Werk & Studie alle pijlers

studeren op zelfde school als broer

28-04-2019 18:49 86 berichten
Hoi Allemaal,

Na lang te hebben gezocht naar een hbo opleiding denk ik dat ik een studie heb gevonden die bij mij past. Het probleem is alleen dat deze studie niet veel word aangeboden en het op dezelfde school is als mijn broer zit. Nou zou je zeggen geen probleem maar mijn broer is heel duidelijk hij wil zijn zusje niet op dezelfde school. ook mijn ouders vinden dat ik dan moet wachten tot hij is afgestudeerd. Wat denken jullie dat ik het best kan doen.

Groetjes
De gemiddelde hogeschoollocatie is hartstikke groot, dus kleine kans dat je elkaar tegenkomt, tenzij je dezelfde studie gaat volgen. En dan alsnog: als jij en je broer elkaar gewoon negeren, mocht je elkaar tegenkomen, is er toch niets aan de hand? Waar hebben we het over, zeg?

Wat een bizarre eis van je ouders trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zelf inschrijven.
Zijn er echt mensen op het HBO bezig met cool zijn?
En een zusje is dan 'niet cool'?
Ik zou zijn redenering nog kunnen snappen als het om een middelbare school ging, maar dan zou het nog steeds idioot zijn als jullie ouders er in mee gingen.

Gelukkig heb je je ouders en broer niet nodig om in te schrijven.
Wat een apart verhaal dit

Ga gewoon lekker studeren waar je wilt
Er zitten duizenden scholieren op een hbo. Jullie kunnen elkaar vast ontlopen.
Niks van aantrekken natuurlijk. Zijn eis is totaal niet reëel. En zo 'cool' zal hij niet zijn als hij zich zorgen maakt over zijn imago door het tegenkomen van zijn eigen zusje.
Ik zou door die eis hem niet meer serieus kunnen nemen. :facepalm:
Wat is dat voor school? Een hogeschool of een ROC? Of een particulier instituut met 30 studenten?
Tegen je ouders zeg je: van jullie moet ik per se een HBO opleiding doen dus dit wordt m!
Tegen je broer zeg je: maak je geen zorgen, ik wil namelijk niks met jouw kinderachtige gedrag te maken hebben als ik daar eenmaal studeer

opgelost.
Ik ben een keer met m’n broer mee naar een hoorcollege geweest, en daarna dezelfde opleiding aan dezelfde hogeschool gaan doen. We zijn tegelijk afgestudeerd. Zó uncool. :facepalm:
.
Pinda-Kaas schreef:
29-04-2019 17:13
Tegen je ouders zeg je: van jullie moet ik per se een HBO opleiding doen dus dit wordt m!
Tegen je broer zeg je: maak je geen zorgen, ik wil namelijk niks met jouw kinderachtige gedrag te maken hebben als ik daar eenmaal studeer

opgelost.
En zo simpel kan het zijn! 😊
Koekkoek! Wat raar dat je ouders hierin mee gaan. Natuurlijk ga je die opleiding doen. Het gaat om je toekomst!
Je broer is blijkbaar de baas thuis, TO. Moet je als jullie als gezin op pad gaan, ook een meter achter hem lopen? Wat denkt zo'n kneus wel?

Gewoon inschrijven voor de studie op die school en mocht dat thuis verkeerd vallen, lening aanvragen en elders woonruimte zoeken. Het lijkt mij sowieso geen gezonde leefomgeving waar je nu in verkeert. Ouders die zich laten overrulen door hun zoon en hun dochter verplichten te wachten tot het meneer uit komt dat jij gaat studeren. Bizar.

Je broer lijkt mij sowieso geen aanwinst voor onze samenleving met dit soort opvattingen. Wat een loser.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven