Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Dierewier, ja dat is bandenpijn hoor! (helaas) Vooral zo in je liezen voel je het.
Wij hebben een familiewieg, dat is echt wel heel erg leuk. Een aantal jaartjes geleden woonden we nog op een schip (Tjalk 25 m) we hebben toen al het andere dat nodig was in laten bouwen door een timmerman. Nu weten we nog niet zo goed hoe we het doen. We zitten in het huis ook een klein beetje klem. Het was een huis met 3 slaapkamers, maar de vorige bewoners hebben er 2 van gemaakt. De twee oudsten die slapen dus al samen op een kamer en we hebben dus geen kamer over. De nieuwe kan eerst wel bij ons op de kamer. Wel zijn we nog steeds op zoek naar een ander huis.... , maar we zijn ietwat veeleisend.

Mijn verlof begint ook in de zomervakantie. In het onderwijs is sinds een aantal jaar een nieuwe regeling voor deze situatie. Je krijgt 3 weken compenastieverlof. Dit geldt alleen voor de zomervak.

Ik redt het dan tot dec. In dec beginnen is alleen niet zo handig (Sint , Kerst.. heftige periode). Dus ik ga nog even kijken of het jan. kan worden met behulp van ouderschapsverlof.

Heb gisteren lekker geshopt. Ben nu de trotse eigenaar van een spijkerrokje... erg leuk! Ben nog wel op zoek naar goede, leuke badmode.. ivm vakantie op de can eilanden begin mei en de hete zomer die wij natuurlijk gaan krijgen.... Hebben jullie nog tips? of ervaring met internetshoppen op dat gebied?

Deze week weer naar de vk en 20 wekenecho. Weer een druk weekje.
Inad, wat jammer dat je je theorie net niet hebt gehaald! Ben afgelopen vrijdag ook maar weer begonnen met lessen. Ik dacht dat ik onderhand redelijk gewend was aan het links rijden, maar ik bleek toch nog veel te weinig naar rechts te kijken bij het oversteken en te veel in de linker spiegel ipv de rechter . Het scheelt wel dat ik hier gewoon in onze auto mag rijden als mijn vriend er naast zit. Dus ik kan gewoon oefenen. De meeste Ieren rijden al een paar jaar als ze hun rijexamen doen (of hebben nooit hun rijbewijs gehaald :-) ).

Wonen in een Tjalk, dat klinkt wel erg romantisch Pauwie! Zeilen jullie graag?

Ik heb vrijdag de huisarts gebeld omdat ik nog steeds niets van het ziekenhuis had gehoord. Morgen mag ik op zijn spreekuur komen, dan gaat hij naar het hartje luisteren en nogmaals het ziekenhuis bellen waar ik bij ben. Hoop dat het dan goed komt.

Vanmorgen was er voor het eerst schopcontact tussen vader en kind (kind schopte, niet papa.... even voor de goede orde ) . Ik lees overal dat je normaalgesproken de baby pas in de 24ste week aan de buitenkant kunt voelen. Ben nu wel extra nieuwsgierig naar de echo... straks ben ik een maand verder dan ik tot nu toe heb gedacht... Of Rebbel en ik hebben gewoon babies met sterke beentjes.... Kon je vriend je dochter ook al zo vroeg voelen Rebbel?

Gisteren zijn we nog een huis wezen kijken. We hebben een lager bod gedaan op de huurprijs. Als het goed is horen we vanavond of we het zijn geworden, of dat er iemand is die wel gewoon akkoord is gegaan met de huurprijs. Het was wel een mooi huis, met 4 slaapkamers (dus in ons geval 1 slaapkamer, 1 studeerkamer, 1 babykamer en 1 logeerkamer). Maar er staan hier heel veel van dat soort huizen te huur, dus we maken ons er niet echt druk om. Bovendien gaat onze huisbaas pas op zoek naar nieuwe huurders als we er uit zijn... ook wel een relaxed idee...

Inrichting babykamer gaan we ons pas mee bezig houden als we een huis hebben.
Elyana zwaai!

Aruba het gekke is dat ik het vooral niet in mijn liezen voel of laag in mijn buik maar gewoon een schok over de hele buik bij een onverwachte beweging. Het zal vast bandenpijn zijn maar neit zo herkenbaar zeg maar .

Pauwie het is dus even spannend hoe het met het huis gaat aankomende tijd. Veeleisend niet zo gek toch, het volgende huis zal ook vast het huis zijn waar je heel lang wil blijven zitten denk ik? Hier ook een beetje soortgelijk probleem. 1 kleine kamer over en dan huis vol. Weinig bergruimte en geen ruimte meer voor was, administratie en dat soort ongein. Durven nu weer niet ons huis te koop te zetten om nieuw huis te kopen ivm het woord van Inad niet meer zegt CRISIS . Grote kans dat frummel niet over lange tijd bij Nesta op kamer ligt. Dat is bij jullie dus geen optie meer. Hoop dat jullie snel wat vinden van jullie gading.

Vis dat lijkt mij ook erg lastig om alles andersom te doen. Heeft vriend er niet veel moeite mee gehad? Lekker dat je gewoon kunt oefenen.

Hartje luisteren is ook al heel fijn. Dan hopelijk snel echo en kan je schema weer compleet ingevuld worden .

Wat bijzonder dat vriend kindje al heeft gevoeld. Wordt een voetballer lijkt mij duidelijk haha. Zou leuk zijn als optie op huis doorgaat. Een al al goede dingen aan jouw kant dus.

Heb net de middag alleen gehad en heb alleen maar geslapen, blijf zo nu en dan toch wat vermoeid. Had graag wat huiswerk gemaakt maar niet van gekomen en nu geen zin meer. Sta al weken voor dillema wat te doen met opleiding maar kom er niet uit. Wil deze periode graag afmaken want dan hoef ik straks nog maar anderhalf jaar en dat klinkt stuk beter dan 2 jaar. Ook verdeling van het anderhalf jaar is prettig want ik zal dan ook niet vol zitten met energie maar goed het lukt mij gewoon niet zo goed op dit moment.
Dierewier, ik begin nu ook te twijfelen of het bij mij (alleen) bandenpijn is. Bepaalde houdingen doen pijn. Traplopen doet pijn. Lang staan. Omdraaien etc. Soms ook uit het niets pijn na een intensieve dag. Vandaag ook vanaf de middag op bed gelegen omdat ik me geen houding meer aan te nemen wist. Mijn stiefmoeder, verloskundige waarschuwd me voor bekkeninstabiliteit. Dat zou zwaar bagger zijn. Ga van de week maar eens een arts raadplegen. Maar goed, hoop voor jou op alleen bandenpijn!

Spannend Vis!!!
Ik heb dezelfde pijnen als jij Aruba en bij mij zijn het wel degelijk mijn bekken/heupen, want hoor het gewoon kraken

Ook bandenpijn trouwens, maar dat schiet er vaak gewoon in, net als spierpijn.

Elyane, succes morgen!
Vis, succes morgen bij arts, hopelijk snel een datum om naar uit te kijken!
Oei dat klinkt niet zo fijn Aruba en zeker zwaar bagger, hoop dat het meevalt. Jij ook Star? Bij Ceetje ook last van je bekken gehad?

Spierpijn klinkt inderdaad een beetje zoals het bij mij voelt...zal wel de bandenpijn zijn. Ben dinsdag weer bij VK zal het voor de zekerheid even vragen. Vorige keer toen ze mijn baarmoeder ging voelen, kreeg ik ook zo'n steek. Dus even checken!
Hier ook echt bandenpijn, net als bij jou, Dier, veel last bij snel omdraaien (in bed bijv.) of van houding veranderen.

Gelukkig geen bekkenpijn, lijkt me zo naar. Sterkte Star en Aruba

Vis, veel succes en plezier morgen! Ben benieuwd naar de datum.

En wist dat inderdaad, dat je in ierland zonder licence mag rijden. Gek eigenlijk en ook best gevaarlijk. Vriend van ier uit Dublin was echt een gevaar op de weg

Hangwieg inderdaad leuk!

Wij hebben net als Pauwie een familiewiegje. Heb er zelf nog in gelegen. En Chica ook en bijna alle neefjes/nichtjes.

Broers vriendin is nu ook zwanger, bij Chica waren we ook gelijktijdig zwanger trouwens, maar zij willen em godzijdank niet.

Elyane, jij ook succes en plezier morgen
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Hier ook een en al herkenning qua pijnen. Dier, die schok die jij beschrijft heb ik nu ook een paar keer gevoeld. Ik dacht aan harde buiken, dacht dat het misschien een korte samentrekking was ofzo, maar herkende het ook niet echt van de vorige keer. Miss idd bandenpijn, wat jij zegt.

En wat jij beschrijft Aruba, heb ik ook. Ik denk ook aan bekken, maar hoeft niet gelijk bekkeninstabiliteit te zijn, hè? Heel veel vrouwen hebben last van hun bekken tijdens de zwangerschap, maar instabiliteit komt veel minder voor. Ik had het de vorige keer niet, nu dus wel. Vk zei dat er weinig tegen te doen is, je kunt wel bv haptonomie doen zodat je juiste houdingen leert aanmeten enzo.

Elyane

Pauwie, leuk, vakantie naar Canarische Eilanden. Op mamaenzo.nl hebben ze erg mooie badkleding van Amoralia, maar mij te duur! Maar Prenatal en Wehkamp hebben ook wel wat goedkopers. Vorige keer heb ik gewone bikini aangehad, maar weet niet of ik dat nu weer doe. Heb toch een paar streepjes overgehouden aan vorige zw.schap.

Hier worden dus de complete 7 wkn gecompenseerd, waardoor het precies zo uitkomt dat ik in jan weer mag beginnen. Komt doordat we laat zijn met vakantie, vorige keer was ik ook eind aug uitgerekend en begon school eerder, waardoor ik 2 wk voor de Kerst weer moest beginnen. Was idd geen handige timing, maar helaas niets aan te doen.

Vis, fijn, morgen hartje luisteren. Hoop dat je echo-afspraak ook snel komt. Wel gaaf dat vriend het nu al heeft gevoeld. Ik weet niet meer wanneer lief het vorige keer voelde, maar ik voelde het toen zelf met 17 wkn. Kunnen best sterke beentjes zijn. Ik had na de bevalling gewoon een soort beurse plek bovenin buik, waar voetjes van dochter op het laatst lagen. Deed gewoon pijn met lachen, zelfs nog toen dochter er al uit was dus.

Dier, Nesta ligt al in een juniorbed dus en hij is net 2 geworden, toch? Loopt ie er niet steeds uit dus? Dochter is wel een kleintje, vandaar half jaar hangwieg, ze had er nog wel langer in gepast, maar ledikant kan ze dus ook nog prima in. Nou ja, zie wel wanneer de tijd rijp is voor een ander bed. Mammut bedje is leuk ja!

Nou, 't is hier 22.22u, mooie tijd om te stoppen. Welterusten!
Bij Ceetje ook Dier, maar daar bleef het gelukkig ook bij kraken en stijfheid, dus ga er vanuit dat dat nu ook het geval is.

Hangwiegen gaaf, is dat die van Leander (ofzo?)? Die vind ik zo mooi.

Die Ieren met hun learner license sporen echt niet. Levensgevaarlijk. Je moet wel met iemand met rijbewijs naast je rijden, maar drie keer raden hoevaak dat niet gebeurt.
Ja, die Leanderwieg vind ik ook zo mooi (ook een mooie naam trouwens!), maar ook duur. Dus hebben wij een van wiegje.nl via Marktplaats gekocht.

Was 't na bevalling over, Star? Kan ik daar vast naar uitkijken...
Ja peperduur helaas.

Was over na de bevalling! Die beurse plek rechtsboven in mijn buik duurde langer.
Rebbel ; Dat is super dat ze 7 weken compenseren!

Bandenpijn , heb ik geen last van (bij de vorigen ook niet). Wel steeds meer last van spataderen , vooral in mij lies enzo. Das pas echt lastig want daar heb je dus niets voor. Steunkousen heb ik al voor mijn been , dat werkt volgens mij best aardig. Ben er nu heel vroeg mee begonnen , omdat ik het alweer aan zag komen.

Ben zaterdag voor badmode bij de prenatal geweest. Is best betaalbaar, maar ik wil nog even verder kijken.

Ik denk dat ik voor de tankini ga. Loop je toch niet zo heel erg te koop met die dikke buik. heb trouwens 0 streepjes overgehouden van de twee vorige zwangerschappen!

Ben trouwens thuis vandaag. Mijn jongste heeft de hele nacht lopen spugen... Durfde haar niet zo goed naar het kdv te brengen.
Volgens mij heb ik zojuist de baby voelen schoppen.....
Pauwie; ik ben ook voor de tankini gegaan..ze hebben echt hele leuke. Je hebt trouwens ook een zwangerschapspanty als steunkous,...die is bedoelt voor mensen die spataderen bij de liezen krijgen..dus misschien een tip?

Gympie...jippie!!!!
Elyane, hoe was de 20-weken echo?

Leuk Gympy dat je de baby waarschijnlijk hebt gevoeld!

Ik heb ook last van mijn bekken, bij mijn vorige zwangerschap ook al.Ik heb toen oefeningen gekregen van mijn fysio om rugspieren en buikspieren sterk te houden zodat die het een en ander kunnen opvangen.... Na bevalling duurde het nog ongeveer twee weken voordat ik weer trap kon lopen en ongeveer 6 weken voor ik weer kon tillen, maar daarna geen last meer gehad....
Ben benieuwe hoe het ging bij Ely en Vis

Leuk, Gympy

Mmomo ook al last van bekken, naar

Doen jullie nu rustig aan? hoeveel weken voor de bevalling (ook Aruba, Star en iedereen trouwens) nemen jullie verlof?

Ik wil door tot 4 weken voor, maar even kijken of het lukt.
Ik neem het verlof 4 weken voor de uitgerekende datum, maar heb het grote geluk dat ik op 17 juli vakantie krijg omdat ik op een school werk, en laat dat nou net 6 weken voor de uitgerekende datum vallen .
Wat leuk Gympie

Wel fijn om te horen dat het niet erger hóeft te worden. (Star)

Ik had toevallig morgen al een afspraak met de arboarts staan misschien heeft hij wat oefeningen voor me. Probeer ik ze gewoon. Voorkomen is beter dan...

Inad, ik neem 6 weken van te voren verlof. Maar plak er 2 weekjes aan het end aan vast. 18 weken vrij.......Wow!
Meiden!

Gympie wat leuk!!!!

Gelukkig Star dat het niet erger geworden is, lijkt me zo naar als je geen kant meer op kan.

Mooi is dat Pauwie, heb ik zeker al de streepjes van jou gekregen . Balen van je spataderen!

Rebbel nesta lag er in december volgens mij voor het eerst in zijn juniorbed, was toen op 2 maanden geen 2. De eerste week is hij er tijdens middagslaap een paar keer uit geweest. Heb hem consequent teruggelegd zonder verhaal en toen ging het goed. Niet veel gedoe mee gehad en nu vind hij het stoer dat hij er zelf in kan liggen. Eruit komen doet hij zelf nog steeds niet behalve als ik hem eruit kom halen.

Meer mensen herkennen de pijn, dan zal het vast niks geks zijn!

Vis en Ely hoe was het?

Ik probeer 5 weken van tevoren te stoppen, 4 weken vantevoren en 1 week vakantie. IK probeer ook 4 maanden thuis te blijven daarna. Moet maar even kijken tzt. Vorige keer was ik blij dat ik 7 weken vantevoren kon stoppen maar nu heb ik juni nog vakantie dat scheelt misschien. We zien het wel hoe ver we komen.

Inad leuk dat broers vriendin ook zwanger is!
Zo mijn tentamen is gemaakt. Ben helemaal kapot nu. Maar ook opgelucht en blij dat het achter de rug is. Nu 3 weken wachten op de uitslag.

Verder ben ik heel benieuwd naar het nieuws van Ely en Vis!

Ik hoop dat alles goed is!
Vis, nog iets van huis gehoord gisteren of vandaag?

Ik wil ook vier weken van tevoren stoppen, hopelijk red ik het!
Hoera, wij hadden een goede echo vanmiddag!!!

Leuk om de kleine wurm weer te zien en natuurlijk om te horen wat we krijgen!

Spataderen lijken met erg vervelend Pauwie

Strepen op mijn buik heb ik zat

Ik stop 6 weken van te voren, komt precies mooi uit met start schoolvakantie. Dan gaan we twee weekjes op vakantie en daarna met de pootjes omhoog!

Vis, mocht jij vandaag ook? Ik ben benieuwd!

Arubu, die bekkenklachten klinken niet oke. Goed dat je aktie onderneemt

Gympie, gefelicteerd met plopjes!! Leuk is dat he..

Voor de rest veel liefs, ga nu even op mijn andere topics spieken
Wat fijn Ely

Ik ga bed in Vanmorgen was het dus eigenlijk gewoon 5.30 wat mijn bioklok betreft

Truste allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven