze kunnen de rambam krijgen. Jij hebt toch ook helemaal geen zin om dagelijks bij je broer te zitten? Je hebt geen chaperone nodig, je gaat studeren! En toevallig bij dezelfde instelling. Nou nou poe poe. Wat een ramp dat hij zijn zusje eens gaat tegenkomen.
maandag 29 april 2019 om 09:22
Ik zou mijzelf lekker inschrijven daar. Je bent twintig en je kan jezelf prima redden. Ik denk dat er bij je broer meer achter zit dan hij wil doen voorkomen (wellicht doet ie geen klap aan zijn studie).
Zelfs kleine HBO instellingen zijn zo groot dat je elkaar echt niet vaak zal zien en dan nog zal het niet opvallen als je elkaar zal negeren.
Ik heb het met je te doen met zo’n familie.
Bedenk maar zo, het gaat om jouw toekomst.
Zelfs kleine HBO instellingen zijn zo groot dat je elkaar echt niet vaak zal zien en dan nog zal het niet opvallen als je elkaar zal negeren.
Ik heb het met je te doen met zo’n familie.
Bedenk maar zo, het gaat om jouw toekomst.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 29 april 2019 om 11:23
Gewoon inschrijven, het is je toekomst!
Je broer moet zich niet zo aanstellen.
Ik zat met mijn broertje op dezelfde basis school, dezelfde middelbare school en we zitten op dezelfde sport, bij dezelfde vereniging. En tuurlijk komen we elkaar wel eens tegen en dan zeggen we hoi. Maar we hebben ons eigen team en hadden op school onze eigen vrienden. Was juist gezellig soms, konden we samen naar school/sport fietsen in plaats van alleen.
Je broer moet zich niet zo aanstellen.
Ik zat met mijn broertje op dezelfde basis school, dezelfde middelbare school en we zitten op dezelfde sport, bij dezelfde vereniging. En tuurlijk komen we elkaar wel eens tegen en dan zeggen we hoi. Maar we hebben ons eigen team en hadden op school onze eigen vrienden. Was juist gezellig soms, konden we samen naar school/sport fietsen in plaats van alleen.