ICSI behandeling vrouw 44 jaar
zaterdag 11 mei 2019 om 12:09
Hallo,
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
zondag 12 mei 2019 om 17:49
Mijn rollator is reeds besteld.Gekopbloemen schreef: ↑12-05-2019 17:49Beetje minderwaardig dit ook.
Dat ben ik dan ook, met na de veertig een kind.een laatstekansmoeder. Tsssss
zondag 12 mei 2019 om 17:50
zondag 12 mei 2019 om 17:52
Mijn moeder werkt nog gewoon, is 68. Mijn vader half. Oppassen vinden ze best even leuk, maar liefst geen hele dagen op kleintjes. Mijn ouders zijn echt fantastische mensen, maar veel te actief om vaste oppasdagen te hebben.redbulletje schreef: ↑12-05-2019 17:37Om me heen zie ik veel oppasoma's, vrouwen van rond de 60 die op 'n stel peuters en kleuters van hun volwassen kinderen passen. En vaders die bij hun volwassen kinderen in huis klussen. Dat zijn echt geen uitzonderingen natuurlijk.
wij slapen nooit.
zondag 12 mei 2019 om 17:59
Dat is dan weer een andere truc bij die twee.SuperflySister schreef: ↑12-05-2019 13:22Katja Schuurman en Bridget Maasland zijn ook 45, hoor. Ik zie om me heen zat dertigers die er veel ouder uitzien dan zij.
Ik kan me nog goed de rimpels bij ze herinneren toen ze pas halverwege de 20 waren.
zondag 12 mei 2019 om 18:12
Als je beide dames zou casten voor een tv-serie zouden ze prima voor pubermoeder door kunnen gaan, maar met 'n baby/peuter zou het niet realistisch overkomen. Er goed uitzien, al dan niet met 'n vleugje botox, wil niet zeggen dat ze er ook jonger dan hun leeftijd uit zien. De meeste vrouwen van 40-50 zien er anno nu gewoon goed uit in hun gezicht, tenzij ze roken of teveel in de zon liggen bakken.Gekopbloemen schreef: ↑12-05-2019 17:59Dat is dan weer een andere truc bij die twee.
Ik kan me nog goed de rimpels bij ze herinneren toen ze pas halverwege de 20 waren.
zondag 12 mei 2019 om 19:06
Een oppasdag is toch juist een hele actieve invulling van je dag?valentinamaria schreef: ↑12-05-2019 17:52Mijn moeder werkt nog gewoon, is 68. Mijn vader half. Oppassen vinden ze best even leuk, maar liefst geen hele dagen op kleintjes. Mijn ouders zijn echt fantastische mensen, maar veel te actief om vaste oppasdagen te hebben.
zondag 12 mei 2019 om 19:23
Misschien willen die mensen lekker stedentripjes maken, naar musea, lunchconcerten, spontane uitstapjes naar vrienden. Uitslapen en spontaan bedenken wat je die dag gaat doen lan eindelijk omdat je niet meer werkt, en dan moet je “ vrijwillig” die vrijheid opgeven om het oppasprobleem van je kinderen op te lossen. Voordeel van laat kinderen krijgen is dat je genoeg verdient om het kdv te betalen i.p.v. gratis oppas te moeten bedingen. Mijn moeder hoeft niet op mijn kinderen te passen, ze komen daar voor de gezelligheid.
zondag 12 mei 2019 om 19:24
Die tijd hebben ze allang gehad, ik kom uit een groot gezin. Laatst was ik bij mijn ouders, de baby van mijn zus ook. Een baby is een hele toestand als je ze zelf niet meer zo klein hebt...
wij slapen nooit.
zondag 12 mei 2019 om 19:32
Mijn schoonouders werkten beiden nog fulltime, maar wilden zelf heel graag een oppasdag, dus ze maken nu gebruik van zo'n ouwenlullenregeling van hun werk. Ideaal.spiddermouse schreef: ↑12-05-2019 19:16Als je een beetje beter leest dan zie je dat er staat vaste oppasdagen. Het gaat er niet om dat ze te actief is voor oppassen maar dat haar ouders zo'n drukke agenda hebben dat ze niet iedere week 1 vaste dag kunnen vrijmaken voor het oppassen
Ze zijn nog steeds zeer actief, de kleinkinderen hebben hen alleen nog maar actiever gemaakt.
zondag 12 mei 2019 om 19:34
zondag 12 mei 2019 om 19:34
Mijn ouders hoeven ook niet op te passen. Vrijwillig is niets tussen haakjes aan hoor, we kunnen ze prima naar het kdv sturen. Zowel ouders als schoonouders hebben er zelf om gevraagd.forumfossiel schreef: ↑12-05-2019 19:23Misschien willen die mensen lekker stedentripjes maken, naar musea, lunchconcerten, spontane uitstapjes naar vrienden. Uitslapen en spontaan bedenken wat je die dag gaat doen lan eindelijk omdat je niet meer werkt, en dan moet je “ vrijwillig” die vrijheid opgeven om het oppasprobleem van je kinderen op te lossen. Voordeel van laat kinderen krijgen is dat je genoeg verdient om het kdv te betalen i.p.v. gratis oppas te moeten bedingen. Mijn moeder hoeft niet op mijn kinderen te passen, ze komen daar voor de gezelligheid.
zondag 12 mei 2019 om 19:53
In zoverre on topic dat oudere ouders niet perse inactieve en ziekelijke ouders zijn. Ik heb zelf als 40 plusser geen zin meer in nog een kind. Maar ken genoeg vrouwen van mijn leeftijd die het fantastisch zouden vinden. En die ik me echt goed kan voorstellen met een baby.Parallella schreef: ↑12-05-2019 19:46Jammer dat het topic uitmondt in een gesprek of opa/oma”s wel of niet structureel oppassen. Maar om topic blijven hoeft misschien ook niet nu TO niet meepraat.
wij slapen nooit.
zondag 12 mei 2019 om 19:56
Een discussie die bovendien niet eens gevoerd had hoeven worden, aangezien de keuzes van de ene een ander - in dit geval het forum - geen zak aangaan.Lievejetje schreef: ↑12-05-2019 19:51Het ging al heel snel off-topic met een discussie of 44 niet te oud is.
zondag 12 mei 2019 om 19:57
Mijn schoonouders wilden het zelf heel graag. Wij zijn prima in staat om het kdv te betalen.forumfossiel schreef: ↑12-05-2019 19:23Misschien willen die mensen lekker stedentripjes maken, naar musea, lunchconcerten, spontane uitstapjes naar vrienden. Uitslapen en spontaan bedenken wat je die dag gaat doen lan eindelijk omdat je niet meer werkt, en dan moet je “ vrijwillig” die vrijheid opgeven om het oppasprobleem van je kinderen op te lossen. Voordeel van laat kinderen krijgen is dat je genoeg verdient om het kdv te betalen i.p.v. gratis oppas te moeten bedingen. Mijn moeder hoeft niet op mijn kinderen te passen, ze komen daar voor de gezelligheid.
Ik snap die boze reacties nooit zo. Ik ga ervan uit dat opa's en oma's volwassen genoeg zijn om aan te geven wat ze wel en niet willen.
zondag 12 mei 2019 om 20:02
Dus dat soort boze reacties snap je niet, maar je vindt het wel prima om andermans mening de grond in te boren. En als men daar iets van vindt, dan snap je dat opeens niet?