Schoonzus sluit me uit

17-05-2019 15:26 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Graag wil ik even mn hartje luchten en jullie mening vragen, misschien hebben jullie wel een andere kijk hierop.

ik ben een meisje en heb momenteel 2,5 jaar wat met mn vriend, ondertussen zijn we ook verloofd. Wat ik fantastisch vind!
Nu zit ik met het volgende;

Met de ouders van mijn vriend heb ik een fijne band, we appen elkaar regelmatig, kortom we houden contact met elkaar.
Met zijn zus heb ik het iets moeilijker, namelijk als volgt :

Vanaf het moment dat mn vriend aankondigde dat hij een relatie had met mij was zijn zus heel erg tegen onze relatie. Ze vond me geen geschikt persoon, ''ik wil haar niet als schoonzus, kan je niet iemand anders vinden, ik wil haar niet etc, ...' Mn vriend had hierdoor enorm conflict met zn zus omdat hij het niet pikte dat ze op die manier over mij sprak. Zij oordeelde over mij terwijl ze me helemaal niet kende. Enkele dagen later deed ze alsof dat conflict en de discussie nooit heeft plaatsgevonden en vond ze het 'helemaal oké'.

Nu enkele jaren verder appen we elkaar heel weinig, we zien elkaar daadwerkelijk NOOIT terwijl ze heel dicht bij me woont.
Ik probeer mijn best te doen om haar af en toe eens een berichtje te sturen met de vraag of alles goed gaat etc.
Wat me wel opvalt is dat wanneer ik geen contact zoek met haar, zij mij ook nooit zal contacteren om wat leuks te gaan doen (wat we trouwens nog nooit hebben gedaan). Ook vraagt ze nooit eens hoe het met me gaat, men werk, ... Ze lijkt heel ongeïnteresseerd.

Ik voel me enorm naar. Ik heb geen ouders meer, noch broers of zussen. Dus had ik het fijn gevonden dat ik een goede band met mn schoonzus zou kunnen hebben. Ik doe echt men best, maar de interesse komt naar mijn gevoel gewoonweg niet langs twee kanten.
Ze nodigt bijvoorbeeld haar ouders en der broer uit voor de verjaardag van der dochter te vieren, maar mij nodigt ze helemaal niet uit. Men vriend gaat dus lekker naar het feestje, terwijl ik thuis zit.

Ik voel me enorm buitengesloten en ook heel erg slecht hierover, gewoonweg verdrietig. Ik heb haar nooit wat gedaan, ze kent me nauwelijks.

Ik heb het er al over gehad met mn vriend, hij begrijpt mij maar meer zegt hij er ook niet over. Wel wil hij zijn zus over haar gedrag aanspreken.
ik voel me oprecht ellendig, ik heb soms conflict met mn vriend puur door deze situatie.

Ik heb gewoonweg het gevoel dat ze mij helemaal niet wil in de familie en ze mij accepteert omdat ze geen andere keuze heeft en geen conflict wil met der broer. Ze zal naar mijn gevoel lief zijn en me uitnodigen als het echt moet, maar verder interesseert het haar helemaal niks wie ik ben of wat ik doe in het leven.

Wat vinden jullie van mijn verhaal? Ik weet oprecht niet meer wat ik moet doen, maar ik voel me er zo verdrietig over...

Veel liefs en ik wens jullie nog een fijne dag!

xoxo cutelove
cutelove schreef:
17-05-2019 15:46
Hoi Dropfruitje!

Ze nodigt me expliciet niet uit nee. In hun familie is het niet zo een gewoonte dat iedereen zomaar meekomt, enkel wanneer je effectief gevraagd wordt...
Volgens wie? Je vriend?
cutelove schreef:
17-05-2019 15:48
ik ga gewoonweg nooit mee. Men vriend stelt ook nooit zelf voor 'kom met me mee'.. Dus waarom zou ik mezelf dan opdringen denk ik zo.
Ze vraagt ook niet naar me, dus ...
Maar dat ligt dus aan jouw vriend (en stop eens met dat men) Of hij ziet jullie als een koppel of niet Btw je noemt jezelf meisje, verlooft maar woont blijkbaar niet samen? Eh, apart.
xoxo89 schreef:
17-05-2019 16:04
Nou wat zijn sommige mensen weer lekker vriendelijk!

Meid, trek het je niet aan, je hebt jezelf niks te verwijten hoor. Als jij moeite hebt gedaan en het komt niet van twee kanten dan is het beter om dit te accepteren.

Je hebt tenslotte een relatie met je partner en niet met je schoonzus.

Ga lekker dingen doen met je vriendinnen, een schoonzus heb je niet persee nodig!
Ga je nog op je eigen topic reageren?
Dahlia74 schreef:
17-05-2019 16:03
Bij de meeste werkt dat dus niet zo, die gaan er automatisch vanuit dat aanhang meekomt en niet expliciet moet worden uitgenodigd. Ook als er niet wordt samengewoond. Het komt op mij over alsof jij persoonlijk wil worden uitgenodigd, anders kom je niet.
ja zo komt t op mij ook over
die bewering over dat het in die familie gewoonte is dat iedereen persoonlijk uitgenodigd móet worden en dat het anders dus expliciet niet-uitgenodigd zijn is vind ik nog steeds bijzonder vreemd klinken. En de rol van vriend hierin is ook wat raar.
nina1966 schreef:
17-05-2019 16:12
Btw je noemt jezelf meisje, verlooft maar woont blijkbaar niet samen? Eh, apart.

Inderdaad.
Eerst trouwen, en dan pas samenwonen he? Zo raar is dat niet. Hier in de biblebelt heel gewoon.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik vind het wel echt rot voor je TO, het is ook echt wel logisch dat je er verdrietig over bent en dat je meer had gehoopt dan wat het is. Over dat ze in het begin zo kwetsend is geweest mag je je ook rot voelen.

Ik hoop dat je kan kijken naar wat er wel is qua familie: namelijk een fijn contact met je schoonouders. Ik heb dat bijvoorbeeld weer helemaal niet, want ik heb echt een vreselijke schoonvader. En das soms wel balen maar sommige dingen kun je helaas niet veranderen. Zeker een vriendschapsband zoals jij die wenst niet.

Dat wel/niet uitgenodigd zijn met verjaardagen en dingen zou ik wel ff ophelderen. Maar vooral met je vriend in eerste instantie.
Laat je echt je geluk afhangen van een zus van je vriend.. dat is treurig, en ga gewoon mee op verjaardag, wat wil ze doen? Je eruit gooien? Misschien juist heel goed om te gaan dan komt er duidelijkheid, JIJ geeft jezelf bestaansrecht ipv zielig thuis mokken en als ze je eruit gooit dan kun je klagen want dat is raar.
Steeds miepen over haar tegen je vriend is suf en komt kinderachtig over.
Je bent blijkbaar erg onzeker.

Vroeger kwam mijn maffe broer gewoon met zijn gekke vriendinnetjes op verjaardagen, was juist enorm leuk om dat te observeren :biggrin:
cutelove schreef:
17-05-2019 15:58
Misschien moet hij zn zus inderdaad eens aanspreken ja.
Ik ben 28.
28? is geen typefout dat het 18 moet zijn? Je gedraagt én klinkt echt niet als een bijna 30er En wat is dat toch met verloofd zijn maar niet samenwonen? Klinkt echt supervaag.
(stop nou eens met men en der )
Madeliefjees schreef:
17-05-2019 16:17
Eerst trouwen, en dan pas samenwonen he? Zo raar is dat niet. Hier in de biblebelt heel gewoon.
Maar daar ben je allang onder de pannen hoor met 28 én met kindjes.
cutelove schreef:
17-05-2019 15:57
Voor de duidelijkheid : wij wonen nog niet samen!
Waarom zou ik meegaan als ze enkel der broer belt? Geloof me of niet, ze verwacht echt niet dat ik meekom hoor, anders zou ze me zelf aanspreken.
Vind niet dat het aan mij ligt, ik doe echt wel men best om af te spreken en te vragen hoe het gaat. Maar aan het andere kamp is het stil.

Of te wel.. je gaat er zelf vanuit dat je niet welkom bent.
En je komt dus zelf niet mee naar verjaardagen.

En verder.. je hoeft helemaal niet proberen af te spreken en te appen. Ze is je vriendin niet. En schoonzussen hoeven dat ook helemaal niet te zijn.

Zeker niet als je nooit mee komt naar verjaardagen omdat je vindt dat ze je apart moet uitnodigen zoals je nu gewoon toegeeft. En dat gebeurt dus zoals je kan lezen ook bij mensen die wel normaal omgaan met schoonfamilie ook niet expliciet/apart.

Ga naar de volgende verjaardag en verwacht niet dat het je vriendin wordt.
nina1966 schreef:
17-05-2019 16:33
Maar daar ben je allang onder de pannen hoor met 28 én met kindjes.
Nee, zeker niet. Ook niet op de bibblebelt. Niet iedereen vindt op jonge leeftijd de ware liefde, ook niet op de bibblebelt. En wachten met kinderen krijgen na het trouwen is ook normaal. Ik woon er midden in ;-), met veel plezier overigens.
Maar waar lezen jullie dan dat TO op de bible belt woont?
Ik woon ook op de bible belt, maar wij woonde ook al samen voor het trouwen, en dat is hier ook normaal. Behalve als je dan actief lid bent van een kerk.
Maar ik lees nergens dat TO gelovig is.
Lucifer2018 schreef:
17-05-2019 15:35
Waarom moet er per se appcontact zijn met je schoonzus? Wat is dat voor rarigheid van jou.

En word er echt gezegd tegen je broer bij verjaardagen dat hij wel welkom is en jij niet?

Want ik nodig ook nooit de partners van mijn 'siblings' ook nog eens apart uit hoor.

Helemaal dit.
Naar zo'n verjaardag zou je gewoon mee kunnen gaan hoor! En verder zou ik het maar loslaten en leuke vriendinnen zoeken.
Waarom zou je moeten appen met je schoonzus? Of vragen hoe het gaat? Dat doe ik echt nooit! Ik zie ze gewoon op familiebijeenkomsten, that’s it.

Je maakt je veel te druk over je relatie met haar. Jullie hoeven elkaar niet aardig te vinden, doe gewoon beleefd als je haar ziet.

Als iemand mij niet moet, heb ik dat andersom ook. Waarom wil je zo graag haar goedkeuring? Lekker boeiend. Ga leuke dingen doen met je eigen vriendinnen en doe niet zo je best om aardig gevonden te worden.
cutelove schreef:
Waarom zou ik meegaan als ze enkel der broer belt? Geloof me of niet, ze verwacht echt niet dat ik meekom hoor, anders zou ze me zelf aanspreken.
Vind niet dat het aan mij ligt, ik doe echt wel men best om af te spreken en te vragen hoe het gaat. Maar aan het andere kamp is het stil.

Maar wel verloofd? Is hier een geloofsdingetje gaande?
xoxo89 schreef:
17-05-2019 16:04
Nou wat zijn sommige mensen weer lekker vriendelijk!

Meid, trek het je niet aan, je hebt jezelf niks te verwijten hoor. Als jij moeite hebt gedaan en het komt niet van twee kanten dan is het beter om dit te accepteren.

Je hebt tenslotte een relatie met je partner en niet met je schoonzus.

Ga lekker dingen doen met je vriendinnen, een schoonzus heb je niet persee nodig!

Dubbelnicken mag niet he.
Kennelijk ziet jouw schoonzus iets in jouw; wat haar onzekerheid raakt.

Ze kent je immers nog niet; maar heeft al wél besloten dat je 'niks' bent. Jij hebt (in háár ogen) een bepaald uiterlijk/gedraging/karakter/levensstijl/etc. of wat dan ook dat haar onzekerheid raakt. Waarschijnlijk heb je iets wat ze zelf juist méér van zou willen hebben.

En dat is háár probleem.
Aangezien ze dit al besloten heeft alvorens de toetsen of haar visie correct is door zoiets als bijvoorbeeld jouw eerst leren kennen.

Dit is haar eigen onzekerheid en haar eigen probleem en jij kan daar niks aan veranderen. Tenzij; je zin hebt in jarenlang op je tenen lopen en overdreven alsmaar je best doen om haar gedachten te veranderen; die daar niet op feiten gebaseerd zijn; mogelijk nooit te veranderen vallen.

Het is ontzettend jammer als dit zo loopt wanneer je zelf geen familie hebt. (ik kan je de hand schudden).

