Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
vrijdag 26 april 2019 om 20:13
Spannend Emili.
Voor jou dus ook de eerste keer.
Bij ons zijn zo ongeveer dezelfde onderzoeken gedaan. Het leek mij ook logischer dat er een HSG werd gedaan alvorens met IUI te starten, maar ik had ook geen antistoffen voor chlamydia en zo ver ze weten geen endometriose of pcos. Zij zijn de deskundigen, dus ik ga er van uit dat het ze weten wat ze doen, maar ik vond het niet echt logisch klinken.
Ik ben benieuwd hoe het gaat straks met prikken. Ik heb al wel geoefend en dat ging uiteindelijk wel goed. Ik ga aan de gonal f en pregnyl.
Voor jou dus ook de eerste keer.
Bij ons zijn zo ongeveer dezelfde onderzoeken gedaan. Het leek mij ook logischer dat er een HSG werd gedaan alvorens met IUI te starten, maar ik had ook geen antistoffen voor chlamydia en zo ver ze weten geen endometriose of pcos. Zij zijn de deskundigen, dus ik ga er van uit dat het ze weten wat ze doen, maar ik vond het niet echt logisch klinken.
Ik ben benieuwd hoe het gaat straks met prikken. Ik heb al wel geoefend en dat ging uiteindelijk wel goed. Ik ga aan de gonal f en pregnyl.
maandag 29 april 2019 om 10:27
PP07 schreef: ↑25-04-2019 23:40@Heytan dank je wel. Ik hoop voor jou ook al het beste.
@Steffie gefeliciteerd! Geniet er van.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor onderzoeken jullie allemaal gehad hebben voordat jullie aan IUI zijn begonnen. Bij ons is er uit onderzoek niets bijzonders gekomen, maar ik heb ook niet echt het idee gehad dat ik volledig ben onderzocht. Zo heb ik bijvoorbeeld geen HSG gehad. Hoe zit dat bij jullie?
En ik vraag mij af hoe jullie het prikken combineren met werk, sport, sociale contacten. vergt het veel planning? Doen jullie het stiekem? (Niet veel mensen in mijn omgeving weten het) hoe nemen jullie de spuiten mee?
Voordat wij in aanmerking kwamen van het iui behandeling moesten mijn man en ik wat testen doen.
In het begin een algemene inwendige echo.
Daarna heb ik wel een hsg onderzoek gehad. Dit gun ik niemand deed vreselijk pijn!! Gelukkig was alles goed. Ik heb ook een onderzoek gehad om te kijken of ik clamidiya heb of had. Dit was helaas wel zo maar gelukkig was het niet actief. Mijn man heeft een zaadtest gehad dat was ook gelukkig goed. Dit alles was wel 2jaar terug.. we moesten toen na alle onderzoeken een paar maanden gewoon weer proberen. Daarna na een maand of 4 terug. Bleek dat ik een inwendige bloeding had gehad een adertje of iets was geknapt in me linker eierstok. Daarna werden we opnde wachtlijst gezet van iui behandeling. Dit was vorig jaar. Precies toen k mocht beginnen bleek ik zwanger te zijn tot 7 weken helaas. Daarna 2 iui behandelingen gehad en nu in de rust maand.
Spuiten doe ik altijd in de avond op 1 tijdstip. En afspraken maak ik om mijn werktijden heen.

maandag 29 april 2019 om 12:02
Wij hebben ook veel onderzoeken gehad:
- spermaonderzoek
- inwendig onderzoek
- HSG (met olie)
- bloedonderzoek (hormoonniveau's, geslachtsziekten)
- uitstrijkjes
Ik moet het om werk heen plannen, dit is best lastig, maar wel te doen.
Vandaag een echo gehad, was nog weinig te zien, één klein blaasje. Vrijdag weer een echo, want dit schiet nog niet op, dus niet te snel
- spermaonderzoek
- inwendig onderzoek
- HSG (met olie)
- bloedonderzoek (hormoonniveau's, geslachtsziekten)
- uitstrijkjes
Ik moet het om werk heen plannen, dit is best lastig, maar wel te doen.
Vandaag een echo gehad, was nog weinig te zien, één klein blaasje. Vrijdag weer een echo, want dit schiet nog niet op, dus niet te snel

maandag 29 april 2019 om 12:15

maandag 29 april 2019 om 15:44
Vandaag 17mm
Vanavond ovitrelle 23.45 spuiten en woensdag om 14.45 iui
Mijn lab zat er tegenaan, qua LH piek.
Toch ben ik bang dat dit te laat gaat zijn.
Vorige keer had ik bij 15,5 al een piek in mijn bloed en nu moet ik nog 2 dagen wachten op terugplaatsing.
De dokters zullen het wel weten of .....
Ik doe met clomid & ovitrelle.
Emil; succes!
Vanavond ovitrelle 23.45 spuiten en woensdag om 14.45 iui
Mijn lab zat er tegenaan, qua LH piek.
Toch ben ik bang dat dit te laat gaat zijn.
Vorige keer had ik bij 15,5 al een piek in mijn bloed en nu moet ik nog 2 dagen wachten op terugplaatsing.
De dokters zullen het wel weten of .....
Ik doe met clomid & ovitrelle.
Emil; succes!
maandag 29 april 2019 om 17:50
Spannend dames, jullie gaan gelijk op.
Sleeoing beauty, lijkt mij wel prima hoor qua timing. Ligt ook aan hoe groot ze normaal worden. Toen ik zwanger werd van ons 1e kind, had ik 2 eitjes van 23 mm en toen pas pregnyl en 2 dagen later iui. Kan dus prima
Ik ben ook geen expert natuurlijk, maar hopelijk stelt het je iets gerust.
Ik had vandaag fm, links 11 mm, rechts 13 mm. Morgen terugkomen om te checken hoe snel het groeit.
Sleeoing beauty, lijkt mij wel prima hoor qua timing. Ligt ook aan hoe groot ze normaal worden. Toen ik zwanger werd van ons 1e kind, had ik 2 eitjes van 23 mm en toen pas pregnyl en 2 dagen later iui. Kan dus prima

Ik ben ook geen expert natuurlijk, maar hopelijk stelt het je iets gerust.
Ik had vandaag fm, links 11 mm, rechts 13 mm. Morgen terugkomen om te checken hoe snel het groeit.

dinsdag 30 april 2019 om 14:40

vrijdag 3 mei 2019 om 19:34
Hee hier ook weer iui gehad. Op naar de wachtbank.
Ook dupheston erbij gekregen. Nieuwe vervanger van de utrogestan, dit zijn gewoon tabletten. 3x per dag nog nemen tot menstruatie. Hopelijk niet te veel bijwerkingen!
Leuk Emili en Sleepingbeauty, samen op de wachtbank. Op naar een zwangerschap
Isha succes deze ronde, 3x scheepsrecht hopelijk! Positief blijven hoor, als het even kan! Zet hem op,!!
Ook dupheston erbij gekregen. Nieuwe vervanger van de utrogestan, dit zijn gewoon tabletten. 3x per dag nog nemen tot menstruatie. Hopelijk niet te veel bijwerkingen!
Leuk Emili en Sleepingbeauty, samen op de wachtbank. Op naar een zwangerschap

Isha succes deze ronde, 3x scheepsrecht hopelijk! Positief blijven hoor, als het even kan! Zet hem op,!!

zaterdag 4 mei 2019 om 06:53