Sauna first date?
dinsdag 21 mei 2019 om 23:23
Hallo iedereen,
Iemand vroeg mij op sauna date(Het is onze eerste date, omdat we elkaar beter willen leren kennen).Het was een voorstel van hem. Voor mij is dat een beetje te open voor een eerste date en dat het meer op lust gebaseerd zal zijn, waardoor je geen link kan leggen als je degene nou echt leuk vindt of niet.
Maar zijn er mensen die dat al ooit eerder hebben gedaan of er ervaringen mee hebben?
Iemand vroeg mij op sauna date(Het is onze eerste date, omdat we elkaar beter willen leren kennen).Het was een voorstel van hem. Voor mij is dat een beetje te open voor een eerste date en dat het meer op lust gebaseerd zal zijn, waardoor je geen link kan leggen als je degene nou echt leuk vindt of niet.
Maar zijn er mensen die dat al ooit eerder hebben gedaan of er ervaringen mee hebben?
woensdag 22 mei 2019 om 00:58
Dus in het voetenbad, kruidenbad en dompelbad, restaurant, onder de douche en in de kleedkamer zit je wel te wachten op verhalen bij hoeveel kilo liften iemand over zijn huig ging of hoe het nieuwe mokkel van haar ex er uit ziet? Ik zie werkelijk het verschil niet. Zie je de sauna als een soort heilig ritueel?Orișa schreef: ↑22-05-2019 00:52Het is geen Nederlandse traditie en ook geen dorpssauna. Wel een complex waar ik serieus geld voor lap. Dan zit ik inderdaad niet te wachten op verhalen bij hoeveel kilo liften iemand over zijn huig ging of hoe het nieuwe mokkel van haar ex er uit ziet.
Ik klets uren tijdens een lange avond sauna, maar dan in het voetenbad, kruikruidenbad en dompelbad, restaurant, onder de douche, in de kleedkamer.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
woensdag 22 mei 2019 om 01:00
Nee.fitch schreef: ↑22-05-2019 00:58Dus in het voetenbad, kruidenbad en dompelbad, restaurant, onder de douche en in de kleedkamer zit je wel te wachten op verhalen bij hoeveel kilo liften iemand over zijn huig ging of hoe het nieuwe mokkel van haar ex er uit ziet? Ik zie werkelijk het verschil niet. Zie je de sauna als een soort heilig ritueel?
In het voetenbad lig ik niet mijn hoofd leeg te maken.
Maar eerlijk, hoe lastig is die 10 minuten fatsoen nou?
woensdag 22 mei 2019 om 01:11
Je gaat er van uit dat praten onfatsoenlijk is. Dan hebben wij een verschil van mening en denk ik dat we ervoor moeten zorgen dat ik niet naar sauna’s ga met stiltecabines en andersom. Agree to disagree dus. In het saunacomplex waar ik graag kom hebben ze 1 stiltesauna, bij grote complexen als ‘Veluwse Bron’ hebben ze 1 ‘goed-gesprek-sauna’. Daar zit ‘m nu net het verschil. Maar is een beetje vergelijkbaar met bijvoorbeeld adult-only resorts, tegenwoordig steeds populairder. Helemaal prima, maar ik hou juist van het geschreeuw en gejoel van kinderen bij het zwembad, daar wordt ik zelf vrolijk van.
woensdag 22 mei 2019 om 07:57
De misvatting dat je elkaar echt leert kennen door gezellig kletsen blijft me verbazen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
woensdag 22 mei 2019 om 08:01
woensdag 22 mei 2019 om 08:09
Ik zou geen moeite hebben met een eerste date in de sauna, vooral om dat naaktheid voor mij geen ding is.
Toch zal ik er niet snel voor kiezen. In een café als het niet klikt ga je na een drankje weer weg. Een sauna is voor mij een dagje uit en daarbij vind ik het zonde om 25 euro te betalen en na een half uur weer weg te gaan. Uiteraard kun je ook blijven en ieder je eigen gang gaan, maar je zult nu net die ene treffen die dat snapt.
Toch zal ik er niet snel voor kiezen. In een café als het niet klikt ga je na een drankje weer weg. Een sauna is voor mij een dagje uit en daarbij vind ik het zonde om 25 euro te betalen en na een half uur weer weg te gaan. Uiteraard kun je ook blijven en ieder je eigen gang gaan, maar je zult nu net die ene treffen die dat snapt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
woensdag 22 mei 2019 om 08:18
Hij wil zien wat voor vlees hij in de kuip heeft en hij vindt je lichaam waarschijnlijk belangrijker dan je geest...tenzij hij weet dat jij dol bent op de sauna en jij daar graag wekelijks naar toe gaat, dan pas is het attent.
Ik zou het niet doen, want ik vind een sauna geen geschikte plek voor een date. In de sauna ga je relaxed hangen en weinig praten. Tijdens een date wil je toch een goed gesprek hebben, veel praten om elkaar te leren kennen en wil je toch de ruimte hebben om lekker te kunnen ouwehoeren?
Ik zou het niet doen, want ik vind een sauna geen geschikte plek voor een date. In de sauna ga je relaxed hangen en weinig praten. Tijdens een date wil je toch een goed gesprek hebben, veel praten om elkaar te leren kennen en wil je toch de ruimte hebben om lekker te kunnen ouwehoeren?
woensdag 22 mei 2019 om 13:36
Inderdaad!! In de sauna lig je niet stil voor je uit te staren. En dat Finnen praten in de sauna is veelzeggend, over het algemeen praten ze juist niet veel.
Maar heerlijk daar hoor! Lekker met berkenblaadjes op je rug slaan en kletsen met vrienden en dan het meer in springen.
woensdag 22 mei 2019 om 14:10
Ik heb wel eens een eerste date gehad in een sauna.
Denk dat het afhangt hoe iets ontstaat. In mijn geval kwam het tijdens een gesprek ter sprake dat we beide als single het wel miste om naar de sauna te gaan en in je eentje is het toch minder gezellig (vind ik althans).
Wie het voorstelde weet ik niet meer. Akward was het zeker niet, maar ik heb dan ook niets tegen naaktheid.
Erotisch geladen was het ook niet, wel een erg gezellige dag gehad. Pas 3 'normale' dates later samen in bed beland.
Denk dat het afhangt hoe iets ontstaat. In mijn geval kwam het tijdens een gesprek ter sprake dat we beide als single het wel miste om naar de sauna te gaan en in je eentje is het toch minder gezellig (vind ik althans).
Wie het voorstelde weet ik niet meer. Akward was het zeker niet, maar ik heb dan ook niets tegen naaktheid.
Erotisch geladen was het ook niet, wel een erg gezellige dag gehad. Pas 3 'normale' dates later samen in bed beland.
woensdag 22 mei 2019 om 14:11
En toen werd hij natuurlijk hartstikke boos op jou en sindsdien is het jouw ex...
woensdag 22 mei 2019 om 14:18
Precies dit.
Ik zou ook hartelijk bedanken.
Ik ben echt een sauna liefhebber en wij gaan er vaak heen. Maar voor een eerste date? Nee. Drankje en misschien hapje eten is dan toch meer als voldoende, elkaar leren kennen, praten.
wished- wijzigde dit bericht op 22-05-2019 14:20
28.95% gewijzigd
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
woensdag 22 mei 2019 om 14:19
Beervaneenkerel schreef: ↑22-05-2019 14:12Ik stel zoiets ook soms voor, omdat ik dan op subtiele wijze kan laten zien dat mijn gereedschap verre van subtiel is.