Werk & Studie alle pijlers

21+ toets

13-05-2019 19:13 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Is er iemand die heeft deelgenomen aan de 21+ toets voor een HBO studie?
Zo ja, kan je mij er meer over vertellen?
En dan met name over het onderdeel capaciteiten.

Help me out!

Groetjes
Wat wil je weten en welke capaciteitentest specifiek?

Ik heb er eentje gedaan voor een HBO opleiding (HBO is geen studie maar een opleiding) en vond het een eitje. Terwijl ik geen middelbareschooldiploma heb.
GlitterCupcake schreef:
13-05-2019 19:32

Ik heb er eentje gedaan voor een HBO opleiding (HBO is geen studie maar een opleiding) en vond het een eitje. Terwijl ik geen middelbareschooldiploma heb.

Hoe kom je er bij dat hbo geen studie is dat zal per keuze verschillen. Mbo is meer een opleiding praktisch gericht.

Ik doe een hbo waar toch echt wel gestampt moet worden en veel studie uren bevat.
Lavendel2 schreef:
13-05-2019 19:50
Hoe kom je er bij dat hbo geen studie is dat zal per keuze verschillen. Mbo is meer een opleiding praktisch gericht.

Ik doe een hbo waar toch echt wel gestampt moet worden en veel studie uren bevat.
Sommige mensen vinden dat je alleen aan de universiteit van een studie kunt spreken.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
13-05-2019 19:53
Sommige mensen vinden dat je alleen aan de universiteit van een studie kunt spreken.
Ja blijkbaar. Er zal in hbo vast niveau verschil zijn en de een zal makkelijker zijn dan de ander maar dan nog.
Het heeft helemaal niets met makkelijk of moeilijk te maken. Van oudsher is alleen een universitaire studie een studie en alleen een universitaire student een student.

Maargoed, dat is een andere discussie. Ik hoop dat er meer mensen de 21+ toets hebben gedaan! Ik niet en ook niet nodig, maar ben eigenlijk best benieuwd wat de inhoud is.
Tegenwoordig is zelfs MBO 1 praktijkonderwijs een echte studie!

Op de plaatselijke MBO gebouwen hangen dan nu ook spandoeken; "kom bij ons studeren!"

Zo heb je tegenwoordig het MBO Travel & Leisurecollege waar je de studie Travel & Hospitality kunt doen.
GlitterCupcake schreef:
13-05-2019 19:32

Heb je een capaciteiten test gedaan? Kreeg je bijvoorbeeld tijd per onderdeel of per complete test?
En werd je beoordeeld met een cijfer of met onvoldoende of voldoende?
Hallodhdh schreef:
13-05-2019 21:40
Heb je een capaciteiten test gedaan? Kreeg je bijvoorbeeld tijd per onderdeel of per complete test?
Bij de school waar ik werk krijg je een cijfer voor de toets :)
Hallodhdh schreef:
13-05-2019 21:40

Ik had een totale tijd voor alle onderdelen. En ik kreeg een cijfer per onderdeel. Daarna kreeg ik een gesprek met de onderwijsmanager van de opleiding die keek of mijn cijfers in het profiel paste. Omdat alles bovengemiddeld was werd ik toegelaten.

ik heb geoefend met cijferreeksen en figuurreeksen.

Neem gummy oordopjes mee. Ik had een eikel met een snotneus naast mij zitten die de hele tijd zat te sniffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven