Initiatief 2e date
dinsdag 7 mei 2019 om 17:40
Ik heb afgelopen zaterdag na kort contact met iemand op tinder een 1e date gehad. Ik heb die date toen voorgesteld. Het was erg leuk! Voordat we het wisten waren er een paar uur voorbij. Bij het afscheid zei hij dat hij het (ook) erg leuk vond en dat we nog eens een drankje moeten doen
Nu hebben we sindsdien elke dag een paar apjes heen en weer gestuurd. Maar hij heeft tot nu toe nog niet voorgesteld om nog eens af te spreken . Ik weet dat hij het deze week erg druk heeft. Maar juist dan waarder ik het, dat ze al een voorstel doen voor wanneer die ze wel weer zouden kunnen.
Ik heb dat nu al een paar keer meegemaakt bij tinder. Dat kerels niet echt doorpakken na een 1e date, terwijl ik dat bij dates niet via tinder dat wel gewend ben. ( vrij snel plannen 2e date de week erna ergens)
Ik merk dat ik het idee heb, dat als kerel je echt leuk vind, dat hij er werk van maakt. Dat een kerel wat laks wordt als je als vrouw er teveel achteraan zit.
Ik denk in zulke gevallen, "he is just not that into you" en er achteraan gaan levert je waarschijnlijk wel een 2e date op maar..
Heb ik scheve verwachtingen of is dit wel iets typisch van daten via tinder?
Nu hebben we sindsdien elke dag een paar apjes heen en weer gestuurd. Maar hij heeft tot nu toe nog niet voorgesteld om nog eens af te spreken . Ik weet dat hij het deze week erg druk heeft. Maar juist dan waarder ik het, dat ze al een voorstel doen voor wanneer die ze wel weer zouden kunnen.
Ik heb dat nu al een paar keer meegemaakt bij tinder. Dat kerels niet echt doorpakken na een 1e date, terwijl ik dat bij dates niet via tinder dat wel gewend ben. ( vrij snel plannen 2e date de week erna ergens)
Ik merk dat ik het idee heb, dat als kerel je echt leuk vind, dat hij er werk van maakt. Dat een kerel wat laks wordt als je als vrouw er teveel achteraan zit.
Ik denk in zulke gevallen, "he is just not that into you" en er achteraan gaan levert je waarschijnlijk wel een 2e date op maar..
Heb ik scheve verwachtingen of is dit wel iets typisch van daten via tinder?
vrijdag 17 mei 2019 om 11:11
Thanks voor je nuchtere bericht. Ik merk dat ik er wel een beetje gefrustreerd over ben. Ik weet idd niet meer dat hij weinig tijd heeft en niet/weinig initiatief toont. De dates zelf wezen niet echt erop dat ie een scharrel zocht.winkje87 schreef: ↑17-05-2019 10:55Joh, wat een aannames worden hier gedaan. Weet jij veel wat de reden is? Om hem nou meteen af te doen alsof hij alleen maar seksdates wil, of arrogant of verwend is, als hij niet doet wat TO graag wil..
Het enige dat je weet is dat hij weinig tijd heeft.
Als jij dit niet fijn vindt is dat prima, lekker doorgaan dan met je leven. Wil je toch liever dat hij wat meer tijd voor je vrij maakt, zeg dat dan! Je kan best toegeven dat je iets jammer vindt?
En ik ben niet van de oude stempelIk vind dat ieder gewoon eerlijk moet uitkomen voor wat hij of zij wil. Dan krijg je de meest oprechte relaties, is mijn mening.
Normaal ben ik helemaal voor om te vragen wat je wilt. Maar om iemand uit te moeten leggen dat je t leuk vind als diegene ook eens initiatief toont.. voor mij zijn dat dingen die je niet zou moeten hoeven uit te leggen
vrijdag 17 mei 2019 om 11:26
Wauw heeft die man even geluk dat jij nu al op hem afknapt. Wie denk jij wel dat je bent dat je gelijk zijn agenda kan bepalen als je elkaar net 2 keer hebt gezien. Waarom moet hij al zijn hele leven of schema omgooien voor iemand waar hij waarschijnlijk nog niet eens verliefd op is.Redvelvetchocolate schreef: ↑16-05-2019 21:43Ja het komt wat arrogant /verwend over dat zijn agenda voor gaat. Ik kan maar komen opdagen wanneer "meneer" er zin in heeft![]()
Met deze instelling ga je nooit een leuke man vinden. Je gaat vooral de hopeloze types aantrekken die niks anders om handen hebben dan jou het hof maken.
De mannen met een leuk leven stoot je kijhard af.
Zoals je hem onschrijft klinkt hij wel als een leuke man. Die zijn tijd nuttig gebruikt. Die niet zomaar elke vrouw zijn hele leven laat overnemen. Jullie vergeten samen de tijd, dit is heel positief.
Het is leuk en gezelig. Hij kookt voor je. Hij stelt direct een datemoment voor als jij vraagt of jullie elkaar nog eens zien.
Als er nu echt wat mis zou zijn met zijn instelling. Dat je over fundamentele dingen enorm verschilt. Als hij onaardig of onfatsoenlijk zou zijn dan snap ik dat je er op afknapt. Als je een heel naar onderbuikgevoel hebt. Maar je laat hier echt een onzekerheid voeden die op niks gebaseerd is. Wat is er mis mee om het even een paar weken aan te kijken?
Liefde moet groeien en bloeien. Iets dat snel komt is vaak ook snel weer weg.
Anyway succes met daten
Mijn relatie is trouwens ook zo begonnen. Soms duurde het 1,5 week voor er een vervolgdate werd gepland en na 4 dates ging vriend 3 weken op vakantie. Het liep niet altijd even soepel. En we zijn nu echt een gelukkig koppel. We hebben respect voor elkaars leven maar maken ruimte voor elkaar en genieten van de tijd samen.
vrijdag 17 mei 2019 om 11:35
De frustratie druipt een beetje van je forumposts afRedvelvetchocolate schreef: ↑17-05-2019 11:11Thanks voor je nuchtere bericht. Ik merk dat ik er wel een beetje gefrustreerd over ben. Ik weet idd niet meer dat hij weinig tijd heeft en niet/weinig initiatief toont. De dates zelf wezen niet echt erop dat ie een scharrel zocht.
Normaal ben ik helemaal voor om te vragen wat je wilt. Maar om iemand uit te moeten leggen dat je t leuk vind als diegene ook eens initiatief toont.. voor mij zijn dat dingen die je niet zou moeten hoeven uit te leggen
Wat zou jou nu zelf het beste gevoel geven? Nummer wissen en doorgaan met je leven? Een weekje hem de tijd geven en afwachten of hij nog met iets komt? Nu zelf 1 keer een poging wagen? Hem een berichtje sturen dat je het erg leuk met hem vond, maar dat je toch het gevoel hebt dat het niet echt van de grond komt en dat je dat jammer vindt?
Over zijn gedrag heb je geen invloed, doe waar jij je op dit moment nu het beste bij voelt.
vrijdag 17 mei 2019 om 12:50
*gezellig. * keihard. Ik kon het niet latenTrien30 schreef: ↑17-05-2019 11:26Wauw heeft die man even geluk dat jij nu al op hem afknapt. Wie denk jij wel dat je bent dat je gelijk zijn agenda kan bepalen als je elkaar net 2 keer hebt gezien. Waarom moet hij al zijn hele leven of schema omgooien voor iemand waar hij waarschijnlijk nog niet eens verliefd op is.
Met deze instelling ga je nooit een leuke man vinden. Je gaat vooral de hopeloze types aantrekken die niks anders om handen hebben dan jou het hof maken.
De mannen met een leuk leven stoot je kijhard af.
Zoals je hem onschrijft klinkt hij wel als een leuke man. Die zijn tijd nuttig gebruikt. Die niet zomaar elke vrouw zijn hele leven laat overnemen. Jullie vergeten samen de tijd, dit is heel positief.
Het is leuk en gezelig. Hij kookt voor je. Hij stelt direct een datemoment voor als jij vraagt of jullie elkaar nog eens zien.
Als er nu echt wat mis zou zijn met zijn instelling. Dat je over fundamentele dingen enorm verschilt. Als hij onaardig of onfatsoenlijk zou zijn dan snap ik dat je er op afknapt. Als je een heel naar onderbuikgevoel hebt. Maar je laat hier echt een onzekerheid voeden die op niks gebaseerd is. Wat is er mis mee om het even een paar weken aan te kijken?
Liefde moet groeien en bloeien. Iets dat snel komt is vaak ook snel weer weg.
Anyway succes met daten
Mijn relatie is trouwens ook zo begonnen. Soms duurde het 1,5 week voor er een vervolgdate werd gepland en na 4 dates ging vriend 3 weken op vakantie. Het liep niet altijd even soepel. En we zijn nu echt een gelukkig koppel. We hebben respect voor elkaars leven maar maken ruimte voor elkaar en genieten van de tijd samen.
Ja ik ben idd gefrustreerd. Dat laatste, dikgedrukte neem ik mee. Ik zou willen dat het daten meer maakbaar was soms.
Hij hoeft helemaal niet zn leven om ver te gooien hoor, of zn vrienden niet te zien. Bijv 1 keer per week elkaar zien in het begin is harstikke prima.
vrijdag 17 mei 2019 om 13:27
Ja eens per week is zeker een mooi begin. Maar zeker in het begin kan het gewoon zijn dat er soms wat meer tijd tussen zit.Redvelvetchocolate schreef: ↑17-05-2019 12:50*gezellig. * keihard. Ik kon het niet laten![]()
Ja ik ben idd gefrustreerd. Dat laatste, dikgedrukte neem ik mee. Ik zou willen dat het daten meer maakbaar was soms.
Hij hoeft helemaal niet zn leven om ver te gooien hoor, of zn vrienden niet te zien. Bijv 1 keer per week elkaar zien in het begin is harstikke prima.
Het zegt vaak wel veel over het begin van de relatie wat voor potentie het heeft hoe je met elkaar omgaat en wat voor onderwerpen bespreekbaar zijn.
Maak bespreekbaar waar jij behoefte aan hebt. Kan hij niet aan die behoefte voldoen dan gaat het idd niet werken.
Wij hebben na een paar maanden ook eens zo’n gesprek gehad en beide toen wat water bij de wijn gedaan.
vrijdag 17 mei 2019 om 13:49
Als je als vrouw eerlijk uitkomt voor het feit dat je met een bepaalde man een relatie wil, wil nog niet zeggen dat je je zin krijgt of een meer oprechte relatie dan wanneer die man JOU heeft veroverd. Vaak juist niet.....of alleen voor seks. Emancipatie is maar een idee, de man is evolutionair gezien gewoon nog dezelfde als eeuwen terug. Mannen zullen een aangeboden snackje niet afslaan daar niet van.....maar of er echt waardering is....winkje87 schreef: ↑17-05-2019 10:55Joh, wat een aannames worden hier gedaan. Weet jij veel wat de reden is? Om hem nou meteen af te doen alsof hij alleen maar seksdates wil, of arrogant of verwend is, als hij niet doet wat TO graag wil..
Het enige dat je weet is dat hij weinig tijd heeft.
Als jij dit niet fijn vindt is dat prima, lekker doorgaan dan met je leven. Wil je toch liever dat hij wat meer tijd voor je vrij maakt, zeg dat dan! Je kan best toegeven dat je iets jammer vindt?
En ik ben niet van de oude stempelIk vind dat ieder gewoon eerlijk moet uitkomen voor wat hij of zij wil. Dan krijg je de meest oprechte relaties, is mijn mening.
vrijdag 17 mei 2019 om 13:57
Winkje, het draait juist om wederzijds willen investeren qua tijd en inzet. Motivatie dus, enthousiasme. Bij deze man was het vooral trekken door to dus van bovenstaande geen sprake. Dan weet je al genoeg, hoe leuk is dat ? Dat voelt toch gewoon niet goed? En dan kun je zijn intentie echt wel goed inschatten.
Jij lijkt te projecteren vanuit je eigen relatie. Niemand zegt dat iemand niet serieus is wanneer je niet elke week afspreekt. Daar gaat het niet om. Het zijn alle factoren bij elkaar, die hier missen. Jouw vriend zette zich in, deed moeite, was enthousiast. Dus je kunt het niet vergelijken!
Jij lijkt te projecteren vanuit je eigen relatie. Niemand zegt dat iemand niet serieus is wanneer je niet elke week afspreekt. Daar gaat het niet om. Het zijn alle factoren bij elkaar, die hier missen. Jouw vriend zette zich in, deed moeite, was enthousiast. Dus je kunt het niet vergelijken!
vrijdag 17 mei 2019 om 14:18
Ik heb hem inmiddels een berichtje gestuurd dat ik het liever hierbij wil houden. Dat ik het erg gezellig vond maar dat ik voelde dat het vooral van mijn kant kwam. Hij reageerde met dat hij het jammer vond, dat ie inderdaad niet zo van het afspraken maken was.
Ik ga denk ik even een date stop houden
wel goed om er weer wat meer relaxed in te staan. Daten moet leuk zijn!
Ik ga denk ik even een date stop houden
anoniem_637367066cf65 wijzigde dit bericht op 17-05-2019 14:20
0.91% gewijzigd
vrijdag 17 mei 2019 om 14:18
Het gaat niet om de bepaalde man het gaat om de eigenschap.
Als jij aangeeft ik vind het belangrijk om samen tijd door te brengen en heb geen zin te investeren in iemand die daar heel anders instaat dan geef je een behoefte aan. Het is dan aan de vrouw om voet bij stuk te houden en aan de man of hij zijn schema om wil gooien.
Als je behoeftes niet uitspreekt dan zal de andere partij denken dat het wel snor zit en jij zal het gevoel hebben dat hij over je heen loopt. Iemand kan niet ruiken wat je wil.
Hier ook echt wel eens aangegeven ik vind dit of dat zo belangrijk dat we er echt eens naar moeten kijken. Wanneer dit niet kan veranderen dan moeten we gewoon eerlijk tegen elkaar zijn. En hoe pijnlijk ook dan scheiden hier de wegen. Ook andersom is dat wel eens zo geweest.
Wanneer je een partner hebt of een date die jou echt leuk vindt en graag met je samen is zal bereid zijn wat dingen aan te passen. Des al niet te min zou ik geen projecten aangaan. Maar sommige dingen zijn zo gemakkelijk op elkaar af te stemmen dat iedereen blij is. Maar de persoon in essentie niet hoeft te veranderen.
vrijdag 17 mei 2019 om 14:20
Ergens wel jammer. Maar aan iemand die niet zo van het afspreken is heb je idd niet zo heel veelRedvelvetchocolate schreef: ↑17-05-2019 14:18Ik heb hem inmiddels een berichtje gestuurd dat ik het liever hierbij wil houden. Dat ik het erg gezellig vond maar dat ik voelde dat het vooral van mijn kant kwam. Hij reageerde met dat hij het jammer vond, dat ie inderdaad n iet zo van het afspraken was.
Ik ga denk ik even een date stop houdenwel goed om er weer wat meer relaxed in te staan. Daten moet leuk zijn!
![]()
vrijdag 17 mei 2019 om 14:27
Het gaat mij in dit geval niet zozeer dat ik vind dat to er wel of niet mee door moet gaan, maar meer dat ze vanuit haarzelf handelt. Niet dat ze allemaal aannames doet vanuit het gedrag van de ander, maar dat ze denkt over wat zij wil en bedenkt wat voor haar de frustratie wegneemt.Julus schreef: ↑17-05-2019 13:57Winkje, het draait juist om wederzijds willen investeren qua tijd en inzet. Motivatie dus, enthousiasme. Bij deze man was het vooral trekken door to dus van bovenstaande geen sprake. Dan weet je al genoeg, hoe leuk is dat ? Dat voelt toch gewoon niet goed? En dan kun je zijn intentie echt wel goed inschatten.
vrijdag 17 mei 2019 om 14:31
Als jij wel van het plannen bent, en hij niet dan is het denk ik de juiste keus. Anders bezorgd het je alleen meer hoofdpijn.Redvelvetchocolate schreef: ↑17-05-2019 14:18Ik heb hem inmiddels een berichtje gestuurd dat ik het liever hierbij wil houden. Dat ik het erg gezellig vond maar dat ik voelde dat het vooral van mijn kant kwam. Hij reageerde met dat hij het jammer vond, dat ie inderdaad niet zo van het afspraken maken was.
Ik ga denk ik even een date stop houdenwel goed om er weer wat meer relaxed in te staan. Daten moet leuk zijn!
![]()