ICSI behandeling vrouw 44 jaar
zaterdag 11 mei 2019 om 12:09
Hallo,
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:47
zaterdag 11 mei 2019 om 21:50
Wat een naar bericht en wat een aannames. Ik hoop dat TO niet meer meeleest. Nergens voor nodig dit gebitch.nina1966 schreef: ↑11-05-2019 21:47Je ex was 50 en jij 26 met het eerste kind. Had hij al kinderen? Enne, het leeftijdsverschil te groot geworden dat je van hem af bent? Je zegt namelijk dat deze huidige man je niet in de steek laat. Denk zomaar dat dat in je vorige huwelijk ook gedacht werd Door hem.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:50
Ga je lekker?nina1966 schreef: ↑11-05-2019 21:41Je bent jezelf wel heel erg aan het overtuigen hé. Enne, natuurlijk vinden je kinderen het prima. Net de leeftijd dat ze de hort op gaan, dingen willen doen wat van jou niet mag. En dan een vader van 70 die ze vast ook niet de kroeg uittrekt snachts. En jij? Jij kan niet want of je bent aan de nachtvoeding of je bent zo doodop dat je niet meer achter je andere koters aan kan.
Echt die zien het wel zitten hoor op deze leeftijd Of het goed voor ze is... eh nee.
Maar daar kom je vanzelf achter.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:51
Ik ken nu werkelijk niemand die staat te juichen bij dit soort fratsen. Denk je dat onze oma's het leuk vonden om boven hun 40e nog nummer 8 te werpen? Ze hadden simpelweg geen anticonceptie en sommigen hadden de pech veel te vruchtbaar te zijn. Mijn jongste oom is leeftijdgenoot van mijn oudste neef en nicht bijv. Mijn jongste oom verloor dus op veel te jonge leeftijd zijn ouders terwijl de oudste tante er 20 jaar langer van heeft mogen genieten.doornroosje9 schreef: ↑11-05-2019 21:41Maar voor anderen is het anders dan dat het voor jou is. Kan je je dat nu echt niet voorstellen? Dat het voor een ander niet hetzelfde is?
Ik meen me te herinneren dat er op 'n topic door iedereen schande werd gesproken over Rob de Nijs die als ouwe lul nog zo nodig een kind moest verwekken. En schande over een bijna 50-jarige vrouw die zich in Italie van 'n zwangerschap liet voorzien. De normen en waarden worden met de dag slechter.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:54
Dan had ik waarschijnlijk niet de vrijheid gekregen om te reizen en om vrijstaand in het bos te kunnen wonen. Denk niet dat dat me op die leeftijd goed had gedaan. Nu bepaal ikzelf wat ik accepteer in het hulpverlenerswereldje en waar voor mij de grens ligt.doornroosje9 schreef: ↑11-05-2019 21:42En had je niet jarenlang op je tenen moeten lopen en mss eerder hulp gehad.
zaterdag 11 mei 2019 om 22:00
To mocht je er nog zijn: kosten in NL voor IVF zijn ongeveer 3500 voor 1 poging. ICSI zal iets duurder zijn. Maar als je 44 bent zou ik uitwijken naar Duitsland/België daar is men verder. Kosten zijn ongeveer 40% tot 60% hoger maar er is veel diagnostiek beschikbaar om te kijken of jullie überhaupt een kans hebben.
zaterdag 11 mei 2019 om 22:01
Doe eens normaal zeg.nina1966 schreef: ↑11-05-2019 21:47Je ex was 50 en jij 26 met het eerste kind. Had hij al kinderen? Enne, het leeftijdsverschil te groot geworden dat je van hem af bent? Je zegt namelijk dat deze huidige man je niet in de steek laat. Denk zomaar dat dat in je vorige huwelijk ook gedacht werd Door hem.
zaterdag 11 mei 2019 om 22:43
Inclusief die van jezelf hoop ik?
Maar inderdaad, dit topic trekt om een of andere reden bepaalde types aan. Frustraties. Lijkt wel alsof ze hun ‘gram’ komen halen.
Misschien kan jij me eens uitleggen waarom het zoveel emoties oproept bij totale vreemden als je een paar jaar later dan de afgelopen 50 jaar gebruikelijk, een kind probeert te krijgen. Je hebt er zelf ook nogal een mening over. Waarom?
zaterdag 11 mei 2019 om 22:44
En ook dat is lang niet bij iedereen zo.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 11 mei 2019 om 22:47
Je bent gewoon verwend dus.redbulletje schreef: ↑11-05-2019 21:54Dan had ik waarschijnlijk niet de vrijheid gekregen om te reizen en om vrijstaand in het bos te kunnen wonen. Denk niet dat dat me op die leeftijd goed had gedaan. Nu bepaal ikzelf wat ik accepteer in het hulpverlenerswereldje en waar voor mij de grens ligt.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 11 mei 2019 om 22:51
Toch gestaft, verbaast me niks.
Rare jongens, die Viva-ers.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 11 mei 2019 om 22:52
Open een topic, zou ik zeggen.redbulletje schreef: ↑11-05-2019 21:54Dan had ik waarschijnlijk niet de vrijheid gekregen om te reizen en om vrijstaand in het bos te kunnen wonen. Denk niet dat dat me op die leeftijd goed had gedaan. Nu bepaal ikzelf wat ik accepteer in het hulpverlenerswereldje en waar voor mij de grens ligt.
zondag 12 mei 2019 om 10:03
zondag 12 mei 2019 om 10:21
redbulletje schreef: ↑11-05-2019 15:37Wat ontzettend zielig voor je kinderen. Het zijn nog maar pubers, goed kans dat hun vader al afgetakeld of dood is als ze afstuderen. En nu wil je nóg een nieuw kind zulke oude ouders aan doen?
Ze zeggen wel 'ns dat verstand met de jaren komt, maar dat begin ik te betwijfelen.
Je heb volkomen gelijk RB
zondag 12 mei 2019 om 10:40
Lang topic,
To doen wat je wilt natuurlijk, jij als moeder zal er niet slechter om worden, wellicht zelfs meer ontspannen.
Maar als ik kijk naar de band van mijn kinderen met mijn ouders en schoonouders, dan is dat toch wel heel bijzonder. Mijn moeder was 48 toen ze oma werd en kan dus veel ondernemen. Ook mijn schoonmoeder was begin 50 (net als de opa's). Jonge opa's en oma's, wat dus voor de kinderen een heerlijke, hopelijk lang durende relatie inhoudt.
Dat lijkt mij het grootste nadeel aan ouder een kind krijgen, dat de opa's en oma's dus ook 20 jaar ouder zijn.
Wat betreft de leeftijd van oma worden, die spreiding zal alleen maar toenemen toch? Er blijven altijd mensen die jonger kinderen krijgen, dus met de gemiddelde leeftijd die stijgt, zal ook de spreiding stijgen, maar maakt het nog steeds niet raar als je rond je 50 oma wordt.
In deze omgeving is dat zelfs heel normaal, bijna iedereen krijgt zijn kind tussen 23-28, en oma's zijn daarmee tussen de 45-52 bij hun eerste kleinkind.
To doen wat je wilt natuurlijk, jij als moeder zal er niet slechter om worden, wellicht zelfs meer ontspannen.
Maar als ik kijk naar de band van mijn kinderen met mijn ouders en schoonouders, dan is dat toch wel heel bijzonder. Mijn moeder was 48 toen ze oma werd en kan dus veel ondernemen. Ook mijn schoonmoeder was begin 50 (net als de opa's). Jonge opa's en oma's, wat dus voor de kinderen een heerlijke, hopelijk lang durende relatie inhoudt.
Dat lijkt mij het grootste nadeel aan ouder een kind krijgen, dat de opa's en oma's dus ook 20 jaar ouder zijn.
Wat betreft de leeftijd van oma worden, die spreiding zal alleen maar toenemen toch? Er blijven altijd mensen die jonger kinderen krijgen, dus met de gemiddelde leeftijd die stijgt, zal ook de spreiding stijgen, maar maakt het nog steeds niet raar als je rond je 50 oma wordt.
In deze omgeving is dat zelfs heel normaal, bijna iedereen krijgt zijn kind tussen 23-28, en oma's zijn daarmee tussen de 45-52 bij hun eerste kleinkind.
zondag 12 mei 2019 om 10:59
zondag 12 mei 2019 om 11:06
Mijn opa's en oma's waren allen rond de 70 toen ik geboren werd. Ik heb geweldige herinneringen aan alle vier. Met één oma in het bijzonder heb ik zelfs een hele speciale band. Ze zijn allemaal oud geworden (90+) en één leeft nog. Ik was dik in de twintig toen ik een eerste grootouder verloor. Kortom: ook met oude grootouders kan je geweldige herinneringen maken, plezier beleven en lang van genieten.
Dit is geen betoog voor oud / jong moeder of oma worden (dat is niet voor iedereen weggelegd), maar wel even een nuance omdat het nu net lijkt dat jonge grootouders "beter" zijn dan oude grootouders. (terwijl oudste kleinkind van mijn grootouders (22 jaar ouder dan ik) veel minder leuk contact met hen heeft gehad. Zij werkten nog, hadden zelf nog jonge kinderen, etc. Terwijl toen ik kwam ze mij alle aandacht konden geven.
Dit is geen betoog voor oud / jong moeder of oma worden (dat is niet voor iedereen weggelegd), maar wel even een nuance omdat het nu net lijkt dat jonge grootouders "beter" zijn dan oude grootouders. (terwijl oudste kleinkind van mijn grootouders (22 jaar ouder dan ik) veel minder leuk contact met hen heeft gehad. Zij werkten nog, hadden zelf nog jonge kinderen, etc. Terwijl toen ik kwam ze mij alle aandacht konden geven.
zondag 12 mei 2019 om 11:08
Ik had ook een veij jonge opa en oma en mijn band was zeker anders dan die mijn neefjes met hen hebben gehad. Bij mij zaten ze zelf nog met opgroeiende pubers en ging ik mee in het gezin. Mijn neefjes hadden een opa en oma die echt opa en oma konden zijn. Mijn band was daardoor niet minder, maar wel heel anders.sleutelhuis schreef: ↑12-05-2019 10:40Lang topic,
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best