Kort naar lang
zondag 19 mei 2019 om 09:34
Mijn haar is heel dik en ook een enorme bos. Lang haar ziet er weliswaar mooi uit, maar het gewicht gaf me dagelijks hoofdpijn, uitspoelen van conditioner duurt een kwartier en omdat ik op mijn 24e al grijs begon te worden, weeg verven ook een kostbare aangelegenheid. Dus dat onhandige zware pijnlijke lange haar ging er af. En dat iemand die die nadelen niet ervaart begint te zeuren over mijn keuze, heeft ie er zelf twee: “ de boom in” of “ het dak op”.
zondag 19 mei 2019 om 09:36
Bij ziekte is het heel wat anders. Mijn man zou waarschijnlijk ook kaal zijn geworden maar hij was al overleden voordat hij aan de behandelingen was begonnen. Wij vonden het wel belangrijk om er aantrekkelijk uit te blijven zien voor elkaar en rekening met elkaar te houden. Daarom scheerde hij zich elke dag omdat ik niet van ongeschoren hou. Niks mis met een beetje moeite doen voor elkaar.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑19-05-2019 09:27De liefde zit wel diep hoor, als het alleen om de haarlengte draait.![]()
En dat is natuurlijk al helemaal een totaal loze belofte. Je weet nooit of je een ziekte krijgt, waardoor het houden van lang haar niet meer haalbaar is, dat je haar zo dun wordt dat je het beter af kunt knippen of hoe je ergens over 30 jaar over denkt.
zondag 19 mei 2019 om 09:45
Ik denk dat ik weet waarom ze dat haar niet laat groeien: als er in de toekomst nog eens iets is waarmee jij niet akkoord gaat/liever niet hebt, dan ga je aan dat (lange) haar trekken.
zondag 19 mei 2019 om 13:48
Mee eens. Heel veel vrouwen boven een bepaalde leeftijd knippen hun haar kort en ik hoor de mannen er allemaal over klagen. Ik heb zelf lang haar en zou het nooit afknippen, kort haar vind ik gewoon niet sexy en aantrekkelijk, het is iets voor mannen. Trouwens, bij een man kan ik lang(er) haar ook wel waarderen.Blondie456 schreef: ↑19-05-2019 09:20Had ze wel lang haar toen jullie wat kregen met elkaar? Dan snap ik dat je er enorm van baalt. Mijn man zei ook wel eens dat hij het niks zou vinden als ik mijn haar af zou laten knippen. Ik heb hem beloofd dat ik dat nooit zou doen want ik vind zelf kort haar bij een vrouw ook niet mooi.
zondag 19 mei 2019 om 14:06
Lang grijs haar is ook niet sexy.Sylphide75 schreef: ↑19-05-2019 13:48Mee eens. Heel veel vrouwen boven een bepaalde leeftijd knippen hun haar kort en ik hoor de mannen er allemaal over klagen. Ik heb zelf lang haar en zou het nooit afknippen, kort haar vind ik gewoon niet sexy en aantrekkelijk, het is iets voor mannen. Trouwens, bij een man kan ik lang(er) haar ook wel waarderen.
zondag 19 mei 2019 om 14:54
Dat kan. Smaken verschillen. Wat ik zelf buitengewoon onaantrekkelijk vind (en veel zie): lang haar, slierterig los of in een lekker makkelijke staart, niets aan gedaan, geen model erin, hangt maar te hangen, doet niets voor welke gezichtsvorm dan ook. Maar ja, het is wel lang. Afschuwelijk.Sylphide75 schreef: ↑19-05-2019 13:48Mee eens. Heel veel vrouwen boven een bepaalde leeftijd knippen hun haar kort en ik hoor de mannen er allemaal over klagen. Ik heb zelf lang haar en zou het nooit afknippen, kort haar vind ik gewoon niet sexy en aantrekkelijk, het is iets voor mannen. Trouwens, bij een man kan ik lang(er) haar ook wel waarderen.
Wat ik wél mooi vind: verzorgd haar, dus voor mij betekent dat schoon, gekamd en in model gebracht. Dus dat kan lang óf kort zijn, of alles daar tussen in.
Lang haar waar je niets mee doet vind ik niet mooi. Maar zoals ik al begon, smaken verschillen.
zondag 19 mei 2019 om 15:09
Ik zou het toch zo vreselijk erg vinden om kort haar te hebben. Ik vind lang haar echt alles. Het is gewoon sexy. Alles staat mooier, je ziet er altijd vrouwelijker uit. Lijkt me vreselijk om naar beneden te kijken en geen lange bos haar te zien. Maar van dat hele lange dunne haar is ook geen gezicht, dan staat een bob vaak frisser. Dus ik snap het in sommige gevallen wel.Sylphide75 schreef: ↑19-05-2019 13:48Mee eens. Heel veel vrouwen boven een bepaalde leeftijd knippen hun haar kort en ik hoor de mannen er allemaal over klagen. Ik heb zelf lang haar en zou het nooit afknippen, kort haar vind ik gewoon niet sexy en aantrekkelijk, het is iets voor mannen. Trouwens, bij een man kan ik lang(er) haar ook wel waarderen.
zondag 19 mei 2019 om 18:43
Ik ben extatisch voor je. Het kan wel een hele frustrerende reis worden. Groeit je haar eindelijk een beetje, moeten de puntjes er weer af.. Om haar vanaf de schedel tot op je taille te willen (en gezond en alles) ben je toch gauw 7 jaar zoet. Succes, als bijstander.
zondag 19 mei 2019 om 18:46
Meen je dit, Sjulia, of is mijn sarcasme radar kapot?Sjulia schreef: ↑19-05-2019 15:09Ik zou het toch zo vreselijk erg vinden om kort haar te hebben. Ik vind lang haar echt alles. Het is gewoon sexy. Alles staat mooier, je ziet er altijd vrouwelijker uit. Lijkt me vreselijk om naar beneden te kijken en geen lange bos haar te zien. Maar van dat hele lange dunne haar is ook geen gezicht, dan staat een bob vaak frisser. Dus ik snap het in sommige gevallen wel.
zondag 19 mei 2019 om 18:48
zondag 19 mei 2019 om 19:01
Ik vind zelf ook wel dat vrouwen met kort haar meestal niet als mooi gezien worden, Dat vind ik zelf ook niet
zondag 19 mei 2019 om 19:05
Hangt er ook vanaf hoe kort kort is.Blondie456 schreef: ↑19-05-2019 19:01Ik vind zelf ook wel dat vrouwen met kort haar meestal niet als mooi gezien worden, Dat vind ik zelf ook niet
Het typische rode piekjeskapsel vind ik afschuwelijk.
Haar tot beneden de oren wordt al iets beter.
Maar ik blijf ook een aanhanger van écht (half)lang haar tot minstens aan je schouders.
zondag 19 mei 2019 om 19:06
zondag 19 mei 2019 om 19:08
Lang haar is sexy. Zoals mooie borsten, slanke taille. Dus het heeft idd wel die allure denk ik. Maar ik zie toch ook best vaak dat een bob heel sexy kan staan. Steil en glanzend..Ik vind dat dan wel erg mooi. Maar dat is misschien ook niet echt kort. Echt kort vind ik nooit mooi nee. Dan liever slap en sliertjes lang haar. Maarrrr zoals iemand zei; smaken verschillen. Ik heb wel een ex gehad die echt viel op vrouwen met kort haar.Blondie456 schreef: ↑19-05-2019 19:01Ik vind zelf ook wel dat vrouwen met kort haar meestal niet als mooi gezien worden, Dat vind ik zelf ook niet
zondag 19 mei 2019 om 19:09
zondag 19 mei 2019 om 19:09
Jij vindt lang haar sexy. Het IS niet sexy.Sjulia schreef: ↑19-05-2019 19:08Lang haar is sexy. Zoals mooie borsten, slanke taille. Dus het heeft idd wel die allure denk ik. Maar ik zie toch ook best vaak dat een bob heel sexy kan staan. Steil en glanzend..Ik vind dat dan wel erg mooi. Maar dat is misschien ook niet echt kort. Echt kort vind ik nooit mooi nee. Dan liever slap en sliertjes lang haar. Maarrrr zoals iemand zei; smaken verschillen. Ik heb wel een ex gehad die echt viel op vrouwen met kort haar.
zondag 19 mei 2019 om 19:11
Nou ja, ik weet niet of dat sneu is, maar ik had dat niet verwacht. Gek, hoe je van forummers toch een beeld vormt. Deze uitspraak klopte niet met mijn beeld van jou.
Maar verontschuldig je niet voor je mening he.
zondag 19 mei 2019 om 19:12
Dat is dan wel grappig, mijn kapper geeft aan mijn haar niet meer mooi te kunnen verven als ik nog grijzer word. Verf is dus woensdag niet altijd een oplossing.
Ik vind lang grijs haar dan weer armoedig, terwijl goed geknipt grijs haar dan wel weer mooi kan staan.