Twijfels over relatie
donderdag 9 mei 2019 om 14:05
Je kan niet alles hebben. Dus of je blijft bij je vriend, of je maakt het uit om ervaring met anderen op te doen. Dat is een keuze.
Als je wel bij hem wilt blijven: ga op jezelf wonen! Je bent nog zo jong. Geniet van de vrijheid die je dat geeft. Je hoeft inderdaad geen huisvrouw te zijn. Dit gaat veel te snel. Je kan over een paar jaar ook gaan samenwonen.
Als je wel bij hem wilt blijven: ga op jezelf wonen! Je bent nog zo jong. Geniet van de vrijheid die je dat geeft. Je hoeft inderdaad geen huisvrouw te zijn. Dit gaat veel te snel. Je kan over een paar jaar ook gaan samenwonen.
donderdag 9 mei 2019 om 14:17
Het klinkt inderdaad alsof je teveel tijd hebt om na te denken.
Maar daarnaast klinkt het ook inderdaad alsof het teveel te snel is geworden voor jou. Ik zou je echt adviseren om op jezelf te gaan wonen zodat je je eigen leven op kan bouwen en kan ontdekken wat je zelf wil in de toekomst. Als je gaat studeren, en eventueel stappen doordeweeks, is het heerlijk om een eigen plek te hebben waardoor je je eigen leven kan leiden. Hij kan daar dan natuurlijk prima onderdeel vanuit maken. Succes met je beslissing!
(Ik moest zelfs op mijn 26/27 niet denken aan zo'n leven van samenwonen en zoveel rekening houden met elkaar. Pas nu ik boven de 30 ben begon dat te kriebelen en ik vond dat vroeg zat!)
Maar daarnaast klinkt het ook inderdaad alsof het teveel te snel is geworden voor jou. Ik zou je echt adviseren om op jezelf te gaan wonen zodat je je eigen leven op kan bouwen en kan ontdekken wat je zelf wil in de toekomst. Als je gaat studeren, en eventueel stappen doordeweeks, is het heerlijk om een eigen plek te hebben waardoor je je eigen leven kan leiden. Hij kan daar dan natuurlijk prima onderdeel vanuit maken. Succes met je beslissing!
(Ik moest zelfs op mijn 26/27 niet denken aan zo'n leven van samenwonen en zoveel rekening houden met elkaar. Pas nu ik boven de 30 ben begon dat te kriebelen en ik vond dat vroeg zat!)
donderdag 9 mei 2019 om 14:26
Serieus? Zou het misschien ook kunnen liggen aan het feit dat TO op haar 16e een superserieus quasi-symbiotisch verbond aan is gegaan met een oudere jongen en daarom daadwerkelijk een hele hoop mis dreigt te lopen?
TO ik zou het pas raar vinden als je hier niet over twijfelt.
donderdag 9 mei 2019 om 14:28
En zoals het klokje thuis tikt tikt het nergensAutistische_Dennis schreef: ↑09-05-2019 14:25De 1 hier zegt ga links, de andere zegt ga rechts. De beslissing ligt toch echt bij jezelf en niet bij een ander
donderdag 9 mei 2019 om 14:34
Als je kiest om bij je vriend te blijven zal je inderdaad geen knappe jongens kunnen gaan fixen, maar op vakantie gaan met vrienden en stappen kan toch zeker nog wel? Ga eens bij jezelf na of je de levensstijl die je wil hebben overeen kan komen met in een relatie zijn. Ook terwijl je in een relatie bent kan je zelf groeien, maar praat hier over met je vriend en neem hem mee in het process. Weet hij al van je twijfels?
donderdag 9 mei 2019 om 14:38
Wanneer jij op kamers woont, of op jezelf woont, dan moet je hier ook aan denken. Alleen wanneer je bij de juiste versie van Hotel-Mamma woont kan je hier nog onderuit komen.Ik voel mezelf soms net een huisvrouw, ik ben 19 en ben constant bezig met dat ik moet koken, de was moet doen, moet stofzuigen, boodschappen moet doen e.d. Dat is zo anders dan het leven van mijn vriendinnen bijvoorbeeld..
Maar inderdaad, jij mist het Echt zelfstandig leven waarbij jij ook helemaal alleen op jezelf bent aangewezen. Geen ander die voor jou zorgt en niemand waar jij ook zorg voor draagt.
verder is er dus inderdaad dat verschil in levensfases. Over 10 jaar is daar niets meer van over en zijn jullie beide in de fase dat je over kinderen bezig zou zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 9 mei 2019 om 14:39
Dat klopt, een maat van me heeft ook een vriendin die gegroeid is.marjanneman schreef: ↑09-05-2019 14:34Als je kiest om bij je vriend te blijven zal je inderdaad geen knappe jongens kunnen gaan fixen, maar op vakantie gaan met vrienden en stappen kan toch zeker nog wel? Ga eens bij jezelf na of je de levensstijl die je wil hebben overeen kan komen met in een relatie zijn. Ook terwijl je in een relatie bent kan je zelf groeien, maar praat hier over met je vriend en neem hem mee in het process. Weet hij al van je twijfels?
Damned if I don’t
donderdag 9 mei 2019 om 14:44
ik zal het uitleggen voor wie mijn zinnetje te kort was, je kunt het op je vriend gooien en de vorm die de relatie vanzelf heeft aangenomen dat je een groeiende onrust voelt
je kunt het ook op je eigen tekort aan beter initiatief gooien want dankzij jouzelf zit je nu in zijn huis zijn huishoudster te spelen bij gebrek aan eigen zinnige daginvulling
je zou op kamers kunnen gaan, vrijwilligerswerk kunnen doen, in het buitenland propper worden etc...
maar nee, jij zit thuis de was te vouwen en je relatie saai te vinden... de pot verwijt de ketel
je kunt het ook op je eigen tekort aan beter initiatief gooien want dankzij jouzelf zit je nu in zijn huis zijn huishoudster te spelen bij gebrek aan eigen zinnige daginvulling
je zou op kamers kunnen gaan, vrijwilligerswerk kunnen doen, in het buitenland propper worden etc...
maar nee, jij zit thuis de was te vouwen en je relatie saai te vinden... de pot verwijt de ketel
Lorem Ipsum
donderdag 9 mei 2019 om 14:47
marjanneman schreef: ↑09-05-2019 14:34Als je kiest om bij je vriend te blijven zal je inderdaad geen knappe jongens kunnen gaan fixen, maar op vakantie gaan met vrienden en stappen kan toch zeker nog wel? Ga eens bij jezelf na of je de levensstijl die je wil hebben overeen kan komen met in een relatie zijn. Ook terwijl je in een relatie bent kan je zelf groeien, maar praat hier over met je vriend en neem hem mee in het process. Weet hij al van je twijfels?
Dit.
Waarbij ik toevoeg dat als je ook dat "jongens fixen" mist, je blijkbaar ook niet in een relatie thuishoort. Gun in dat geval je vriend iemand die wel samen met hem in een relatie wil zijn.