Gezondheid alle pijlers

Gynaecoloog

04-05-2019 05:12 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er wel eens bij de gynaecoloog geweest? En wat was de reden dat je er naartoe ging?
Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat ik bekende/vage kennissen tegenkwam bij de gyn en dat zij later aan mij gingen vragen wat ik daar deed. Ik andersom dus ook niet aan hen. Hoef en wil het niet eens weten.
Knik gewoon, zeg hoi en duik weer in je tijdschrift of telefoon.

Je maakt jezelf wel erg belangrijk.
Yep voor cyste van Bartholin meerdere keren geweest. Ben 1 keer bekende tegengekomen die ongegeneerd vroeg waarvoor ik daar in de wachtkamer zat.
Ik zei met stalen gezicht: voor een borstvergroting.

Kortom; gaat een ander niks aan. Ik deel dingen met wie ik het wil delen. En gaan mensen zelf dingen verzinnen waarom je daar bent; ze doen maar...
Ellenverinzi schreef:
04-05-2019 08:48
Natuurlijk weet ik wel dat dat privé is. Maar vind het gewoon prettig om een verklaarbare reden te hebben. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Dus wij moeten jouw reden verklaren zonder dat je iets meldt over je probleem?
En TO, wees toch niet zo bang wat ze van je denken. Dus je wil nog een keer moeder worden, so what??! Dus je was psychisch wat minder stabiel tijdens je zwangerschap, nobody's business...
BellaBlue schreef:
04-05-2019 12:34
Yep voor cyste van Bartholin meerdere keren geweest. Ben 1 keer bekende tegengekomen die ongegeneerd vroeg waarvoor ik daar in de wachtkamer zat.
Ik zei met stalen gezicht: voor een borstvergroting.

Kortom; gaat een ander niks aan. Ik deel dingen met wie ik het wil delen. En gaan mensen zelf dingen verzinnen waarom je daar bent; ze doen maar...
Ik zou dan ongegeneerd heel hard met smerige details vertellen dat ik daarvoor kom (ook al zou dat niet zo zijn) en het voor de ander zo gênant mogelijk maken, leren ze misschien dat sommige dingen gewoon privé zijn en je daarover niet door hoort te vragen.

Ik zou als eerste als de ander vraagt goh wat brengt jou hier? antwoorden dat de dokter me wil zien. En als ze dan door blijven drammen het bovenstaande.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Het zou toch werkelijk niet in me opkomen om, als ik een bekende of een collega tegenkom in de wachtkamer bij de gynaecoloog, te vragen 'wat doe jij hier'. Sowieso niet in t ziekenhuis, is altijd privé, maar bij de gyn al helemaal niet. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat iemand dat vroeg, en heb toch al regelmatig in een wachtkamer gezeten, ook bij de gyn, en ook heus wel eens een bekende tegengekomen. De enige situatie waarin ik het me kan voorstellen is als het wel heel erg duidelijk is: als je een bekende uit de gipskamer ziet komen met een arm in t gips of als iemand met een ijszak tegen zijn wang bij de kaakchirurg naar buiten komt ofzo. Hoewel ik het waarschijnlijk ook dan liever zou houden bij 'oei, dat ziet er pijnlijk uit, veel beterschap!'.

Ik kan me dus niet voorstellen dat je vragen krijgt. En mocht iemand er toch naar vragen dan vind ik 'oh, gewoon, een controle-afspraak' een prima antwoord.
of doe een pruik en opplaksnor op
Je gaat voor de APK.
Waarom voelen zoveel mensen zich geneigd dingen te zeggen of advies te geven waar ik niks aan heb. Ik heb er slapeloze nachten van. Ik wil gewoon graag goede raad op mijn vraag en verder niks.
Ellenverinzi schreef:
04-05-2019 13:42
Waarom voelen zoveel mensen zich geneigd dingen te zeggen of advies te geven waar ik niks aan heb. Ik heb er slapeloze nachten van. Ik wil gewoon graag goede raad op mijn vraag en verder niks.
je angst is niet reeel
greenmoustache schreef:
04-05-2019 12:29
Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat ik bekende/vage kennissen tegenkwam bij de gyn en dat zij later aan mij gingen vragen wat ik daar deed. Ik andersom dus ook niet aan hen. Hoef en wil het niet eens weten.
Knik gewoon, zeg hoi en duik weer in je tijdschrift of telefoon.

Je maakt jezelf wel erg belangrijk.
Ik dacht net hetzelfde.
Echt, who cares.
Ellenverinzi schreef:
04-05-2019 09:40
Is dat anticonceptie?
Ja
Lieve to, liegen is veel te vermoeiend. En helemaal niet nodig. Waarom zou je iets bedenken en de kans lopen dat je niet meer weet waar je hebt gezegd?

Je gaat naar de gynaecoloog voor controle. Daar wil je liever niet over praten.
Dat kan je gewoon heel aardig zeggen zonderr dat je boos hoeft te kijken.

Hoe meer je zegt, hoe meer kans om een vraag te krijgen. Dus ook niet of het ernstig is of niet.
Een tegenvraag stellen leidt de aandacht makkelijk af, wat zij daar doen, iets over het weer, of iemand die jullie allebei kennen.

