Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Ohja! Ik gooi de jongens hier ook wel eens in bad als ik het niet meer weet. Vinden ze erg leuk. Na het eten 's avonds is ook helemaal geen handig moment, want dan zijn ze allebei moe.

Mijn peuter maakt ook echt leuke opmerkingen. Gisteren had mijn man hem even op de bank gezet omdat hij zijn broertje geslagen had. Mijn man loopt weer naar baby toe en peuter zegt: Waarom hou je mij op afstand?!

Echt, hoe hij er soms aan komt is mij een raadsel :P
@Fiona Geen idee waarom diegene tikte :-? Het was een half uur lang en niet in de maat ofzo. Hoe dan ook staat er in het reglement dat men na 22.00 uur niet aan de muren mogen komen. We horen niks van de buren tot er iemand 4 huizen verder een gat boort. Dat klinkt als of hij naast onze bank staat te boren. #bouwfout

Fijn dat manlief weer thuis is :cheer2:

@Morgenstond “Waarom hou je mij op afstand?!” :lol: Wat een dramatische uitdrukking. Klinkt als een Marco Borsato songtekst.

Mijn man kreeg vanmorgen bij de boterhammen te horen van peuter: ‘de hoeveelheid boterhammen is niet adequaat’. Mijn man ziet daar de lol niet van in maar ik pieste zowat in mijn broek. Mijn man gebruikt dat soort woorden ook voor simpele zaken en snapt niet dat dat een beetje overbodig is om te zeggen over simpele boterhammen. #autist Man zei ook van het weekend tegen peuter ‘wil je nou druiven of bessen? Er zit een significant verschil tussen beide.’ :-|

En van de week in de speeltuin hupste peuter rond. Zegt een moeder ‘zo jij kan mooi springen!’ Brult peuter blij enthousiast terug ‘IK BEN EEN KANKERKOE!’ o_o Ik probeer hem echt aan te leren dat het kangoeroe is. Die moeder kwam niet bij.
Oh heerlijk die uitspraken van kinderen, ik zou ook niet meer bijkomen wanneer dochter zegt dat iets niet adequaat is. Wij praten beide erg simpel dus dat zal bij ons niet snel voorkomen.

Wij zitten nu weer in het zkh voor een gesprek bij de allergoloog en huidkrastesten voor verschillende soorten vis en pollen. Benieuwd wat daar uitkomt!
Haha, leuke opmerking ook GC!

Een tijdje terug had mijn man een slag in z'n wiel. Dat zei ik toen ook, maar peuter snapte daar natuurlijk helemaal niets van. Die ging toen we weer stilstonden dat wiel inspecteren, want waar was die slag nou?!

Succes Envelop! Hopelijk valt het allemaal mee voor je dochter.
GlitterCupcake schreef:
30-04-2019 10:06
Mijn man kreeg vanmorgen bij de boterhammen te horen van peuter: ‘de hoeveelheid boterhammen is niet adequaat’. Mijn man ziet daar de lol niet van in maar ik pieste zowat in mijn broek. Mijn man gebruikt dat soort woorden ook voor simpele zaken en snapt niet dat dat een beetje overbodig is om te zeggen over simpele boterhammen. #autist Man zei ook van het weekend tegen peuter ‘wil je nou druiven of bessen? Er zit een significant verschil tussen beide.’ :-|

En van de week in de speeltuin hupste peuter rond. Zegt een moeder ‘zo jij kan mooi springen!’ Brult peuter blij enthousiast terug ‘IK BEN EEN KANKERKOE!’ o_o Ik probeer hem echt aan te leren dat het kangoeroe is. Die moeder kwam niet bij.
:HA:

Hier nog net niet zo ver qua uitspraak maar wel maffe acties. Van 't weekend bij mijn ouders moest opa per se in de kast gaan staan, vervolgens trekt peuter triomfantelijk weer de kast open, 'halloooooo'. En dan weer opnieuw :-D .

Succes met de krasjestest Envelop! Mag ik vragen hoe belastend dat is voor je kindje? We gaan dit binnenkort ook doen met zoontje, met name voor noten. Hij heeft daar duidelijk een reactie op maar gelukkig niet ernstig, maar ben benieuwd of hij na de test nog lang last van de krasjes kan hebben...
happiness = reality - expectations
Succes Envelop!

Whoopsadasies, mijn dochter heeft ook een krastest gehad voor noten, maar had daar daarna geen last meer van. Ze reageerde wel op pinda, maar het zijn maar hele kleine druppeltjes die ze aanbrengen. Het vervelendste was dat ze er een kwartier niet aan mocht komen. Maar ze was toen nog maar 13 maanden.
@whoopsa ik weet niet of dochter een goede referentie is maar voor haar zijn de testjes helemaal niet belastend. Op het krassen zelf reageerde ze niet en ook van de bultjes die ze erna kreeg was ze niet onder de indruk. Maar dochter heeft al veel meegemaakt en geeft ook met pijnlijke dingen vaak geen kik, we krijgen daar regelmatig opmerkingen over van artsen omdat het echt opvalt.

De uitslag van vandaag is wel kut. Dochter begint een huisstof allergie te ontwikkelen en ze vond de uitslag voor haar leeftijd al echt extreem. De allergie zal niet minder worden, als we geluk hebben stabiliseert het maar de verwachting is dat het nog erger wordt. We moeten nu ander beddengoed aanschaffen, zoveel mogelijk stofvangers verwijderen (geen gordijnen meer in kamer bijvoorbeeld), knuffels in de vriezer doen, alles warm wassen etc. etc. Het is zelfs mogelijk dat dochter helemaal geen astma heeft maar gewoon heel erg allergisch is.

Daarnaast reageerde ze op 3 van de 4 geteste noten (hazelnoot, cashewnoot en paranoot) en is ze behoorlijk allergisch voor alle witvis (makreel, kabeljauw, zalm etc.). Omdat haar ontlasting al heel erg lang niet goed is gaan we nu ook kijken waar ze intolerant voor is. We denken aan gluten en ik heb donderdag weer een overleg wat we allemaal gaan elimineren om te kijken wat het is.

Gelukkig heeft ze nog geen allergie voor pollen, schaaldieren (garnalen etc.) en walnoot.

Ben er best depri van, zou niet weten hoe wij de tijd zouden moeten maken het huis zo schoon te krijgen en te houden. Daarnaast ben ik ook wel klaar met het opletten met eten, we waren net zo blij dat de pinda over is en de ei de goede kant op gaat.

Ze verwacht dat haar notenallergie niet meer over gaat maar juist nog heftiger wordt, lekker dan.... :"-(
Ach jeetje Envelop, dat klinkt inderdaad heel heftig. Sterkte :hug:
Ah wat balen Envelop, dat is zo niet de uitslag waar je op gehoopt had :hug:
Gelukkig resliseert dochter zich nog helemaal niet wat we daar deden. Zij heeft een leuke ochtend gehad en wilde toen we weg gingen de dokter nog perse een kus geven :-D
Ach wat ontzettend naar envelop. Het lijkt me heel erg zwaar voor jullie, om je dochter zo te zien met de allergieën.
Ik vind het knap hoe jullie ermee omgaan!
Jemig Envelop :-| :hug: Wat kut. Er is vast wel weer mee te leven maar dat maakt het niet minder naar.
Jeetje wat ontzettend rot Envelopje !
Gatsie Envelop wat een nare berichten en alle beperkingen die het met zich mee brengt. Kan begrijpen dat je daar depri en verdrietig van bent. Ik hoop dat de glutenallergie jullie bespaard blijft. :hug:

Wij krijgen einde van de week nog uitslag van dochter haar hartfilmpje en feces onderzoek. Ik verwacht geen bijzondere dingen.
Voor nu heb ik mijn principes even over boord gegooid. Ik kwam er namelijk achter dat als ik haar 's ochtends zoet beleg op brood geef, ze zelf zonder morren de boterham opeet en daarna nog een tweede! Ik had de 'regel' eerste boterham hartig en tweede zoet beleg, maar ik heb nu zoiets dat ik liever heb dat ze het binnenkrijgt.
Lavendel: snap dat je wil dat je dochter in ieder geval iets eet.

Mijn zoon eet elke ochtend 2 boterhammen met speculoos. Daar vraagt hij echt om, en ik vind het ook prima.
In de middag krijgt hij worst/kaas, wat hij wil.

Vanmorgen weer dikke tranen naar het kdv, maar heb hem net opgehaald en hij wilde niet eens gelijk mee. Was nog zo druk aan het spelen.

Blij mee! En vanaf volgende week gaat hij 2 dagen. Hopelijk gaat het afscheid nemen dan ook sneller makkelijk.
Envelop schreef:
30-04-2019 14:50
Gelukkig resliseert dochter zich nog helemaal niet wat we daar deden. Zij heeft een leuke ochtend gehad en wilde toen we weg gingen de dokter nog perse een kus geven :-D
Dat is dan wel weer heel lief <3 wat jammer van het slechte nieuws...

Dit is een stiekeme tvp trouwens, ik lees vast mee :)
Ah wat schattig van die kus Envelop!

Lavendel, die regel zou ik dan inderdaad direct laten vallen. Ik moet eerlijk bekennen dat dochter eigenlijk alleen maar zoet beleg eet. 's Ochtends krijgt ze pap maar als lunch eet ze eigenlijk bijna altijd chocoladepasta of jam op brood. Dochter heeft ook weinig reserves, dus ik maak daar echt geen punt van.
Hopelijk is de uitslag van het hartfilmpje goed!

Sneeuwball, fijn dat het wat beter ging! Hier is het ook lang huilen geweest bij het afscheid als ze naar de psz moest, maar nu gaat het hartstikke goed. Sterker nog, het is vakantie en ze vraagt elke dag om 'school'.

Rosings :hello:

Ik zei net tegen dochter dat ze niet aan de planten mocht komen, omdat ze anders dood gaan. Zegt ze: "Opa is ook dood. Opa ook niet aankomen".
Haar opa is inderdaad dood, maar niet omdat ze er niet mocht aankomen :-?
Hè Envelopje wat naar!!
Och envelop, dat zijn geen fijne uitslagen. Lijkt me erg lastig om mee om te gaan.
Wat naar, envelop!
Envelop, even een hart onder je riem steken. Ik lees hier soms even mee omdat ik ook een peuter heb, en toevallig zag ik jouw berichtje. Ik heb zelf een huisstofmijtallergie, allergie voor een andere set noten dan je dochter maar vergelijkbaar, en nog wat kleine dingetjes. En ik heb er werkelijk nooit meer last van, doordat de reacties minder geworden zijn maar ook omdat ik precies weet hoe ik met bepaalde dingen om moet gaan.
Mijn moeder is toen ik jong was onwijs in de weer geweest met een schoon huis, ik leef met je mee dat je dat moet gaan doen. Maar op een bepaald moment werkten de pufjes zo goed dat ik bijna nooit meer last van stof had. Nu hebben we in ons huis hier wel overal een gladde vloer (kleden enzo trek ik niet) maar het is hier bepaald niet superschoon, ik zuig niet echt regelmatig en knuffeldieren van kind slingeren overal. Noten zijn best makkelijk te vermijden in eten en de andere dingen had ik nooit een erg heftige reactie op. Voor mijn dochter eten we hier thuis melkvrij, en de combinatie van dit allemaal is echt een eitje als je er aan gewend bent.
Komt goed! Ik hoop dat je dochter zich snel beter zal voelen en dat ze geen glutenintollerantie zal hebben!
Wat naar Envelop.

@Taal: Zoon vraagt net om kaas met muizen. Denk dat ze gatenkaas hadden bij kdv. Hij zit in de waar? Fase. Het gaat heel de dag: Waar is papa? Waar is oma? Waar is oom? Etc. In willekeurige volgorde en 1 keer antwoorden os niet genoeg.
Envelop schreef:
30-04-2019 14:32

We moeten nu ander beddengoed aanschaffen, zoveel mogelijk stofvangers verwijderen (geen gordijnen meer in kamer bijvoorbeeld), knuffels in de vriezer doen, alles warm wassen etc. etc.
Dat klinkt bekend. Ik heb vroeger ook speciale hoezen om mijn beddengoed gehad. Zo veel mogelijk knuffels de deur uit. Of in de vriezer. Of juist in de felle zon leggen...

Niet om je te ontmoedigen, maar voor mij hielp dit niet. Ik heb er nog nooit een succesverhaal over gehoord, maar het is niet dat ik er onderzoek naar gedaan heb hoor. Maar als ouders probeer je alles om je kind te helpen, dus ik hoop dat het voor jouw dochter wel een verschil maakt.

Wat voor symptomen heeft je kindje? Dat kon ik zo gauw even niet vinden.
Ik heb in het verleden ook allerlei testjes en onderzoeken gehad vanwege mijn eczeem (en ben er nog steeds niet vanaf). Gelukkig hebben mijn kinderen het niet.
1-Aapje schreef:
01-05-2019 07:33
Wat naar Envelop.

@Taal: Zoon vraagt net om kaas met muizen. Denk dat ze gatenkaas hadden bij kdv. Hij zit in de waar? Fase. Het gaat heel de dag: Waar is papa? Waar is oma? Waar is oom? Etc. In willekeurige volgorde en 1 keer antwoorden os niet genoeg.

Oh ja de ‘waar is’ fase, daar zitten wij al maanden in. Het lastigste is op de snelweg langs een graafmachine rijden en peuter niet helemaal snapt waar die graafmachine is gebleven.

Maar het is ook wel weer lollig als hij uit het niets vraagt waar mijn zus is en ik zeg ‘zullen we dr dat eens zelf vragen?’ En dan zit mijn zus op dr serieuze kantoor ineens te facetimen met onze slissende bolle peuter :biggrin: ‘waar ben jij?’ ‘Op kantoor’ ‘hè?!’ ‘Waar ben jij?’.. :lol:
De waar?-fase heeft mijn zoontje overgeslagen of ik herinner het me niet. Hij zit wel al ruim een halfjaar in de WAAROM fase. Dat is wel eens vermoeiend ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven