Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik kwam donderdag bij de Jumbo. Er stond niemand in de rij, dus ik leg zsm mijn spullen vanuit het mandje op de band zodat ik daarna de spullen weer snel terug in mijn tas kan stoppen. Ik leg mijn spullen dus helemaal vooraan de band zodat de medewerker meteen kan beginnen met scannen. Maar ze begon niet? Ondertussen stonden er al andere mensen achter mij. Ik dacht: doe ik iets verkeerd? De medewerker was ook totaal niet hartelijk. Uiteindelijk begon ze wel. Kon nog net een ‘doei’ vanaf. Is dit normaal bij de Jumbo, dat ze wachten met scannen?
AngelEyes0192 schreef:
20-05-2019 09:52
Ik kwam donderdag bij de Jumbo. Er stond niemand in de rij, dus ik leg zsm mijn spullen vanuit het mandje op de band zodat ik daarna de spullen weer snel terug in mijn tas kan stoppen. Ik leg mijn spullen dus helemaal vooraan de band zodat de medewerker meteen kan beginnen met scannen. Maar ze begon niet? Ondertussen stonden er al andere mensen achter mij. Ik dacht: doe ik iets verkeerd? De medewerker was ook totaal niet hartelijk. Uiteindelijk begon ze wel. Kon nog net een ‘doei’ vanaf. Is dit normaal bij de Jumbo, dat ze wachten met scannen?
Het is hier in dit topic vast al eens aan de orde gekomen. En ik denk dat het de kassiere van hogerhand is opgelegd om te wachten totdat de klant klaar is met het op de band leggen van de spullen. Zal wel beleefder zijn ofzo. Maar ik vind het ook vooral onhandig en snap ook niet wat er onbeleefd aan is. Tegelijk scannen en de klant begroeten is toch niet zo moeilijk?

Ik haal vaak heel veel spullen in een keer. En dan is de band vaak te kort. Zitten we op mekaar te wachten. Begin nou gewoon.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
hier beginnen ze ook pas als alles op de band ligt, dat komt volgens mij omdat tegenwoordig de meeste kassa's geen plek hebben voor alle boodschappen en alles meteen ingepakt dient te worden.
Vergeetmenietje1980 schreef:
20-05-2019 10:04
hier beginnen ze ook pas als alles op de band ligt, dat komt volgens mij omdat tegenwoordig de meeste kassa's geen plek hebben voor alle boodschappen en alles meteen ingepakt dient te worden.
Bij ‘mijn’ Jumbo was er voldoende ruimte (bij de Aldi is er inderdaad nog geen halve meter beschikbaar). Het was voor mij een beetje de combinatie van het wachten en de niet vriendelijke medewerker waardoor ik dacht dat ik iets verkeerd deed. Het was ook pas mijn tweede keer ofzo bij de Jumbo.
Hier ook een ergernis. Ik was bij de Lidl en daar waren ze aan het vakkenvullen en het stond dusdanig dat je er helemaal niet meer langs kon (ook niet slalommend). Komt er net toevallig een medewerker aan en ik vraag of hij misschien even ruimte kon maken, zodat ik er langs kon. Nee, dat kon niet want hij was met een klant bezig.

Ten eerste, ik ben ook een klant en ten tweede, je staat ook niet in je eentje die vakken te vullen, dus er is vast iemand anders die je met je oortje kunt oproepen.
wilma36 schreef:
20-05-2019 12:29
Hier ook een ergernis. Ik was bij de Lidl en daar waren ze aan het vakkenvullen en het stond dusdanig dat je er helemaal niet meer langs kon (ook niet slalommend). Komt er net toevallig een medewerker aan en ik vraag of hij misschien even ruimte kon maken, zodat ik er langs kon. Nee, dat kon niet want hij was met een klant bezig.

Ten eerste, ik ben ook een klant en ten tweede, je staat ook niet in je eentje die vakken te vullen, dus er is vast iemand anders die je met je oortje kunt oproepen.

Je kan zelf niet even een kar aan de kant zetten?
mano28 schreef:
20-05-2019 12:38
Je kan zelf niet even een kar aan de kant zetten?
Nee, het waren pallets (was bij de Lidl)
Ook irritant: bij de AH leren ze blijkbaar de kassamedewerkers om de boodschappen na het scannen náást de lopende band te leggen op dat driehoekje daarnaast. Ik moet dan de boel steeds op de band schuiven zodat er ruimte is voor de rest. Toen ik daar laatst een opmerking over maakte zei het kassameisje dat ze het zo geleerd krijgen.
Het valt mij op dat ze dat vaak doen als de vorige klant nog niet weg is. Maar ze hebben toch zo'n divider (weet effe de nederlandse naam niet), dat je het stuk erna in twee delen kunt delen. Lijkt mij logischer om die te gebruiken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
20-05-2019 16:44
Het valt mij op dat ze dat vaak doen als de vorige klant nog niet weg is. Maar ze hebben toch zo'n divider (weet effe de nederlandse naam niet), dat je het stuk erna in twee delen kunt delen. Lijkt mij logischer om die te gebruiken.
Ja precies, maar die werkt dus niet als je de boodschappen niet naar achter laat schuiven. Daarom schuif ik ze maar zelf door, dan kan ik daarna op de kopse kant inpakken en kan die divider gebruikt worden om de volgende klant te helpen. Door de boodschappen niet naar achter te laten schuiven moet de kassiere wachten tot de klant vanaf de zijkant alles heeft ingepakt, wat alleen maar stress geeft en de doorstroming ophoudt.
JuriaanB schreef:
20-05-2019 21:05
Ja precies, maar die werkt dus niet als je de boodschappen niet naar achter laat schuiven. Daarom schuif ik ze maar zelf door, dan kan ik daarna op de kopse kant inpakken en kan die divider gebruikt worden om de volgende klant te helpen. Door de boodschappen niet naar achter te laten schuiven moet de kassiere wachten tot de klant vanaf de zijkant alles heeft ingepakt, wat alleen maar stress geeft en de doorstroming ophoudt.
Idd. Jammer dat ze hem zo weinig gebruiken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
JuriaanB schreef:
18-05-2019 00:57
Ik erger me trouwens ook aan die harde kutmuziek in de supermarkt en andere winkels. Rot op met die herrie! Daarom ga ik ook graag ('s avonds) naar de Lidl, want daar hebben ze geen muziek en ook geen dertigduizend vakkenvullers die in de weg lopen.
Hoe ver moet je rijden naar Sint-Michielsgestel?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/285 ... e-winkelen
Pff als ik dit lees ben ik zo blij met zelfscan he. Ik krijg al de kriebels als ik dit allemaal lees zo. Als het aan mij ligt komt er in alle winkels gewoon zelfscan, geen rijen, geen fouten van de cassière en geen gekut voor of achter je.
of thuis laten bezorgen
Ja dat doe ik ook, ik wissel om en om af ongeveer want ik kom alleen aan de 25 euro als ik ook kattenbakkorrels mee bestel.

En het maakt ook veel uit waar je winkelt. In de dorpssupermarkt word ik altijd helemaal gek van iedereen die in de weg staat of sloft omdat de gangen daar zo smal zijn, maar in mijn eigen Appie XL buiten spitsuren kan ik fijn rond struinen.

Diezelfde dorpssupermark heeft trouwens wel zelfscan, maar geen zelfscan kassa's dus je mag alsnog in de rij staan. Wat is in godsnaam dan de lol van zelfscannen denk ik dan.
Ugli, begrijp even niet hoe je dat dan voor je moet zien...wel zelfscan echter geen zelfscankassa. Dus zelf scannen en aan kassa toch alles laten scannen op de band via medewerker?
Ik ga meestal naar een grotere Ah, die iets verder fietsen is, omdat daar zelfscan/scanners mogelijk is. Nu heeft de kleinere in de buurt in ieder geval zelfscanapparaten! Echt heel prettig.
Ttroeteltje schreef:
23-05-2019 11:29
Ugli, begrijp even niet hoe je dat dan voor je moet zien...wel zelfscan echter geen zelfscankassa. Dus zelf scannen en aan kassa toch alles laten scannen op de band via medewerker?

Nee, dan geef je de scanner af aan de kassamedewerker. Daar is vaak een aparte kassa voor, waar je dan alleen maar met een scanner mag komen, maar niet iedere supermarkt heeft die.
Trouwens Ugli, als de normale kassa's allemaal zouden worden opgeheven, lijkt mij toch dat er nog steeds rijen zullen zijn voor de betaalautomaten.
Ttroeteltje schreef:
23-05-2019 11:29
Ja ik weet het ook niet precies, volgens mij geef je dat scan ding dan aan de caissière en dan kan die alles meteen laden zeg maar. Maar dan sta je nog in die pestpokke rij.

Bij de winkel waar ik het over heb is geen speciale zelfscan-inlever-kassa. En van mij hoeven caissières niet weg, ik wil gewoon in alle winkels (ook non-supermarkten zoals Action. Ako en Kruidvat doen het ook al) een mogelijkheid tot zelfscan en dan mogen er best kassa's overblijven voor zij die daar geen zin in hebben.
Bij onze dorps supermarkt draait de cassiere de zelfscan kassa en de informatie balie...schiet ook niet op.
Ik kon even niet een specifiek topic vinden over gezeur in bijv een bakker.
Bij ons heb je meerdere bakkers, en een aantal daar wordt je zo onbeschoft te woord gestaan. Het is dat ze lekker brood hebben, maar anders.... Je kan vaak iets proeven op de toonbank. Dus ik een stukje proeven en geef mijn kind ook een stukje. Nadat ik heb afgerekend zie ik meerdere kinderen een broodje krijgen ( die van mij ook altijd, ben vaste klant en kom er wekelijks). Dit keer slaat ze bewust mijn kind over, dus ik vraag of ze ook een broodje mag. Krijg ik een snauwend antwoord, ze heeft toch al een hapje koek op?? Tjongejonge... wat een mens denk ik. Gelukkig gaf ze alsnog het broodje, maar de volgende keer zeg ik wel even de waarheid.
Voor iedereen een groene tuin
AngelEyes0192 schreef:
20-05-2019 09:52
Dat doen ze vast om rekening te houden met neurotische types zoals ik. ;-) Anders krijg ik het gevoel in een idioot tempo alles op de band te moeten gooien, omdat de caissière anders op mij moet wachten. En dan liggen al mijn boodschappen verspreid over de hele band en dan komt er ook nog iemand achter me in de rij die ook alvast spullen gaat neerleggen, terwijl ik nog met mijn mandje sta.... O_O
Ugli schreef:
23-05-2019 13:15
Ja ik weet het ook niet precies, volgens mij geef je dat scan ding dan aan de caissière en dan kan die alles meteen laden zeg maar. Maar dan sta je nog in die pestpokke rij.

Bij de winkel waar ik het over heb is geen speciale zelfscan-inlever-kassa. En van mij hoeven caissières niet weg, ik wil gewoon in alle winkels (ook non-supermarkten zoals Action. Ako en Kruidvat doen het ook al) een mogelijkheid tot zelfscan en dan mogen er best kassa's overblijven voor zij die daar geen zin in hebben.
Ik geloof dat ik weet wat je bedoelt. Dat zag ik bij de Plus geloof ik. Dan heb moet je je scanner aan de cassière overhandigen en zij doet hem dan in een houder. Vervolgens kun je betalen, zowel pinnen als contant. Ik ga dat liever naar de AH, want daar zet je je scanner gewoon zelf weg en ga je naar een zelfscankassa die vrij is. Zelden een rij gezien.
GroenTuintje schreef:
24-05-2019 10:28
dus ik vraag of ze ook een broodje mag. Krijg ik een snauwend antwoord, ze heeft toch al een hapje koek op?? Tjongejonge... wat een mens denk ik. Gelukkig gaf ze alsnog het broodje, maar de volgende keer zeg ik wel even de waarheid.

Dus vraag je?
Vragen om een gratis broodje vind ik ook best raar.
Pipistrello schreef:
24-05-2019 11:13
Dus vraag je?
Vragen om een gratis broodje vind ik ook best raar.
Misschien moet je het deel ervoor ook even quoten... Normaal bieden ze die uit zichzelf aan, elke week. En mijn kind zag andere kinderen ook een broodje krijgen, anders had ik het erbij gelaten...
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven