Luxe in huis

22-05-2019 22:37 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie echt een extra luxe in huis? Denk aan iets wat voor meer gemak zorgt, meer woongenot of iets anders leuks decadents!

Voor mij is dat de Quooker (meer gemak) en een bad hebben (luxe) Een tweede badkamer hebben zie ik ook wel zitten met mijn tieners in huis😅 dat voelt voor mij decadent.
Als je voor 1 pers (kleine hoeveelheden) eten kookt, is je water ook veel sneller aan de kook, dan wanneer je voor 6 pers kookt he. Dan scheelt de quooker oook gewoon veel tijd. En dat is superhandig als er hongerige kinderen rondhangen.
Madrid87 schreef:
23-05-2019 07:39
Ja ik snap dat als je een gezin hebt je bepaalde dingen wel nodig hebt, zoals een vaatwasser of droger. Als single vind ik het niet echt nodig. Die vaatwasser heb ik op zich ook helemaal niet nodig natuurlijk. Ik heb gewoon een enorme hekel aan afwassen. Maar qua water verbruik ik wel minder dan ik zou doen met een vaatwasser.
Ik drink nooit thee, alleen koffie en verwarm mijn rijst gewoon in een pannetje met heet water, dan is het zo aan de kook. Dus voor mij ook niet nodig.

Oh en inderdaad, een eigen huis hebben vind ik al enorm luxe. Heb ik dertig jaar op moeten wachten. Geweldig. :heart:

Ik heb pas een jaar of 8 een vaatwasser. Daarvoor meer dan 30 jaar een gezin van 4 gerund zonder. Gezellig samen afwassen na het eten. Niks noodzaak, Pure luxe.
herfstappeltaart schreef:
23-05-2019 07:52
Ik heb pas een jaar of 8 een vaatwasser. Daarvoor meer dan 30 jaar een gezin van 4 gerund zonder. Gezellig samen afwassen na het eten. Niks noodzaak, Pure luxe.
Ik had dus bij mijn moeder thuis altijd een vaatwasser, alleen op de camping en bij mijn oom en tante thuis moesten we altijd afwassen. Toen had ik er al een grondige hekel aan. Vooral omdat broer en ik altijd ruzie kregen om wie er mocht wassen, we hadden beide een hekel aan afdrogen. Dus niks gezellig bij ons helaas. Mijn oom en tante hebben een nieuwbouwhuis maar ook nu geen vaatwasser, ze vinden samen afwassen ook heel gezellig. Ik heb die charme helaas nooit zo gezien dankzij de eeuwige ruzies.
Ik was altijd blij als ik met mijn moeder kon afwassen op de camping, dan mocht ik altijd wassen. :proud:
Wat voor de een luxe is, is voor de ander gewoon lijkt mij.

Ik ben nog steeds blij met de vaatwasser, dat scheelt me zoveel zooi in de keuken (tenminste... als ik kook. Kookt man, dan staat de hele keuken vol met gebruikte spullen. Het komt niet in hem op dat je dingen gelijk in de vaatwasser kan mikken).
Ook onze overkapping achterin onze tuin vind ik heerlijke luxe. Onze tuin is op 't zuiden en word bloedjeheet in de zomer. Dat ik in de schaduw tóch kan genieten is een enorme uitkomst.
Quooker en droger vind ik zelf niet nodig, maar kan me voorstellen dat als je een (groot) gezin hebt, dat het zijn voordelen heeft.
Ik heb (nu nog wel) een bad, maar die gebruik ik echt nooit. Die gaat er dus ook uit als we eindelijk eens onze badkamer gaan aanpakken. Onding dat ik alleen maar moet schoonmaken.

Oh ja, en de ruimte hebben om een eigen kleedkamer te hebben, dat is wel zo'n luxe gevoel! Elke ochtend en avond lekker tutten en ruimte zat hebben voor al mijn kleding, schoenen, tassen en verzorgingsproducten, terwijl mijn slaapkamer een oase van rust is geworden. Geen uitpuilende kledingkasten meer (voor mijn man nog een ingebouwde hangkast en een kleine legkast voor sokken, ondergoed en t-shirts, maar dat is meer dan de helft minder dan eerst.)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik ben ook heel blij met mijn vaatwasser. Ik wilde er eerst niet aan want ik woon alleen maar alleen al dat de vaat uit het zicht staat is heel fijn. Ik zou overigens wel zonder kunnen maar liever niet.

Een eigen wasmachine is fijn. Klinkt heel suf maar in mijn vorige appartement moesten we die dingen delen en dan was het altijd maar hopen dat er eentje vrij was. Zeker omdat ik zo klein woonde had ik ook maar weinig handdoeken en beddengoed.

Smart homespul zoals lampen die automatisch aangaan etc. heb ik dan weer niks mee.
nootboek schreef:
23-05-2019 07:51
Als je voor 1 pers (kleine hoeveelheden) eten kookt, is je water ook veel sneller aan de kook, dan wanneer je voor 6 pers kookt he. Dan scheelt de quooker oook gewoon veel tijd. En dat is superhandig als er hongerige kinderen rondhangen.
Ik had voorheen een simpele waterkoker van een paar tientjes en die was ook razendsnel (ook voor 6 personen). Ik gebruik de Quooker nu omdat hij er nu eenmaal is, maar zelf zou ik hem nooit meer aanschaffen. Ik vind het echt belachelijk veel geld voor het gemak wat ik ervaar. Thee zetten gaat inderdaad snel, maar dat ging het ook met mijn waterkoker. Daarnaast staat mij tegen dat het ding continu stroom verbruikt.

.
nootboek schreef:
Ik snap die tijdswinst niet. Ook een volle pan kookt hier binnen een paar minuten
To vroeg om decadente dingen die voor meer gemak zorgen. Daarvan is zo'n quooker toch een uitstekend voorbeeld?

Vaatwasser is idd ook luxe, al is dat al zo ingeburgerd dat het als normaal wordt gezien, en m.i. niet decadent.

Zelfde geldt voor een waterkoker trouwens. Want je kunt ook prima water koken in een gewoon pannetje.
nootboek schreef:
23-05-2019 09:17
To vroeg om decadente dingen die voor meer gemak zorgen. Daarvan is zo'n quooker toch een uitstekend voorbeeld?

Vaatwasser is idd ook luxe, al is dat al zo ingeburgerd dat het als normaal wordt gezien, en m.i. niet decadent.

Zelfde geldt voor een waterkoker trouwens. Want je kunt ook prima water koken in een gewoon pannetje.
Ik ervaar dus het gemak van de Quooker niet. Vaak bij dit dingen merk je pas hoe fijn het is, als je ze eenmaal hebt. Dat had ik van mijzelf bij de Quooker ook verwacht.
luiwammes schreef:
22-05-2019 23:46
Welke dingen zijn niet lui? Als ik jou zo volg zijn de vaatwasser, de quooker en de droger ook 'luie dingen', idem voor een oprit of garage.
Een vaatwasser heb ik vroeger gehad maar deze keer niet in de nieuwe keuken laten zetten omdat ik toch meer hechtte aan extra bergruimte, de droger staat idd stof te vangen (ik denk dan aan al die energie die het kost) en heb geen probleem met was aan een waslijn, en een quooker heb ik nooit gehad dus mis hem ook niet bij de dagelijkse dingen. Een kopje water verwarm ik in de magnetron.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vrouwen schijnen vaak dromen van een luxe badkamer maar dan denk ik: wat dodelijk saai!
Voor mij is baden een moetje. Haarverzorgen e.d. een vervelende klus waar ik doorheen moet. Dat "tutten" vind ik niet veel aan.

Het is allemaal niet zo aan me besteed. Natuurlijk houd ik van een beetje comfort (ik wil graag lekker zitten in een fijne sfeer) maar meer dan genoeg comfort is voor mij niet beter.

Voor mij hoeven mijn laptop, smartphone of de tv niet tegen mij te gaan praten en info opzoeken kan ik zelf even goed. Ik zie dat niet als een verrijking.
nootboek schreef:
Als je wil dat het meteen kookt zodra je het opzet, maar die wens is nog nooit in me opgekomen. Met heet water uit de boiler gaat het ook snel en dan heb je wat meer tijd om je sausjes te bereiden.

Om voor deze "vooruitgang" je 36 uur per week de plempes te werken; ik weet niet wie dat verzonnen heeft maar ik besteed liever wat meer tijd bij mijn pan dan op een kantoor.
Nehemah schreef:
23-05-2019 00:45
Klinkt heerlijk! Ik vind in bad gaan best fijn, maar dan moet ik er wel echt de tijd voor hebben. Ik spring iedere ochtend bij het opstaan meteen onder de douche maar af en toe dan ook 's avonds een bad nemen lijkt me best fijn. Maar herken ergens wel wat je zegt maar dat ligt bij mij vooral aan de temperatuur van het water. Vooral niet te warm, want dan word ik na vijf minuten helemaal slap en duizelt het me als ik eruit kom. En het gevoel het na vijf minuten sowieso wel gezien te hebben dat herken ik ook. Maar soms zou het me best fijn lijken :)
Ja, het zou mij ook heerlijk lijken om gewoon ontspannen een uur in bad te kunnen liggen maar het is net wat jij zegt.
Grotere badkamer
Grotere keuken
Magnetron
Oven
Vriezer
Quooker
Vaatwasser
Tuin
Grotere tv
Een iets groter huis zonder buren die bij elk feestje vuurwerk afsteken. Dat zou ik nu echt luxe vinden.

Ik vind mijn keuken en droger wel luxe.
Alecta schreef:
23-05-2019 06:48
2 Ovens heb ik ook bedenk ik me nu, maar daar heb ik het nut nog niet van kunnen ontdekken.
Winter zondagmiddag, kippetje in de ene en tarte-tatin in de andere.

Ik bak elke week wel, simpel hoor, maar vaak tegelijk met een overschotel ofzo. Handig om op 2 temperaturen te bakken.
Financeissues schreef:
23-05-2019 10:40
Winter zondagmiddag, kippetje in de ene en tarte-tatin in de andere.

Ik bak elke week wel, simpel hoor, maar vaak tegelijk met een overschotel ofzo. Handig om op 2 temperaturen te bakken.
Ah ok. Ik gebruik mijn oven eigenlijk alleen maar voor bakken (brood en zoet), ik maak zelden of nooit ovenschotels, nu ik er zo over nadenk.
pipootje schreef:
23-05-2019 08:52
Ik snap die tijdswinst niet. Ook een volle pan kookt hier binnen een paar minuten
Even helemaal off-topic. Bij tijdwinst moet ik altijd aan het verhaaltje van De Kleine Prins denken. Er kwam iemand bij de kleine prins vertellen dat hij een waterput of leiding (dat weet ik niet meer) moest aanschaffen dan hoefde hij niet meer naar de bron te lopen. Dat zou hem zeker 10 minuten per dag tijdwinst opleveren. Waarop de kleine prins antwoordt: Als ik 10 minuten per dag over had zou ik naar de bron lopen om water te halen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Schoon drinkwater uit de kraan!
Vaatwasser
Een bad én een douche
Pergola met hele fijne zithoek daaronder
Water dat ik zo uit de kraan kan drinken. Warm, koud. Een wasmachine. Vijf pitten in een gasstel. De oven. Maar ook een bank waar je lekker op kunt zitten. De vaatwasser. De diepvries. Binnenshuis een wc, twee zelfs. Niks hokje boven een gat in de grond. De verwarming. Internet. En altijd genoeg te eten.

Voor mij allemaal geen gewoon iets.

En als de buren op vakantie zijn.. in de tuin zitten zonder om de haverklap te moeten vluchten voor sigarettenrook, ik heb allergische astma die vooral op nicotine reageert. Het kleinste spoortje levert een forse aanval op. Wat meer een doodeng ritje in een ambulance..
Zonnescherm over het terras + een groene tuin om van te genieten.
Roomba die een rondje door het huis doet als wij er niet zijn.
Woonkeuken en een aparte 2e woonkamer.
Keukenapparatuur van Kitchenaid & Magimix en de retro koelkast van Smeg.
Le Creuset pannen, ik hou niet eens zo van koken maar ik word erg blij van vrolijk gekleurde pannen.
Door de kunstenaar gesigneerde werken aan de muur.
Parkeren op eigen terrein.
Airco in de slaapkamer.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Een Quooker en een wijnkoelkast. En drie wc's :proud:
NYC schreef:
23-05-2019 12:41
Schoon drinkwater uit de kraan!
Vaatwasser
Een bad én een douche
Pergola met hele fijne zithoek daaronder
Vind je dat een luxe?

1luxe (de; m)
1
weelde, overdaad: dat is geen overbodige luxe is hard nodig
Ik heb eigenlijk al best veel luxe. :)
Een airco, vaatwasser, droger, zonnescherm, bad en douche in de badkamer.

Toch nog een wens, een buitendouche. Lijkt me zo heerlijk om te kunnen douchen onder de sterren. :heart:
Volgens mij heb ik geen buitensporige luxe in huis (buiten die vaatwasser voor mij alleen) maar je went er aan natuurlijk. Wat ik wel ontzettend luxe vond was dat ik iedere week geld kon klaarleggen als ik ging werken, en dan thuis kwam in een schoon huis.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven