2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
jaaa baby kijken!!

Ben benieuwd mimpje, fijn dat alles goed gaat. Geniet maar lekker.
mimpje, hij is prachtig!!! Heerlijk ventje hoor!
Hey Meiden,

Ben ik ook weer even. Beetje druk geweest vandaag dus niet tussendoor even kunnen spieken.

Teddy, ik heb je mail gelezen en even geantwoord. Wilde alleen nog even zeggen dat ik je een kanjer vindt!!

Angel, wat leuk om jou weer even te lezen. Gefeliciteerd met haar half jaar en straks een mini-vakantie in het verschiet. Wat heerlijk. Geniet er maar lekker van.

Jobje, dat was ik die de vraag stelde. Bedankt voor de uitleg. Klinkt inderdaad een beetje zielig, maar hij/zij hoeft er dus geen last van de krijgen?

Michigan, je vermaakt je dus prima en wat goed dat de venkelthee werkt!! Zo zijn zowel mama en baby blij. Wat heerlijk. Binnenkort weer nieuwe foto's?

Missc, gefeliciteerd met jullie jubileum. Een smakelijk, maar er maar een romantische avond van.

Bep, wat leuk om weer wat van je te horen. Hoe is het?

Floor, hoe is dat nou mogelijk. Ik dacht dat ze lovend waren om je. Echt enorm balen. Positief de avond in gaan en dan komt het vast allemaal goed.

Ellein, leuke mamadag gehad? Hoorde dat je verjaardagcadeau zeer goed is ontvangen? Leuk leuk leuk!

Gorgi, hoe is het bij jou? Al een betere uitslag van de echo?

Hier gaat alles prima, al heb ik af en toe het idee dat ik mijn eierstokken voel. Voor de rest voel ik me prima. Ben nog steeds de prikbikkel in afwachting van een ongesteldheid !! Vanavond een gezellig avondje bij vrienden.
Floortje voor jou even een , wat weer vervelend zeg, wat moet je daar nu weer mee.....

Teddy voor jou een mega . Ik ben erg geschrokken van je verhaal. Je bent echt een topper hoor! Neem de tijd om alles te verwerken, want jij hebt in korte tijd wel veel meegemaakt zeg.

En als je tips wilt over de kv (voor zover je daar tips over kunt geven dan...) hier een volleerde kv mama.

Mimpje wat een prachtig kereltje heb je op de wereld gezet zeg! En leuk om al zo snel fotos te zien, ben benieuwd naar je bevallingsverhaal.

Hier gaat het met de kleine wel goed, maar nu is grote broer weer eens ziek. Loopt de hele dag al te spugen. Bed eronder, zichzel eronder, ik eronder, de bank, het betonnen aanrechtblad waar het zuur al is ingetrokken..... arme ziel. Hij ligt nu op bed, dus duim echt dat hij nu niet weer gaat spugen. Ik denk dat het eten hem vandaag verkeerd is gevallen, dus hoop dat het morgen weer beter gaat.

Jullie moeten vnv wel X factor kijken hoor en graag stemmen op de naamgenoot van mijn oudste zoon!!! Ken m persoonlijk. Kids zitten bij mij op school en heb ze beide in de klas gehad. Zo leuk!! hihi

Fijne avond nog en een zwaai naar de rest!
Gefeliciteerd, Mimpje!!!!

Ik had vandaag een uitgangsecho en het was goed. Ik mag beginnen met de stimulatie. Volgende week weer een echo-meting. Hopelijk slaat het medicijn goed aan. Ik heb een prikpen gekregen en dat maakt het prikken wel een stuk gemakkelijker. Ik zal maandag de acupuncturiste bellen voor een sessie. Ik hoop dat mijn eitjes goed gaan groeien. Het gaat nu best spannend worden.

Allemaal een heel fijn weekend.

Groetjes.

Gorgi
Oeh Gorgi, spannend zeg!! Ik hoop heel hard met je mee dat je eitjes goed gaan groeien!!!
gorgi wat goed zeg! nu wordt het inderdaad spannend.

mamadeb tnx! mocht ik vragen hebben dan hoor je van me.

en ik ga zeker xfactor kijken. of ik ga stemmen weet ik niet. hij is niet echt mijn favoriet. Beterschap voor je zoon!

waarom bij de mama's de mini's ook zo slaperig na de vaccinaties? Mini slaapt sinds gisteren heel veel. Dat deed ze al, maar tussendoor is ze veel minder wakker/alert. beetje sufjes. Hoop dat het morgen weer over is. Misschien is ze ook een beetje van slag van al het gedoe.
Hey Teddy, je hoort wel vaker dat kindjes slaperiger worden van prikjes. Die van mij niet, maar goed ieder kind is weer anders he.
Gorgi, wat fijn dat de echo goed was!!!

