Sauna first date?
dinsdag 21 mei 2019 om 23:23
Hallo iedereen,
Iemand vroeg mij op sauna date(Het is onze eerste date, omdat we elkaar beter willen leren kennen).Het was een voorstel van hem. Voor mij is dat een beetje te open voor een eerste date en dat het meer op lust gebaseerd zal zijn, waardoor je geen link kan leggen als je degene nou echt leuk vindt of niet.
Maar zijn er mensen die dat al ooit eerder hebben gedaan of er ervaringen mee hebben?
Iemand vroeg mij op sauna date(Het is onze eerste date, omdat we elkaar beter willen leren kennen).Het was een voorstel van hem. Voor mij is dat een beetje te open voor een eerste date en dat het meer op lust gebaseerd zal zijn, waardoor je geen link kan leggen als je degene nou echt leuk vindt of niet.
Maar zijn er mensen die dat al ooit eerder hebben gedaan of er ervaringen mee hebben?
woensdag 22 mei 2019 om 14:25
woensdag 22 mei 2019 om 14:29
Voor mij zou het er een beetje aan liggen hoe het ter sprake is gekomen. Als je beide erg van sauna houdt dan zou dat wat mij betreft gewoon een leuk uitstapje kunnen zijn. Ik denk ook dat mensen die regelmatig naar de sauna gaan hier heel anders naar kijken dan mensen die af en toe gaan. Voor mij is het in elk geval net zo normaal als in een café elkaar leren kennen, ik heb er totaal geen seksuele gedachtes bij.
woensdag 22 mei 2019 om 14:46
Sauna heeft weinig med seks te maken. En vleeskeuring is wederzijds. Een man die dat voorstelt zal net zo hard gevleeskeurd worden. Kan ook een signaal zijn dat dat aspect em juist helemaal niet boeit. Saunagangers zijn daar juist een stuk minder op gefocussed.
Een eerste date wil je toch ook wel snel kunnen afkappen als die persoon niet wat is. Dit is toch wel wat lastig als je 25-30 eur entree betaald hebt.
Een eerste date wil je toch ook wel snel kunnen afkappen als die persoon niet wat is. Dit is toch wel wat lastig als je 25-30 eur entree betaald hebt.
woensdag 22 mei 2019 om 14:48
Er zijn in een saunacomplex genoeg plekken waar je met elkaar kunt praten.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
woensdag 22 mei 2019 om 14:52
woensdag 22 mei 2019 om 14:58
woensdag 22 mei 2019 om 15:38
Ik zou het niet doen, puur omdat ik bij een eerste date de mogelijkheid wil hebben om het eerder af te kappen als het niet zo leuk is als ik had gehoopt. Sauna's zijn niet per sé heel goedkoop om te bezoeken..dus dat zou voor mij persoonlijk afvallen.
Voor een tweede of derde date lijkt het me beter geschikt - dan weet je toch wel een beetje dat je elkaar voor een paar uur kan uitstaan
Eerste date ideeën:
- voorgerechtjes-route (langs allemaal restaurants/eetkroegen en alleen maar voorgerechtjes bestellen).
- parkwandeling met picknick
- live optreden in een kroeg bijwonen (zolang je maar een beetje kan praten)
- museum bezoeken
- dagje naar het strand (wandelen, vliegeren, pootje baden)
Voor een tweede of derde date lijkt het me beter geschikt - dan weet je toch wel een beetje dat je elkaar voor een paar uur kan uitstaan
Eerste date ideeën:
- voorgerechtjes-route (langs allemaal restaurants/eetkroegen en alleen maar voorgerechtjes bestellen).
- parkwandeling met picknick
- live optreden in een kroeg bijwonen (zolang je maar een beetje kan praten)
- museum bezoeken
- dagje naar het strand (wandelen, vliegeren, pootje baden)
woensdag 22 mei 2019 om 16:15
Ik zou het zelf nooit als eerste date doen. Maar als jij daar geen problemen mee hebt en het lijkt je leuk, why not?
Ik zou je wel aanraden om dan even goed zijn intenties te peilen: houdt hij gewoon heel veel van wellness en bedoelt hij er letterlijk niets mee verder. Of zit het anders?
Het is in ieder geval voor heel veel mensen niet normaal, of logisch, om op je eerste date naar de sauna te gaan.
Ik zou je wel aanraden om dan even goed zijn intenties te peilen: houdt hij gewoon heel veel van wellness en bedoelt hij er letterlijk niets mee verder. Of zit het anders?
Het is in ieder geval voor heel veel mensen niet normaal, of logisch, om op je eerste date naar de sauna te gaan.
woensdag 22 mei 2019 om 16:31
Voor heel veel mensen heeft bloot een zekere lading. Voor veel mensen ook niet. Ik vind het leuk en origineel om een date in de sauna te doen. Of op het naaktstrand. Ik kan me echter voorstellen dat niet iedereen op een dergelijke uitnodiging in zal gaan en een ander voorstel zal doen. Een date afwijzen omdat hij of zij zo iets voorstelt vind ik dan wel weer bekrompen.Marliesd2 schreef: ↑22-05-2019 16:15Ik zou het zelf nooit als eerste date doen. Maar als jij daar geen problemen mee hebt en het lijkt je leuk, why not?
