Welke dweil

12-05-2019 06:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een schurfthekel aan dweilen en doe het dan ook niet vaak. Tot voor kort woonden we niet zo heel groot en kwam ik een heel eind met een dweilstok van action.

Nu er wat meer oppervlak gedweild moet worden wil ik er eigenlijk wel in investeren. Ook omdat er tegenwoordig een baby is die straks gaat kruipen en dan moet het gewoon schoon zijn.

Wie heeft de tip voor dweilgemak?

We hebben laminaat en tegels.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
13-05-2019 21:41
Ik weet niets over stoomreinigers, behalve dat ik het er benauwd van zou krijgen en het daarom nooit zou kopen. :proud: ;)
Maar misschien kan iemand anders je vertellen of een stoomreiniger op laminaat kan?
Waarom benauwd?
Cookieholic schreef:
13-05-2019 21:45
Waarom benauwd?
Heb best wel zwaar astma. Dus als er stoom vrijkomt (zelfs bij een klein stoomspoortje) , krijg ik astma-aanvallen.
Maar ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen een goede uitvinding is hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het meeste laminaat is niet geschikt voor gebruik van een stoomreiniger. Alleen speciaal laminaat voor natte ruimtes kan daar tegen (en dan nog alleen als het goed gelegd en op de juiste manier afgedicht is).
Kia•Ora schreef:
12-05-2019 06:46
Ik heb deze, ik vind hem ideaal, maakt makkelijk schoon en droogt vlot. Daarnaast kun je er ook andere "doeken" omheen doen waardoor je hem ook al bezem kunt gebruiken. Ik heb de dweildoek en ook een doek waarmee ik veeg. Heel handig.

https://www.bol.com/nl/p/vileda-ultra-m ... wgQAvD_BwE
Hey ik heb deze om te dweilen maar nooit geweten dat je ook doeken voor droog hebt. Ik zie die op bol ook niet zo snel zijn, welke zijn dat?
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
13-05-2019 21:59
Het meeste laminaat is niet geschikt voor gebruik van een stoomreiniger. Alleen speciaal laminaat voor natte ruimtes kan daar tegen (en dan nog alleen als het goed gelegd en op de juiste manier afgedicht is).
Hmm we hebben het niet zelf gelegd, dus geen idee. Toch maar niet dan..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Prowin dweil. Ook niet goedkoop, maar een fijne stok en een microvezel dweildoek erbij. Het neemt het vuil op ipv dat het verspreid. Ik heb ook een "wisser" doek erbij, ideaal om even snel te gebruiken net als een suffer.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
12-05-2019 06:46
Ik heb deze, ik vind hem ideaal, maakt makkelijk schoon en droogt vlot. Daarnaast kun je er ook andere "doeken" omheen doen waardoor je hem ook al bezem kunt gebruiken. Ik heb de dweildoek en ook een doek waarmee ik veeg. Heel handig.

https://www.bol.com/nl/p/vileda-ultra-m ... wgQAvD_BwE
Heb deze net besteld, komt morgen binnen. Ben benieuwd :-)
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
14-05-2019 10:04
Heb deze net besteld, komt morgen binnen. Ben benieuwd :-)
Ben je tevreden? 😉
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
16-05-2019 00:04
Ben je tevreden? 😉
Ik ga m vandaag testen, laat het weten. Eerste indruk is goed.
Alle reacties Link kopieren
Nou, opzich best tevreden. Ik had baby in de draagzak, misschien had dat invloed, maar de dweil blijft best nat. Voor de prijs kwaliteit helemaal goed. Fijne doek en de vloer ziet er fris uit.
Alle reacties Link kopieren
Leifheit Clean Twist System
Afbeelding
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Oh, je hebt hem al. :hihi: :)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
16-05-2019 14:22
Oh, je hebt hem al. :hihi: :)
Haha,voor de volgende die advies wil!
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
16-05-2019 14:20
Leifheit Clean Twist System
Afbeelding
Die heb ik ook. Ik vind het heel prettig werken alleen heb ik een keer te hard op de stok geduwd en die was daarna stuk. Ik kreeg wel meteen een nieuwe opgestuurd. Was na 10 jaar intensief gebruik ;).

Naast deze dweil heb ik een stoomreiniger en die gebruik ik veel vaker. Ook op het laminaat. Het is geen bijzonder laminaat ofzo, de stoomreiniger kun je afstellen op ‘minder nat’. De stoomreiniger is binnen 30 seconden paraat, de dweil is meer zen, wachten tot de emmer vol genoeg is. Oja en de stoomreiniger laat nooit strepen na.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven