Zwanger worden van tweede kindje

17-11-2018 07:24 272 berichten
Hoi allemaal,

een nieuw topic, omdat het mij leuk lijkt om te kletsen met elkaar over het zwanger worden van een tweede kindje. Ik ben sinds deze maand weer begonnen met onveilig vrijen. Mijn zoontje is nu 7 maanden en het kriebelt wel weer.

Wie lijkt het leuk om mee te schrijven?
anoniem_644f7ae2604a3 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 08:25
14.84% gewijzigd
Jaa het is nog best onwerkelijk!
Heb een cb gedaan en daar staat al 2-3 weken!

Dankjewel silentstorm. Wanneer heb jij je NOD?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd deb84! Super goed nieuws. Je kon je nieuwsgierigheid niet meer bedwingen:)?!
Dankje! Nou ja ook maar had die dag erna een feestje en voelde mij al een paar dagen anders dus dacht even voor de zekerheid.
Hoe is het bij jou en Silentstorm?
Hier ongesteld geworden. Vind het niet extreem erg, want voelde al dat ik gewoon ongesteld ging worden (veel pukkeltjes en dat heb ik eigenlijk altijd als ik ongesteld word). Het is meer dat ik hoop dat het wel nog gaat lukken, zo na die curretage. Maar nu dus maar op naar de volgende ronde.

Welke ronde was dit bij jou deb84?

Hoe is het bij jou Karliin?
Oh jammer Silentstorm. Het gaat echt lukken hoor meid! Hoe lang was je cyclus nu?? Bij mij ronde 6.
Netjes 29 dagen. En pas de tweede ronde sinds curretage. Moet je toch weer opnieuw beginnen met tellen hè.

Deb84, heb jij het al aan mensen laten weten?

Karliin, alles goed?
Hee meiden!
Hoe gaat het hier?

Hier gisteren een goede (vroege) echo gehad, ben nu 7 weken en een kloppend hartje gezien! Verder ben ik behoorlijk misselijk en voel mij de hele dag gewoon mwahh. Natuurlijk wel super blij met de echo maar kan niet wachten tot ik mij weer beter voel. Ik heb het mijn zusje en beste vriendin eigenlijk meteen verteld omdat zij ook wisten dat we bezig waren en ik niet wilde liegen. Verder weet nog niemand het.
Gefeliciteerd Deb! Kloppend hartje is zo fijn om te zien/horen.
Balen van de misselijkheid.

Ik heb hier al heel lang niet geschreven
De twijfel is weer toegeslagen. Moeten we dit wel willen, met het risico dat ons volgende kindje ook te vroeg komt? Bij onze eerste was het onverwacht én hadden we alle tijd en ruimte om alleen met hem bezig te zijn. Bij een tweede is de kans vergroot en als het te vroeg mocht komen, moet je je verdelen over 2 kinderen. Uiteindelijk dus besloten tóch te wachten tot onze oudste iets ouder is.
En eigenlijk voel ik me minder blij met die keuze. Ik wil niet meer wachten :jump:

Eigenlijk dua nog steeds in ronde 1 :-?
Bessie2017, begrijpelijk. Zeker als je bedenkt dat zwanger willen worden nog niet meteen betekent dat je ook zo zwanger bent. Toch moet het voor jullie beiden het goede moment zijn.

Deb84, wat fijn dat je een goede eerste echo had. Probeer er lekker van te genieten. Het is en blijft een wonder toch?
Super Deb84. Jammer van de misselijkheid. Hopelijk gaat het snel beter! Leuk om mensen te gaan vertellen.

Ik ben even weg geweest. Nog niet zwanger. Of in elk geval niet dat ik weet.
Verwacht vrijdag mijn menstruatie, of liever niet natuurlijk...
Vorige maand had ik alle symptomen en was er niks. Nu voel ik helemaal niks, dus hoop dat het nu wel raak is... makes no sense :)
Haha nou ik had dat ook precies, precies deze maand wist ik het zeker dat het niet raak was. Ik voelde niks! Dus wie weet Karliin. Duimen hier!

Het is zeker weten een wonder!
Zou alleen nog leuker zijn als ik mij niet zo zou voelen. Ik herken het ook niet van mijn eerste en wil gewoon voor haar ook de leuke moeder zijn, die ik nu soms echt niet ben. Probeer mij er wel zo veel overheen te zetten hoor, maar het sloopt je soms even als je de hele dag kotsneigingen hebt.

Wat lastig bessie als je zo twijfelt.
Hoe oud is jullie eerste?

Hoe is het bij jou silentstorm?
Hier wat minder. Werd vorige week op dag 23 van mijn cyclus ongesteld terwijl ik pas komende vrijdag ongesteld zou moeten worden. Dus weet niet goed wat daarvan te denken. Twijfel sloeg even toe, gaat het me nog wel lukken zo na de curretage? Probeer er mijn rust maar in te vinden denk ik. Er zit niets anders op.

Bessie, ik snap je twijfel. Ik denk soms ook: ons zoontje is gezond, moeten we dat niet koesteren? Toch weet ik dat ik meer liefde te geven heb. Droom al jaren van een groot gezin.

Deb84, als je je nu zo anders voelt, misschien krijg je dan nu het andere geslacht?! Wil je weten wat het wordt?

Karliin, ik weet nog dat ik elke maand wat dacht te voelen en toen was het niks. Bij mijn zoontje voelde ik niks en toen bleek ik zwanger te zijn. Dus net als de rest, het kan zo maar goed nieuws zijn! We wachten in ieder geval gespannen met je af.
Yesss ik heb goed nieuws.
Gisteravond wilde ik niet meer wachten en deed ik een test. Ik ging ervan uit dat deze negatief was. Maar hij was dus positief!
En vanmorgen nog een test gedaan met een ander merk om het te bevestigen!
Ben zo blij!!!
Ik was alleen thuis, dus toen mijn man thuis kwam, was hij wel verrast!
Wauw gefeliciteerd! Bizar dat het bij ons alledrie raak was toen we niks voelde haha. Super nieuws Karliin!
Ooooooh top Karliin!!! Wat een leuk nieuws :) lekker helemaal happy het weekend in. Gefeliciteerd
Ah wat een heerlijk nieuws Karliin! Gefeliciteerd!
Dank jullie wel!
Gisteren was het wel schrikken: bloedverlies. Maar geen kramp en het is weer gestopt. De verloskundige denkt niet dat het perse mis is, maar duurt wel lang voor de eerste echo... Nog 2.5 week.
Nu is er niks aan de hand, maar ben steeds bang dat ik wat voel van kramp ofzo... Maar bij mn zoontje had ik 40 weken lang last van kramp en 2x bloedverlies, dus weet dat het niks hoeft te betekenen...

Hoe voel de rest zich? Ik heb nog geen kwaaltjes.
Oh dat blijft nl altijd schrikken he Karliin. Gelukkig weet je zelf uit ervaring dat het niks hoeft te betekenen. Ja 2,5 week duurt lang he. Gelukkig heb je (nog) geen kwaaltjes. Hier ben ik wel echt kotsmisselijk (geweest), dit was echt 24/7 maar nu is het gelukkig niet meer de hele dag en komt het met vlagen. Vannacht bijvoorbeeld werd ik misselijk wakker en kwam ik moeilijk in slaap maar mag zeker niet klagen. Verder al een opgezet buikje en vaak nergens zin in, geen zin in eten koken/huis schoonmaken haha. Ja bankhangen, dat vind ik tegenwoordig heerlijk. Nog geen last van vermoeidheid en dat had ik bij mijn dochter heel erg. Ik heb volgende week de 10 weken echo.
Hopelijk voel je je snel beter!
Gisteren had ik weer bloedverlies en een bloedpropje ter grootte van een kikkererwt kwam eruit... Maar het was in totaal niet veel, en geen kramp en nu weer niks. Misschien dat dat bloedpropje 'verkeerd' zat ofzo? Geen idee...
Nog 2,5 week voor een echo. Hoop echt dat het goed gaat...
Hee karliin, hoe voel jij je nu?
Hoi,
het is toch mis gegaan. zaterdag erge bloeding, en eigenlijk hetzelfde verloop als een ongesteldheid.
was natuurlijk erg verdrietig, en iedereen om me heen gaat bevallen of is net zwanger... maargoed. Opnieuw proberen... pfff
Oh Karliin, wat ontzettend vervelend. Dat gunde ik je niet. Ik snap dat je je verdrietig voelt. Probeer positief te blijven. En als je even van je af wilt schreeuwen of schelden, pak hier je podium. Wij snappen dat!
Ach jeetje Karliin, wat ontzettend verdrietig. Veel sterkte :redrose:
dank jullie wel.
morgen een echo, want de verloskundige gaf aan dat dat moest om te kijken of het helemaal schoon was. Raar, want vorige keer hoefde dat helemaal niet.
Het bloeden is ook al gestopt. Heb helemaal geen zin hierin..
Hoi Karliin, en was alles schoon bij de echo? Ik hoop het wel.
Hier kleine update van mij: goede nipt test uitslag gekregen, vandaag 13 weken en het verteld op werk. Leuke reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven