ICSI behandeling vrouw 44 jaar

11-05-2019 12:09 490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?

groetjes,
Mi.
karin6789 schreef:
11-05-2019 17:23
Nou is dat even fijn voor je: met een grote zak geld kun jij nog 6 jaar proberen om een kind te krijgen!
Doe eens normaal zeg.
Ik heb een ban over voor types zoals jij TO.
RégineFilange schreef:
11-05-2019 17:51
Ik heb een ban over voor types zoals jij TO.
Hoezo dat??
Lievejetje schreef:
11-05-2019 17:51
Doe eens normaal zeg.
En bovendien wil na mijn 38e niet meer. Maar wat een onsympathiek mens ben jij zeg. Bah bah. Voel je je goed nu, Karin?
Ik was 43 toen mijn jongste werd geboren. Dus te oud, vind ik niet. Voor ons gold wel dat we niet een traject in wilde, omdat dat fysiek en emotioneel heel zwaar is, en de slagingskans laag is boven de 40. De kans is groot dat t niet meer lukt. Dat is een persoonlijke afweging. Voor TO pakt die mss anders uit.
Je kunt je ook afvragen hoe leu je bestaande kinderen het vinden dat je hun niet financieel kunt ondersteunen en dat vakanties de komende jaren er niet in zitten omdat iedere euro naar de behandeling gaat.

En ja ik zie ook wel op het kdv dat de meeste ouders n stuk jonger zijn, dus ze zullen ook wel zien dat ik relatief oud ben, maar ik heb niet het idee dat ik er daarom “ uit lig” . We itten immers allemaal in dezelfde ontwikkelingsfase van onze kinderen.

Vind de veroordelende reacties wel heftig, je leeftijd bepaald echt niet of je een goede moeder kunt zijn. Als TO meent dat ze dit aan kan, en ze heeft t geld, waarom niet.
Ik zou me idd niet verkijken op de bijkomende kosten.
Ff googelen op ‘Cheap ICSI’ en je vindt een kliniek in de UK die adverteert met een bedrag ‘vanaf’ €868. Met daaronder een fikse prijslijst...
https://www.whatclinic.com/fertility/uk ... ity-clinic

Ik begrijp niet waarom (het uiterst optimistische) €2400 al onoverkomelijk ??? is. Het kind gaat zelf nog veel meer kosten tenslotte.
Ervan uitgaande dat jullie deze wens al langer koesteren, had je toch kunnen sparen/bezuinigen oid?
mdh wijzigde dit bericht op 11-05-2019 18:24
0.19% gewijzigd
De toekomst is niet meer wat het was
Als er idd al moeilijk wordt gedaan over amper 2500 euro, dan gaan die pubers nog veel te kort komen. Of hun bejaarde vader moet overlijden en een grote erfenis nalaten waar hun studies van bekostigd kunnen worden...
Hatchi schreef:
11-05-2019 14:15
Waarom zouden ze vrouwen van deze leeftijd die al kinderen hebben deze behandeling nog geven?
Dat is toch eigenlijk te zot voor woorden?
44! Leuk dat er een nieuwe vriend is, maar waarom moet er dan nog een kind komen? Ik vind niet dat de zorg hiervoor bedoeld is. Prachtig dat deze behandelingen bestaan, maar niet voor deze doelgroep van veel te oude vrouwen met nieuwe lovers.
Helemaal mee eens.

Ik vind dit echt bizar TO, sorry.
Wat een absolute verschrikking voor je kinderen. Op die leeftijd nog een kleine erbij.. Alle aandacht moet daar dan heen.
Eerst de scheiding/verlies van vader, dan een nieuwe vriend, en dan word er ook opeens nog een kind je neus onder geduwd.
Denk er eerst heel goed over na wat dit met hen doet.
Daarnaast vind ik het sowieso absoluut niet wenselijk dat vrouwen van jouw leeftijd nog kinderen krijgen.
Tegen de tijd dat je kind volwassen is (laten we zeggen 25), ben jij al bejaard (70!!).

Dan kun je hier wel leuk gaan zeggen dat leeftijden opschuiven, maar daarmee wordt bedoeld dat vrouwen tegenwoordig 30 zijn als ze kinderen krijgen ipv 20. Dus niet 44.
phloxx wijzigde dit bericht op 11-05-2019 18:10
8.79% gewijzigd
-
Babette2017 schreef:
11-05-2019 17:41
Even off topic, maar ik moet wel echt lachen om de dames in dit topic die stellen er ‘echt niet uitzien als 40/50’.
Geloof mij nou maar - als eindtwintiger - ; dat zie je echt wel.
Haha prachtig :rofl: Inderdaad.
Je bent echt niet de eerste vrouw van 44 die beweert in een fantastische conditie te zijn en nog goede eitjes te hebben. Ik vind het ook erg vreemd dat je gynaecoloog totaal geen problemen ziet. De kans dat het lukt is niet groot. De kans per poging dat er een zwangerschap ontstaat bij gezonde jonge vrouwen is natuurlijk groterdan bij iemand van 44. De kans op een miskraam nog groter dan op een goede zwangerschap. Als je daar goed uitkomt heb je nog de kans op allerlei afwijkingen.

''de kans op een miskraam is circa 9% voor vrouwen tussen 20 en 24 jaar, bij 35 jaar 20%, meer dan 50% voor vrouwen van 42 jaar en zelfs tot 75% voor 45-jarige vrouwen. Dat komt door de toename van het aantal chromosoomafwijkingen in de oudere eicellen''

Als je zelf een realistische kijk hebt op het traject en een goed ziekenhuis gevonden hebt kun je er toch voor gaan, jouw keuze. Je moet echt veel in het ziekenhuis zijn, veel stress. Dat lijkt me niet te doen in een buitenlands traject of je moet alle tijd van de wereld hebben.
anoniem_381257 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 18:19
2.28% gewijzigd
rosanna08 schreef:
11-05-2019 17:45
vergeet niet dat je er weer ingroeit he, het is niet alsof je ineens een 8-jarige in je huis wordt gedropt
ik kreeg mijn oudste toen ik 20 was, en ja dat was bewust.
Toen ik 41 was werd ik voor het eerst oma. Maar wat een verschil!
Van kleinkind(eren) heb ik alleen de lusten en dus niet de lasten.
Ik zou het echt niet meer kunnen opbrengen om op mijn leeftijd een puber in huis te hebben.
Mijn moeder is 44 en ik ben bijna 25.
Jeetje zeg als mijn moeder met zo'n idee zou komen... Ik zou heel hard lachen denk ik... Midlife crisis? Hou op hoor, tis een keer klaar.
Moemoe64 schreef:
11-05-2019 18:12
ik kreeg mijn oudste toen ik 20 was, en ja dat was bewust.
Toen ik 41 was werd ik voor het eerst oma. Maar wat een verschil!
Van kleinkind(eren) heb ik alleen de lusten en dus niet de lasten.
Ik zou het echt niet meer kunnen opbrengen om op mijn leeftijd een puber in huis te hebben.
Tja ik had het echt niet op kunnen brengen om een tienermoeder te zijn. Tenminste een beetje van mijn jeugd genoten.
En dan loop je met 'n dreinende peuter/kleuter rond terwijl de overgang in alle hormale hevigheid toeslaat...
Ga toch lekker wat leuks met je al bestaande kinderen doen voor die 10.000 euro. Drie pogingen voor 2400 per stuk + alle bijkomende kosten en je komt al snel op dit bedrag uit en dan ben je zeer waarschijnlijk nog steeds niet zwanger. Kans op miskraam 75%. Kans op zwangerschap... wat zou het zijn 5% per keer?

Het is toch van de zotte en dan moet je ook de hele zwangerschap nog door zien te komen, de bevalling met alle verhoogde risico's op complicaties, dan maar hopen dat het kindje gezond is, dan de eerste jaren door (misschien weer een huilbaby, kans daarop is groter als je het al eerder hebt meegemaakt), terwijl je oudste kinderen misschien nog hevig gaan puberen. En dan ben je 50 en ren je achter een kinderfiets aan.

Je man weet compleet niet waar hij aan begint, omdat hij nog geen vader is, dus grote kans dat hij dit allemaal niet trekt. Samengestelde gezinnen hebben een kans van driekwart om snel op te breken.

Wees gewoon eens realistisch.
Lievejetje schreef:
11-05-2019 18:16
Tja ik had het echt niet op kunnen brengen om een tienermoeder te zijn. Tenminste een beetje van mijn jeugd genoten.
Tienermoeder? Komaan zeg, ik was ruim meerderjarig. Bij tienermoeders denk ik aan 15- 16-17-jarigen.
Maya85 schreef:
11-05-2019 18:19
Ga toch lekker wat leuks met je al bestaande kinderen doen voor die 10.000 euro.
Daar ben ik 't helemaal mee eens!
Net tiener-af dan. Als TO beschouwd wordt als een bejaarde dan is 20 een tiener
Het feit dat je iets wil en een 'koetsjie koetsjie, zoveel liefde te geven' wens hebt wil niet zeggen dat je het ook moet doen hè. Zet je oogkleppen af en kijk eens naar de wereld om je heen.
Maya85 schreef:
11-05-2019 18:19
Ga toch lekker wat leuks met je al bestaande kinderen doen voor die 10.000 euro. Drie pogingen voor 2400 per stuk + alle bijkomende kosten en je komt al snel op dit bedrag uit en dan ben je zeer waarschijnlijk nog steeds niet zwanger. Kans op miskraam 75%. Kans op zwangerschap... wat zou het zijn 5% per keer?

Het is toch van de zotte en dan moet je ook de hele zwangerschap nog door zien te komen, de bevalling met alle verhoogde risico's op complicaties, dan maar hopen dat het kindje gezond is, dan de eerste jaren door (misschien weer een huilbaby, kans daarop is groter als je het al eerder hebt meegemaakt), terwijl je oudste kinderen misschien nog hevig gaan puberen. En dan ben je 50 en ren je achter een kinderfiets aan.

Je man weet compleet niet waar hij aan begint, omdat hij nog geen vader is, dus grote kans dat hij dit allemaal niet trekt. Samengestelde gezinnen hebben een kans van driekwart om snel op te breken.

Wees gewoon eens realistisch.
Is dat zo, ze zegt alleen dat het vruchtbaarheidsprobleem er ook was geweest als hij jonger was geweest toch? Wellicht had haar ex waarmee ze kinderen kreeg toen hij eind 50 was ook al een eerste (en wellicht tweede) leg.
RégineFilange schreef:
11-05-2019 17:49
Nog een keer willen werpen op jouw leeftijd en nog je handje ophouden ook.

Mag ik daar één smiley aan vuilmaken? :moon:
Bij wie houdt TO haar handje dan op? Wat een hysterisch gedoe hier.
Wat ik me trouwens afvraag, als je die icsi niet in een privékliniek wil doen (wat veel duurder zal zijn dan die 2400 euro gok ik zo) dan heb je toch te maken met wachtlijsten? Pfff, dan ben je zo 47 als je er na een paar pogingen toch een keertje eentje uitdraagt. Dat vind je gewoon allemaal maar prima?
Lady*Voldemort schreef:
11-05-2019 18:36
Bij wie houdt TO haar handje dan op? Wat een hysterisch gedoe hier.

maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar.

Ellende! Oorlogen en wereldhonger verbleken hierbij!
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 18:37
0.17% gewijzigd
.
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 17:47
99.69% gewijzigd
threebee schreef:
11-05-2019 18:28
Is dat zo, ze zegt alleen dat het vruchtbaarheidsprobleem er ook was geweest als hij jonger was geweest toch? Wellicht had haar ex waarmee ze kinderen kreeg toen hij eind 50 was ook al een eerste (en wellicht tweede) leg.
Ja maar ze heeft nu een nieuwe lover en die man is 44 en heeft geen kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven