hoe groot is je bed?
woensdag 8 mei 2019 om 06:31
nee ik zoek geen nieuw bed, mijn bed is prima, maar ik ben nieuwsgierig, na het lezen van een ander topic waarin een kamer voor een tienerzoon werd uitgezocht en mensen adviseerden een bed van 1.40 breed voor die zoon te kopen begon ik me af te vragen hoe groot dan de meeste tweepersoonsbedden van jullie zijn.
Natuurlijk trapt TO af: mijn bed is 1.40 breed en daar slaap ik in met man en kat.
Natuurlijk trapt TO af: mijn bed is 1.40 breed en daar slaap ik in met man en kat.
woensdag 8 mei 2019 om 14:37
Die maat overtrek heb ik ook nodig. Ik heb graag een 220x240 op mijn 140x200 bedje. Lekker lang en breed en zoals gemeld, geen ‘opening’ tussen ons in.
Overtrek heb ik nu van Ikea maar online vind je deze maat echt overal. Het ligt eraan wat je “leuk” vindt, zelfs bij Pip (bloemetjes/vogeltjes) hebben ze die maat maar ook bij VanDyck (allerlei dessins), Yumeko (mooie effen stoffen) enz.
donderdag 9 mei 2019 om 02:17
120 x 200 hier. Met z'n tweeën, lekker lepeltje-lepeltje tegen elkaar aangeplakt de hele nacht. Ons vorige bed was 115 breed en dat ging ook prima. Toen we dit bed kochten dacht de meneer in de beddenwinkel dat we er twee wilden, hij was echt heel verbaasd dat we met z'n tweeën in 1 zo'n bedje wilden gaan liggen
.
We hebben ook nog jaren onder 1 eenpersoonsdekbed geslapen met z'n tweeën (van 140 breed), maar dat vond ik uiteindelijk toch te klein; man trok het telkens met zich mee als-ie zich omdraaide en dan lag ik zonder dekbed.
We hebben ook nog jaren onder 1 eenpersoonsdekbed geslapen met z'n tweeën (van 140 breed), maar dat vond ik uiteindelijk toch te klein; man trok het telkens met zich mee als-ie zich omdraaide en dan lag ik zonder dekbed.
vrijdag 10 mei 2019 om 18:30
Ik heb een 1.40 bij 2 meter bed voor mezelf en de kat. Gaat prima. Kat slaapt in zijn mandje links aan het voeteneind en ik slaap rechts. Toen ik een partner had vond ik mijn bed wel echt te klein, ik ben geen knuffelige slaper en heb mijn ruimte nodig.
Ik kan er niet tegen om tegen iemand aan te moeten liggen, en ik slaap op mijn buik dus lepeltje lepeltje slapen gaat bij mij niet. Bovendien ben ik een enorme draaitol en hou ik dan mijn partner de halve nacht wakker met mijn gedraai. Zeker in mijn kleine bed. Mijn ex had een 1.80 bed en dat vond ik heerlijk.
Ik ben ook niet groot trouwens, 1.67. Ik zou op zich wel naar een 1.60 bed willen over een tijdje.
Oh ja ook maar een matras en een dekbed.
Ik kan er niet tegen om tegen iemand aan te moeten liggen, en ik slaap op mijn buik dus lepeltje lepeltje slapen gaat bij mij niet. Bovendien ben ik een enorme draaitol en hou ik dan mijn partner de halve nacht wakker met mijn gedraai. Zeker in mijn kleine bed. Mijn ex had een 1.80 bed en dat vond ik heerlijk.
Ik ben ook niet groot trouwens, 1.67. Ik zou op zich wel naar een 1.60 bed willen over een tijdje.
Oh ja ook maar een matras en een dekbed.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 18:40
3.13% gewijzigd
zaterdag 11 mei 2019 om 07:59
160x200m, ligt prima! En ik ben blij dat het niet breder is, want onze slaapkamer is niet zo groot
heb er wel een dekbed van 240x200m op liggen, heerlijk! Bij mij thuis vroeger sliepen we samen in 120x200m en ook dat ging goed. We liggen ook niet tegen elkaar aan ‘s nachts. Kind ertussen komt ook eigenlijk nooit voor. Als ze ziek is mag het, dan gaat man naar het logeerbed.
zaterdag 11 mei 2019 om 22:58
zaterdag 11 mei 2019 om 23:03
Wij hebben een 180x220 boxspring. Ik vind dit een prima maat, al is er wel vaak ruimte over omdat ik meestal tegen mijn man aankruip. Maar dochter ligt ook wel eens bij ons. En dan heb je tenminste nog ruimte. Extra lang vanwege de lengte van mijn man. Dekbed 240x220.
ghost79 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 23:10
14.39% gewijzigd
zaterdag 11 mei 2019 om 23:09
Dus die arme kerel krijgt in zijn eigen bed ... maar 40 cm als jij blijft slapen?Student2020 schreef: ↑11-05-2019 23:07140 x 200 in mijn eigen huis.
Bij vriendlief 180 x 200 en als we ooit gaan samenwonen komt er echt een mega groot bed. Doordat ik alleen slaap in een bed van 140 neem ik ook 140 in beslag
En als hij bij jou blijft slapen, slaapt ie op de grond?
zaterdag 11 mei 2019 om 23:16
180 bij 200... een boxspring. Wij hebben t lekkerste bed van de wereld!
Net op vakantie geweest en daar sliepen we in een 130 bij 200 en dat was echt krap! En ook daar wen je snel genoeg aan. Na 3 nachten merkten we t niet meer.
Maar nu we weer thuis zijn was de 180 toch weer een verademing.
Net op vakantie geweest en daar sliepen we in een 130 bij 200 en dat was echt krap! En ook daar wen je snel genoeg aan. Na 3 nachten merkten we t niet meer.
Maar nu we weer thuis zijn was de 180 toch weer een verademing.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 11 mei 2019 om 23:18
Nou als die bij mij slaapt wordt hij wakker met zijn hoofd op het nachtkastje. Vet zielig maar ik heb niet door wat ik doe in mijn slaap omdat ik over het algemeen echt coma slaap.
En ja als ik bij hem slaap neem ik ook alle ruimte in
zondag 12 mei 2019 om 17:13
Mijn bed heeft een bijzondere maat: 120 x 190 cm. Is een antiek bed.
Ik ben klein en slaap er alleen met mijn kat in, dat past prima. De maat is ideaal voor in mijn minihuisje. Ik heb 2 hoofdkussens en een dekbed van 200x200. Lekker ruim.
Met een partner zou ik trouwens wel voor een groter bed gaan. Ik lig graag breeduit en zou dan minimaal 180x200 willen - en als mijn partner groter is dan 1.80 zou ik absoluut voor 220 gaan. (Maar dit zou absoluut niet in mijn huidige huis passen...)
Ik ben klein en slaap er alleen met mijn kat in, dat past prima. De maat is ideaal voor in mijn minihuisje. Ik heb 2 hoofdkussens en een dekbed van 200x200. Lekker ruim.
Met een partner zou ik trouwens wel voor een groter bed gaan. Ik lig graag breeduit en zou dan minimaal 180x200 willen - en als mijn partner groter is dan 1.80 zou ik absoluut voor 220 gaan. (Maar dit zou absoluut niet in mijn huidige huis passen...)