Het beste wat je kunt doen (het klinkt alsof je nu zelf al genoeg je best hebt gedaan om contact te maken) is het hier met tegenzin bij laten; accepteren dat dit er (op dit moment niet, en mogelijk nooit inzit) en bij je eigen verjaardag maar gewoon wél iedereen uitnodigt. Niet als haar zijn. Focus je op de mensen die dit probleem met jou niet hebben. Nodig haar uit op jouw verjaardag als je dit nog kan nu; Kans is sowieso groot dat ze niet komt. Ben aardig als tegen een ander als ze komt. Zie dit als voor haar een laatste kans; als ze jouw aardigheid niet accepteert.. en je merkt dat je herhaaldelijk tijdens haar bezoek op eieren moet lopen en/of ze niet zo heel respectvol is/doet alsof je niet bestaat..
Dan zou ik niet meer uitnodigen en heb je toch écht alles gedaan.. en ligt het helaas bij haar. En dan is kennelijk de situatie helaas maar zo.
Maar dat is toch een gemis die zij zelf veroorzaakt. En niks wat met jouw te maken heeft.
Is je schoonzus alleenstaand?

En hoe doen jullie het als je vriend jarig is? Dan komt ook maar een van de ouders mee?

Jullie zijn verloofd. En als jullie getrouwd zijn, gaat het dan nog steeds zo denk je? En als er kinderen zijn?

Een gesprekje met je verloofde over familieverhoudingen kan geen kwaad lijkt me.
Loopeend schreef:
17-05-2019 17:07

Ze kent je immers nog niet; maar heeft al wél besloten dat je 'niks' bent. Jij hebt (in háár ogen) een bepaald uiterlijk/gedraging/karakter/levensstijl/etc. of wat dan ook dat haar onzekerheid raakt. Waarschijnlijk heb je iets wat ze zelf juist méér van zou willen hebben.

En dat is háár probleem.
Aangezien ze dit al besloten heeft alvorens de toetsen of haar visie correct is door zoiets als bijvoorbeeld jouw eerst leren kennen.

Dit is haar eigen onzekerheid en haar eigen probleem en jij kan daar niks aan veranderen. Tenzij; je zin hebt in jarenlang op je tenen lopen en overdreven alsmaar je best doen om haar gedachten te veranderen; die daar niet op feiten gebaseerd zijn; mogelijk nooit te veranderen vallen.

Het is ontzettend jammer als dit zo loopt wanneer je zelf geen familie hebt. (ik kan je de hand schudden).

Het beste wat je kunt doen (het klinkt alsof je nu zelf al genoeg je best hebt gedaan om contact te maken) is het hier met tegenzin bij laten; accepteren dat dit er (op dit moment niet, en mogelijk nooit inzit) en bij je eigen verjaardag maar gewoon wél iedereen uitnodigt. Niet als haar zijn. Focus je op de mensen die dit probleem met jou niet hebben. Nodig haar uit op jouw verjaardag als je dit nog kan nu; Kans is sowieso groot dat ze niet komt. Ben aardig als tegen een ander als ze komt. Zie dit als voor haar een laatste kans; als ze jouw aardigheid niet accepteert.. en je merkt dat je herhaaldelijk tijdens haar bezoek op eieren moet lopen en/of ze niet zo heel respectvol is/doet alsof je niet bestaat..
Dan zou ik niet meer uitnodigen en heb je toch écht alles gedaan.. en ligt het helaas bij haar. En dan is kennelijk de situatie helaas maar zo.
Maar dat is toch een gemis die zij zelf veroorzaakt. En niks wat met jouw te maken heeft.

Afbeelding
Loopeend schreef:
17-05-2019 17:07

En dat is háár probleem.

Poeh, knap hoor, zoveel aannames. Cursus psychologie gevolgd op de Libelle fanclubdag?

Misschien ligt het probleem wel niet bij schoonzus, misschien is vriend van TO wel een labberkak. Misschien TO zelf wel.
Star² schreef:
17-05-2019 17:11
Afbeelding
nog ff en schoonzus van TO moet volgens Loopeend naar De Ranch
cutelove schreef:
Waarom wil je zo desperaat contact? Ik sprak mijn schoonzus echt nooit. Prima.
Je schoonzus hoeft het gat van geen zussen hebben niet te vullen hé? Zoek leuke vriendinnen.

En je vriend moet kloten kweken.
lilalinda schreef:
17-05-2019 15:35
gewoon stoppen met trekken aan een dood paard en accepteren, dat je schoonzus geen zin in contact heeft
Dit.
Misschien kun je met een goede vriendin een soort zussen relatie opbouwen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven