Vaste telefoon opzeggen?
woensdag 15 mei 2019 om 21:55
vivagirl2013 schreef: ↑15-05-2019 21:17Ik heb ook geen vaste lijn meer in gebruik, maar wel in mijn pakket. Het blijkt goedkoper te zijn om een tv, internet en telefonie pakket te hebben dan alleen tv en internet.
Dit inderdaad.
.
woensdag 15 mei 2019 om 22:04
Dat hebben wij ook, vaste telefoon ooit geprobeerd op te zeggen, maar dan waren we duurder uit.vivagirl2013 schreef: ↑15-05-2019 21:17Ik heb ook geen vaste lijn meer in gebruik, maar wel in mijn pakket. Het blijkt goedkoper te zijn om een tv, internet en telefonie pakket te hebben dan alleen tv en internet.
woensdag 15 mei 2019 om 22:09
Geen vaste lijn meer en geen tv pakket meer. Mijn kinderen hebben inmiddels beiden een mobiel, heb inderdaad mijn telefoon zo ingesteld dat hij belangrijke telefoontjes doorlaat.
Geen tv pakket bevalt ook prima, als we wat gezamenlijk willen zien streamen we dat en ik kijk op mijn laptop, de kinderen op de diverse schermpjes. De tv is naar het gamehol van de kinderen gegaan.
Geen tv pakket bevalt ook prima, als we wat gezamenlijk willen zien streamen we dat en ik kijk op mijn laptop, de kinderen op de diverse schermpjes. De tv is naar het gamehol van de kinderen gegaan.
woensdag 15 mei 2019 om 22:11
Hier precies hetzelfde. Als ik ergens ons nummer moet invullen, dat verder niet belangrijk is, doe ik het vaste nummer. We worden daarop regelmatig door privé-nummers gebeld. Dan nemen we gewoon niet op. Dat zou ik op mobiel vervelender vinden.
Zelf bellen we met onze mobiel. Is goedkoper omdat we onze belminuten bijna nooit opkrijgen.
woensdag 15 mei 2019 om 22:12
Hier ook, heb dus een telefoonnummer voor vaste lijn maar geen toestel. Was goedkoper dat pakket!vivagirl2013 schreef: ↑15-05-2019 21:17Ik heb ook geen vaste lijn meer in gebruik, maar wel in mijn pakket. Het blijkt goedkoper te zijn om een tv, internet en telefonie pakket te hebben dan alleen tv en internet.
woensdag 15 mei 2019 om 22:12
woensdag 15 mei 2019 om 22:13
Dit ook idd!stempelinkt schreef: ↑15-05-2019 22:11Hier precies hetzelfde. Als ik ergens ons nummer moet invullen, dat verder niet belangrijk is, doe ik het vaste nummer. We worden daarop regelmatig door privé-nummers gebeld. Dan nemen we gewoon niet op. Dat zou ik op mobiel vervelender vinden.
Zelf bellen we met onze mobiel. Is goedkoper omdat we onze belminuten bijna nooit opkrijgen.
woensdag 15 mei 2019 om 22:14
Ik heb al jaren geen vaste telefoon meer. Iedereen waarvan ik diensten af neem heeft mijn mobiele nummer.
En vrienden en familie.
Alle privé nummer telefoontjes neem ik niet meer op
Heerlijk rustig zo..
En oh ja. Ik heb onbeperkt beltegoed.
En vrienden en familie.
Alle privé nummer telefoontjes neem ik niet meer op
Heerlijk rustig zo..
En oh ja. Ik heb onbeperkt beltegoed.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
woensdag 15 mei 2019 om 22:34
Daar heb ik dus een man voor, en kinderen. Het moet al heel raar lopen als alle vier de telefoons tegelijk leeg zijn.sugarmiss schreef: ↑15-05-2019 21:53Ik heb al een aantal jaar geen vaste telefoon meer. Mis het ook niet.
Behalve 1x toen ik mij 's nachts een keer ineens heel ziek voelde en de batterij van mijn telefoon leeg was. Toen had ik wel even zo iets van als het echt mis is kan ik niet eens een dokter bellen. Sindsdien zorg ik er wel altijd voor dat mijn batterij is opgeladen.
woensdag 15 mei 2019 om 22:34
Het is op een mobiel anders makkelijk in te stellen dat belletjes zonder nummerherkenning er niet doorkomen. Of naar je voicemail gaan, net wat je wil. Telefoon gaat dan dus helemaal niet over.stempelinkt schreef: ↑15-05-2019 22:11Hier precies hetzelfde. Als ik ergens ons nummer moet invullen, dat verder niet belangrijk is, doe ik het vaste nummer. We worden daarop regelmatig door privé-nummers gebeld. Dan nemen we gewoon niet op. Dat zou ik op mobiel vervelender vinden.
Lijkt me fijner dan de vaste lijn te controleren en dan te negeren of actief op te hangen.
woensdag 15 mei 2019 om 22:40
Hier ook al jaren geen vaste lijn meer. Sinds mijn opa en oma gestorven zijn denk ik, zij belden als enige nog ons vaste nummer.
Wel inderdaad aantal belangrijke contactpersonen in de favorieten staan zodat zij ons in nood ook ‘s nachts kunnen bereiken als de telefoons op niet storen staan
Wel inderdaad aantal belangrijke contactpersonen in de favorieten staan zodat zij ons in nood ook ‘s nachts kunnen bereiken als de telefoons op niet storen staan
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
woensdag 15 mei 2019 om 23:11
Grappig, want hier heb je abonnementen van 20 euro waarmee je mobiel onbeperkt kan bellen en internetten. Als ik bij KPN onbeperkt wil bellen, dan kost me dat 16,50 euro bovenop mijn vaste telefonie abonnement. De tijd dat bellen vanaf mobiel duurder was dan vanaf de vaste lijn, ligt al heel lang achter ons.
Overigens hebben wij wel een vaste lijn, maar dat komt omdat we in een nieuwbouwwoning wonen en het mobiele bereik is niet goed binnenshuis.
woensdag 15 mei 2019 om 23:14
redbulletje schreef: ↑15-05-2019 22:07Ik heb 'm wel. En maar goed ook. Zo goed is de ontvangst hier niet op het mobiele netwerk, dus als wifi eruit ligt (vorig jaar 3 hele weken zonder gezeten wegens een afgestoken kabel) kan ik niemand bereiken.
Ik heb sinds een jaar of 8 geen vaste telefoon meer. En KPN abonnement van mijn moeder heb ik een jaar of 2 geleden opgezegd. Kpn rekening was ca 90 euro per 2 maanden,nu met sim only nog geen 10 euro per maand.
Ik had ook een abbonement met tv internet en vaste telefoon bij online. En een aparte mobiele telefoon voor onderweg zeg maar. Tot ik ook een keer bijna 4 weken geen tv, geen internet en geen telefoon had.
Kon toen wel bellen op mijn mobiele telefoon maar beperkt aantal belminuten waar ik zo doorheen was
Toen bij Ben een sim only gekocht en een aparte mobiele telefoon voor thuisgebruik en ik kan op dat nummer onbeperkt bellen (20.000 belminuten per maand) voor nog geen 10 euro per maand. Dit nummer geef ik dan ook altijd aan zakelijke contacten. Ik wil niet continue gebeld worden op mijn (oude) mobiele telefoon want die is voor privé gesprekken.
Ik wil ook nooit meer zo een 3 in 1 pakket want als daar een storing in is dan kun je niet bellen, niet mailen (geen wifi) etc. Of het gaat ten koste van je pakket van een mobiele telefoon wat meestal 1000mb is of 250 belminuten waar je dan over heen gaat als je storing hebt bij je 3 in 1 provider.
woensdag 15 mei 2019 om 23:18
Ik heb een abo van 8 euro.minnimouse schreef: ↑15-05-2019 23:11Grappig, want hier heb je abonnementen van 20 euro waarmee je mobiel onbeperkt kan bellen en internetten. Als ik bij KPN onbeperkt wil bellen, dan kost me dat 16,50 euro bovenop mijn vaste telefonie abonnement. De tijd dat bellen vanaf mobiel duurder was dan vanaf de vaste lijn, ligt al heel lang achter ons.
Overigens hebben wij wel een vaste lijn, maar dat komt omdat we in een nieuwbouwwoning wonen en het mobiele bereik is niet goed binnenshuis.
Met 90 minuten "gratis" bellen.
Die zijn elke maand zowat op en elke minuut daarboven betaal ik.
En dat is toch echt een stevig bedragje per minuut dat erbij tikt, dus dat probeer ik te vermijden.
Met de vaste lijn bel ik gratis (qua verbruik) na 17u.
Als ik dus een half uur wil bijpraten met mijn ouders, zus, vriendinnnen, ... is dat toch echt met de vaste lijn na 17u.
Want met mijn gsm ben ik dan een half fortuin kwijt.
Hier geen korting op de foon trouwens, maar wel op de digitale tv omdat we tele + tv + internet hebben.
Sowieso kosten die spullen hier 2 keer meer dan in Nederland
Vanavond nog een kwartier met mijn moeder aan de lijn gehangen.
Ook bij hen een vaste lijn.