Samenwoon dilema ! Help
maandag 29 april 2019 om 02:43
Vanmiddag was ik doodleuk aan het verkondigen aan iedereen op de verjaardag van mijn zoon. Dat langzaam aan de eerste stap word gezet naar samenwonen. De katten van mijn vriend zouden een deze dagen bij mij komen wonen. Zodat ze niet meer zoveel alleen zouden zijn. Bij vriend leek ik op zijn gezicht enige twijfels te zien .
In de avond ben ik erop in gegaan , en blijkt dat vriend er toch niet geheel achter staat om de katten te verhuizen. Vriend geeft aan dat hij teveel opoffert om te kunnen samenwonen. En de afstand naar zijn werk (35km)hem zal opbreken.
Hij heeft zijn zaak nu op 3min lopen, hij zou het liefste in de buurt van zijn zaak willen blijven wonen. Dus vind hij dat ik hem tegemoet moet komen.
Hij offert zijn koophuis op en afstand naar zijn werk word aanzienlijk groter.
Hij heeft zelf geen kinderen
Ik heb twee kids die hier hun school en vrienden en sport hebben. Mijn moeder die een grote rol speelt bij het opvangen van de kids.
Ik heb het verhuizen naar ander dorp of stad weliswaar al eerder bespreekbaar gemaakt bij de kids, toen gaven de kids aan niet van deze basisschool af te willen. Nog steeds geven de kids dit aan
Welke wens ik respecteer. Daarom zou in eerste instantie vriend ook hier naartoe komen
Nu wilt hij gaan latten tot ze naar de middelbare school gaan. Komende 5-7jaar dus... Hij vind dus feitelijk dat ik naar een dorp bij hem in de buurt moet verhuizen, wat meer is dan verhuizen mijn inziens. Omdat hij anders te ver naar zijn werk moet rijden.
In de avond ben ik erop in gegaan , en blijkt dat vriend er toch niet geheel achter staat om de katten te verhuizen. Vriend geeft aan dat hij teveel opoffert om te kunnen samenwonen. En de afstand naar zijn werk (35km)hem zal opbreken.
Hij heeft zijn zaak nu op 3min lopen, hij zou het liefste in de buurt van zijn zaak willen blijven wonen. Dus vind hij dat ik hem tegemoet moet komen.
Hij offert zijn koophuis op en afstand naar zijn werk word aanzienlijk groter.
Hij heeft zelf geen kinderen
Ik heb twee kids die hier hun school en vrienden en sport hebben. Mijn moeder die een grote rol speelt bij het opvangen van de kids.
Ik heb het verhuizen naar ander dorp of stad weliswaar al eerder bespreekbaar gemaakt bij de kids, toen gaven de kids aan niet van deze basisschool af te willen. Nog steeds geven de kids dit aan
Welke wens ik respecteer. Daarom zou in eerste instantie vriend ook hier naartoe komen
Nu wilt hij gaan latten tot ze naar de middelbare school gaan. Komende 5-7jaar dus... Hij vind dus feitelijk dat ik naar een dorp bij hem in de buurt moet verhuizen, wat meer is dan verhuizen mijn inziens. Omdat hij anders te ver naar zijn werk moet rijden.
maandag 29 april 2019 om 12:56
Mij zie je niet schrijven dat hij dat moet. Echter wanneer er kinderen in het spel zijn is een situatie nou eenmaal heel anders dan wanneer die er niet zijn.redbulletje schreef: ↑29-04-2019 12:07Waarom? Hij zou in TO's ideaalplaatje alles op moeten geven en zich op moeten offeren om bij haar en haar jonge kinderen in te trekken en TO geeft zelf niets op.
In dit geval, kinderen gaan voor. Als dat voor hem niet zo is is dat een prima mening. Strookt echter niet met die van TO. Vandaar.
maandag 29 april 2019 om 13:03
Ik ben het ermee eens dat kinderen voorgaan en dat het dus logisch is dat TO niet verhuist en haar kinderen in hun vertrouwde omgeving laat. Maar het zijn niet de kinderen van haar vriend, voor hem heeft zijn zaak prioriteit en dat is zijn goed recht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 29 april 2019 om 15:32
Dit.Ttroeteltje schreef: ↑29-04-2019 12:56Mij zie je niet schrijven dat hij dat moet. Echter wanneer er kinderen in het spel zijn is een situatie nou eenmaal heel anders dan wanneer die er niet zijn.
In dit geval, kinderen gaan voor. Als dat voor hem niet zo is is dat een prima mening. Strookt echter niet met die van TO. Vandaar.
maandag 29 april 2019 om 15:33
En dus blijf je latten of stopt de relatie.En aangezien al eerder rare OP's heeft geschreven snap ik sowieso niet wat ze met die man moet. Ze denkt dat hij homo is.
maandag 29 april 2019 om 18:30
Hoezo kinderen mogen niet uit hun vertrouwde omgeving gehaald worden? Je mag dus ook als koppel niet verhuizen? Of een wereldreis maken met je gezin? Naar een ander land verhuizen?
Ik ken een tiener die door het werk van vader zowat in alle continenten heeft gewoond, al zijn hele leven om de zoveel jaar naar een ander land verhuist. Zeer slimme, volwassen, gelukkige kerel.
Ik ken een tiener die door het werk van vader zowat in alle continenten heeft gewoond, al zijn hele leven om de zoveel jaar naar een ander land verhuist. Zeer slimme, volwassen, gelukkige kerel.
maandag 29 april 2019 om 18:36
Niet alleen uit je vertrouwde omgeving, maar ook naar het huis van een stiefvader die jou en je moeder eigenlijk niet helemaal ziet zitten..Hadewychh schreef: ↑29-04-2019 18:30Hoezo kinderen mogen niet uit hun vertrouwde omgeving gehaald worden? Je mag dus ook als koppel niet verhuizen? Of een wereldreis maken met je gezin? Naar een ander land verhuizen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 30 april 2019 om 17:42
Gaat het hier om een liefdevolle relatie ?
En wat wil jij?
Het komt beetje koel over je verhaal.
Lees wel dat je van je kids houdt en je woonomgeving, wat gezond is en ook fijn!
Mijn moeder heeft ook Lat relatie gehad totdat wij volwassen waren. Toen we uit huis gingen, wilde ze niet anders.
Is ook nooit meer gaan samenwonen ooit. Waarom ?
Als je alleen woont en met kids, creëer je je eigen regels en ritme. Jaren later is het dan lastiger om met iemand anders opnieuw te beginnen. Vooral als je zo graag op jezelf woont.
En wat wil jij?
Het komt beetje koel over je verhaal.
Lees wel dat je van je kids houdt en je woonomgeving, wat gezond is en ook fijn!
Mijn moeder heeft ook Lat relatie gehad totdat wij volwassen waren. Toen we uit huis gingen, wilde ze niet anders.
Is ook nooit meer gaan samenwonen ooit. Waarom ?
Als je alleen woont en met kids, creëer je je eigen regels en ritme. Jaren later is het dan lastiger om met iemand anders opnieuw te beginnen. Vooral als je zo graag op jezelf woont.
woensdag 1 mei 2019 om 08:06
Er is onder elkaar nog goed gesproken. Vriend vond het te benauwd worden en is nog niet toe aan de volgende stap en dat werd hem pas op het laatste moment helder. Jammer genoeg nadat het verteld was.. we zijn er over eens dat we beide een goede reden hebben om niet te willen/kunnen verhuizen. Voorlopig blijven we latten, en kies ik voor mijn kinderen en mezelf.
woensdag 1 mei 2019 om 08:10
Leerpunt voor de volgende keer: Eerst overleggen of je al kan gaan vertellenRosa03493 schreef: ↑01-05-2019 08:06Er is onder elkaar nog goed gesproken. Vriend vond het te benauwd worden en is nog niet toe aan de volgende stap en dat werd hem pas op het laatste moment helder. Jammer genoeg nadat het verteld was.. we zijn er over eens dat we beide een goede reden hebben om niet te willen/kunnen verhuizen. Voorlopig blijven we latten, en kies ik voor mijn kinderen en mezelf.
Goede keuze TO, voor alle partijen