Jongenskapsel tips gevraagd
woensdag 8 mei 2019 om 09:40
Mijn zoontje van net 8 heeft tot nu toe altijd een halflang kapsel gehad. Dat ging altijd prima omdat hij veel haar had, wat niet zo dik is. Maar naarmate hij ouder wordt zie ik dat hij steeds meer mijn haar begint te krijgen, want zich niet zo makkelijk laat temmen vanwege de dikte.
Hij wil echter geen stekels/afgeschoren haar. Als hij bij de kapper zit zegt hij dit zelf ook altijd.
Zijn er middeltjes waarmee ik het haar wat 'zachter' kan maken? Hij gaat meestal 's avonds douchen en (wel met droog haar slapen) maar dan staat het als hij wakker wordt alle kanten op, en dat krijg ik moeizaam getemd. Het gaat ook een beetje 'bol' staan van achteren. De laatste keer heeft de kapper het wel een beetje uitgedund, maar dat helpt helaas niet echt.
Heeft iemand tips voor middeltjes of een kapselidee?
van voren zit het vaak wel leuk:

Maar van achteren wordt het met name de laatste tijd dan soms bol en pluizig (dat laatste is bij mijn haar ook wel een dingetje
als ik het kort knip dan staat het ook alle kanten op, vandaar dat ik lang haar heb). Ik probeer het nu ook maar met conditioner, maar dan is het na het slapen alsnog pluizig.
Hij wil echter geen stekels/afgeschoren haar. Als hij bij de kapper zit zegt hij dit zelf ook altijd.
Zijn er middeltjes waarmee ik het haar wat 'zachter' kan maken? Hij gaat meestal 's avonds douchen en (wel met droog haar slapen) maar dan staat het als hij wakker wordt alle kanten op, en dat krijg ik moeizaam getemd. Het gaat ook een beetje 'bol' staan van achteren. De laatste keer heeft de kapper het wel een beetje uitgedund, maar dat helpt helaas niet echt.
Heeft iemand tips voor middeltjes of een kapselidee?
van voren zit het vaak wel leuk:

Maar van achteren wordt het met name de laatste tijd dan soms bol en pluizig (dat laatste is bij mijn haar ook wel een dingetje
Grief is just love with nowhere to go
woensdag 8 mei 2019 om 10:20
Ik ben bang dat ze hem dan voor een meisje aan gaan zienviva-amber schreef: ↑08-05-2019 10:05Of voor langer gaan dan kan het ook in een staart: [img]/content/image? Beetje a la de Judas van dit jaar in The Passion.
Hij heeft hele fijne gelaatstrekken.
woensdag 8 mei 2019 om 10:21
woensdag 8 mei 2019 om 10:21
Maleficent schreef: ↑08-05-2019 10:18ik zal de kapper even doorgeven dat het zo niet meer moet.
Ze willen er altijd veel lagen in knippen om het luchtig te maken, maar het gaat alleen maar boller staan lijkt het wel.
Daarom langer laten groeien.
Ik ben nog nooit een conditioner tegengekomen die mijn haar of dat van de meiden niet slap maakte. Ik vind het niks.
woensdag 8 mei 2019 om 10:22
Wat ontroerend.Maleficent schreef: ↑08-05-2019 10:14Ik vermoed ook dat mijn zoontje daarom dit haar wil, hij vindt het fijn om zich verbonden te voelen (de oudste woont door zijn complexe zorgvraag niet bij ons). Hij wil ook graag dezelfde kleren aan.
Je jongens zijn trouwens ontzettende knapperds.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 08-05-2019 10:23
7.86% gewijzigd
Maleficent schreef: ↑08-05-2019 10:19volgens mij zag ik die laatst bij Kruidvat, even checken of ze er nog liggen.
Oudste heeft deze, echt fijn met haar lange haar!
https://www.bol.com/nl/l/satijnen-beaut ... view=tiles
woensdag 8 mei 2019 om 10:28
Precies, langer laten groeien en uitdunnen. Juist niet in lagen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 8 mei 2019 om 10:32
Haha prachtig toch!Maleficent schreef: ↑08-05-2019 09:54Hij wil geen kort haar
als we bij de kapper zijn zegt hij zelf; doe maar een klein stukje eraf, dit is mijn stijlhaha
•
woensdag 8 mei 2019 om 10:50
Wat een mooi kind heb je!
Mijn zoon heeft net zulk haar als jouw zoon, alleen is zijn haar bruin. Bij hem staat lang haar het beste. Het komt nu ongeveer tot zijn schouders en is in lagen geknipt. Hij heeft ook een heel fijn gezicht en is sowieso nogal sprieterig, maar toch echt een overduidelijke knul om te zien.
Mijn zoon heeft net zulk haar als jouw zoon, alleen is zijn haar bruin. Bij hem staat lang haar het beste. Het komt nu ongeveer tot zijn schouders en is in lagen geknipt. Hij heeft ook een heel fijn gezicht en is sowieso nogal sprieterig, maar toch echt een overduidelijke knul om te zien.
woensdag 8 mei 2019 om 10:54
Male, sommige mensen zijn gewoon raar. Mijn andere zoon heeft zijn haar juist vrij kort (haar van zijn vader, terwijl langharige zoon mijn haar heeft) en werd onlangs ook aangezien voor een meisje. Het kind is twaalf, draagt jongenskleding en is totaal niet vrouwelijk, maar toch vond een oude mevrouw hem op een meisje lijken.
Zelfde als met mijn langharige zoon aks baby. (Hij was toen nog kaal) Blauwe wandelwagen, blauw dekentje, kindje in het blauw en hij had ook een blauw speentje in. Iemand bleef erbij dat hij echt een meisje was en dat ik, de moeder, ongelijk had. Zijn gezichtje was te fijn voor een jongenskopje.
Zelfde als met mijn langharige zoon aks baby. (Hij was toen nog kaal) Blauwe wandelwagen, blauw dekentje, kindje in het blauw en hij had ook een blauw speentje in. Iemand bleef erbij dat hij echt een meisje was en dat ik, de moeder, ongelijk had. Zijn gezichtje was te fijn voor een jongenskopje.
woensdag 8 mei 2019 om 10:55
hahaha, wat bizar!*TanteSjaan* schreef: ↑08-05-2019 10:54
Zelfde als met mijn langharige zoon aks baby. (Hij was toen nog kaal) Blauwe wandelwagen, blauw dekentje, kindje in het blauw en hij had ook een blauw speentje in. Iemand bleef erbij dat hij echt een meisje was en dat ik, de moeder, ongelijk had. Zijn gezichtje was te fijn voor een jongenskopje.![]()
woensdag 8 mei 2019 om 11:09
woensdag 8 mei 2019 om 11:20
Speldjes
Maar zit dat suf niet tussen je oren? Deze jongens hebben ook geen dik haar zo op het oog en ik vind het echt niet suf:

anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 08-05-2019 11:24
39.30% gewijzigd
woensdag 8 mei 2019 om 11:20
Niet helaas, bij iedereen is dat suf. Van die rare tussenlengtes. Ik had altijd "dakgoten" als ik mijn haar liet groeien.
Je moet er even doorheen, zullen we maar zeggen.