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
woensdag 22 mei 2019 om 18:36
Ik niet.oudebaas schreef: ↑22-05-2019 16:31Voor heel veel mensen heeft bloot een zekere lading. Voor veel mensen ook niet. Ik vind het leuk en origineel om een date in de sauna te doen. Of op het naaktstrand. Ik kan me echter voorstellen dat niet iedereen op een dergelijke uitnodiging in zal gaan en een ander voorstel zal doen. Een date afwijzen omdat hij of zij zo iets voorstelt vind ik dan wel weer bekrompen.
Zo'n iemand past dan niet bij mij. Is helemaal niet erg ook. Ieder zijn meug toch?
Maar ik hoef dan echt geen date meer verder.
woensdag 22 mei 2019 om 19:24
Hoe wil je dan iemand leren kennen waar je echt niets vanaf weet?JollyRider schreef: ↑22-05-2019 07:57De misvatting dat je elkaar echt leert kennen door gezellig kletsen blijft me verbazen
Ooit had ik een date die tijdens de eerste keer 'gezellig kletsen' zijn visie op het nieuws gaf.
Ik wist genoeg en stond echt heel raar op mijn neus te kijken.
Toen hij vervolgens begon zijn afschuw uit te spreken over mannen die 'hun vrouw nog laten werken, ook als ze getrouwd zijn' wist ik al genoeg.
Niks voor mij, en had ik ook niet aan zie komen, al chattend en aan de telefoon leek hij zo normaal...
Je leert mensen toch altijd in eerste instantie kennen door met ze te praten?
Dat je ze pas écht leert kennen na langere tijd, ziekte, ongelukken, weetikveel geldt echt voor iedereen.
Ik zou echt niet weten hoe je anders contact legt en een indruk van iemand krijgt dan door een gezellig drankje + praatje.
Hoe zou jij dat doen dan? Eerst samenwonen en dan kijken hoe het loopt? Nee toch..
Maar serieus, wat bedoel je, hoe dan wel?
woensdag 22 mei 2019 om 21:43
Heb je ooit een date met thierry baudet gehad toevallig? hahaSadButTrue999 schreef: ↑22-05-2019 19:24Hoe wil je dan iemand leren kennen waar je echt niets vanaf weet?
Ooit had ik een date die tijdens de eerste keer 'gezellig kletsen' zijn visie op het nieuws gaf.
Ik wist genoeg en stond echt heel raar op mijn neus te kijken.
Toen hij vervolgens begon zijn afschuw uit te spreken over mannen die 'hun vrouw nog laten werken, ook als ze getrouwd zijn' wist ik al genoeg.
Niks voor mij, en had ik ook niet aan zie komen, al chattend en aan de telefoon leek hij zo normaal...
Je leert mensen toch altijd in eerste instantie kennen door met ze te praten?
Dat je ze pas écht leert kennen na langere tijd, ziekte, ongelukken, weetikveel geldt echt voor iedereen.
Ik zou echt niet weten hoe je anders contact legt en een indruk van iemand krijgt dan door een gezellig drankje + praatje.
Hoe zou jij dat doen dan? Eerst samenwonen en dan kijken hoe het loopt? Nee toch..
Maar serieus, wat bedoel je, hoe dan wel?
woensdag 22 mei 2019 om 22:47
Hij heeft een sauna aan huis, dus een normale denk ik dan.
woensdag 22 mei 2019 om 22:50
Ja, nadat ik zei dat ik dat niet graag had vond hij het raar en hij zei dat het voor hem ontspannend is. Uiteindelijk komt er wel een ander afspraakjeEenbeetjegek schreef: ↑22-05-2019 15:20Ik vind het voor een eerste date een apart voorstel. Had hij nog gereageerd op jouw bericht, dat je liever niet naar een sauna/welness wilt?
woensdag 22 mei 2019 om 23:15
donderdag 23 mei 2019 om 07:17
donderdag 23 mei 2019 om 07:35
LillyA schreef: ↑22-05-2019 15:38Ik zou het niet doen, puur omdat ik bij een eerste date de mogelijkheid wil hebben om het eerder af te kappen als het niet zo leuk is als ik had gehoopt. Sauna's zijn niet per sé heel goedkoop om te bezoeken..dus dat zou voor mij persoonlijk afvallen.
Voor een tweede of derde date lijkt het me beter geschikt - dan weet je toch wel een beetje dat je elkaar voor een paar uur kan uitstaan![]()
Precies dit. Na een eerste kortere kennismaking een leuk idee voor de tweede of derde date. Ik heb geen moeite met naakt en vindt het juist wel prettig dat hij dat dan blijkbaar ook niet heeft.