Teddy, mini was ale keren ook wat slaperiger door de prikjes. Verder had hij er nooit zo'n last van.

Maak me een beetje zorgen om mini. Hij drinkt al een paar dagen niet zo goed, vandaag zelfs erg weinig en nu heeft hij daartstraks al 2 keer enorm gespuugd. (ik heb het dan echt over een hele fles per keer, een meter ver) Echt alles zat onder. En nu zit hij heel stilletjes bij vriendlief op schoot, beetje een wit koppie en roze wangetjes...arm ventje...
Gorgi, wat ontzettend spannend!! Heb je de puregon prikpen gekregen? Nu maar hopen op zeer mooie eitjes. Ik duim voor je!!

Teddy, hoe is het deze morgen?

OGG, misschien een griepje of virusje onder de leden? Hou het maar even goed in de gaten.
Ha meiden, ben ik weer!

Gisteren een lekker dagje gehad. Eerst met meisje onder de douche geweest, altijd genieten. Daarna naar het CB en mevrouw is weer enorm goed gegroeid: in 8 dagen tijd van 3970 naar 4325. Nog steeds roomboter dus Maar de dames die er nu waren zeiden (in tegenstelling tot die van vorige week) hetzelfde als wat jullie al zeiden: gewoon lekker genieten van het feit dat ze zo goed groeit! Geen zorgen over te veel groeien dus. Daarna bij een vriendin op de koffie, toen nog even snel naar de Babyplanet, thuis lekker gerommeld en 's avonds door jullie geinspireerd lekker pannekoeken gegeten en toen X-factor gekeken (HAHA Mamadeb, heb niet gestemd en hij was gisteren ook zeker niet zo goed als anders, maar vind het wel een erg sympathiek en charmant typje!). Maar het mooiste vond ik toch wel dat ik gisteren de bevestiging kreeg van wat ik al eerder dacht: mini lacht echt! Met wijd open mond en stralende ogen, als ik bijvoorbeeld bij haar wieg of bij de box verschijn. Mijn moeder en ik stonden allebei met tranen in onze ogen - stelletje emotionele mutsen

De laatste 3 nachten beginnen erg goed - na de voeding rond half 10 komt ze weer rond half 4. Alleen is ze dan écht klaar wakker en enorm blij om zich heen aan het kijken en kirren, dus slapen ho maar... rond half 6 sukkelt ze dan pas weer eens in. Niet echt ideaal dus....

MissC, ik kan het me wel voorstellen van de 3D echo hoor! Het zijn toch een beetje vreemde plaatjes. Wat ik wel heel grappig vind: na de echo bleven de plaatjes voor mij toch wat abstract, maar na de geboorte van uk zag ik plotseling wel de gelijkenis met de foto's van de 3D-echo. De foto's waren toch een stuk scherper/levensechter dan ik me in eerste instantie realiseerde! Lekker gegeten gisteravond?

Floortje, hoe ging het werken gisteravond? Kon je nog een beetje positief aan de slag na de kritische noten? Wat enorm vervelend voor je! En gek ook, zo vanuit het niets. Ik zou denk ik, net als wat MissC zegt, proberen vanuit een positieve invalshoek toch even met je leidinggevende te gaan praten, aangeven dat je er met veel plezier werkt en het zo goed mogelijk wilt doen en dus daarom met hem/haar bespreken wat je verbeterpunten zijn (en het dus ook benaderen als zijnde verbeterpunten en niet als scherpe kritiek). Maar goed, dit zeg ik natuurlijk wel zonder het verhaal te kennen dus wellicht is het helemaal niet aan de orde.

Teddy, ook ik heb de mail met tranen in mijn ogen zitten lezen. Meis, wat een ellende allemaal! Hoe moeilijk ook, en hoe zeer het ook tegen je gevoel ingaat, ik denk toch echt dat het tijd wordt om voor jezelf te kiezen. Het houdt érgens op natuurlijk! Nu jij eerst maar goed gezond en lekker in je vel, dat lijkt me het allerbelangrijkste voor je kleine meisje!!!

Jobje, wat leuk dat de basis van je kamertje al klaar is! Wij hebben ook de muren wit gelaten en 'opgeleukt' met wat leuks aan de muur. We hebben ook een boekenplank aan de muur gemaakt en die is inmiddels, door alle kraamcadeaus, al aardig gevuld met leuke boekensteunen, veel kinderboekjes en natuurlijk wat knuffels en frutsels. Ziet er enorm vrolijk uit! Het is hier nog steeds bij vlagen wel druk met bezoek, maar ik ben wel scherper geworden op het vrij houden van dagen. Af en toe niemand over de vloer is ook wel erg fijn... vandaag geen bezoek en ik verheug me echt op deze verplichtingsloze dag!

Mimpje, wat een heerlijk ventje op de mail! Geweldig!! Enne... probeer voor je zelf te blijven kiezen als het gaat om bezoek he?! Ik weet hoe lastig het is, maar deze periode moet echt in het teken van jou staan, jij hebt het al zwaar genoeg dus ze schikken zich maar even naar jou!!

OGG, wat een lief aanbod voor Teddy zeg! Ik kan me haar keuze hierin erg goed voorstellen, maar vind de gedachte achter je aanbod echt super! Wat zielig dat je kleintje gisteravond zo beroerd was. Is hij inmiddels weer wat opgeknapt?

Rossia, leuke avond gehad gisteren? Morgen NOD zag ik. Al krampjes, gevoel van ongesteldheid in aantocht? Of zou maart nog heel positief nieuws gaan brengen....??

Mamadeb, zoon weer opgeknapt? Beetje kunnen slapen vannacht?

Gorgi wat fijn van de goede echo! Inderdaad gaat het nu allemaal echt spannend worden. Is dit de eerste keer acupunctuur? Wat wordt nu de volgende mijlpaal?

Meiden, ik ga me, nu meisje nog zo lief slaapt, maar eens even nuttig maken! Fijne dag allemaal!
goedemorgen meiden

hier gaat het redelijk. Heb inmiddels wel al 4 paracetamolletjes op. Meisje heeft vanmorgen een flesje kv gehad en net heeft ze bij mij gedronken. Ging wel goed. Beetje pijnlijk, maar dat had ik er wel voor over. Ga het nu langzaam afbouwen. Heb wel het idee dat ze minder actief is na de kv. Maar dat kan ook mijn eigen idee zijn en misschien nog een nasleep van de prikken. Misschien zoek ik nog wel excuses voor mezelf. De knoop is bijna door...nu het laatste stukje nog.

michigan wat heerlijk dat het zo goed gaat, En zo'n lach is het mooiste wat er is.

ga ff ontbijten...beetje laat. Maken we er een brunch van.
allemaal. Zit er helemaal doorheen. Ik ben moe moe moe, maar kom niet aan bijslapen toe. Veel te drukke agenda gehad deze week, een ukje dat heel moeilijk in slaap komt, krijsen krijsen, troosten, wegleggen, krijsen krijsen pfffff. Ik trek het even niet meer . Vanavond ga ik denk ik maar om 20.00 naar bed en hopen dat ik dan met 1 voeding nog om 23.00 door kan slapen tot morgenochtend 8.00.....

Ik ben morgen vast in de mood om te reageren, nu even niet.....
ellein
Teddy, jij ook
Hé hé ik doe ook mee! voor jullie allebei en vooruit, ook een voor wie 'm verder nog nodig heeft! Hier gaat ook even het licht uit, ben enorm moe, dus ik ga even de ogen sluiten...... trusten!
Meiden, even kort de tijd om te reageren. We hebben een weekend vol bezoek en gaan straks bij vrienden eten. Morgen weer een drukke dag voor de boeg... pfff. Ook ik ben een beetje kapot! Ik ga maar goed genieten van de rust de komende 6 weken.

Teddy, ik heb mijn reactie op de mail gezet.

Over die prikjes.. onze mini was alleen die avond erg slaperig. De volgende dag was ze de vrolijkheid zelve. Maar kan best zijn dat het door alle veranderingen komt, ze heeft best wel door dat er van alles aan de hand is natuurlijk.

Ellein, voor jou ook een . Wat moet het zwaar zijn om als working mum ook elke nacht wakker te liggen met een krijsende baby. Hopelijk is het van korte duur en kun je vanavond even wat bijslapen. Sterkte!

Michigan, wat een verhalen heb je weer geschreven. Jouw mini groeit echt hard zeg! Ongelooflijk! Inderdaad gewoon genieten en je niet druk maken. Hartstikke goed!

Mamadeb, wat zielig van je kleine man. Ik kijk x-factor altijd via internet later in de week. Dus niet zeggen wie eruit is hoor! Ik stem trouwens nooit, dus kan je niet helpen. Wel grappig dat je hem kent, vind het wel een sympathieke jongen.

Rossia, bikkel! Je NOD komt al erg dichtbij. Dan is er of goed nieuws, of je kunt weer verder in het proces. Fijn gevoel he?

OGG, misschien inderdaad een virusje van je kleine? Wat zielig zeg! Ons meisje spuugt ook altijd veel terug, maar een hele fles is wel heel veel. En inderdaad een lief aanbod van je aan Teddy. En wat een productie! Wow!

Gorgi, je kunt dus eindelijk weer verder. Nu hopen op een goede echo. We duimen voor je!

Floortje, wat ontzettend vervelend dat je ineens commentaar krijgt! Na zo'n goed gesprek zie je dat niet aankomen! Hoe ging je dienst dit weekend? Kon je er wat mee?

Missc, ik denk dat je echt geluk moet hebben met een 3D echo. Bij ons waren er een paar hele duidelijke beelden. Ze zag er uiteindelijk precies zo uit als op de foto's. En dat bij 27 weken, ongelooflijk!

Mimpje, lekker aan het genieten? Heb ook voor jou op de mail gereageerd.

Angel, wow! Al bijna een half jaar inderdaad. Ik ben ook benieuwd hoe je het ervaart. Wordt het steeds leuker? Ik zou soms wel een stop willen zetten op haar groei, het gaat veel te snel!

Bep, hoe is het met jou?? Lekker op de roze wolk?

Ziggie, heb je ons nieuwe topic al gevonden?

Maki, alles goed??

Jammer dat we niks meer van Hills horen! Hills, als je dit leest: gaat ook alles goed bij jullie?

Hier gaat het zo-zo. De kleine is errug huilerig de laatste tijd. Niet echt leuk als je het huis vol visite heb zitten. Dan is het even snel iedereen laten zien en dan weer naar bed. Het gekke is dat ze bij mama of papa meestal wel stil wordt. Ik heb haar nu al 2 uur in bed liggen en ze slaapt diep. Hopelijk is ze straks weer net zo vrolijk als vanochtend vroeg, als we bij die vrienden zijn.

Prettige avond allemaal!!
Teddy en ellein

Het leven is ook af en toe echt niet makkelijk he. Je wilt de beste moeder voor je kindje zijn, maar je loopt jezelf ook af en toe voorbij. Neem jullie rust en tijd en dan komen alle goede beslissingen vanzelf. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, dus nog maar even en . Ik hoop dat voor jullie beide morgen de zon weer schijnt.

Michigan, jiha!! Een lach van mini, wat moet dat bijzonder zijn zeg. Je zit nog steeds goed op de roze wolk he. Alleen het slapen moet nog wat beter zo te horen, maar dat zal vanzelf wel komen toch?

Vera, druk druk druk. Gezellig bij vrienden vanavond en mini zal zich vast goed gedragen. Na zo'n paar uurtjes diepe slaap wordt ik ook vrolijk !!

Mimpje, kersverse mama, hoe is het????

Floortje, hoe ging het gisteravond? Ben je weer een beetje positiever ingesteld? Ik hoop dat het meevalt.

Hier weinig spannends. Rustig avondje op de bank vanavond.
Lieve meiden,

Hier zijn een aantal knuffels wel op zn plaats geloof ik!

Teddy, wat ben je sterk!

Ellein, er doorheen zitten mag best even!

OGG, wat een lief gebaar naar Teddy, vind ik heel bijzonder, zeker voor forum-vriendinnetjes!

Floortje, ik gun het je zo dat je nu op je plek zit op je werk en dat dit van beide kanten bevalt. Misschien valt het mee?

Rossia aan de prikken, bah, lijkt me zo naar

Gorgi, ik duim at ook de volgende echo goed is.

Andere meiden; ook een dikke knuffel!

Ik zit inderdaad zwaar op mn roze wolk. Allle cliche's zijn waar; ik ben tot over mn oren verliefd, mn wereld staat stil en het is de pijn meeeeeeeeer dan waard.

Mijn meisje is zo tevreden, ik kan wel uren naar haar kijken. Borstvoeding is goed op gang, alle hulpmiddelen als kolf en tepelhoedje zijn de kast in. Ze poept, ze plast, ze huilt en ze sjanst. 's nachts slaapt ze goed en mijn wonden beginnen te helen.

Het cliche vwb onzekerheid en ongerustheid is alleen ook waar. Nadat ik vreselijk onzeker was over mn borstvoeding, maar ik me nu zorgen over haar slaapritme. Volgens het boekje is dat ong. 3 uur slapen, 1 uur wakker, hier is dat overdag (8.00-20.00) wakker, met tussen de middag 1 uurtje slaap. Ze valt wel in slaap aan de borst, maar zodra ik haar wegleg wordt ze weer wakker en is het huilen. Zolang ze bij mij ligt of bij pappa is ze tevreden en stil. Wel vermoeiend. Maar zolang de rest (drinken, poepen, plassen, huilen en nachtrust) goed gaan, probeer ik het maar van me af te zetten.

Met mijn familie gaat het goed. Herstel gaat langzaam, maar de aanblik van mini-Bep maakt een hoop goed. Er is in ieder geval weer rust in de tent en daarmee ruimte om (samen!) te genieten.

Liefs Bep
bep wat super dat het allemaal zo goed loopt. En maak je niet druk om het slaapritme. Dat komt vanzelf, Als de rest goed gaat komt dat slapen overdag wel.

en wat fijn dat het thuis ook beter gaat.

geniet van je roze wolk!

kom zo terug...even meisje badderen en voeden
Bep, wat een enorm goede berichten allemaal van jou af. Gelukkig dat het thuis ook beter gaat en dat jullie samen van mini kunnen genieten. Blijf ook maar lekker op die roze wolk hoor.

Teddy, goedemorgen, lekker geslapen?
was ik weer.

heb lekker geslapen. Had gehoopt op een uurtje langer ivm de klok, maar meisje is niet achterlijk en meldde zich om 6 uur.

(dat was het nog op mijn horloge, het was natuurlijk al 7 uur)

Flesjes gaan goed. Ze drinkt ze niet altijd helemaal leeg, maar das niet zo erg denk ik. Met bv drinkt ze de ene keer ook meer dan de andere keer toch?

Gisteravond gekolfd...hele dag weinig stuwing gehad en dat bleek, want ik kwam maar op 40 ml. Loopt dus in razend tempo terug. Nu ook helemaal geen stuwing dus kolf ook niet. Zal wel door alle stress en pijnstillers komen.

ellein hoe is jouw nacht verlopen?
Bep wat heerlijk dat het goed gaat en dat je op zo'n grote roze wolk zit! En dat slapen? Tja, weet ik ook niet zo goed, maar dat is ook nog even zoeken denk ik. En ze heeft natuurlijk groot gelijk dat ze lekker bij papa en mama zil zijn. Ze is natuurlijk ook nog erg klein. Komt vast 1 dezer dagen helemaal goed!

Teddy hoeveel voeding geef je ukkie? Onze kleine man krijgt 150 (is na poeder dus 165ml) aangeboden en dit drinkt hij de ene x wel goed en de andere x laat hij ook zo 40 of 60 staan hoor. Tja, met bv weet je ook niet hoeveel er in gaat he...

Ik denk dat ik me trouwens stoerder voorgedaan heb dan ik ben.... Moet morgen werken en dacht wel zin te hebben, even wat anders etc. maar ik zie er als een berg tegenop.... ben al het hele weekend mega emo en wil gewoon nog niet!!! Wil bij mijn lekker mannetjes blijven..... zucht

Kan vannacht vast niet slapen, bah
mamadeb ze krijgt 120 cc met 4 schepjes nutrilon, dus dat is dan ongeveer 130 cc. Ze is nu bijna 4200 gram dus zou ze met 5 voedingen 125 cc per keer moeten krijgen.

Kan me zo voorstellen dat je op ziet tegen het werken. tuurlijk is het lekker om even met je gedachten ergens anders te zijn, maar het liefst blijf je thuis. Zie er ook vreselijk tegenop. Hoeveel ga je straks werken? en gaat kleine man naar de opvang? of naar oma?
ik ga maandag, dinsdag en woensdags werken.

Manlief heeft 1x in de 2 weken maandags vrij, de ander maandag gaan ze naar mijn moeder, dinsdags naar schoonmama en woensdag oudste creche en uk mijn mam. Uk gaat vanaf augustus ook op woensdag naar de creche.

Ach ja het komt ook wel goed, maar toch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven