Initiatief 2e date

07-05-2019 17:40 89 berichten
Ik heb afgelopen zaterdag na kort contact met iemand op tinder een 1e date gehad. Ik heb die date toen voorgesteld. Het was erg leuk! Voordat we het wisten waren er een paar uur voorbij. Bij het afscheid zei hij dat hij het (ook) erg leuk vond en dat we nog eens een drankje moeten doen :)

Nu hebben we sindsdien elke dag een paar apjes heen en weer gestuurd. Maar hij heeft tot nu toe nog niet voorgesteld om nog eens af te spreken . Ik weet dat hij het deze week erg druk heeft. Maar juist dan waarder ik het, dat ze al een voorstel doen voor wanneer die ze wel weer zouden kunnen.

Ik heb dat nu al een paar keer meegemaakt bij tinder. Dat kerels niet echt doorpakken na een 1e date, terwijl ik dat bij dates niet via tinder dat wel gewend ben. ( vrij snel plannen 2e date de week erna ergens)

Ik merk dat ik het idee heb, dat als kerel je echt leuk vind, dat hij er werk van maakt. Dat een kerel wat laks wordt als je als vrouw er teveel achteraan zit.
Ik denk in zulke gevallen, "he is just not that into you" en er achteraan gaan levert je waarschijnlijk wel een 2e date op maar..

Heb ik scheve verwachtingen of is dit wel iets typisch van daten via tinder?
Julus schreef:
13-05-2019 21:03
En ik gok dat jullie voornamelijk bij hem afspreken.
1e date drankje in de stad.
2e date naar het strand geweest van 15 tot 19h en dan samen bij hem gekookt.
Alle reacties Link kopieren
Redvelvetchocolate schreef:
13-05-2019 21:09
Ik heb idd geen zin in scharrelen. Het lijkt me erg leuk elkaar relaxed te leren kennen , zo'n 1-2 keer per week in het begin.. en niet om de zoveel weken.
En wat je zegt. Het voelt nu wel aan dat zijn agenda voorgaat. Ik plan nu mijn dingen in en ga me niet al vooraf al aanpassen. Dan zie ik aankomende tijd waar het uit komt qua frequentie van afspreken.
Dat klinkt wijs
Gaat goed dus. Zoenen op de tweede date is volgens schema. Dat wordt lekker neuken de volgende keer!
viva-amber schreef:
07-05-2019 21:01
Waarom organiseer jij de eerste date wanneer je iemand zoekt die door pakt?

Misschien moeten we ooit nog eens een drankje doen....is vriendelijke afwijzing verpakt in een je weet maar nooit.
Viva Amber heeft gelijk: als je een doorpakker wilt daten, moet je dus niet voor een man gaan waarbij initiatief voor 1e date bij jou ligt.

De doorpakkers zullen jou op date vragen, de mannen zonder ruggengraat (of die jou niet leuk genoeg vinden) zullen jou niet op date vragen.
Cleidy36 schreef:
14-05-2019 09:22
Viva Amber heeft gelijk: als je een doorpakker wilt daten, moet je dus niet voor een man gaan waarbij initiatief voor 1e date bij jou ligt.

De doorpakkers zullen jou op date vragen, de mannen zonder ruggengraat (of die jou niet leuk genoeg vinden) zullen jou niet op date vragen.
Ja daar kom ik nu inderdaad achter 🙈
Dat thuis afspreken en thuis koken voor jou.... Weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet denken, het klinkt namelijk niet of hij super moeite wil doen.

Klinkt als een scharrel toch.
Cleidy36 schreef:
14-05-2019 09:29
Dat thuis afspreken en thuis koken voor jou.... Weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet denken, het klinkt namelijk niet of hij super moeite wil doen.

