Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
zondag 5 mei 2019 om 13:44

zondag 5 mei 2019 om 13:47
Hoi Isha, ja dat vraag ik altijd even bij de inseminatie, dat hebben ze daar zo in de computer staan. Ik vind het zelf altijd fijn om te weten hoe de telling was, dat helpt in het gevoel van 'controle' (heb ik natuurlijk niet, maar de kans is natuurlijk wel hoger met meer goede spermacellen). Mijn man is ook altijd blij als de telling goed is, dan heeft hij zelf ook het gevoel dat híj er alles aan gedaan heeft en niet alleen ik met prikken en echo's.Isha02 schreef: ↑05-05-2019 13:44Dankjewel lieve dames, hoe weten jullie hoeveel goede spermacellen er wordt geinsemineerd? Vragen jullie dat op de dag van de inseminatie zelf? Want dan ga ik dat ook doen. Ik ben er wel benieuwd naar. Vrijdag heb ik de echo dan denk k maandag de inseminatie als alles goed meezit

maandag 6 mei 2019 om 00:01
Bij ons wordt inderdaad de geboortedatum en naam ter controle gevraagd. De eerste keer was het verkeerd! Wij schrokken ons heel erg.. stel je voor! Gelukkig optijd verwisseld. De zuster zegt wel altijd dat de zaadcellen goed zijn.. volgende week ga ik vragen hoeveel miljoen het er zijn.. zo vragen jullie het toch
woensdag 8 mei 2019 om 10:40
Ha allemaal!!
Ik ben de afgelopen weken iets minder actief geweest maar ik merkte dat ik mezelf gek maakte in de wachtweken door hier steeds te lezen.
Vandaag dag 14 na iui, heb volgehouden om niet eerder te testen. Vanmorgen super vroeg wakker en moest heeeeel nodig plassen dus ik m'n lief wakker gemaakt dat ik nu ging testen en dat we het eindelijk zouden weten.... We gaan er helemaal vanuit dat t niet gelukt is want ik heb al ruim een week buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden en ook wat bruinig slijm verlies wat ik altijd heb.
Maar nu zien we dus een heeeeeeel licht streepje wat een + maakt in het schermpje.... We durven echt absoluut nog niet blij te zijn want de kans is zo klein dat het gelukt is. Eerste iui eerst een keer zonder hormonen en wel pcos, dus als je dat bij elkaar optelt is de kans niet echt groot, maar ik lees ook overal op internet dat bij een CB test, een streep een streep is hoe licht ook... Maar die buikkrampen baren me zo veel zorgen dat het toch niet gelukt is nu.... We gingen er helemaal vanuit dat een eerste poging niet zou lukken maar door die test hebben we toch wel hoop gekregen...
Ik ga vandaag nog andere testen kopen en dan morgen maar weer testen als ik nog niet ongesteld ben, zo spannend dit!!!!
Ik ben de afgelopen weken iets minder actief geweest maar ik merkte dat ik mezelf gek maakte in de wachtweken door hier steeds te lezen.
Vandaag dag 14 na iui, heb volgehouden om niet eerder te testen. Vanmorgen super vroeg wakker en moest heeeeel nodig plassen dus ik m'n lief wakker gemaakt dat ik nu ging testen en dat we het eindelijk zouden weten.... We gaan er helemaal vanuit dat t niet gelukt is want ik heb al ruim een week buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden en ook wat bruinig slijm verlies wat ik altijd heb.
Maar nu zien we dus een heeeeeeel licht streepje wat een + maakt in het schermpje.... We durven echt absoluut nog niet blij te zijn want de kans is zo klein dat het gelukt is. Eerste iui eerst een keer zonder hormonen en wel pcos, dus als je dat bij elkaar optelt is de kans niet echt groot, maar ik lees ook overal op internet dat bij een CB test, een streep een streep is hoe licht ook... Maar die buikkrampen baren me zo veel zorgen dat het toch niet gelukt is nu.... We gingen er helemaal vanuit dat een eerste poging niet zou lukken maar door die test hebben we toch wel hoop gekregen...
Ik ga vandaag nog andere testen kopen en dan morgen maar weer testen als ik nog niet ongesteld ben, zo spannend dit!!!!
woensdag 8 mei 2019 om 13:56
Hallo allemaal,
ik weet niet of ik heel actief ga meeschrijven, maar ook wij zijn begonnen met IUI. Gisteren de eerste echo op cd10, morgen weer een echo om te meten of de eiblaasjes gegroeid zijn. Deze poging doen we zonder hormonen maar wel met pregnyl. Ik heb van de apotheek een setje meegekregen, hebben jullie tips hoe jezelf te injecteren?
Ook overweeg ik acupunctuur, hebben jullie hier ervaring mee?
Ik vind het wel spannend allemaal
ik weet niet of ik heel actief ga meeschrijven, maar ook wij zijn begonnen met IUI. Gisteren de eerste echo op cd10, morgen weer een echo om te meten of de eiblaasjes gegroeid zijn. Deze poging doen we zonder hormonen maar wel met pregnyl. Ik heb van de apotheek een setje meegekregen, hebben jullie tips hoe jezelf te injecteren?
Ook overweeg ik acupunctuur, hebben jullie hier ervaring mee?
Ik vind het wel spannend allemaal

woensdag 8 mei 2019 om 16:28
Alle allemaal
Ik hoop dat ik hier welkom ben om mee te schrijven.
Wij zijn sinds het najaar van 2017 bezig voor een kindje.
In verband met mijn onregelmatige cycli zijn we eind mei 2018 beginnen met ovulatie inductie. Eerst clomid en daarna overgestapt op gonal f.
Ik heb ook al een hsg gehad ie helemaal in orde was en met vriend is alles oké helemaal top. Ik heb nu de stempel onbegrepen verminder vruchtbaar
Vandaag hebben we een gesprek gehad met mijn arts en vanaf de volgende ronde gaan we starten met iui.
Ik vind het heel spannend en hoop wat rust te vinden in jullie ervaringen.
Mijn nod is volgende week dus dat moeten we nog even afwachten en we krijgen nog een instructie iui van de fertiliteit poli
Ik hoop dat ik hier welkom ben om mee te schrijven.
Wij zijn sinds het najaar van 2017 bezig voor een kindje.
In verband met mijn onregelmatige cycli zijn we eind mei 2018 beginnen met ovulatie inductie. Eerst clomid en daarna overgestapt op gonal f.
Ik heb ook al een hsg gehad ie helemaal in orde was en met vriend is alles oké helemaal top. Ik heb nu de stempel onbegrepen verminder vruchtbaar
Vandaag hebben we een gesprek gehad met mijn arts en vanaf de volgende ronde gaan we starten met iui.
Ik vind het heel spannend en hoop wat rust te vinden in jullie ervaringen.
Mijn nod is volgende week dus dat moeten we nog even afwachten en we krijgen nog een instructie iui van de fertiliteit poli
donderdag 9 mei 2019 om 07:11
Whaaaaaa ik ben echt zwanger!!!
Vanmorgen om 5.30 uur nog weer 2 testen gedaan, de ene liet een heel duidelijke + zien en de andere gaf aan met tekst dat ik 1-2 weken zwanger ben....
Ik ben echt totaal in shock dat het gelukt is, ik denk steeds dat het niet waar kan zijn dat we zo veel geluk hebben! Vooral ook omdat het nog zo pril is en er nog zo veel mis kan gaan.
Maar voor nu zweef ik rond op een roze wolk
Vanmorgen om 5.30 uur nog weer 2 testen gedaan, de ene liet een heel duidelijke + zien en de andere gaf aan met tekst dat ik 1-2 weken zwanger ben....
Ik ben echt totaal in shock dat het gelukt is, ik denk steeds dat het niet waar kan zijn dat we zo veel geluk hebben! Vooral ook omdat het nog zo pril is en er nog zo veel mis kan gaan.
Maar voor nu zweef ik rond op een roze wolk
donderdag 9 mei 2019 om 07:41