Initiatief 2e date

07-05-2019 17:40 89 berichten
Ik heb afgelopen zaterdag na kort contact met iemand op tinder een 1e date gehad. Ik heb die date toen voorgesteld. Het was erg leuk! Voordat we het wisten waren er een paar uur voorbij. Bij het afscheid zei hij dat hij het (ook) erg leuk vond en dat we nog eens een drankje moeten doen :)

Nu hebben we sindsdien elke dag een paar apjes heen en weer gestuurd. Maar hij heeft tot nu toe nog niet voorgesteld om nog eens af te spreken . Ik weet dat hij het deze week erg druk heeft. Maar juist dan waarder ik het, dat ze al een voorstel doen voor wanneer die ze wel weer zouden kunnen.

Ik heb dat nu al een paar keer meegemaakt bij tinder. Dat kerels niet echt doorpakken na een 1e date, terwijl ik dat bij dates niet via tinder dat wel gewend ben. ( vrij snel plannen 2e date de week erna ergens)

Ik merk dat ik het idee heb, dat als kerel je echt leuk vind, dat hij er werk van maakt. Dat een kerel wat laks wordt als je als vrouw er teveel achteraan zit.
Ik denk in zulke gevallen, "he is just not that into you" en er achteraan gaan levert je waarschijnlijk wel een 2e date op maar..

Heb ik scheve verwachtingen of is dit wel iets typisch van daten via tinder?
Alle reacties Link kopieren
Misschien vindt kerel je niet leuk genoeg voor een tweede date? Dat zou ik denken maar misschien is hij gewoon heel druk.
waarom pak jij niet door dan?
Sooofff schreef:
07-05-2019 17:42
Misschien vindt kerel je niet leuk genoeg voor een tweede date? Dat zou ik denken maar misschien is hij gewoon heel druk.
Ja zoiets denk ik dus dan ook al snel, heb t daarom het in t verleden al eens afgekapt. Maar daar kom je ook niet echt verder mee 🙈

Idd misschien druk en dat ie wat stuurt als hij meer tijd heeft.
Redvelvetchocolate schreef:
07-05-2019 17:49
Ja zoiets denk ik dus dan ook al snel, heb t daarom het in t verleden al eens afgekapt. Maar daar kom je ook niet echt verder mee 🙈

Idd misschien druk en dat ie wat stuurt als hij meer tijd heeft.
Als hij wel gewoon blijft berichten zou ik hem zelf voor een tweede date vragen.
Inderdaad, als een man je leuk vindt dan maakt hij er werk van. Ik zou een dagje niets terugsturen en dan kijken wat er gebeurt. Ook geen sorry zeggen voor een late reactie oid, maar gewoon pas na 24 uur reageren op een vraag.
Moire schreef:
waarom pak jij niet door dan?
Omdat ik 1e date al heb voorgesteld. Ik ben gewend (en vind dat stiekem ook erg leuk 😊) dat de man iets meer leiding neemt in het begin.
Ben bang dat ie laks wordt als ik ook nu weer voorstel om af te spreken.
Wacht het eerst nog maar eens een week af.
ik geef mn bek ook maar een douw
SamanthaJonesPR schreef:
07-05-2019 17:52
Inderdaad, als een man je leuk vindt dan maakt hij er werk van. Ik zou een dagje niets terugsturen en dan kijken wat er gebeurt. Ook geen sorry zeggen voor een late reactie oid, maar gewoon pas na 24 uur reageren op een vraag.
Waarom spelletjes spelen? Je moet toch gewoon vanaf het begin jezelf kunnen zijn en je gevoel kunnen volgen?
Omdat ik 1e date al heb voorgesteld. Ik ben gewend (en vind dat stiekem ook erg leuk 😊) dat de man iets meer leiding neemt in het begin.
Okay.
Nou dan niets doen. Wat wil je dan met dit topic?
Sooofff schreef:
Misschien vindt kerel je niet leuk genoeg voor een tweede date?
Misschien denkt hij nu wel dat jij hem niet leuk genoeg vind voor een tweede date.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Moire schreef:
07-05-2019 18:00
Okay.
Nou dan niets doen. Wat wil je dan met dit topic?
ja goede vraag 😅 ik heb niet echt veel opties dan afwachten en kijken of ie wat stuurt of zelf het initiatief te nemen.

Maar ik heb dit toptic gestart omdat ik merk dat ik het dus best snel negatief in zie, en het dus afkap. Ben nieuwsgierig of anderen hier tegenaan lopen en hoe ze daar mee omgaan. En of mijn verwachting patroon realistisch is of dat ik te krampachtig bezig ben
Vivavandaag schreef:
07-05-2019 17:55
Waarom spelletjes spelen? Je moet toch gewoon vanaf het begin jezelf kunnen zijn en je gevoel kunnen volgen?
Helemaal mee eens. Maar zo werkt het in de praktijk niet altijd, helaas.
hallo het is 2019, waarom als vrouw passief blijven wachten op de man?

vind je hem leuk, toon dan initiatief en stel een 2de date voor.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou deze 2e date ook van hem laten komen, jij hebt de eerste keer voorgesteld nu zijn beurt. En hij kan wel meerdere appjes per dag sturen? Dan kan hij met het zelfde gemak toch typen/vragen voor 2e date?
Gewoon zelf het initiatief nemen.
"Ga je nog iets leuks doen het weekend?", lijkt me een aardige opening.

En als hij niet hapt, is dat toch maar lekker snel duidelijk toch?
Hij zit nu de hele tijd te denken: Waarom vraagt ze niet achter een 2de date? :-D
SamanthaJonesPR schreef:
07-05-2019 18:08
Dan moet je verder kijken.
Ik zou zelf (als man zijnde) wel het initiatief nemen als ik de vrouw in kwestie leuk genoeg zou vinden, helemaal als zij de eerste date heeft geïnitieerd.
Maar dat ben ik, hij kan ook gewoon druk zijn.
En als ik het niet zie zitten laat ik het ook weten, ik hou er niet van om mensen aan het lijntje te houden.
Nog even afwachten misschien?
Heeft ie tijdens de eerste date gezegd dat ie deze week erg druk is? Dat is indekken. Als je iemand echt echt echt nog een keer wil zien, ga je niet al obstakels opwerpen.

Jammer, next.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Je bent samen op een 1e date gegaan. De eerste date is -neem ik aan- gebaseerd op wat heen en weer chatten. Je kan dan niet echt spreken van een initiatief puur van jouw kant.

Dus hup, nu echt het initiatief nemen.

En het gegeven dat hij schermt met druk de komende tijd. Meestal een slecht teken: hiermee wil hij wellicht netjes de boot afhouden, of eerst wat andere Tinderdates laten passeren
Als je wat wil, moet je niet voor een ander wat invullen, maar actie ondernemen!
Meestal zijn mensen toch bezig met onzeker gedreutel, ook als het initiatief initieel bij de ander lag.
Als hij niet wil dan geeft hij het vanzelf aan als je een tweede date voorstelt.
Er lijken in de datewereld zoveel ongeschreven regels, waar iedereen weer zn eigen meningen en ervaringen mee heeft. Wie vraagt eerste date, hoe snel reageren op app, wel of geen seks eerste date, wel of niet om exclusiviteit vragen etc.

Echter... wat mij betreft is er één regel die nog nooit gebroken is. En die altijd klopt. “Als een man je interessant vindt, doet hij wel moeite voor je.”

Dus als jij de eerste keer initiatief hebt genomen voor een date en niet hard to get speelt via app of in het echt, dan is hij wat mij betreft nu aan zet.
Food_for_thought schreef:
07-05-2019 19:20
Er lijken in de datewereld zoveel ongeschreven regels, waar iedereen weer zn eigen meningen en ervaringen mee heeft. Wie vraagt eerste date, hoe snel reageren op app, wel of geen seks eerste date, wel of niet om exclusiviteit vragen etc.

Echter... wat mij betreft is er één regel die nog nooit gebroken is. En die altijd klopt. “Als een man je interessant vindt, doet hij wel moeite voor je.”

Dus als jij de eerste keer initiatief hebt genomen voor een date en niet hard to get speelt via app of in het echt, dan is hij wat mij betreft nu aan zet.
Mijn enige regels zijn: doe wat goed voelt en niet te snel oordelen. En wat voor de een moeite doen is, betekent voor de ander niets en andersom. Ik zou een date ook prima kunnen rekken omdat ik twee gebroken nagels en uitgroei heb en dat eerst op orde wil maken. Dat zou ik kunnen zien als moeite doen voor een date, terwijl een ander zou kunnen denken dat ik geen interesse heb.
SamanthaJonesPR schreef:
07-05-2019 18:08
Zoals je zegt zo (als ik het beschrijf), werkt het niet. En als het niet werkt, moet je ermee stoppen. Althans zo denk ik dan. Als je in het begin al spelletjes moet spelen, hoe gaat het later dan worden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven