Cavia topic
donderdag 2 mei 2019 om 15:55
Welke kleuren vind jij de mooiste?Littlebell schreef: ↑02-05-2019 15:04Ooh hondenmens, sheltie's, peruvians, Tessel... Jij hebt al mijn 'lievelings' rassen gehad.
Nu vind ik ze echt allemaal leuk, ik wil ook nog heel graag een keer skinny's. Maar langhaartjes hebben echt mijn hart veroverd.![]()
Ik wit, rood, goud, driekleur, lilac-goud-wit.
donderdag 2 mei 2019 om 16:17
Jaa! Ik ben gelukkig een topic over cavia´s! Ik ben helemaal obsessed door die lieve beestjes! Mijn leven bestaat bij het opstaan en tot het naar bed gaan uit cavia´s. Ik vind alles leuk aan ze: het gebedel, het gefluit, de snuitjes tot aan de fluffy buikjes. Ik heb zelf twee cavia´s gekocht van de kinderboerderij. Het zijn twee broertjes van geen idee welk ras. Leuk om te lezen dat meer mensen van cavia´s houden!
donderdag 2 mei 2019 om 16:31
Mijn net overleden beertje was een peruufje, lilac wit argente.hondenmens schreef: ↑02-05-2019 15:55Welke kleuren vind jij de mooiste?
Ik wit, rood, goud, driekleur, lilac-goud-wit.
Maar ik vind zelf de creme, choco en buff kleuren het mooiste. En dan eenkleurig.
En mijn zwarte sheltie was stiekem het leukste. We hebben het nog vaak over hem. Dat was een heel bijzonder beestje.
donderdag 2 mei 2019 om 16:52
Oh ja crème en buff was ik vergeten. Al heb ik die zelf nooit gehad. Zat wel in de planning. Een fokker in de buurt verwachtte een nestje uit crème koppel (Sheltie/Coronet). Ik hoopte op een Sheltie zeugje, wilde geen beren erbij. Maar de Shelties waren beren en het zeugje was Coronet. Dus ik greep ernaast.Littlebell schreef: ↑02-05-2019 16:31Mijn net overleden beertje was een peruufje, lilac wit argente.
Maar ik vind zelf de creme, choco en buff kleuren het mooiste. En dan eenkleurig.Mijn eerste cavia was een cremekleurige borstel. Dat was de aller mooiste.
En mijn zwarte sheltie was stiekem het leukste. We hebben het nog vaak over hem. Dat was een heel bijzonder beestje.
Diezelfde fokker had nog een paar nestjes waarop ik had gereageerd en naast greep. Van het ene nest waren alle jonkies dood geboren (te nauw geboortekanaal). Bij de andere waren ze al verzegd. Kort daarna stopte ze met fokken. Want bijna al haar verkochte cavia's werden niet ouder dan 3 jaar.
donderdag 2 mei 2019 om 17:59
Het zou misschien ook wel kunnen hoor, maar onze kat is nogal narrig en ik ben een beetje bang dat het fout gaat. Konijnen zijn misschien wat weerbaarder? Ik vind cavia's eigenlijk leuker...Kameelperd schreef: ↑02-05-2019 11:44Oh en ik heb 2 katten, een jonkie van 1 en een oma van 12 en ze doen niks naar de cavia's. Alleen als ze buiten in de ren zitten op het gras wil de jongste kat weleens een poot door de ren steken maar dan komen ze met zijn 3-en naar de tralies en dan is poes zo vertrokken !
EDIT: of tamme ratten. Bijkomend voordeel: dan durft schoonmoeder het huis niet meer in.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
vrijdag 3 mei 2019 om 06:54
Ah gossie, wat een schatje!Littlebell schreef: ↑02-05-2019 16:35Hij eet met zijn pootjes op het eten als een eekhoorntje.
En hij zit in het voerbakje brokjes te eten.
![]()
Ik heb momenteel geen cavia's maar zit er wel aan te denken om ze weer te nemen. Ik heb momenteel een vis en een kat maar mocht ik kat verliezen dan denk ik dat ik wel weer cavia's neem. Ik heb er op zich wel plek voor maar mijn kat is buiten best een jager en menig muisje is al gesneuveld. Dus ja ik vind het dan wel sneu voor de caafjes als hij veel op ze loert. Al is hij meer buiten dan binnen dus op zich zou het misschien wel kunnen.
Ik had vroeger als kind altijd caafjes. Die kregen op een gegeven moment kleintjes, zo schattig. En altijd piepen als we de koelkast open deden.
Waar ze gebleven zijn weet ik niet meer, weg gedaan denk ik. Dood zijn ze nooit gegaan. Daarna nog eens caafjes gehad als tiener, met een groot, zelfgemaakt hok. En jaren later weer, toen ik samenwoonde met mijn ex. Ik vind het zulke heerlijke beesten.
Geniet maar lekker van je nieuwe aanwinst!
vrijdag 3 mei 2019 om 12:45
Ja, dat is dan sneu voor die beestjes. Maar aan de andere kant... als je een kooi hebt die goed dicht kan, dan kan er ook weinig mis gaan.
Hier dus een peuter die altijd rondom de kooi speelt. Als de beestjes het zat zijn, gaan ze naar boven want daar kan hij niet goed bij.
Maar meestal blijven ze beneden en vinden zoon maar super interessant. Ik bedoel; het went ook wel weer voor ze.
Hier dus een peuter die altijd rondom de kooi speelt. Als de beestjes het zat zijn, gaan ze naar boven want daar kan hij niet goed bij.
vrijdag 3 mei 2019 om 17:26
Oude handdoek.Littlebell schreef: ↑03-05-2019 12:47Hoe doen anderen het met 'schootplasjes'
Ik ben net weer onder gepiest. Ik zit weer op het Nederlands Caviaforum en lees over waterdichte schootlappen. Iemand ervaring daarmee?
vrijdag 3 mei 2019 om 23:36
Ik pakte mijn caven nooit op. Alleen als ze naar in of uit de kooi gehaald werden soms. Het zijn prooidieren, dus ik knuffelde nooit ( doe ik trouwens ook niet met de konijnen).
Alles loopt lekker los en wordt geaaid. Vaak ga ik op de grond zitten en klimmen de konijnen op schoof of gaan tegen me aan zitten, zodat ik ze een aaibeurt kan geven.
Bij de caven ging ik liggen en dan fluiten naar ze. Zeker met wat omkoopmateriaal ( sla, worteltje, andijvie) wisten ze me snel te vinden.
Plassen deden ze dus nooit op mij op ongelukjes na, maar daar had ik ook een oude handdoek voor.
Alles loopt lekker los en wordt geaaid. Vaak ga ik op de grond zitten en klimmen de konijnen op schoof of gaan tegen me aan zitten, zodat ik ze een aaibeurt kan geven.
Bij de caven ging ik liggen en dan fluiten naar ze. Zeker met wat omkoopmateriaal ( sla, worteltje, andijvie) wisten ze me snel te vinden.
Plassen deden ze dus nooit op mij op ongelukjes na, maar daar had ik ook een oude handdoek voor.
Nope
zaterdag 4 mei 2019 om 00:25
Ik hield altijd een oude handdoek op mijn schoot. Maar die was uiteraard niet waterdicht. Ze poepten er ook op. Eén caaf heeft een keer op mijn nieuwe bikini geplast, die op dat moment op tafel lag.Littlebell schreef: ↑03-05-2019 12:47Hoe doen anderen het met 'schootplasjes'
Ik ben net weer onder gepiest. Ik zit weer op het Nederlands Caviaforum en lees over waterdichte schootlappen. Iemand ervaring daarmee?
woensdag 8 mei 2019 om 21:32
Die is heel gaaf! Zou voor mijn harige witte diva ook ideaal zijn, alleen die kruipt altijd in mijn nek. Voel je weer zo’n warm straaltje naar beneden druppen.Littlebell schreef: ↑08-05-2019 20:36Mijn custom made schootlap komt morgen binnen. Ik vind 'm nu al super leuk. Waterdicht dus geen plasjes meer op mij.![]()
![]()
woensdag 8 mei 2019 om 21:59
Ja ieeeeeee. Maar is gemaakt door 'Inspired by Snow' op facebook. Kost €12,50 en ze maakt echt super leuk spul.
woensdag 21 augustus 2019 om 11:06