Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er was al wel wat activiteit te zien, maar nog te weinig om er al wat van te kunnen zeggen. Maandag weer terug.
Spannend Emili.
Voor jou dus ook de eerste keer.
Bij ons zijn zo ongeveer dezelfde onderzoeken gedaan. Het leek mij ook logischer dat er een HSG werd gedaan alvorens met IUI te starten, maar ik had ook geen antistoffen voor chlamydia en zo ver ze weten geen endometriose of pcos. Zij zijn de deskundigen, dus ik ga er van uit dat het ze weten wat ze doen, maar ik vond het niet echt logisch klinken.
Ik ben benieuwd hoe het gaat straks met prikken. Ik heb al wel geoefend en dat ging uiteindelijk wel goed. Ik ga aan de gonal f en pregnyl.
PP07 schreef:
25-04-2019 23:40
@Heytan dank je wel. Ik hoop voor jou ook al het beste.
@Steffie gefeliciteerd! Geniet er van.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor onderzoeken jullie allemaal gehad hebben voordat jullie aan IUI zijn begonnen. Bij ons is er uit onderzoek niets bijzonders gekomen, maar ik heb ook niet echt het idee gehad dat ik volledig ben onderzocht. Zo heb ik bijvoorbeeld geen HSG gehad. Hoe zit dat bij jullie?

En ik vraag mij af hoe jullie het prikken combineren met werk, sport, sociale contacten. vergt het veel planning? Doen jullie het stiekem? (Niet veel mensen in mijn omgeving weten het) hoe nemen jullie de spuiten mee?

Voordat wij in aanmerking kwamen van het iui behandeling moesten mijn man en ik wat testen doen.

In het begin een algemene inwendige echo.
Daarna heb ik wel een hsg onderzoek gehad. Dit gun ik niemand deed vreselijk pijn!! Gelukkig was alles goed. Ik heb ook een onderzoek gehad om te kijken of ik clamidiya heb of had. Dit was helaas wel zo maar gelukkig was het niet actief. Mijn man heeft een zaadtest gehad dat was ook gelukkig goed. Dit alles was wel 2jaar terug.. we moesten toen na alle onderzoeken een paar maanden gewoon weer proberen. Daarna na een maand of 4 terug. Bleek dat ik een inwendige bloeding had gehad een adertje of iets was geknapt in me linker eierstok. Daarna werden we opnde wachtlijst gezet van iui behandeling. Dit was vorig jaar. Precies toen k mocht beginnen bleek ik zwanger te zijn tot 7 weken helaas. Daarna 2 iui behandelingen gehad en nu in de rust maand.

Spuiten doe ik altijd in de avond op 1 tijdstip. En afspraken maak ik om mijn werktijden heen.
Wij hebben ook veel onderzoeken gehad:
- spermaonderzoek
- inwendig onderzoek
- HSG (met olie)
- bloedonderzoek (hormoonniveau's, geslachtsziekten)
- uitstrijkjes

Ik moet het om werk heen plannen, dit is best lastig, maar wel te doen.

Vandaag een echo gehad, was nog weinig te zien, één klein blaasje. Vrijdag weer een echo, want dit schiet nog niet op, dus niet te snel :)
Vandaag opnieuw echo: 2 eitje doorgegroeid, nu 15 mm.
Morgen pregnyl spuit zetten en woensdag inseminatie,
Gaat snel ineens.

Waarden schildklier wel wat aan de hoge kant, dus daar opnieuw voor geprikt en ga ik eventueel medicatie voor krijgen.
Vandaag 17mm
Vanavond ovitrelle 23.45 spuiten en woensdag om 14.45 iui

Mijn lab zat er tegenaan, qua LH piek.
Toch ben ik bang dat dit te laat gaat zijn.
Vorige keer had ik bij 15,5 al een piek in mijn bloed en nu moet ik nog 2 dagen wachten op terugplaatsing.

De dokters zullen het wel weten of .....
Ik doe met clomid & ovitrelle.

Emil; succes!
Dan gaan we tegelijk het wachtbankje op sleepingbeauty. Spannend!
Spannend dames, jullie gaan gelijk op.
Sleeoing beauty, lijkt mij wel prima hoor qua timing. Ligt ook aan hoe groot ze normaal worden. Toen ik zwanger werd van ons 1e kind, had ik 2 eitjes van 23 mm en toen pas pregnyl en 2 dagen later iui. Kan dus prima :)
Ik ben ook geen expert natuurlijk, maar hopelijk stelt het je iets gerust.

Ik had vandaag fm, links 11 mm, rechts 13 mm. Morgen terugkomen om te checken hoe snel het groeit.
Succes meiden! Ik duim voor jullie!
@steffie: wat leuk! Gefeliciteerd!!
Oké bedankt Heytan!

Ik denk misschien teveel aan vorige ronde toen was het bij 15,5 al een eigen LH piek.

Ik laat het nu maar los en wacht het af :-)

Emili; ja gezellig!!! Hopelijk 2 zwangerschappen :-)
Volgens mij springt een ei sowieso pas na 18 mm, is mij altijd verteld. Gaat vast goed komen, goeie kans dus deze ronde.
Veel succes dames met wachten, ik duim voor jullie.
Vandaag weer wat nieuws geleerd, bij clomid what is rden de eitjes meestal wat groter dan gemiddeld. Dus ligt er ook nog weer aan wat je spuit of slikt (klinkt leuk ;))
Vandaag weer een echo, was mooi gegroeid. Morgen pregnyl, vrijdag iui 5. Hopelijl voor het laatst!!
Succes heydan! Goed om te weten haha!
Emili en Sleepingbeauty, veel succes morgen!
IUI 1 zit erop. Na bewerking zijn de 19 miljoen beste cellen over en die zijn ingebracht. Nu 2 lange wachtweken in.
Hoi dames, ik ga vrijdag weer voor ronde 3 iui en ga beginnen met de menopuur spuiten.. het is jammer genoeg niet gelukt.. nieuwe ronde nieuwe kansen dan maar..
Emili wauw 19 miljoen! Hier was het 9 miljoen...
succes meid!

Isha jammmer weerr! Zo frustrerend steeds he, succes met de nieuwe ronde.
Emili, succes!

Dankjewel sleepingbeauty! We blijven positief
Hee hier ook weer iui gehad. Op naar de wachtbank.
Ook dupheston erbij gekregen. Nieuwe vervanger van de utrogestan, dit zijn gewoon tabletten. 3x per dag nog nemen tot menstruatie. Hopelijk niet te veel bijwerkingen!

Leuk Emili en Sleepingbeauty, samen op de wachtbank. Op naar een zwangerschap :)

Isha succes deze ronde, 3x scheepsrecht hopelijk! Positief blijven hoor, als het even kan! Zet hem op,!!
Waar is dat voor? Die medicijnen? dupheston of utrogeston? Ben nog een leek in de medische wereld.

Welkom op het wachtbankje!
Morgenochtend ook een IUI dus dan zitten we gezellig met een hele club op de bank hier. Bitterbal erbij?
Gezellig Jonathan, veel succes vandaag en tot straks op de wachtbank :)

Emili, voor mij ook de eerste keer. Maar beide medicijnen zijn er voor om je baarmoeder slijmvlies te ondersteunen/verbeteren. Zodat een bevruchte eicel beter kan blijven plakken.
IUI ging goed, en vreselijk ovulatiepijn gehad die nu voorbij is dus de timing was voortreffelijk!
Bij ons trouwens duidelijk dat het niet aan manlief ligt: tussen de 45-60 miljoen goede spermacellen... :-o
Wow super Jonathan! Dat is een dikke vette kans deze ronde, succes. Ik ga voor je duimen. Kom er maar gezellig bij op, de wachtbank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven