ICSI behandeling vrouw 44 jaar
zaterdag 11 mei 2019 om 12:09
Hallo,
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
zondag 12 mei 2019 om 13:29
Daar zie je hun leeftijd toch ook gewoon aan af. Ik dacht zelfs dat Bridghet ook rond de 50 was net als ik. Had toen ik haar van de week op tv zag niet 't idee dat ze jonger dan mij was eerlijk gezegd.SuperflySister schreef: ↑12-05-2019 13:22Katja Schuurman en Bridget Maasland zijn ook 45, hoor. Ik zie om me heen zat dertigers die er veel ouder uitzien dan zij.
En Jinek vond ik ook erg oud voor 'n baby.
zondag 12 mei 2019 om 13:31
Ik zie wel dat Katja 45 is, ja, maar haar 31 jarige vriend vindt dat wel meevallen. Naar zijn eigen zeggen vindt hij haar nog een ontzettend lekker wijf met wie hij graag een baby wil, dus wie zijn anderen dan om te vinden dat ze te oud is?redbulletje schreef: ↑12-05-2019 13:29Daar zie je hun leeftijd toch ook gewoon aan af. Ik dacht zelfs dat Bridghet ook rond de 50 was net als ik. Had toen ik haar van de week op tv zag niet 't idee dat ze jonger dan mij was eerlijk gezegd.
En Jinek vond ik ook erg oud voor 'n baby.
En inderdaad, Jinek en Chantal Janzen zijn ook veertigers met baby's. Laat ze lekker.
zondag 12 mei 2019 om 13:32
zondag 12 mei 2019 om 13:34
Dat weet ze niet he, dat ze menstrueert zegt natuurlijk niet dat haar eitjes goed zijn en een zwangerschap voorspoedig zal lukken. Ik snap dat je je persoonlijk aangesproken voelt als oudere moeder maar de realiteit is gewoon dat je vruchtbaarheid na de 40 heel hard keldert. Veel harder dan tijdens andere periodes van het vruchtbare leven van een vrouw.SuperflySister schreef: ↑12-05-2019 13:02TO is nog vruchtbaar dus wat zou ze dan moeten accepteren? Als ze morgen onbeschermde seks met de buurman zou hebben zou ze gewoon per ongeluk zwanger kunnen worden, dus wat valt er dan te accepteren? Een hele goede vriendin van mij is op TO's leeftijd gewoon binnen een paar maanden op de natuurlijke weg zwanger geworden en niemand denkt op het schoolplein dat zij een oma is. Zo ziet ze er ook totaal niet uit.
Zelf ben ik ook gewoon natuurlijk zwanger geworden en als ik op de crèche weleens vertel hoe oud ik eigenlijk ben zijn de meeste mensen stomverbaasd omdat ze er meestal automatisch vanuit gaan dat ik van hun leeftijd ben omdat onze kinderen even oud zijn of in het geval van leidsters omdat ze ervan uit gaan dat alle ouders ergens in de dertig zijn. Zelf kan ik ook echt niet schatten hoe oud de meeste vrouwen zijn, ik zie er een hoop waarvan ik vermoed dat het eind dertigers/ begin veertigers zijn maar voor hetzelfde geld zijn ze 34 maar hebben ze gewoon een ouwelijk en afgeleefd hoofd, dat kan ook natuurlijk.
Hier ook zat oudere moeders hoor, ik ben 33 en mijn oudste is 4. Er zijn denk ik 3 moeders van mijn leeftijd en de rest is ouder. Prima, heb daar persoonlijk niets op tegen maar er is natuurlijk een leeftijdsgrens aan medische hulp me een rede, waarbij er nog andere eisen worden gesteld. Op de een of andere manier lees ik zo vaak van 40+ vrouwen hier dat ze er jong uitzien voor hun leeftijd terwijl ik dat in de praktijk eigenlijk nooit vind, maakt ook niet uit maar het valt me op.
anoniem_381257 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 13:40
0.03% gewijzigd
zondag 12 mei 2019 om 13:38
Chantal is nog geen 40 toch?SuperflySister schreef: ↑12-05-2019 13:31Ik zie wel dat Katja 45 is, ja, maar haar 31 jarige vriend vindt dat wel meevallen. Naar zijn eigen zeggen vindt hij haar nog een ontzettend lekker wijf met wie hij graag een baby wil, dus wie zijn anderen dan om te vinden dat ze te oud is?
En inderdaad, Jinek en Chantal Janzen zijn ook veertigers met baby's. Laat ze lekker.
zondag 12 mei 2019 om 13:40
Ik voel me niet aangesproken want ik heb geen kinderwens meer en heb ook geen medische hulp nodig gehad bij mijn zwangerschappen. TO vertelde dat ze al nagekeken is bij een gynaecoloog en die zal er meer verstand van hebben dan wat forummers, neem ik aan. Als de gynaecoloog tegen haar zegt dat ze nog prima zwanger kan worden en er geen enkele medische reden is waarom dat aan haar kant niet zou kunnen, dan neem ik aan dat dat betekent dat ze vruchtbaar is.threebee schreef: ↑12-05-2019 13:34Dat weet ze niet he, dat ze menstrueert zegt natuurlijk niet dat haar eitjes goed zijn en een zwangerschap voorspoedig zal lukken. Ik snap dat je je persoonlijk aangesproken voelt als oudere moeder maar de realiteit is gewoon dat je vruchtbaarheid na de 40 heel hard keldert. Veel harder dan tijdens andere periodes van het vruchtbare leven van een vrouw.
Hier ook zat oudere moeders hoor, ik ben 33 en mijn oudste is 4. Er zijn denk ik 3 moeders van mijn leeftijd en de rest is ouder. Prima, heb daar persoonlijk niets op tegen maar er is natuurlijk een leeftijdsgrens aan medische hulp me een rede, waarbij er nog andere eisen worden gesteld. Op de een of andere manier lees ik zo vaak van 40+ vrouwen hier dat ze er jong uitzien voor hun leeftijd terwijl ik dat in de praktijk eigenlijk nooit vind, maakt ook niet uit maar, het valt me op.
Bovendien: ze heeft al meerdere kinderen en ik kan me vaag ergens herinneren dat die afnemende vruchtbaarheid vooral geldt voor vrouwen die nog nooit zwanger zijn geweest.
zondag 12 mei 2019 om 13:40
Net geworden zie ik op Wiki.
zondag 12 mei 2019 om 13:41
Jawel, is 40.
zondag 12 mei 2019 om 13:46
Die ziet er ook ouder uit vind ik.
zondag 12 mei 2019 om 13:47
Je kan er 10 hebben maar je vruchtbaarheid keldert gewoon enorm, zeker richtig de tweede helft 40.SuperflySister schreef: ↑12-05-2019 13:40Ik voel me niet aangesproken want ik heb geen kinderwens meer en heb ook geen medische hulp nodig gehad bij mijn zwangerschappen. TO vertelde dat ze al nagekeken is bij een gynaecoloog en die zal er meer verstand van hebben dan wat forummers, neem ik aan. Als de gynaecoloog tegen haar zegt dat ze nog prima zwanger kan worden en er geen enkele medische reden is waarom dat aan haar kant niet zou kunnen, dan neem ik aan dat dat betekent dat ze vruchtbaar is.
We weten natuurlijk niet wat er besproken is, of bekend is dat haar man verminderd vruchtbaar is bij de Gyn. Alleen dat de Gyn volgens TO geen problemen zag. Een arts zal altijd aangeven dat de kans op een miskraam groter is dan een goede zwangerschap, als het al lukt op deze leeftijd. TO is enorm verbouwereerd dat er geen gratis medische hulp meer voor haar is, dat wekt denk ik de meeste reacties op. Het klinkt niet alsof ze goed op de hoogte is van de realiteit.
Bovendien: ze heeft al meerdere kinderen en ik kan me vaag ergens herinneren dat die afnemende vruchtbaarheid vooral geldt voor vrouwen die nog nooit zwanger zijn geweest.
zondag 12 mei 2019 om 13:49
In ieder geval niet jonger. De meeste negerinnen vind ik er wel jonger uitzien dan ze zijn en als je heel licht bent teken je sneller zie ik om me heen.
zondag 12 mei 2019 om 13:51
Dat is zo en verder doe je er niets aan. Een goede SPF en een beetje goed voor jezelf zorgen en that's it, of je moet aan de botox willen.SuperflySister schreef: ↑12-05-2019 13:43Zelf ben ik trouwens helemaal niet bezig met of ik er jong uitzie of niet. Alsof dat mijn kinderen iets boeit. Voor hen ben ik gewoon mama en als zodanig ben ik leeftijdsloos, seksloos, tijdloos en eigen-leven-loos.
zondag 12 mei 2019 om 13:52
Wat ze zou moeten accepteren?SuperflySister schreef: ↑12-05-2019 13:02TO is nog vruchtbaar dus wat zou ze dan moeten accepteren? Als ze morgen onbeschermde seks met de buurman zou hebben zou ze gewoon per ongeluk zwanger kunnen worden, dus wat valt er dan te accepteren? Een hele goede vriendin van mij is op TO's leeftijd gewoon binnen een paar maanden op de natuurlijke weg zwanger geworden en niemand denkt op het schoolplein dat zij een oma is. Zo ziet ze er ook totaal niet uit.
Zelf ben ik ook gewoon natuurlijk zwanger geworden en als ik op de crèche weleens vertel hoe oud ik eigenlijk ben zijn de meeste mensen stomverbaasd omdat ze er meestal automatisch vanuit gaan dat ik van hun leeftijd ben omdat onze kinderen even oud zijn of in het geval van leidsters omdat ze ervan uit gaan dat alle ouders ergens in de dertig zijn. Zelf kan ik ook echt niet schatten hoe oud de meeste vrouwen zijn, ik zie er een hoop waarvan ik vermoed dat het eind dertigers/ begin veertigers zijn maar voor hetzelfde geld zijn ze 34 maar hebben ze gewoon een ouwelijk en afgeleefd hoofd, dat kan ook natuurlijk.
Dat haar vriend slecht zaad heeft en dat als het niet op de natuurlijke manier lukt, het ophoudt. Ze heeft haar portie geluk al gehad. Ze hoeft zich niet als Rupsje Nooitgenoeg te gedragen. Ze kan zich ook richten op wat ze al heeft. Dat ze is kinderwens heeft is begrijpelijk, maar allerlei fratsen uithalen op deze leeftijd en in deze situatie, vind ik verspilling van de medische zorg.
zondag 12 mei 2019 om 13:55
Dat is niet wat mijn gynaecoloog tijdens mijn zwangerschap boven de 40 zei. Ik weet niet meer precies hoe het zit maar als je al meerdere gezonde zwangerschappen hebt uitgedragen zijn je kansen zelfs beter dan dertigers voor wie het een eerste zwangerschap is. Ik kan me vaag herinneren dat het er iets mee te maken heeft dat je lichaam sneller en beter bepaalde hormonen aanmaakt omdat het al weet wat het moet doen ofzo. Maar het is al even geleden, dus ik weet echt de ins en outs niet meer. Maar volgens de gynaecoloog die mij begeleidde is het gemiddeld wel zo dat je kansen boven de 40 slechter zijn maar is het op individueel niveau zo dat je kans als 44 jarige die al 3 kinderen heeft beduidend groter is dan als je 36 bent en nog nooit een kind hebt gehad.
zondag 12 mei 2019 om 13:55
Bij ons op het schoolplein staat regelmatig een oma van 37. Ze komt dan om haar eigen kleuter op te halen en neemt haar kleinkind waar ze oppast mee (baby).
Mijn moeder was trouwens wel een van de oudste moeders, ze was 37 toen ik geboren werd. Als kind vond ik daar niet zoveel van eigenlijk. Het was gewoon zo. Onhandig was wel dat ik in de puberteit kwam en zij tegelijk in de overgang zat. Dat kon flink botsen thuis.
Mijn schoonmoeder was begin 50 toen onze oudste geboren werd, zij ziet er nog heel jong uit (begin 40) en is ook wel eens aangesproken als zijn moeder.
Mijn moeder was trouwens wel een van de oudste moeders, ze was 37 toen ik geboren werd. Als kind vond ik daar niet zoveel van eigenlijk. Het was gewoon zo. Onhandig was wel dat ik in de puberteit kwam en zij tegelijk in de overgang zat. Dat kon flink botsen thuis.
Mijn schoonmoeder was begin 50 toen onze oudste geboren werd, zij ziet er nog heel jong uit (begin 40) en is ook wel eens aangesproken als zijn moeder.
zondag 12 mei 2019 om 13:59
Je kan toch ook een lekker wijf zijn en er uitzien als 45? En haar vriend mag natuurlijk alles willen, maar het is een tweede of het dan lukt. Je eitjes hebben geen boodschap aan hoe je eruit ziet, die verouderen gewoon.SuperflySister schreef: ↑12-05-2019 13:31Ik zie wel dat Katja 45 is, ja, maar haar 31 jarige vriend vindt dat wel meevallen. Naar zijn eigen zeggen vindt hij haar nog een ontzettend lekker wijf met wie hij graag een baby wil, dus wie zijn anderen dan om te vinden dat ze te oud is?
zondag 12 mei 2019 om 14:01
SuperflySister schreef: ↑12-05-2019 13:02TO is nog vruchtbaar dus wat zou ze dan moeten accepteren? Als ze morgen onbeschermde seks met de buurman zou hebben zou ze gewoon per ongeluk zwanger kunnen worden, dus wat valt er dan te accepteren? Een hele goede vriendin van mij is op TO's leeftijd gewoon binnen een paar maanden op de natuurlijke weg zwanger geworden en niemand denkt op het schoolplein dat zij een oma is. Zo ziet ze er ook totaal niet uit.
Ik heb het over het algemeen dat mensen het moeilijk vinden om te accepteren dat niet alles maakbaar is.
Dat lees ik ook in de commentaren hier. Sommigen denken maar overal recht op te hebben en verliezen daarbij de realiteit uit het oog.
zondag 12 mei 2019 om 14:08
Klopt, misschien lukt het dan niet. Dat zal in Katja's geval dan nog veel meer met haar levensstijl dan met haar leeftijd te maken kunnen hebben, want zolang ze nog niet in de overgang is geweest kan je als vrouw nog gewoon zwanger worden.
Ik ken zelfs 2 vrouwen redelijk dichtbij die allebei al jong volwassen kinderen hadden en toen per ongeluk zwanger werden van een nakomertje op hun 46e. Een van hen genoot daar zo van dat zij en haar man daarna bewust nog een kind erbij hebben gekregen. Toen was zij al 48, bijna 49. Die nakomertjes zijn inmiddels ook alweer jong volwassenen en beide ouders leven nog gewoon en zijn zelfs nog erg jong in hun doen en laten, naar hun zeggen omdat ze nu eenmaal nog pubers / adolescenten in huis hebben die hen jong houden.
zondag 12 mei 2019 om 14:11
Dit is meestal met een volgende zwangerschap, dat je lichaam al weet wat het moet doen en diverse aspecten sneller oppakt, maar het betekent niet dat een zwangerschap makkelijke ontstaat of minder snel een miskraam wordt.SuperflySister schreef: ↑12-05-2019 13:55Dat is niet wat mijn gynaecoloog tijdens mijn zwangerschap boven de 40 zei. Ik weet niet meer precies hoe het zit maar als je al meerdere gezonde zwangerschappen hebt uitgedragen zijn je kansen zelfs beter dan dertigers voor wie het een eerste zwangerschap is. Ik kan me vaag herinneren dat het er iets mee te maken heeft dat je lichaam sneller en beter bepaalde hormonen aanmaakt omdat het al weet wat het moet doen ofzo. Maar het is al even geleden, dus ik weet echt de ins en outs niet meer. Maar volgens de gynaecoloog die mij begeleidde is het gemiddeld wel zo dat je kansen boven de 40 slechter zijn maar is het op individueel niveau zo dat je kans als 44 jarige die al 3 kinderen heeft beduidend groter is dan als je 36 bent en nog nooit een kind hebt gehad.
Dat is vrij makkelijk te verklaren natuurlijk omdat nog niet ontdekte onvruchtbaarheid bij een deel van de groep van 36 jarigen speelt. de 44 jarigen met 3 kinderen hebben in ieder geval geen vruchtbaarheidsproblemen, behalve wellicht hun (inmiddels) leeftijd.
anoniem_381257 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 14:14
9.36% gewijzigd