Vrouw aanspreken

19-05-2019 21:10 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.

Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.

Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.

En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.

Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
pamelacourson schreef:
20-05-2019 16:17
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ben het helemaal met deze reactie. Als iemand gewoon een praatje aanknoopt, vind ik het leuk. Man of vrouw, gewoon gezellig. En als ik de man in kwestie dan wel zie zitten, laat ik het wel merken. Hij mag dat ook best doen als we eenmaal aan het praten zijn.
Maar als iemand op me afstapt (helemaal op plekken als een bibliotheek), zich voorstelt en zegt dat ie me leuk vindt, dan voel ik me zwaar ongemakkelijk en ben ik weg, tenzij het Orlando Bloom is of zo :mrgreen:
Heel eerlijk gezegd vind ik het ook al ongemakkelijk als een jongen naast me komt zitten bij de bushalte en een praatje begint. De intentie is 99 van de 100 keer van romantische aard. Ik zit daar gewoon niet op te wachten.

Omg nog maar te zwijgen over die gekkies die op het station, de trein of op andere openbare plekken naast je komen zitten terwijl er nog 100 vrije plekken zijn. Te doorzichtig, en zeer ongemakkelijk. En ja, ik ben zo'n vrouw die dan binnen een paar seconden opstaat en wegloopt. Kom op zeg.

@TO: de beste tips zijn al gegeven. Als jij op activiteiten komt waar veel vrouwen zijn, ga je vanzelf wel die ene leuke vrouw treffen.
Bij de bushalte aangesproken worden vind ik soms echt benauwend, want ik kan niet weglopen en dat maakt de situatie al snel bedreigend.

(En dan kun je wel boos zijn op vrouwen dat ze mannen snel "creepy" vinden, terwijl jij gewoon sociaal onhandig bent, maar daar kun je toch echt beter elkaar als mannen op aanspreken).
Forever1994 schreef:
20-05-2019 14:07
Goede insteek, elke onbekende man die iets tegen je zegt is een potentionele verkrachter. Dit is ook precies wat ik zo opvallend vind aan dit topic, dat elk soort opmerking wordt gezien als bedreigend/gevaar voor iemands emotionele veiligheid, terwijl ik ook echt mijn wenkbrauwen frons daarover. En ja, ik ben me bewust wat wel en niet kan, kletspraatjes, small talk - maar daar ontwikkel je niks mee- geen interesse, helemaal niks. ''Lekker weertje he?'' - ''ja lekker weertje vandaag''. That's it, daarop kan je eventueel doorhameren, maar is niks nieuws, niet interessant en doodsaai.

Dat je contact met iemand die onbekend is niet wil, tot daar aan toe, geef aan dat je een vriendje hebt en klaar. Het is ook nog overdag denk ik dan. Dit is m.i. precies het probleem, dat vrouwen je echt gaat zien als een rapist. En ja, dan krijg je onwijs weinig empathie van mijn kant, dat is an sich al krampachtig denken - denken dat iedere onbekende een verkrachter kan zijn. En onwijs generaliserend tegenover mannen, ook ik denk niet bij elke buitenlander dat hij of zij een dief.

En ik heb zelf genoeg onderzoek gedaan aan de universiteit omtrent seksueel misbruik, zowel in Nederland als daarbuiten, dus ik weet heel goed wat vrouwen kunnen doorstaan. Alleen zie ik geen relatie met een iemand die een praatje wil aanknopen een ander wil leren kennen overdag in de publieke ruimte. Jullie dus wel, dus I rest my case, dan zal het inderdaad zo zijn.

Als er geen ''hey alles goed'' vanaf kan gaan zonder creepiness dan vind ik dat bijzonder vervelend ja.

Als je zoveel onderzoek gedaan had, zou je maar al te goed weten dat vrouwen ook op klaarlichte dag aangerand en verkracht worden. Wat idioot om dat aan tijd te koppelen. Maar goed; ik heb nog steeds het idee dat je hier lekker aan het trollen bent.
Je wilt alleen een gesprekje zonder andere bijbehorende intenties zeg je.
Maar toch wil je perse alleen vrouwen aanspreken.. denk dat je beter aan je algehele sociale skills kan werken. En dan niet op een plek zoals de bieb, maar de kroeg of bv op de app meetup kun je acitiviteiten vinden waar je nieuwe mensen kan ontmoeten (en dan niet daar komen om op de vrouwtjes te gaan gluren smh)

Dus ook met mannen praten. Meer sociaal worden.

Zelf geen sociale cues snappen is 1 ding, maar om dan tegenin gaan... facepalm

Als je in een rij staat en het duurt lang kan je een opmerking maken, maar zomaar in een bieb of winkel naar een vrouw te gaan en dan aanspreken??¿¿

Je sociale skills zijn niet eens je probleem. Je koppigheid en het niet anders willen zien.

Alleen de eerste twee paginas gelezen en ik spot een toekomstige incel. Is dat al uitgekomen? Meestal kunnen ze dat echt niet lang verborgen houden.
Tijdschriftenverslindster schreef:
20-05-2019 18:33
Als je zoveel onderzoek gedaan had, zou je maar al te goed weten dat vrouwen ook op klaarlichte dag aangerand en verkracht worden. Wat idioot om dat aan tijd te koppelen. Maar goed; ik heb nog steeds het idee dat je hier lekker aan het trollen bent.
Binnenkamers ja, juist niet overdag in de publieke ruimte. Logisch ook, kans dat je gepakt wordt etc. En daarnaast, vaak zijn verkrachters de mensen die het slachtoffer al een tijd kent.
Forever1994 schreef:
20-05-2019 16:29
Filmpje geeft aan ''approach calmy, with respect and intelligence''. Dus ja, ik heb het gelezen, maar dat kan altijd anders zijn voor elke vrouw.
Laat ik het anders insteken, want je lepelt nu het einde van het filmpje op:
Zie je wat er gebeurd in het filmpje? Zie je de gedragingen van de mannen? Zie je houding van mannen?

Dit gedrag is wat wij teruglezen in jouw stukjes. Ja maar, ik mag toch wel iemand aanspreken. Ja maar jullie zien iedereen als potentiële verkrachter.
Je laatste zin is ook weer een prachtig voorbeeld ervan.

Kun je na het zien van het filmpje enigzins vatten dat vrouwen dus voorzichtig zijn? Meer 40 keer betast worden in 1 uur tijd!
Forever1994 schreef:
20-05-2019 18:52
Binnenkamers ja, juist niet overdag in de publieke ruimte. Logisch ook, kans dat je gepakt wordt etc. En daarnaast, vaak zijn verkrachters de mensen die het slachtoffer al een tijd kent.

Je bent in het geheel niet op de hoogte.
Waar bestond dat onderzoek dat jij hebt gedaan aan de universiteit eigenlijk uit?
Of ben je inderdaad alleen maar aan het provoceren?
nounou
Forever1994 schreef:

Noorwegen is volgens mij echt je favoriete vakantieland
Afbeelding
Stormysea schreef:
20-05-2019 18:55
Laat ik het anders insteken, want je lepelt nu het einde van het filmpje op:
Zie je wat er gebeurd in het filmpje? Zie je de gedragingen van de mannen? Zie je houding van mannen?

Dit gedrag is wat wij teruglezen in jouw stukjes. Ja maar, ik mag toch wel iemand aanspreken. Ja maar jullie zien iedereen als potentiële verkrachter.
Je laatste zin is ook weer een prachtig voorbeeld ervan.

Kun je na het zien van het filmpje enigzins vatten dat vrouwen dus voorzichtig zijn? Meer 40 keer betast worden in 1 uur tijd!
Je conclusie is te verstrekkend, niet van toepassing. Je hebt het over betasten, heel raar. Vertel, vergelijk je moord ook met diefstal? Beide een strafbare feit, maar een compleet andere ernst. Meer zorgelijk dat je die nuance niet schetst.
Forever1994 schreef:
Op klaarlichte dag, terwijl ik naar huis liep na school door een woonwijk, de bosjes ingesleurd door een volslagen vreemde. Die eerst inderdaad een koetjes-en-kalfjes gesprek aanknoopte. Ik was 15. Hij is nooit gepakt.
Ok TO, ik was vroeger, lang, lang, lang geleden ongeveer net zo'n jongen als jij.
Verlegen, onhandig, nog niet overtuigd van de kwaliteiten die ik wel had, maar zelf niet zag. En daardoor achterliep vergeleken bij mijn vrienden.
Maar er o.a. bovenop gekomen door het soort stappen te nemen dat jij doet, eh, alleen dan iets minder onhandig.

Veel van de adviezen en reacties hier, hoe goedbedoeld ook, kun je niet zoveel mee. Sociale regels, waar je wel en niet mensen mag aanspreken, tja. Uiteraard moet je aanvoelen wat handig is, in een bos of op een donkere, gure avond vrouwen aanspreken zou ik niet zo snel aan beginnen. Of in de bieb (iig niet het stilte gedeelte).
Je bent nog zo onervaren dat je idd onhandig en zelfs creepy kan overkomen, maar daar op hameren dat dit echt niet kan, dat helpt je niet verder.

Hoe dan wel?

Ten eerste, probeer eerst in het klein te oefenen op hele simpele dingen. Vraag bijvoorbeeld op straat de weg naar willekeurige locaties, aan zowel vrouwen als mannen. Waar is de pinautomaat, Bloemstraat of Bieb etc etc.
Vraag aan een kassameisje of ze nog een lange dag heeft.
Blijf niet te lang hangen bij die situaties, maar als je dit elke dag een paar keer doet zal heel veel ongemakkelijkheid met aanspreken voor je wegvallen.

Ten tweede, ga oefenen met je lichaamshouding verbeteren. Als je zelfverzekerd en vrolijk overkomt, ben je geen bedreiging, maar een interessante kerel. Op Youtube kun je veel hierover vinden, maar het beste zou dansles (Salsa!) zijn. En zo sla je 2 vliegen met 1 klap, want je leert er ook op een relaxte manier omgaan met vrouwen.

Ten derde, ga sowieso meer zaken ondernemen die je uit je comfortzone halen. Meer uitgaan, concerten bezoeken, volg een cursus. Iig dat je in veel situaties komt waarin je vrouwen tegenkomt. Ook ik heb zo geleerd dat het andere geslacht best wel leuke mensen zijn.

Ten vierde, vraag een echt goede vriend om specifiek hiervoor met je uit te gaan. Een goede wingman, waarmee je op stap gaat en een stok achter de deur voor je is om actie te ondernemen. NIET met een hele groep kerels dronken worden en aan de rand van de dansvloer vooral alleen maar meisjes zitten aanstaren en niets ondernemen (vrouwen houden ook om de één of andere reden niet van dronken kerels). Maar met z'n tweeën, hooguit drieën op een relaxte manier vrouwen aanspreken in de kroeg.

Heb nog wel een ton aanvullende adviezen, maar dat past hier niet. Belangrijkste is dat je actie onderneemt en van je fouten (die je ongetwijfeld zult blijven maken) leert.
Adelaide schreef:
20-05-2019 19:06
Op klaarlichte dag, terwijl ik naar huis liep na school door een woonwijk, de bosjes ingesleurd door een volslagen vreemde. Die eerst inderdaad een koetjes-en-kalfjes gesprek aanknoopte. Ik was 15. Hij is nooit gepakt.
:hug:
Forever1994 schreef:
Je conclusie is te verstrekkend, niet van toepassing. Je hebt het over betasten, heel raar. Vertel, vergelijk je moord ook met diefstal? Beide een strafbare feit, maar een compleet andere ernst. Meer zorgelijk dat je die nuance niet schetst.
We hebben het over het niet erkennen en inzien van de grenzen van vrouwen.
Zou het eerder zorgelijk noemen dat jij dat niet lijkt te beseffen, maar dit beeld laat je steeds zien.

Maar net al meerderen geef ik het op. Je wil het niet zien. Je mist zelf elke nuance en wil vooral zielig zijn dat vrouwen zo lelijk doen als het gaat om aanspreken.
Forever1994 schreef:
20-05-2019 16:11
En ja ik ben tot op zekere hoogte geirriteerd en andere vrienden van mij ook. Want alles wat we willen zeggen of doen kan worden gezien als potentionele verkrachtingsmethode, nou lekker is dat dan.
TO, hoe kun je het spel nu fatsoenlijk spelen als je je niet aan de regels wilt houden?

Ik kan over mezelf ook wel zeggen dat ik geen verkrachter of seriemoordenaar ben, maar ik verwacht (in de context van een eerste date) niet dat een vrouw dat ook gelooft. Daar kan ik vervolgens verbolgen over zijn, maar ik kan ook begrip hebben voor die gedachte (en dan ben ik het nóg niet met haar eens, want ik ben geen verkrachter) en haar daarin faciliteren. En dat werkt prima hoor, ik kan heel goed begrijpen dat mijn date een vriend(in) op stand-by heeft staan die even wordt ingelicht dat ze niet in mijn kofferbak ligt. En dan kan ik er zelfs nog grapjes over maken.

Je bent wel koppig hoor, het doet me echt denken aan een 31-jarige collega van mij. Sociaal onhandig, ont-zet-tend bijdehand, met een eisenlijst van hier tot Tokio waaraan zijn date moet voldoen. Maar hij is wel heel belezen over het onderwerp. En maagd.
Forever1994 schreef:
Wat heeft de kans dat je gepakt wordt er mee te maken? Ongewenste intimiteit is ALTIJD fout. Op ieder tijdstip, in iedere ruimte. Overdag met een kleinere pakkans maakt het niet minder erg. Dat je die opmerking maakt laat zien dat je de neiging hebt het goed te praten. Bij iemand die zulk gedrag ten enenmale afkeurt, komt het begrip "pakkans" niet op!
Jij, en je vrienden die de vrouwen van tegenwoordig ook zo vijandig vinden, hebben er echt geen jota van begrepen.
Ik houd er ook mee op je tips te geven.
Het lijkt wel of je geen respect hebt voor vrouwen. Of je hen niet als gelijke ziet. Of je hen enorm lastig vindt en dom dat ze jouw goede bedoelingen niet onmiddellijk doorhebben.
Je bent verre van volwassen!
Adelaide schreef:
Nou dat dus. Kutzooi. Ik 19 toen ik op klaarlichte dag in een woonwijk een man tegen kwam die vroeg hoe laat het was, ik kijk op mijn horloge en hij grijpt me vast en zei ranzige dingen. Gelukkig bleef het daarbij, omdat ik hem kon wegduwen en heel hard ben gaan gillen.

Maar zo heb ik tientallen verhalen, beginnend op mijn 13e, van ‘wat heb jij grote borsten’ toen ik 15 was door een minstens 30 jarige man, tot mannen die je nummer vragen op het station en die geen nee accepteren, auto’s die naast me stoppen om te vragen wat ik doe voor 10 euro, mannen die achter je aan blijven fietsen als je ze hebt afgewimpeld. Enzovoorts enzovoorts.

Na de eerste keer dat iemand ‘een praatje komt maken’ en dat loopt uit de hand word je héél voorzichtig. En dan ben ik niet eens echt bang, ik red me wel, maar irritant is het wel
Ranveig schreef:
20-05-2019 21:35
Nou dat dus. Kutzooi. Ik 19 toen ik op klaarlichte dag in een woonwijk een man tegen kwam die vroeg hoe laat het was, ik kijk op mijn horloge en hij grijpt me vast en zei ranzige dingen. Gelukkig bleef het daarbij, omdat ik hem kon wegduwen en heel hard ben gaan gillen.

Maar zo heb ik tientallen verhalen, beginnend op mijn 13e, van ‘wat heb jij grote borsten’ toen ik 15 was door een minstens 30 jarige man, tot mannen die je nummer vragen op het station en die geen nee accepteren, auto’s die naast me stoppen om te vragen wat ik doe voor 10 euro, mannen die achter je aan blijven fietsen als je ze hebt afgewimpeld. Enzovoorts enzovoorts.

Na de eerste keer dat iemand ‘een praatje komt maken’ en dat loopt uit de hand word je héél voorzichtig. En dan ben ik niet eens echt bang, ik red me wel, maar irritant is het wel
Jij ook :hug:

Idem dus bij mij. Ik word nu gek genoeg banger/ alerter nu mijn dochter dezelfde leeftijd krijgt :cry:
amarna schreef:
20-05-2019 21:29
Wat heeft de kans dat je gepakt wordt er mee te maken? Ongewenste intimiteit is ALTIJD fout. Op ieder tijdstip, in iedere ruimte. Overdag met een kleinere pakkans maakt het niet minder erg. Dat je die opmerking maakt laat zien dat je de neiging hebt het goed te praten. Bij iemand die zulk gedrag ten enenmale afkeurt, komt het begrip "pakkans" niet op!
Jij, en je vrienden die de vrouwen van tegenwoordig ook zo vijandig vinden, hebben er echt geen jota van begrepen.
Ik houd er ook mee op je tips te geven.
Het lijkt wel of je geen respect hebt voor vrouwen. Of je hen niet als gelijke ziet. Of je hen enorm lastig vindt en dom dat ze jouw goede bedoelingen niet onmiddellijk doorhebben.
Je bent verre van volwassen!
''Ongewenste intimiteit'' verschilt en dat merk ik gewoon ook aan de antwoorden in dit topic. Terwijl de één een compliment leuk vindt, vindt de ander dat niet. Snap je waarom dat betoog faalt? Jij wil doen voorkomen dat ongewenste intimiteit een alledaags begrip, waarbij iedereen et over eens is. Zoals ik al vaker heb aangegeven, tot aan vermoeiendheid toe, een man kan nooit niet creepy zijn. Elke man is ooit ongewenst intiem geweest in jouw woorden. Ongemakkelijkheid leidt vaak al tot ''creepiness''. Dus tja, ik kan niet veel met een vergelijking tussen iemand aanspreken en verkrachting. Kan ongewenst zijn, maar wellicht voor sommige vrouwen niet door de manier waarop.

En met de ''kans dat je gepakt wordt'' bedoelde ik slechts dat vormen van seksueel misbruik/verkrachting binnenkamers gebeuren door mindere pakkans voor daders. Een objectief feit, heeft weinig met het aanspreken te maken.
WeBey schreef:
20-05-2019 19:15
Ok TO, ik was vroeger, lang, lang, lang geleden ongeveer net zo'n jongen als jij.
Verlegen, onhandig, nog niet overtuigd van de kwaliteiten die ik wel had, maar zelf niet zag. En daardoor achterliep vergeleken bij mijn vrienden.
Maar er o.a. bovenop gekomen door het soort stappen te nemen dat jij doet, eh, alleen dan iets minder onhandig.

Veel van de adviezen en reacties hier, hoe goedbedoeld ook, kun je niet zoveel mee. Sociale regels, waar je wel en niet mensen mag aanspreken, tja. Uiteraard moet je aanvoelen wat handig is, in een bos of op een donkere, gure avond vrouwen aanspreken zou ik niet zo snel aan beginnen. Of in de bieb (iig niet het stilte gedeelte).
Je bent nog zo onervaren dat je idd onhandig en zelfs creepy kan overkomen, maar daar op hameren dat dit echt niet kan, dat helpt je niet verder.

Hoe dan wel?

Ten eerste, probeer eerst in het klein te oefenen op hele simpele dingen. Vraag bijvoorbeeld op straat de weg naar willekeurige locaties, aan zowel vrouwen als mannen. Waar is de pinautomaat, Bloemstraat of Bieb etc etc.
Vraag aan een kassameisje of ze nog een lange dag heeft.
Blijf niet te lang hangen bij die situaties, maar als je dit elke dag een paar keer doet zal heel veel ongemakkelijkheid met aanspreken voor je wegvallen.

Ten tweede, ga oefenen met je lichaamshouding verbeteren. Als je zelfverzekerd en vrolijk overkomt, ben je geen bedreiging, maar een interessante kerel. Op Youtube kun je veel hierover vinden, maar het beste zou dansles (Salsa!) zijn. En zo sla je 2 vliegen met 1 klap, want je leert er ook op een relaxte manier omgaan met vrouwen.

Ten derde, ga sowieso meer zaken ondernemen die je uit je comfortzone halen. Meer uitgaan, concerten bezoeken, volg een cursus. Iig dat je in veel situaties komt waarin je vrouwen tegenkomt. Ook ik heb zo geleerd dat het andere geslacht best wel leuke mensen zijn.

Ten vierde, vraag een echt goede vriend om specifiek hiervoor met je uit te gaan. Een goede wingman, waarmee je op stap gaat en een stok achter de deur voor je is om actie te ondernemen. NIET met een hele groep kerels dronken worden en aan de rand van de dansvloer vooral alleen maar meisjes zitten aanstaren en niets ondernemen (vrouwen houden ook om de één of andere reden niet van dronken kerels). Maar met z'n tweeën, hooguit drieën op een relaxte manier vrouwen aanspreken in de kroeg.

Heb nog wel een ton aanvullende adviezen, maar dat past hier niet. Belangrijkste is dat je actie onderneemt en van je fouten (die je ongetwijfeld zult blijven maken) leert.
Bedankt voor je reactie. Nogmaals, ik ben niet verlegen of wat dan ook. Ben gewoon mezelf, en ja, dat is outgoing. Ik ga deze week weer uit, normaal gesproken heb ik gewoon een prima tijd als ik uitga, ook zonder enige vrouwelijke interactie. Ik ga dit weekend uit en pas de regels toe die jullie vertellen, dus in de setting van de bar ga ik een vrouw aanspreken, mocht ik iemand zien die er leuk uitziet. Voor mij is de manier ''hey alles goed'', dat zou ik ook tegen een man zeggen en daarna evt doorvragen. Laat wel weten hoe het loopt.

Nog bedankt voor de laatste zin, bevestigd mijn gevoel dat het waarschijnlijk niet compleet vlekkenloos gaat eerste paar keer.
Ranveig schreef:
20-05-2019 21:35

Het spijt me dat je zoiets hebt moeten meemaken. Kan me niet voorstellen hoe dat is.
DillKarlings schreef:
20-05-2019 19:37
TO, hoe kun je het spel nu fatsoenlijk spelen als je je niet aan de regels wilt houden?

Ik kan over mezelf ook wel zeggen dat ik geen verkrachter of seriemoordenaar ben, maar ik verwacht (in de context van een eerste date) niet dat een vrouw dat ook gelooft. Daar kan ik vervolgens verbolgen over zijn, maar ik kan ook begrip hebben voor die gedachte (en dan ben ik het nóg niet met haar eens, want ik ben geen verkrachter) en haar daarin faciliteren. En dat werkt prima hoor, ik kan heel goed begrijpen dat mijn date een vriend(in) op stand-by heeft staan die even wordt ingelicht dat ze niet in mijn kofferbak ligt. En dan kan ik er zelfs nog grapjes over maken.

Je bent wel koppig hoor, het doet me echt denken aan een 31-jarige collega van mij. Sociaal onhandig, ont-zet-tend bijdehand, met een eisenlijst van hier tot Tokio waaraan zijn date moet voldoen. Maar hij is wel heel belezen over het onderwerp. En maagd.
Goede reactie, dank je. En koppig valt wel mee, ik probeer ertegen in te gaan, dat wel. Maar ik ga geen vrouw aanspreken en mezelf voorstellen. In die zin hebben jullie wel degelijk mijn gedachte veranderd. Dus hoezo koppig? Ik plaatst inderdaad tegenreacties, maar betekent niet dat ik er in de praktijk niets mee ga doen. Hoogstens dat ik dingen graag anders zou willen zien in onze maatschappij. Maar snap best dat vrouwen zich door vervelende ervaringen opgeschrikt kunnen voelen door alle mannen en alles met wantrouwen aan zien.
Adelaide schreef:
Dat is ernstig en ziek. Hopelijk heb je het kunnen verwerken/plek gegeven...
Forever1994 schreef:
20-05-2019 22:56
''Ongewenste intimiteit'' verschilt en dat merk ik gewoon ook aan de antwoorden in dit topic. Terwijl de één een compliment leuk vindt, vindt de ander dat niet. Snap je waarom dat betoog faalt? Jij wil doen voorkomen dat ongewenste intimiteit een alledaags begrip, waarbij iedereen et over eens is. Zoals ik al vaker heb aangegeven, tot aan vermoeiendheid toe, een man kan nooit niet creepy zijn. Elke man is ooit ongewenst intiem geweest in jouw woorden. Ongemakkelijkheid leidt vaak al tot ''creepiness''. Dus tja, ik kan niet veel met een vergelijking tussen iemand aanspreken en verkrachting. Kan ongewenst zijn, maar wellicht voor sommige vrouwen niet door de manier waarop.

En met de ''kans dat je gepakt wordt'' bedoelde ik slechts dat vormen van seksueel misbruik/verkrachting binnenkamers gebeuren door mindere pakkans voor daders. Een objectief feit, heeft weinig met het aanspreken te maken.
het is ongepast om zomaar vrouwen aan te spreken in de bibliotheek omdat jij seks wil. bah vies
kijk het is een subtiel spel. je spreek niet zomaar een vrouw aan dat is not done, er moet eerst sprake zijn van non verbaal contact en als je oogcontact hebt en je krijgt het gevoel dat ze open staat voor een gesprek dan kan je wat zeggen. Als je dat spel niet beheerst dan zal het altijd creepy zijn.
S-Meds schreef:
20-05-2019 23:22
kijk het is een subtiel spel. je spreek niet zomaar een vrouw aan dat is not done, er moet eerst sprake zijn van non verbaal contact en als je oogcontact hebt en je krijgt het gevoel dat ze open staat voor een gesprek dan kan je wat zeggen. Als je dat spel niet beheerst dan zal het altijd creepy zijn.
Jaa..maar ook in uitgaan setting moet er dus oogcontact zijn? Of kan het dan wel gewoon iemand aanspreken zonder oogcontact, dan weet ik dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven