Nieuwe telefoon iPhone of?
zondag 19 mei 2019 om 10:41
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Mijn mobiel van circa 2 jaar oud wil niet of moeizaam opladen. De lader of het kabeltje maakt daarin niks uit. De garantie is net verlopen, waarschijnlijk is de USB c connector stuk en reparatie daarvan is niet goedkoop en bied weinig garanties.
Na mijn iPhone 5c die ik een eeuwigheid heb gebruikt heb ik een aantal android toestellen gehad en alleen maar ellende mee. Nu wil ik graag weer terug naar een iPhone alleen vind ik deze allemaal wel erg duur voor een telefoon. En kan ik net niet een voordelig abonnement vinden, die bij mij past.
Ik zit er ook overna te denken om een tweedehands te kopen maar waar let je dan op? Even voor de duidelijkheid ik heb op dit moment een prepaid sim kaartje en zat al langer te kijken naar een simonly. Maar nu is mijn huidige mobiel kapot aan het gaan. Wie kan er mee denken?
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Mijn mobiel van circa 2 jaar oud wil niet of moeizaam opladen. De lader of het kabeltje maakt daarin niks uit. De garantie is net verlopen, waarschijnlijk is de USB c connector stuk en reparatie daarvan is niet goedkoop en bied weinig garanties.
Na mijn iPhone 5c die ik een eeuwigheid heb gebruikt heb ik een aantal android toestellen gehad en alleen maar ellende mee. Nu wil ik graag weer terug naar een iPhone alleen vind ik deze allemaal wel erg duur voor een telefoon. En kan ik net niet een voordelig abonnement vinden, die bij mij past.
Ik zit er ook overna te denken om een tweedehands te kopen maar waar let je dan op? Even voor de duidelijkheid ik heb op dit moment een prepaid sim kaartje en zat al langer te kijken naar een simonly. Maar nu is mijn huidige mobiel kapot aan het gaan. Wie kan er mee denken?
maandag 20 mei 2019 om 16:18
Ik heb overigens nog nooit een iPhone gehad die niet minstens 5 jaar prima bleef functioneren. Waarvan vaak een jaar of drie in handen van een puberpejeka schreef: ↑19-05-2019 16:58Ik verbaas me meer en meer. Je koopt een apparaat van vaak honderden euro's(ik lees hier prijzen tussen de 600 en 1200 euro) en dan vind je het héél normaal dat dat apparaat na 2 jaar aan vervanging toe is? Sorry hoor, maar dat gaat mijn pet te boven. Als ik een wasmachine, of een TV, of een laptop, of een koelkast koop van gemiddeld 800 euro en die is na 2 jaar helemaal op en aan vervanging toe, dan sta ik toch echt bij de zaak waar ik dat apparaat gekocht heb op de stoep. Want als ik een wasmachine of een koelkast koop voor 800 euro, ga ik er toch écht van uit dat ik er langer plezier van heb dan 2 jaar. En ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Waarom het dan wél gewoon vinden dat een mobieltje van 800 euro na 2 jaar aan vervanging toe is?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
maandag 20 mei 2019 om 16:42
Ik zou eens kijken naar het merk One plus ik heb nu al 4 jaar lang modellen van One plus. Ze zijn goedkoop en de specs zijn uitstekend. Vrienden van mij met een One Plus gebruiken die telefoons gemiddeld 3/4 jaar maar wel erg intensief. Zelf vind ik het leuk om elk jaar / 2 jaar een nieuw model te kopen. Ik heb nu de one plus 6 128GB 8GB Ram 20 MP dual camera achter en 16 MP selfie camera.
Ben zelf geen fan van Apple producten heb ooit een Iphone en Macbook gehad maar vond de prijs kwaliteit verhouding vrij teleurstellend. Daarnaast vind ik de interface van Apple tegenwoordig erg kinderlijk. Android vind ik persoonlijk mooier en ik vind het fijn dat je bij een android telefoon in principe alles wat je ziet kan aanpassen op je telefoon waar je bij Apple exact niks kan aanpassen.
Ben zelf geen fan van Apple producten heb ooit een Iphone en Macbook gehad maar vond de prijs kwaliteit verhouding vrij teleurstellend. Daarnaast vind ik de interface van Apple tegenwoordig erg kinderlijk. Android vind ik persoonlijk mooier en ik vind het fijn dat je bij een android telefoon in principe alles wat je ziet kan aanpassen op je telefoon waar je bij Apple exact niks kan aanpassen.
maandag 20 mei 2019 om 16:49
Wij hebben one plus met Android. Prima toestel en betaalbaar! In ieder geval niet kiezen voor Huawei. Trump heeft een handelsverbod opgesteld. Amerikaanse bedrijven zoals Google mogen geen software meer leveren aan Chinese en aanverwante bedrijven. Dit betekent nogal wat voor telefoons zoals Huawei.
Weet niet of het al actueel is of actueel wordt.
maandag 20 mei 2019 om 17:17
Tot zover was ik ook al gekomen. Zelf ben ik sowieso niet zo fan van Huawei. Mijn mobiel word nu eerst opgestuurd ter reparatie wat mogelijk nog onder de garantie valt.Polsjef schreef: ↑20-05-2019 16:49Wij hebben one plus met Android. Prima toestel en betaalbaar! In ieder geval niet kiezen voor Huawei. Trump heeft een handelsverbod opgesteld. Amerikaanse bedrijven zoals Google mogen geen software meer leveren aan Chinese en aanverwante bedrijven. Dit betekent nogal wat voor telefoons zoals Huawei.
maandag 20 mei 2019 om 18:54
Zit jij dan de hele dag naar je eierwekker te kijken, of naar je stappenteller? OK, nou snap ik het. Ik begreep al niet waarom ik vrijwel alleen nog maar mensen zie heel de dag die constant op dat scherm zitten te staren, maar blijkbaar is een eierwekker of stappenteller dusdanig interessant dat het elke minuut van je aandacht opslokt. Ik doe vanavond geen TV aan, maar ga naar mijn eierwekker kijken.hopperdepopper schreef: ↑20-05-2019 11:00Dat gezeur altijd dat iets zo duur is. Dat bepaalt iedereen toch zelf wat duur is en wat niet en waar hij/zij zijn geld aan uitgeeft en of je iets nodig hebt? Ik ben 50+ en heb ook de nieuwste Iphone. Gewoon gekocht en daarbij een simpel telefoonabonnement met 5Gb internet.
En ja, voor dat geld kun je veel andere dingen kopen maar dat hoeft namelijk niet meer. Ik hoef geen agenda, wekker, e-reader, navigatie, spelcomputer, eierwekker, fototoestel, filmcamera, stappenteller en ik ben vast nog wat vergeten, te kopen. Dat zit allemaal op dat kleine platte apparaatje wat ik de hele dag bij me heb. Ik ben er heel blij mee. De vorige Iphone is 5 jaar meegegaan. Deze hopelijk ook weer en dan wordt hij weer vervangen door een nieuw exemplaar waar je waarschijnlijk nog veel meer mee kunt doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 20 mei 2019 om 20:35
Waar staat dat ik de hele dag naar het scherm zit te kijken?pejeka schreef: ↑20-05-2019 18:54Zit jij dan de hele dag naar je eierwekker te kijken, of naar je stappenteller? OK, nou snap ik het. Ik begreep al niet waarom ik vrijwel alleen nog maar mensen zie heel de dag die constant op dat scherm zitten te staren, maar blijkbaar is een eierwekker of stappenteller dusdanig interessant dat het elke minuut van je aandacht opslokt. Ik doe vanavond geen TV aan, maar ga naar mijn eierwekker kijken.
maandag 20 mei 2019 om 22:28
Ik heb zelf al jaren de Iphone 5S. Hoef voorlopig ook geen andere. De 5c kwam tegelijkertijd uit (in 2013), dus als jij daarna verschillende andere telefoons hebt versleten heb je hem denk ik niet zo lang gehad. Wat vind jij een eeuwigheid?
Mijn dochter heeft een Motorola en die bevalt haar heel erg goed. Die kon ze nog betalen (185 euro ofzo) en na haar hebben een vriendin en mijn zoon deze ook gekocht. Veel geheugen, erg lange batterijduur en na anderhalf jaar nog net zo snel als in het begin.
Mijn dochter heeft een Motorola en die bevalt haar heel erg goed. Die kon ze nog betalen (185 euro ofzo) en na haar hebben een vriendin en mijn zoon deze ook gekocht. Veel geheugen, erg lange batterijduur en na anderhalf jaar nog net zo snel als in het begin.
Beter een half motto....
dinsdag 21 mei 2019 om 04:04
Mijn 5c heb ik tot eind 2017 gehad. En met een opslagruimte van 8gb was hij echt vol. Apps verwijderen had geen nut meer. Daarna heb ik al twee toestellen gehad waarvan 1 stuk viel, een tweedehands met een stukke camera en nu deze alweer. Heb nu een NokiaBim schreef: ↑20-05-2019 22:28Ik heb zelf al jaren de Iphone 5S. Hoef voorlopig ook geen andere. De 5c kwam tegelijkertijd uit (in 2013), dus als jij daarna verschillende andere telefoons hebt versleten heb je hem denk ik niet zo lang gehad. Wat vind jij een eeuwigheid?
dinsdag 21 mei 2019 om 11:03
Als u moeite heeft om gegevens van de iPhone te herstellen. Misschien kun je iPhone Data Recovery voor Mac proberen te gebruiken. Het is voor alle iOS-gebruikers om verloren of verwijderde foto's, notities, berichten, contacten, video's, muziek, kalenders, enz. Van iPhone, iPad, iPod, iTunes-back-upbestanden en iCloud-back-upbestanden te herstellen. Als u gewend bent regelmatig gegevens te back-uppen, kunt u alle gegevens van back-upbestanden herstellen. Als dit niet het geval is, probeer dan vanaf iOS-apparaten in 3 stappen te herstellen. Eerst om de gegevensherstelmodus te kiezen, de tweede om gegevens te scannen en vooraf te bekijken, de derde om alle gegevens binnen enkele seconden te herstellen.
dinsdag 21 mei 2019 om 19:46
Nergens. Maar ik zie wel het merendeel van de andere mensen om me heen tegenwoordig elke minuut bezig zijn met dat scherm. Dus blijkbaar zijn ze dan bezig naar hun eierwekker te kijken, of hun stappenteller, of hun andere gadgets die levensbepalend zijn. Vandaar dat ik zei: ik ga vanavond mijn eierwekker eens op tafel zetten, TV uit, en me écht concentreren op die eierwekker, wellicht kom ik dan tot inzichten waardoor ik begrijp waarom 90% van de mensen om me heen dat mobieltje nog geen minuut met rust kunnen laten. Komt blijkbaar door die eierwekker...hopperdepopper schreef: ↑20-05-2019 20:35Waar staat dat ik de hele dag naar het scherm zit te kijken?
dinsdag 21 mei 2019 om 19:57
Veel plezier dan maar met je eierwekker. Laat je nog even weten hoe het was?pejeka schreef: ↑21-05-2019 19:46Nergens. Maar ik zie wel het merendeel van de andere mensen om me heen tegenwoordig elke minuut bezig zijn met dat scherm. Dus blijkbaar zijn ze dan bezig naar hun eierwekker te kijken, of hun stappenteller, of hun andere gadgets die levensbepalend zijn. Vandaar dat ik zei: ik ga vanavond mijn eierwekker eens op tafel zetten, TV uit, en me écht concentreren op die eierwekker, wellicht kom ik dan tot inzichten waardoor ik begrijp waarom 90% van de mensen om me heen dat mobieltje nog geen minuut met rust kunnen laten. Komt blijkbaar door die eierwekker...
Beter een half motto....
dinsdag 21 mei 2019 om 20:07
Voor mijn moeder kopen we er altijd eentje uit de A-serie. Die zijn na twee jaar wel op, en niet alleen omdat ze er onvoorzichtig mee omgaat. Ze haperen, vallen uit, lopen vast.turquasi schreef: ↑20-05-2019 16:13Een samsung A serie anders? Dat is een beetje het minder flashy zusje van de dure S serie maar kan ongeveer hetzelfde voor iemand die niet de allerallerhoogste eisen heeft... kijk maar op de site bij Mediamarkt. Daar kunnen ze ook je abo verlengen, mijn provider biedt de mogelijkheden niet die de mediamarkt wel biedt bijvoorbeeld maar er kan dus veel meer voor minder![]()
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 20:08
0.32% gewijzigd
dinsdag 21 mei 2019 om 20:08
Absoluut. Misschien ga ik hem dan ook wel meenemen in de bus of trein. Waar ik het gros van de mensen altijd met gebogen hoofd naar een piepklein schermpje zie turen en staren. Urenlang. Iets moet daar toch zo vreselijk fascinerend in zijn dat de buitenwereld niet meer bestaat. Dus ik ga het zeker proberen.
woensdag 22 mei 2019 om 07:41
Hoeveel uur per dag zit jij naar je computer- of laptopscherm te kijken?pejeka schreef: ↑21-05-2019 20:08Absoluut. Misschien ga ik hem dan ook wel meenemen in de bus of trein. Waar ik het gros van de mensen altijd met gebogen hoofd naar een piepklein schermpje zie turen en staren. Urenlang. Iets moet daar toch zo vreselijk fascinerend in zijn dat de buitenwereld niet meer bestaat. Dus ik ga het zeker proberen.
woensdag 22 mei 2019 om 08:31
Wat maakt het nou uit of je in de trein op je telefoon bezig bent (krant lezen, boek lezen, Italiaans oefenen, Sudoku enz. enz.) of een papieren boek of krant leest? Moeten mensen in het openbaar vervoer alleen maar blij zich heen kijken? Ik werk, als ik onderweg ben, zelfs "op" m'n telefoon. Mails beantwoorden, notities schrijven enz. enz.pejeka schreef: ↑21-05-2019 20:08Absoluut. Misschien ga ik hem dan ook wel meenemen in de bus of trein. Waar ik het gros van de mensen altijd met gebogen hoofd naar een piepklein schermpje zie turen en staren. Urenlang. Iets moet daar toch zo vreselijk fascinerend in zijn dat de buitenwereld niet meer bestaat. Dus ik ga het zeker proberen.
woensdag 22 mei 2019 om 18:53
Ik vind het wel grappig eigenlijk. Dus álle mensen die de hele dag op hun telefoon zitten te staren, de pubers op de fiets, de mensen in de bus, de mensen die in de supermarkt lopen, de mensen die de hond uitlaten, die zijn natuurlijk allemaal bezig met hun o zo belangrijke werk en bezig emails te beantwoorden van een gewichtige zakenrelatie. Sure.
Net zoals bij andere verslavingen, lees ik hier gewoon ontkenningsgedrag. Want de waarheid is gewoon dat een heel groot, en steeds groter wordend, deel van de mensen gewoon verslaafd is aan dat apparaat. Zelfs ontwenningsverschijnselen vertonen wanneer ze het apparaat even een uurtje of wat niét bij de hand hebben. En echt niet vanwege zakendeals die dan mislopen. Je zou eens gewoon actief moeten opletten, hoe veel mensen die je onderweg tegenkomt, waar dan ook, als een zombie met dat schermpje bezig zijn.
Net zoals bij andere verslavingen, lees ik hier gewoon ontkenningsgedrag. Want de waarheid is gewoon dat een heel groot, en steeds groter wordend, deel van de mensen gewoon verslaafd is aan dat apparaat. Zelfs ontwenningsverschijnselen vertonen wanneer ze het apparaat even een uurtje of wat niét bij de hand hebben. En echt niet vanwege zakendeals die dan mislopen. Je zou eens gewoon actief moeten opletten, hoe veel mensen die je onderweg tegenkomt, waar dan ook, als een zombie met dat schermpje bezig zijn.
woensdag 22 mei 2019 om 19:03
woensdag 22 mei 2019 om 19:07
Geen enkele verslaving is goed.Anoniem262821034 schreef: ↑22-05-2019 19:03Ik ontken niks hoor Pejeka, jij negeert gewoon mijn posts waarin ik zeg dat graag op dat schermpje tuur omdat ik dat leuk vind, omdat het mijn leven makkelijker maakt.
Als dat een verslaving is, prima. Ik kan slechtere verslavingen bedenken.
woensdag 22 mei 2019 om 20:23
En wat is het probleem? Vroeger had ik moeite mijn papieren boeken weg te leggen. Nu lees en werk ik "digitaal". Niet ongezelliger of schadelijker dan toen. Ontwenningsverschijnselen? Nou nee, als we gezellig zitten te eten bijvoorbeeld mis ik boek noch telefoon. Als ik sport of pianospeel mis ik m'n schermpjes ook niet. Ik denk dat jij een wat vreemd wereldbeeld hebt. Hoewel ik tijdens hardlopen m'n telefoon wel degelijk gebruik (muziek, hardloopcoach, ideaal) en ik heb ook veel bladmuziek op mijn iPad. Tja, ook al ben ik 60 ik leef nu en maak gebruik van de fijne techniek die er is.pejeka schreef: ↑22-05-2019 18:53Ik vind het wel grappig eigenlijk. Dus álle mensen die de hele dag op hun telefoon zitten te staren, de pubers op de fiets, de mensen in de bus, de mensen die in de supermarkt lopen, de mensen die de hond uitlaten, die zijn natuurlijk allemaal bezig met hun o zo belangrijke werk en bezig emails te beantwoorden van een gewichtige zakenrelatie. Sure.
donderdag 23 mei 2019 om 19:36
Er is een verschil van gebruik maken van moderne technologie op het moment dat dat je leven makkelijker maakt, of 24 uur per dag vastgeplakt zitten daaraan.Lacuba schreef: ↑22-05-2019 20:23En wat is het probleem? Vroeger had ik moeite mijn papieren boeken weg te leggen. Nu lees en werk ik "digitaal". Niet ongezelliger of schadelijker dan toen. Ontwenningsverschijnselen? Nou nee, als we gezellig zitten te eten bijvoorbeeld mis ik boek noch telefoon. Als ik sport of pianospeel mis ik m'n schermpjes ook niet. Ik denk dat jij een wat vreemd wereldbeeld hebt. Hoewel ik tijdens hardlopen m'n telefoon wel degelijk gebruik (muziek, hardloopcoach, ideaal) en ik heb ook veel bladmuziek op mijn iPad. Tja, ook al ben ik 60 ik leef nu en maak gebruik van de fijne techniek die er is.
Simpele vraag: haal bij veel mensen gewoon eens een maand lang hun mobieltje weg. OK, voor puur zakelijke toepassingen mag het ter beschikking staan (dus om te melden dat je later bent voor een afspraak, of even de email te lezen van een collega die nuttig is). Maar verder niks. Moet je eens zien hoe veel mensen in de stress schieten en zelfs ontwenningsverschijnselen vertonen.
donderdag 23 mei 2019 om 19:54
Welnee.pejeka schreef: ↑23-05-2019 19:36Er is een verschil van gebruik maken van moderne technologie op het moment dat dat je leven makkelijker maakt, of 24 uur per dag vastgeplakt zitten daaraan.
Simpele vraag: haal bij veel mensen gewoon eens een maand lang hun mobieltje weg. OK, voor puur zakelijke toepassingen mag het ter beschikking staan (dus om te melden dat je later bent voor een afspraak, of even de email te lezen van een collega die nuttig is). Maar verder niks. Moet je eens zien hoe veel mensen in de stress schieten en zelfs ontwenningsverschijnselen vertonen.
donderdag 23 mei 2019 om 20:02
Een collega van me ging onlangs kort nadat ze op het werk was gekomen, even terug naar huis heen en weer, want ze had haar telefoon vergeten... en nee, ze heeft geen kleine kinderen op school die haar hulp nodig zouden kunnen hebben, of zieke ouders voor wie ze bereikbaar zou moeten zijn, maar blijkbaar kon ze de dag niet doorkomen zonder haar mobieltje.
donderdag 23 mei 2019 om 20:09
Dat zou ik ook een ramp vinden. Ik zou er ook voor naar huis rijden. Ik ben verslaafd aan mijn mobiel en ik vind het prima.pejeka schreef: ↑23-05-2019 20:02Een collega van me ging onlangs kort nadat ze op het werk was gekomen, even terug naar huis heen en weer, want ze had haar telefoon vergeten... en nee, ze heeft geen kleine kinderen op school die haar hulp nodig zouden kunnen hebben, of zieke ouders voor wie ze bereikbaar zou moeten zijn, maar blijkbaar kon ze de dag niet doorkomen zonder haar mobieltje.