Initiatief 2e date
dinsdag 7 mei 2019 om 17:40
Ik heb afgelopen zaterdag na kort contact met iemand op tinder een 1e date gehad. Ik heb die date toen voorgesteld. Het was erg leuk! Voordat we het wisten waren er een paar uur voorbij. Bij het afscheid zei hij dat hij het (ook) erg leuk vond en dat we nog eens een drankje moeten doen
Nu hebben we sindsdien elke dag een paar apjes heen en weer gestuurd. Maar hij heeft tot nu toe nog niet voorgesteld om nog eens af te spreken . Ik weet dat hij het deze week erg druk heeft. Maar juist dan waarder ik het, dat ze al een voorstel doen voor wanneer die ze wel weer zouden kunnen.
Ik heb dat nu al een paar keer meegemaakt bij tinder. Dat kerels niet echt doorpakken na een 1e date, terwijl ik dat bij dates niet via tinder dat wel gewend ben. ( vrij snel plannen 2e date de week erna ergens)
Ik merk dat ik het idee heb, dat als kerel je echt leuk vind, dat hij er werk van maakt. Dat een kerel wat laks wordt als je als vrouw er teveel achteraan zit.
Ik denk in zulke gevallen, "he is just not that into you" en er achteraan gaan levert je waarschijnlijk wel een 2e date op maar..
Heb ik scheve verwachtingen of is dit wel iets typisch van daten via tinder?
Nu hebben we sindsdien elke dag een paar apjes heen en weer gestuurd. Maar hij heeft tot nu toe nog niet voorgesteld om nog eens af te spreken . Ik weet dat hij het deze week erg druk heeft. Maar juist dan waarder ik het, dat ze al een voorstel doen voor wanneer die ze wel weer zouden kunnen.
Ik heb dat nu al een paar keer meegemaakt bij tinder. Dat kerels niet echt doorpakken na een 1e date, terwijl ik dat bij dates niet via tinder dat wel gewend ben. ( vrij snel plannen 2e date de week erna ergens)
Ik merk dat ik het idee heb, dat als kerel je echt leuk vind, dat hij er werk van maakt. Dat een kerel wat laks wordt als je als vrouw er teveel achteraan zit.
Ik denk in zulke gevallen, "he is just not that into you" en er achteraan gaan levert je waarschijnlijk wel een 2e date op maar..
Heb ik scheve verwachtingen of is dit wel iets typisch van daten via tinder?
dinsdag 7 mei 2019 om 19:34
De regels zijn er ook voor de meeste mensen helemaal niet, ook niet ongeschreven. Bepaald type mensen verzinnen die.Food_for_thought schreef: ↑07-05-2019 19:20Er lijken in de datewereld zoveel ongeschreven regels, waar iedereen weer zn eigen meningen en ervaringen mee heeft. Wie vraagt eerste date, hoe snel reageren op app, wel of geen seks eerste date, wel of niet om exclusiviteit vragen etc.
Echter... wat mij betreft is er één regel die nog nooit gebroken is. En die altijd klopt. “Als een man je interessant vindt, doet hij wel moeite voor je.”
Dus als jij de eerste keer initiatief hebt genomen voor een date en niet hard to get speelt via app of in het echt, dan is hij wat mij betreft nu aan zet.
dinsdag 7 mei 2019 om 20:35
Dit. Ik vraag me ook altijd af of de vrouwen die hier zeggen dat ze maar moet doorpakken (terwijl ze zelf al voorstel deed voor 1e date), zelf ervaring hebben met online daten. Ik vind dit gedrag namelijk een teken van desinteresse. TO heeft een voorstel gedaan, date was leuk, nu blijft het lafjes voortkabbelen met wat geapp heen en weer. Hij houdt het contact een beetje warm, maar hij is niet wildenthousiast.
...
dinsdag 7 mei 2019 om 20:39
dinsdag 7 mei 2019 om 21:01
Waarom organiseer jij de eerste date wanneer je iemand zoekt die door pakt?
Misschien moeten we ooit nog eens een drankje doen....is vriendelijke afwijzing verpakt in een je weet maar nooit.
Misschien moeten we ooit nog eens een drankje doen....is vriendelijke afwijzing verpakt in een je weet maar nooit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 7 mei 2019 om 21:03
Tja, je hoeft toch ook niet direct na date 1 dolenthousiast of wildenthousiast te zijn? TO heeft interesse, nou dan neem je toch initiatief.
En ja als iemand het te druk heeft en geen interesse meer, dan komt de aap toch wel uit de mouw als je doorvraagt.
Wat heb je dan te verliezen?
Cut the games, wees jezelf.
Als hij een dood paard is voelt ze dat vanzelf aan, trekken lukt dan toch niet.
En ja als iemand het te druk heeft en geen interesse meer, dan komt de aap toch wel uit de mouw als je doorvraagt.
dinsdag 7 mei 2019 om 22:49
Echt? Als ik die persoon leuk vind, dan zou ik het alleen maar graag willen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
woensdag 8 mei 2019 om 07:48
Ja dat is mijn ervaring ook
woensdag 8 mei 2019 om 09:04
Ja idd je komt er dan toch wel snel genoeg achter.joysjuhhh schreef: ↑07-05-2019 21:03Tja, je hoeft toch ook niet direct na date 1 dolenthousiast of wildenthousiast te zijn? TO heeft interesse, nou dan neem je toch initiatief.
Ik heb hem een berichtje gestuurd met de vraag of hij het leuk vond om nog eens af te spreken. Hij antwoordde dat hij t erg leuk lijkt, waarop hij een voorstel deed. We zien elkaar nu zondag. Ik laat nog weten hoe het ging
woensdag 8 mei 2019 om 09:11
Prima toch. Jij geeft de voorzet hij kopt hem in.Redvelvetchocolate schreef: ↑08-05-2019 09:04Ja idd je komt er dan toch wel snel genoeg achter.
Ik heb hem een berichtje gestuurd met de vraag of hij het leuk vond om nog eens af te spreken. Hij antwoordde dat hij t erg leuk lijkt, waarop hij een voorstel deed. We zien elkaar nu zondag. Ik laat nog weten hoe het ging![]()
Veel plezier zondag en hopelijk hebben jullie een leuke avond.
vrijdag 10 mei 2019 om 07:10
Geeft hij wel netjes pootjes en brengt hij stokken terug?Redvelvetchocolate schreef: ↑07-05-2019 17:52Omdat ik 1e date al heb voorgesteld. Ik ben gewend (en vind dat stiekem ook erg leuk) dat de man iets meer leiding neemt in het begin.
Ben bang dat ie laks wordt als ik ook nu weer voorstel om af te spreken.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
vrijdag 10 mei 2019 om 08:32
Mijn ervaring is dat ik bij de mannen met wie ik langere relaties heb gehad, ik helemaal niet nadacht over: "Ik heb nu een keer wat voorgesteld, nu moet hij maar eens". Bij die relaties wilden we gewoon allebei elkaar graag weer zien!
Nu is daten ook een wat geforceerde manier om iemand beter te leren kennen in vergelijking met iemand leren kennen via vrienden, hobby, of werk (en ik heb genoeg gedate dat ik vind dat ik daar een mening over mag hebben, haha). De enige reden m de ander te zien is om te kijken of je elkaar nog beter wil leren kennen, terwijl het 'in het wild' terloopser kan gaan.
Ik mis het internet/app daten dan ook absoluut niet.
Nu is daten ook een wat geforceerde manier om iemand beter te leren kennen in vergelijking met iemand leren kennen via vrienden, hobby, of werk (en ik heb genoeg gedate dat ik vind dat ik daar een mening over mag hebben, haha). De enige reden m de ander te zien is om te kijken of je elkaar nog beter wil leren kennen, terwijl het 'in het wild' terloopser kan gaan.
Ik mis het internet/app daten dan ook absoluut niet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
maandag 13 mei 2019 om 20:52
Ik heb hem gisteren weer gezien. Smiddags naar het strand geweest. Echt heel gezellig. Ik voel me op mn gemak, ondanks dat ik het spannend vond. Savonds bij hem gegeten, gezoend en geknuffeld op de bank.
Mbt het druk hebben. Hij verteld niet alleen vaag dat ie t te druk heeft maar krijg dan ook zijn hele sociale/sportieve planning te horen. Helemaal prima. Maar ik hoop wel dat hij wel tijd vrijmaakt / vrij houdt om mij te zien
Mbt het druk hebben. Hij verteld niet alleen vaag dat ie t te druk heeft maar krijg dan ook zijn hele sociale/sportieve planning te horen. Helemaal prima. Maar ik hoop wel dat hij wel tijd vrijmaakt / vrij houdt om mij te zien
maandag 13 mei 2019 om 21:09
Ik heb idd geen zin in scharrelen. Het lijkt me erg leuk elkaar relaxed te leren kennen , zo'n 1-2 keer per week in het begin.. en niet om de zoveel weken.
En wat je zegt. Het voelt nu wel aan dat zijn agenda voorgaat. Ik plan nu mijn dingen in en ga me niet al vooraf al aanpassen. Dan zie ik aankomende tijd waar het uit komt qua frequentie van afspreken.