Ik weet niet hoe ik het aardig kan typen, maar of jij kent veel roddelaars, of jouw bezoek aan het ziekenhuis is voor andere mensen minder belangrijk dan jij inschat.
Ellenverinzi schreef:
04-05-2019 09:20
Bedankt! Ik zat ook aan menstruatieproblemen te denken. Maar weet niet zo goed wat voor problemen dat zouden zijn.
.
Je maakt het jezelf wel heel moeilijk zo.

Zeg gewoon 'even een check-up, niks bijzonders' en als ze dan nog doorvragen kan je gewoon zeggen dat je er verder niet over uit wil weiden. Dan klets jezelf niet in de nesten met allemaal leugens.
Ellenverinzi schreef:
04-05-2019 13:42
.
Goede raad van mij: stop met liegen.
Kan je ook rustig slapen 's nachts.
Het is echt wel groter dan gemiddeld als je daar slecht van slaapt to.

Heb je hulp op psychisch vlak, dat zou daarmee kunnen helpen, mogelijk dingen meer in proportie zien.
Het zou je leven makkelijker kunnen maken.
Madderijn schreef:
04-05-2019 15:32
Het is echt wel groter dan gemiddeld als je daar slecht van slaapt to.

Heb je hulp op psychisch vlak, dat zou daarmee kunnen helpen, mogelijk dingen meer in proportie zien.
Het zou je leven makkelijker kunnen maken.

Zit inderdaad momenteel niet zo goed in mijn vel. Heeft met meerdere factoren te maken. Heb inderdaad ook al psychische hulp. Maar dit vind ik iets wat ik liever niet wil delen. En dus heb ik graag iets achter de hand. En natuurlijk weet ik dat het privé is en dat veel mensen er waarschijnlijk niet naar zullen vragen. Maar ik zoek geruststelling en hulp bij mijn vraag. Geen raad waar ik niks mee kan, hoe goed bedoeld ook.
je kan niet voorkomen dat iemand je daar ziet en daar een mening over heeft.
je gaat niet over de gedachten van anderen en je hebt er geen enkele controle over
Ellenverinzi schreef:
04-05-2019 15:52
Zit inderdaad momenteel niet zo goed in mijn vel. Heeft met meerdere factoren te maken. Heb inderdaad ook al psychische hulp. Maar dit vind ik iets wat ik liever niet wil delen. En dus heb ik graag iets achter de hand. En natuurlijk weet ik dat het privé is en dat veel mensen er waarschijnlijk niet naar zullen vragen. Maar ik zoek geruststelling en hulp bij mijn vraag. Geen raad waar ik niks mee kan, hoe goed bedoeld ook.
En je vindt het wel een goed moment om voor een derde te gaan als je zo beroerd in je vel zit? Je angstig voelt etc.

Je maakt je druk om niks. Je zegt gewoon is privé, en als mensen doordrammen dan zeg je het duidelijker, je hebt er niks mee te maken. Punt. En dan trekken ze fijn maar hun eigen conclusies... lekker laten denken, je kunt de gedachten van anderen niet horen toch? Nou dan, lekker in hun hoofd laten die gedachten. Alles wat jij denkt dat een ander over jou denkt los laten want dat zijn alleen maar aannames en je eigen gedachten over jezelf...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Dan vind ik toch nog steeds de makkelijkste optie " voor controle", want dan hoef je niet te onthouden wat je gezegd hebt.

Mensen zullen echt niet verder vragen, zeker niet als je twee keer zegt dat het voor controle is.

Eigenlijk zou ik niet eens zeggen welke dokter.

Hou je taai.
Madderijn schreef:
04-05-2019 18:24
Dan vind ik toch nog steeds de makkelijkste optie " voor controle", want dan hoef je niet te onthouden wat je gezegd hebt.

Mensen zullen echt niet verder vragen, zeker niet als je twee keer zegt dat het voor controle is.

Eigenlijk zou ik niet eens zeggen welke dokter.

Hou je taai.
Dank je
Kia•Ora schreef:
04-05-2019 16:50
En je vindt het wel een goed moment om voor een derde te gaan als je zo beroerd in je vel zit? Je angstig voelt etc.

Je maakt je druk om niks. Je zegt gewoon is privé, en als mensen doordrammen dan zeg je het duidelijker, je hebt er niks mee te maken. Punt. En dan trekken ze fijn maar hun eigen conclusies... lekker laten denken, je kunt de gedachten van anderen niet horen toch? Nou dan, lekker in hun hoofd laten die gedachten. Alles wat jij denkt dat een ander over jou denkt los laten want dat zijn alleen maar aannames en je eigen gedachten over jezelf...
Daarvoor ben ik juist in therapie en ga naar de pop poli
Iedereen moet toch op regelmatige basis eens op controle? Dus dat is reden genoeg?
Winterland schreef:
04-05-2019 18:31
Iedereen moet toch op regelmatige basis eens op controle? Dus dat is reden genoeg?
Oh?
Marigold1986 schreef:
04-05-2019 09:27
Nee, die zijn er echt alleen voor tijdens de zwangerschap, heb ik altijd begrepen...
Nee, dat is niet waar. Je kunt daar ook al naar toe om informatie te krijgen als je denkt over een nieuwe zwangerschap. Ik heb dat ook gedaan om van tevoren goed te weten welke medicatie ik moest stoppen of aanpassen als ik zwanger zou blijken te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven