ICSI behandeling vrouw 44 jaar

11-05-2019 12:09 490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?

groetjes,
Mi.
Gekopbloemen schreef:
12-05-2019 17:49
Beetje minderwaardig dit ook.
Dat ben ik dan ook, met na de veertig een kind. :lol: een laatstekansmoeder. Tsssss
Mijn rollator is reeds besteld.
alkemade schreef:
12-05-2019 10:59
Mijn moeder was 42. Ze vond het fantastisch! Er waren wel regelmatig mensen die haar meewarig aankeken als ze met mijn zoon ging wandelen: "ach, zielig voor dat kind, zo'n laatstekansmoeder".
Dit was de quote dus.......
Zal de ouderdom wel zijn.
redbulletje schreef:
12-05-2019 17:37
Om me heen zie ik veel oppasoma's, vrouwen van rond de 60 die op 'n stel peuters en kleuters van hun volwassen kinderen passen. En vaders die bij hun volwassen kinderen in huis klussen. Dat zijn echt geen uitzonderingen natuurlijk.
Mijn moeder werkt nog gewoon, is 68. Mijn vader half. Oppassen vinden ze best even leuk, maar liefst geen hele dagen op kleintjes. Mijn ouders zijn echt fantastische mensen, maar veel te actief om vaste oppasdagen te hebben.
wij slapen nooit.
Goh, mijn ouders wíllen oppassen. Vraag het ze regelmatig hoor, als het niet meer leuk of te zwaar is dan vinden we een andere oplossing. Niet iedereen is halfdood en achter de geraniums na 65
SuperflySister schreef:
12-05-2019 13:22
Katja Schuurman en Bridget Maasland zijn ook 45, hoor. Ik zie om me heen zat dertigers die er veel ouder uitzien dan zij.
Dat is dan weer een andere truc bij die twee.
Ik kan me nog goed de rimpels bij ze herinneren toen ze pas halverwege de 20 waren.
.
.
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 20:31
99.55% gewijzigd
Gekopbloemen schreef:
12-05-2019 17:59
Dat is dan weer een andere truc bij die twee.
Ik kan me nog goed de rimpels bij ze herinneren toen ze pas halverwege de 20 waren.
Als je beide dames zou casten voor een tv-serie zouden ze prima voor pubermoeder door kunnen gaan, maar met 'n baby/peuter zou het niet realistisch overkomen. Er goed uitzien, al dan niet met 'n vleugje botox, wil niet zeggen dat ze er ook jonger dan hun leeftijd uit zien. De meeste vrouwen van 40-50 zien er anno nu gewoon goed uit in hun gezicht, tenzij ze roken of teveel in de zon liggen bakken.
Maar waarom moet je eruit zien als een 20 jarige om met een peuter rond te mogen lopen? 44 is niet jong natuurlijk om kinderen te krijgen maar het is ook zeker niet zo absurd als hier wordt voorgeschoteld.
En ik vond TO helemaal niet verongelijkt doen. Gekwetst, ja, dat wel.
valentinamaria schreef:
12-05-2019 17:52
Mijn moeder werkt nog gewoon, is 68. Mijn vader half. Oppassen vinden ze best even leuk, maar liefst geen hele dagen op kleintjes. Mijn ouders zijn echt fantastische mensen, maar veel te actief om vaste oppasdagen te hebben.
Een oppasdag is toch juist een hele actieve invulling van je dag?
Als je een beetje beter leest dan zie je dat er staat vaste oppasdagen. Het gaat er niet om dat ze te actief is voor oppassen maar dat haar ouders zo'n drukke agenda hebben dat ze niet iedere week 1 vaste dag kunnen vrijmaken voor het oppassen
Maya pikt er alleen uit wat haar goed uitkomt.
Misschien willen die mensen lekker stedentripjes maken, naar musea, lunchconcerten, spontane uitstapjes naar vrienden. Uitslapen en spontaan bedenken wat je die dag gaat doen lan eindelijk omdat je niet meer werkt, en dan moet je “ vrijwillig” die vrijheid opgeven om het oppasprobleem van je kinderen op te lossen. Voordeel van laat kinderen krijgen is dat je genoeg verdient om het kdv te betalen i.p.v. gratis oppas te moeten bedingen. Mijn moeder hoeft niet op mijn kinderen te passen, ze komen daar voor de gezelligheid.
Maya85 schreef:
12-05-2019 19:06
Een oppasdag is toch juist een hele actieve invulling van je dag?
Die tijd hebben ze allang gehad, ik kom uit een groot gezin. Laatst was ik bij mijn ouders, de baby van mijn zus ook. Een baby is een hele toestand als je ze zelf niet meer zo klein hebt... 🤣😅. Mijn eigen kinderen logeren soms weken bij mijn ouders, die zijn ouder. Mijn ouders hebben gewoon geen zin meer in dat intensief zorgen, snap ik heel goed. Heb ik zelf ook niet meer.
wij slapen nooit.
spiddermouse schreef:
12-05-2019 19:16
Als je een beetje beter leest dan zie je dat er staat vaste oppasdagen. Het gaat er niet om dat ze te actief is voor oppassen maar dat haar ouders zo'n drukke agenda hebben dat ze niet iedere week 1 vaste dag kunnen vrijmaken voor het oppassen
Mijn schoonouders werkten beiden nog fulltime, maar wilden zelf heel graag een oppasdag, dus ze maken nu gebruik van zo'n ouwenlullenregeling van hun werk. Ideaal.

Ze zijn nog steeds zeer actief, de kleinkinderen hebben hen alleen nog maar actiever gemaakt.
Mijn ouders vinden uit eten gaan of midgetgolfen met mijn kinderen bijvoorbeeld wel heel erg leuk. Af en toe neem ik ze mee op stedentrip. Maar echt structureel oppassen zoals ik om me heen zie zou niemand gelukkig van worden.
wij slapen nooit.
forumfossiel schreef:
12-05-2019 19:23
Misschien willen die mensen lekker stedentripjes maken, naar musea, lunchconcerten, spontane uitstapjes naar vrienden. Uitslapen en spontaan bedenken wat je die dag gaat doen lan eindelijk omdat je niet meer werkt, en dan moet je “ vrijwillig” die vrijheid opgeven om het oppasprobleem van je kinderen op te lossen. Voordeel van laat kinderen krijgen is dat je genoeg verdient om het kdv te betalen i.p.v. gratis oppas te moeten bedingen. Mijn moeder hoeft niet op mijn kinderen te passen, ze komen daar voor de gezelligheid.
Mijn ouders hoeven ook niet op te passen. Vrijwillig is niets tussen haakjes aan hoor, we kunnen ze prima naar het kdv sturen. Zowel ouders als schoonouders hebben er zelf om gevraagd.
Jammer dat het topic uitmondt in een gesprek of opa/oma”s wel of niet structureel oppassen. Maar om topic blijven hoeft misschien ook niet nu TO niet meepraat.
Het ging al heel snel off-topic met een discussie of 44 niet te oud is.
Parallella schreef:
12-05-2019 19:46
Jammer dat het topic uitmondt in een gesprek of opa/oma”s wel of niet structureel oppassen. Maar om topic blijven hoeft misschien ook niet nu TO niet meepraat.
In zoverre on topic dat oudere ouders niet perse inactieve en ziekelijke ouders zijn. Ik heb zelf als 40 plusser geen zin meer in nog een kind. Maar ken genoeg vrouwen van mijn leeftijd die het fantastisch zouden vinden. En die ik me echt goed kan voorstellen met een baby.
wij slapen nooit.
Lievejetje schreef:
12-05-2019 19:51
Het ging al heel snel off-topic met een discussie of 44 niet te oud is.
Een discussie die bovendien niet eens gevoerd had hoeven worden, aangezien de keuzes van de ene een ander - in dit geval het forum - geen zak aangaan.
forumfossiel schreef:
12-05-2019 19:23
Mijn schoonouders wilden het zelf heel graag. Wij zijn prima in staat om het kdv te betalen.

Ik snap die boze reacties nooit zo. Ik ga ervan uit dat opa's en oma's volwassen genoeg zijn om aan te geven wat ze wel en niet willen.
Maya85 schreef:
12-05-2019 19:57
Mijn schoonouders wilden het zelf heel graag. Wij zijn prima in staat om het kdv te betalen.

Ik snap die boze reacties nooit zo. Ik ga ervan uit dat opa's en oma's volwassen genoeg zijn om aan te geven wat ze wel en niet willen.
Dus dat soort boze reacties snap je niet, maar je vindt het wel prima om andermans mening de grond in te boren. En als men daar iets van vindt, dan snap je dat opeens niet?
EHR schreef:
12-05-2019 19:56
Een discussie die bovendien niet eens gevoerd had hoeven worden, aangezien de keuzes van de ene een ander - in dit geval het forum - geen zak aangaan.
Absoluut

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven