Ex

08-05-2019 12:39 29 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Enkele jaren geleden had ik een vriend die erg beledigende dingen kon zeggen over met name mijn uiterlijk. Hij heeft wel eens gezegd bijvoorbeeld dat hij me "wel schattig vond maar niet knap", uit het niets. Hij schepte op over zichzelf ten opzichte van zijn ex, dat hij de leukere was in de relatie, etc.

Hij heeft uiteindelijk zo'n rottige opmerking gemaakt over mij in gezelschap van vrienden van hem, die ik niet meer ben vergeten. Hij zei over mij, waar ik en iedereen dus bij zat: "Ja, ze is in alle opzichten een verbetering, behalve qua uiterlijk..". We sliepen die avond bij die vriend van hem dus ik kon niet weg. Ik had te weinig zelfvertrouwen en ben in eerste instantie niet weg gegaan, maar niet veel later was ik het zat en heb de relatie verbroken. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt en hier soms nog steeds last van ervaren in hun huidige leven.

Ik heb er soms nog last van, minderwaardigheidscomplex en de angst dat ik inderdaad echt lelijk ben.
Alle reacties Link kopieren
Tja, wie is er nu wel knap? Wanneer iemand zegt dat ik knap ben (behalve mijn partner) die geloof ik echt niet. Ik ben volgens, mij wel een leuk mens.

Probeer niet zo veel nadruk te leggen op uiterlijk. Wie ik mooi vind, vindt een ander absoluut niet mooi. En veel van die zogenaamde mooie mensen, vind ik weer niet echt mooi.

Die vriend is een eikel, met slechte manieren.

Trek het je niet zoveel aan, en een leuk persoon is veel meer dan iemand met een leuk uiterlijk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat een lelijk karakter heeft die ex van jou! Goed dat je daar vanaf bent.
In jullie relatie was jij in ieder geval de leukere!!!
Wat een lul.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik had ook zo'n pareltje. Maar nadat ik bij hem weg ben gegaan kon het mij geen moer meer interesseren wat hij nou wel en niet van mij vond. Dus nee, ik heb er al heel lang geen last meer van.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ja helaas wel en meerdere keren.
Vandaar dat ik nu helemaal klaar ben met mannen.
Echt, liever alleen en gelukkig dan samen en ongelukkig.
Ja hoor er bestaan veel dan dat soort mannen. Ik blijf bij ze uit de buurt. Het zegt veel over hun eigen onzekerheid en weinig over jou.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind dat dus niet zulke heel erge dingen om te zeggen? Zijn ex was misschien ook mooier, maar hij vond jou in alle andere opzichten leuker. En hij vond je vast ook eerder schattig dan knap.
Hoe erg is dat nou? Het is in ieder geval niet iets wat ik zou omschrijven als ernstige belediging.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
08-05-2019 13:26
Ik vind dat dus niet zulke heel erge dingen om te zeggen? Zijn ex was misschien ook mooier, maar hij vond jou in alle andere opzichten leuker. En hij vond je vast ook eerder schattig dan knap.
Hoe erg is dat nou? Het is in ieder geval niet iets wat ik zou omschrijven als ernstige belediging.
Ergens snap ik wel wat je bedoelt, maar als ik er nou naar had gevraagd dan had ik een antwoord kunnen verwachten. Maar om zulke dingen uit het niets te zeggen en iemand voor de grap te gaan zitten afzeiken is niet echt chic vind ik
ach mijn 1e vriend zei ook altijd ""je bent dan wel niet zo knap als mijn exen maar je hebt wel een gouden hartje", als ie een knapper exemplaar kon krijgen dumpte die me even etc. Daarom heb ik maar besloten om een lelijke bitch te worden :proud: *sarcastisch*
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ja herkenbaar, ex stuurde terwijl we nog samen waren alles wat niet klopte aan mij via sms. Gaande van zogezegd te mannelijk uiterlijk tot hangborsten en oneven lelijke schaamlippen etc :roll: En maakte mij belachelijk tegenover zijn kennissen.
Wees blij dat je hem kwijt bent zou ik zeggen, er lopen echt wel betere mannen rond.
Ik heb ook wel eens een date gehad die dat deed. Mijn advies: zoek leuke mannen. Mijn huidige vriend doet niet zo raar.
Dame28 schreef:
08-05-2019 13:30
Ergens snap ik wel wat je bedoelt, maar als ik er nou naar had gevraagd dan had ik een antwoord kunnen verwachten. Maar om zulke dingen uit het niets te zeggen en iemand voor de grap te gaan zitten afzeiken is niet echt chic vind ik
Je hoeft het zeker niet leuk te vinden, ongeacht hoe het bedoeld is. Maar ik vind het wel opvallend, omdat je schrijft dat je er nu soms nog last van hebt en deze opmerkingen je blijkbaar laten twijfelen of je niet 'lelijk' bent.

Als iemand zegt dat hij de buurvrouw knapper vindt denk ik niet 'hij vindt me lelijk' laat staan dat ik denk dat ik lelijk bén.
lolapaloeza schreef:
Ja? Het is dus ok om, in gezelschap, te zeggen dat je vriendin qua uiterlijk geen vooruitgang is? Waar ze zelf bij zit?
Jep, mijn eerste vriendje jaaaren terug kwam keer kijken bij een sportwedstrijd van mijn toenmalige team: “goh je bent zeker niet de knapste van het team. A is sexier en B is toch wel echt mooier.” Ook gaf hij aan dat hij het leuk zou vinden als ik keer mn best deed want hij wilde ook wel eens met zijn vriendin kunnen pronken.
Nu al die jaren later kan ik mezelf enkel voor mn hoofd slaan dat ik niet ter plekke hem verlaten heb, maar ik besef me wel heel goed dat hij zelf gewoon zo onzeker als de pest was dat hij het nodig had om mij zo naar beneden te halen.

Snap dat het je onzeker kan maken maar het zegt meer over zijn lelijke karakter dan over jou.
Mijn ex was vrij negatief over Nederlandse vrouwen in het algemeen. Maar zei niet dat ik een uitzondering was en wees me in een enkel geval ook aan als voorbeeld, dat 'onze' vrouwen zo groot en lomp waren. Ik voelde me niet heel erg aangesproken met mijn 1.66/mt 36, maar lomp was het zeker.
stellar schreef:
08-05-2019 18:56
Ja? Het is dus ok om, in gezelschap, te zeggen dat je vriendin qua uiterlijk geen vooruitgang is? Waar ze zelf bij zit?
Hij zegt ook dat hij haar op alle andere fronten wél een vooruitgang vindt. Zijn vrienden kennen zijn ex, misschien is dat ook echt een knappe(re) meid. Ik zou er niet wakker van liggen. Er zij legio mensen knapper dan ik, inmiddels sowieso bijna iedereen tussen 18 en 40. En nee, ik ben én vind mezelf niet lelijk.
Maar nogmaals, TO hoeft het niet leuk te vinden of te pikken, maar om er nog steeds last van te hebben en op basis daarvan te denken dat je lelijk bent lijkt me gewoon buiten proportie.
Probeer het toch maar los te laten. Stel dat hij inderdaad alleen maar heel eerlijk zou zijn, dan nog zegt het niet dat je lelijk bent. Er zijn maar erg weinig mensen die door iedereen knap gevonden worden. Hij vond het dan toevallig niet. Je bent toch van hem af en ik neem aan dat je er geen behoefte aan hebt om ooit weer een relatie met hem te krijgen, dus wat boeit het wat hij vindt?

Het zou gezien zijn neigingen om te benadrukken dat hij leuker is dan zijn ex trouwens ook prima kunnen dat hij gewoon iemand is die de behoefte voelt anderen onzeker te maken om zich zelf beter te voelen.

Echt, denk er niet meer aan. Dat het je toen raakte, logisch, maar je gunt het hem toch niet dat het je leven blijft beïnvloeden? Hij is een ex van ooit, zijn mening over jou is totaal niet meer van belang, voor zover het ooit wel van belang was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hij vond haar niet knap wel schattig, dat zeg ik ook altijd over Miranda Kerr.
Afbeelding
Het is een onbehouwen, lompe lul.
Vast ook erg onzeker, heeft het nodig om anderen te kleineren om zichzelf beter te voelen.
Wees blij dat je ervan af bent.
lolapaloeza schreef:
Het gaat denk ik meer om de manier en waar hij het zegt. Zoiets zeg je niet tegen je vrienden waar je vriendin bij is. Iedereen is mooi op zijn eigen manier. Sommige qua uiterlijk en sommige qua innerlijk. En de geluksvogels hebben het allebei.

Heb je nu een vriend TO?
Ik gebruik die zin ook vaak. Maar dat komt door mijn cultuur.
Daar is ook een gezegde je hebt knappe en schattige mensen.
Maar los van dat.

Ik vind het wel overdreven dat je het meteen uitmaakt of wegloopt.

Waarom sprak je hem er niet meteen erop aan van , wat een lullig antwoord of wat bedoel je ? Etc.
Dame28 schreef:
08-05-2019 12:39
Enkele jaren geleden had ik een vriend die erg beledigende dingen kon zeggen over met name mijn uiterlijk. Hij heeft wel eens gezegd bijvoorbeeld dat hij me "wel schattig vond maar niet knap".

Dat zou ik dan weer nooit als belediging zien.

En over de rest van je topic: er zitten m.i. twee kanten aan:
1. Hij gedroeg zich in sommige opzichten lomp en onaardig. Dat is nooit oké.
2. Jij laat je m.i. veel te veel leiden door je eigen angsten en onzekerheden waardoor je ook sommige grapjes en elke negatieve opmerking, al dan niet over je uiterlijk, zeer zwaar en als een persoonlijke aanval opvat, wat je angst en onzekerheid alleen maar versterkt. Ik denk aan je eerdere topic met een grapje van je vriend over make-up. Lijkt me verstandig om hulp te zoeken om je angsten en onzekerheden te verminderen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 08-05-2019 22:40
4.92% gewijzigd
Wat een lomp figuur. Wat was zijn reactie op het feit dat je het om deze reden hebt uitgemaakt?

Wees blij dat je van hem af bent hoor. Vreselijk gedrag.
Jep, ik heb er ook zo eentje gehad. Ook met o.a. dezelfde quote: je bent niet knap maar schattig. Na een relatie van drie jaar was ik er opeens heel erg klaar mee en heb ik er een einde aan gemaakt, waarop hij me nog langer dan een half jaar heeft lopen appen en bellen met verhalen waarom wij het toch zo goed hadden samen. De breuk zelf was voor mij eigenlijk meer een gigantische last die van mijn schouders viel en ik werd ook een stuk zelfzekerder dan dat ik tijdens de relatie was. En doordat ik zelfzeker was kreeg ik ook gelijk veel meer aandacht van mannen, dus wat is “knap” zijn dan eigenlijk?

TO, laat deze relatie een les zijn, dat je veel beter bent dan dit en ook veel beter verdient. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven