Welke dweil
zondag 12 mei 2019 om 06:37
Ik heb een schurfthekel aan dweilen en doe het dan ook niet vaak. Tot voor kort woonden we niet zo heel groot en kwam ik een heel eind met een dweilstok van action.
Nu er wat meer oppervlak gedweild moet worden wil ik er eigenlijk wel in investeren. Ook omdat er tegenwoordig een baby is die straks gaat kruipen en dan moet het gewoon schoon zijn.
Wie heeft de tip voor dweilgemak?
We hebben laminaat en tegels.
Nu er wat meer oppervlak gedweild moet worden wil ik er eigenlijk wel in investeren. Ook omdat er tegenwoordig een baby is die straks gaat kruipen en dan moet het gewoon schoon zijn.
Wie heeft de tip voor dweilgemak?
We hebben laminaat en tegels.
maandag 13 mei 2019 om 21:45
Waarom benauwd?Tijdschriftenverslindster schreef: ↑13-05-2019 21:41Ik weet niets over stoomreinigers, behalve dat ik het er benauwd van zou krijgen en het daarom nooit zou kopen.![]()
![]()
Maar misschien kan iemand anders je vertellen of een stoomreiniger op laminaat kan?
maandag 13 mei 2019 om 21:56
Heb best wel zwaar astma. Dus als er stoom vrijkomt (zelfs bij een klein stoomspoortje) , krijg ik astma-aanvallen.
Maar ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen een goede uitvinding is hoor.
dinsdag 14 mei 2019 om 07:55
Hey ik heb deze om te dweilen maar nooit geweten dat je ook doeken voor droog hebt. Ik zie die op bol ook niet zo snel zijn, welke zijn dat?Kia•Ora schreef: ↑12-05-2019 06:46Ik heb deze, ik vind hem ideaal, maakt makkelijk schoon en droogt vlot. Daarnaast kun je er ook andere "doeken" omheen doen waardoor je hem ook al bezem kunt gebruiken. Ik heb de dweildoek en ook een doek waarmee ik veeg. Heel handig.
https://www.bol.com/nl/p/vileda-ultra-m ... wgQAvD_BwE
dinsdag 14 mei 2019 om 08:48
Hmm we hebben het niet zelf gelegd, dus geen idee. Toch maar niet dan..Nummer*Zoveel schreef: ↑13-05-2019 21:59Het meeste laminaat is niet geschikt voor gebruik van een stoomreiniger. Alleen speciaal laminaat voor natte ruimtes kan daar tegen (en dan nog alleen als het goed gelegd en op de juiste manier afgedicht is).
dinsdag 14 mei 2019 om 10:04
Heb deze net besteld, komt morgen binnen. Ben benieuwdKia•Ora schreef: ↑12-05-2019 06:46Ik heb deze, ik vind hem ideaal, maakt makkelijk schoon en droogt vlot. Daarnaast kun je er ook andere "doeken" omheen doen waardoor je hem ook al bezem kunt gebruiken. Ik heb de dweildoek en ook een doek waarmee ik veeg. Heel handig.
https://www.bol.com/nl/p/vileda-ultra-m ... wgQAvD_BwE
donderdag 16 mei 2019 om 00:04
Ben je tevreden?
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
donderdag 16 mei 2019 om 02:29
Ik ga m vandaag testen, laat het weten. Eerste indruk is goed.
donderdag 16 mei 2019 om 18:30
Die heb ik ook. Ik vind het heel prettig werken alleen heb ik een keer te hard op de stok geduwd en die was daarna stuk. Ik kreeg wel meteen een nieuwe opgestuurd. Was na 10 jaar intensief gebruik
Naast deze dweil heb ik een stoomreiniger en die gebruik ik veel vaker. Ook op het laminaat. Het is geen bijzonder laminaat ofzo, de stoomreiniger kun je afstellen op ‘minder nat’. De stoomreiniger is binnen 30 seconden paraat, de dweil is meer zen, wachten tot de emmer vol genoeg is. Oja en de stoomreiniger laat nooit strepen na.