Hoezo? Daarvoor waren ze samen de stad in gegaan. En als hij echt z’n best deed op een mooi diner en daarna niet meteen het bed indook, zouden de intenties best goed kunnen zijn. Maar je weet bij een tweede date nooit hoe het gaat lopen. Volgens mij moet je daar ook niet teveel over nadenken, gewoon laten gebeuren en je gevoel volgen. Meestal wordt het niets en ineens heb je de juiste te pakken😍
Cleidy36 schreef:

juist wel als moeite doen: hij stelt zijn huis open, huis moet schoon zijn en er moet eten zijn...
Ik zie het wel zonnig in TO! Als hij in zijn agenda plaats voor je gaat maken: tot nu toe kon hij alles volplannen dus dat wordt even schakelen voor hem
14-05-2019 09:27
Ja daar kom ik nu inderdaad achter 🙈
Hoezo? Het klopt wel een beetje, een ondernemende man die zelfverzekerd is en initiatieven neemt, zal dat bij het daten ook doen. Als je zo’n man zoekt, zul je de bal wat bij hem moeten laten.
Cleidy36 schreef:

We waren naar het strand , daar de tijd verloren. Toen besloten wat te gaan koken.
Vivavivi schreef:
14-05-2019 09:38
juist wel als moeite doen: hij stelt zijn huis open, huis moet schoon zijn en er moet eten zijn...
Ik zie het wel zonnig in TO! Als hij in zijn agenda plaats voor je gaat maken: tot nu toe kon hij alles volplannen dus dat wordt even schakelen voor hem
Dit hoop ik dus. Dat hij nog moet schakelen. Aan de andere kant planned hij dus wel. Behalve zijn dates 😅
Kun jij nu niets doen en wachten tot hij initiatief toont voor volgende date?

Dus ook geen voorzetje geven? :A:
Over een paar weken heeft hij weer jeuk. Dus dan nodigt hij je weer uit voor een hapje of drankje. Als hij je echt heel leuk vindt maakt hij tijd om je ( vaker) te zien en is alles leuk om te gaan doen. Hij doet net genoeg om je als scharrel binnen te halen.
Julus schreef:
14-05-2019 13:00
Over een paar weken heeft hij weer jeuk. Dus dan nodigt hij je weer uit voor een hapje of drankje. Als hij je echt heel leuk vindt maakt hij tijd om je ( vaker) te zien en is alles leuk om te gaan doen. Hij doet net genoeg om je als scharrel binnen te halen.
Helemaal mee eens. Denk ook dat dit het is...

En waarom zou hij ook nog meer moeite doen als TO steeds initiatief neemt of voorzetjes geeft?
Even een update. We zijn een paar dagen verder en een paar appjes uitgewisseld. Geen initiatief van zijn kant (nog). Ik ben het een beetje beu en gaat het hierbij laten. Zo'n afknapper dit 😅
anoniem_637367066cf65 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 19:56
0.51% gewijzigd
16-05-2019 19:41
Even een update. We zijn een paar dagen verder en een paar appjes uitgewisseld. Geen initiatief van zijn kant (nog). Ik ben het een beetje beu ek gaat het hierbij laten. Zo'n afknapper dit 😅
Ja ik zou het ook wel zat worden.. Jammer hoor.
Lekker laten zitten inderdaad. Jou warm houden moet je niet willen!
Ik zou voortaan ietsje langer contact hebben. Vaak kun je al na een week appen heel goed filteren of aanvoelen of hij echt leuk is mbt hoe hij reageert, wat hij vraagt. Ik heb vaker gehad dat iemand na een eerste chat leuk leek, en na een paar dagen appen ging het me irriteren. Dan ga je dus niet op date.
Julus schreef:
16-05-2019 20:07
Ik zou voortaan ietsje langer contact hebben. Vaak kun je al na een week appen heel goed filteren of aanvoelen of hij echt leuk is mbt hoe hij reageert, wat hij vraagt. Ik heb vaker gehad dat iemand na een eerste chat leuk leek, en na een paar dagen appen ging het me irriteren. Dan ga je dus niet op date.
Ik zou juist het tegenovergestelde doen, en meteen afspreken. Je kan toch pas iemand leren kennen en zien of het klikt in persoon?

To, Met daten loopt het gewoon vaak zo, niks aan te doen. Met het gros wordt het niks.
Probeer het daten gewoon als een leuke avond met een vreemde te zien. En verder rustig kijken hoe het loopt. Dat je begon over dat je graag 1 a 2 keer per week af wil spreken enzo, en ook dingen met frequentie van appen. Ergens is het natuurlijk prima dat je bepaalde dingen wil, maar Ik zou dat helemaal in het begin een beetje loslaten. Als je elkaar een maandje of wat kent, dan kan je daar wat meer over zeggen. Het is denk ik best logisch dat iemand zijn agenda voor laat gaan als je elkaar nog maar 1 of 2 keer hebt gezien.

Dingen lopen zoals ze lopen, wie weet hoor je nog wat van hem.
winkje87 schreef:
16-05-2019 20:17
Ik zou juist het tegenovergestelde doen, en meteen afspreken. Je kan toch pas iemand leren kennen en zien of het klikt in persoon?

To, Met daten loopt het gewoon vaak zo, niks aan te doen. Met het gros wordt het niks.
Probeer het daten gewoon als een leuke avond met een vreemde te zien. En verder rustig kijken hoe het loopt. Dat je begon over dat je graag 1 a 2 keer per week af wil spreken enzo, en ook dingen met frequentie van appen. Ergens is het natuurlijk prima dat je bepaalde dingen wil, maar Ik zou dat helemaal in het begin een beetje loslaten. Als je elkaar een maandje of wat kent, dan kan je daar wat meer over zeggen. Het is denk ik best logisch dat iemand zijn agenda voor laat gaan als je elkaar nog maar 1 of 2 keer hebt gezien.

Dingen lopen zoals ze lopen, wie weet hoor je nog wat van hem.
Ik vind het idd wel moeilijk om los te laten als het niet gaat hoe ik het wil :-) inmiddels heb ik al redelijk wat gedate en idd ..meestal wordt het niets maar heb je wel een leuke avond.
Ik denk dat ik juist met deze dates wat teleurgesteld omdat ik sinds lange tijd dacht van jee wat leuk! Van beide kanten enthousiast! En dan loopt t niet. Maargoed weer lekker door daten ;)

Hoe lang je moet appen. Ik denk nu een paar dagen. Te snel (binnen 1-2 dagen appen) kan idd te snel zijn. Maar liefst ook weer niet langer dan 1 week omdat je anders al allemaal verwachtingen hebt
Julus schreef:
13-05-2019 20:59
Komt bekend voor. In mijn geval bepaalde hij wanneer we elkaar zagen. Hij had het enorm druk en kon/wilde om de zoveel weken mij wel een halve dag en avond inplannen. Contact had hij geen behoefte aan.

Je bent dan dus een scharrel. Is dat genoeg?
Zeker te zuinig om een professional in te huren die naar een paar uur weer kan wieberen als de zak geleegd is. Ik hou daar niet van, zo verwend.
Julus schreef:
14-05-2019 13:00
Ja ik kan eigenlijk niet tot een andere conclusie komen
merle78 schreef:
16-05-2019 21:28
Zeker te zuinig om een professional in te huren die naar een paar uur weer kan wieberen als de zak geleegd is. Ik hou daar niet van, zo verwend.
Ja het komt wat arrogant /verwend over dat zijn agenda voor gaat. Ik kan maar komen opdagen wanneer "meneer" er zin in heeft :roll:
16-05-2019 21:43
Ja het komt wat arrogant /verwend over dat zijn agenda voor gaat. Ik kan maar komen opdagen wanneer "meneer" er zin in heeft :roll:
Ik weet niet of hij ook zo'n mentaliteit heeft, maar ik reageerde op het verhaal van Julus.

TO, ik ben van de oude stempel; initiatief tonen in het begin is voornamelijk de taak van de man. Ik voel me niet vrouwelijk als ik een man op sleeptouw moet nemen.
Joh, wat een aannames worden hier gedaan. Weet jij veel wat de reden is? Om hem nou meteen af te doen alsof hij alleen maar seksdates wil, of arrogant of verwend is, als hij niet doet wat TO graag wil..

Het enige dat je weet is dat hij weinig tijd heeft.
Als jij dit niet fijn vindt is dat prima, lekker doorgaan dan met je leven. Wil je toch liever dat hij wat meer tijd voor je vrij maakt, zeg dat dan! Je kan best toegeven dat je iets jammer vindt?

En ik ben niet van de oude stempel ;) Ik vind dat ieder gewoon eerlijk moet uitkomen voor wat hij of zij wil. Dan krijg je de meest oprechte relaties, is mijn mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven