Luxe in huis

22-05-2019 22:37 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie echt een extra luxe in huis? Denk aan iets wat voor meer gemak zorgt, meer woongenot of iets anders leuks decadents!

Voor mij is dat de Quooker (meer gemak) en een bad hebben (luxe) Een tweede badkamer hebben zie ik ook wel zitten met mijn tieners in huis😅 dat voelt voor mij decadent.
nachtvlinder1977 schreef:
22-05-2019 23:21
:HA: Misschien als je een berg kinderen hebt of ziek/oud bent, maar anders is een vaatwasser toch nooit noodzaak?
Moet je eens in mijn keuken kijken.. echt wel! :D

Ik heb er geen plek voor in de keuken, of eigenlijk geen aan- en afvoer maar ik zou hem in de badkamer die aan de keuken grenst wel kwijt kunnen i.p.v. een wasdroger.
Die was slinger ik wel over een rekje, de helft van mijn was mag toch niet in de droger dus ik denk dat ik deze noodzakelijke luxe aan ga schaffen en als het kan deze maand nog!!
Heb er bijna altijd één gehad, zelfs zo'n kleintje in mijn vorige huis. Zo fijn dat je keuken altijd netjes is en het is veel zuiniger in gebruik.

Ik doe het eigenlijk voor het milieu :A:
Belg007 schreef:
22-05-2019 22:41
Net weer es de afwas van 5 dagen staan doen.


Een werkende vaatwasser is dus pure luxe.
Echt? Laat je zolang de vuile vaat staan? Bah.
prada schreef:
23-05-2019 00:02
Echt? Laat je zolang de vuile vaat staan? Bah.
De kookpotten en -pannen waren op.
Anders had ie er morgen nog gestaan.

Ze lopen niet weg en de kabouters doen helaas mijn afwas niet.
Dan liever 1 grote afwas ipv continu mini-dingen.
Alle reacties Link kopieren
Luxe=alles wat ik niet heb 😂😂😂

Vaatwasser (met 3 kids)
Droger
Magnetron
Bad
Auto
Computer/tablet

Maar ben wel gelukkig hoor!!☺️
lemoos2 schreef:
22-05-2019 23:41
Mijn nieuwe badkamer met marmeren vloer en vrijstaand bad met vrijstaande kraan. Het badmeubel met diepe lades waar al een vakverdeling in zit voor al mijn prullaria (en dat het ook nog verlicht is als je de lades opentrekt). Mijn eigen mini Spa.
:heart:
Wow, dat klinkt geweldig! Ik vind een verzonken bad ook altijd mooi.

Ik hou van mijn appartement. Alles lekker gelijkvloers en dat betekent voor mij overzichtelijk en compact :) en begane grond, geen smalle wenteltrappen op zoals naar de bovenverdiepingen :)

Verder heb ik iets teveel mensen gekend die dakloos zijn geweest of door omstandigheden noodgedwongen weer een flinke tijd terug bij hun ouders moesten gaan wonen, dus ik ben eigenlijk al dankbaar dat ik gewoon de sleutel in het slot van de voordeur kan steken, naar binnen kan gaan en mijn eigen deur op slot kan doen, wetende dat het mijn eigen plek is. Ingericht zoals ik het mooi vind. En dat ik in huis alles heb wat ik nodig heb om fijn te wonen en te leven :) Je eigen plek is goud waard vind ik.

Maar (voor mij) luxe die ik graag zou willen: een mooi flink dakterras, al zou ik met een (ruim) balkon ook al heel tevreden zijn. Een beetje buitenruimte is het enige wat ik echt mis. En die hottub klinkt ook niet verkeerd:) of een whirlpool in de badkamer, naast de douche natuurlijk.

Oh en iemand noemde hoge plafonds: die heb ik in de woonkamer aan 1 zijde en zou gewone standaardmaten echt veel fijner hebben gevonden, heb je meer mogelijkheden qua zonwering (mooie gordijnen).
Belg007 schreef:
23-05-2019 00:05
De kookpotten en -pannen waren op.
Anders had ie er morgen nog gestaan.

Ze lopen niet weg en de kabouters doen helaas mijn afwas niet.
Dan liever 1 grote afwas ipv continu mini-dingen.
Daar gruwel ik juist weer van. Ik hou het liever bij, is het minder werk in 1 keer (en de keuken is ook alles behalve mijn favoriete afdeling) en ik heb graag een gladde aanrecht.

Dingen zoals een robotstofzuiger, afwasmachine of wasdroger vind ik voor mij alleen niet nodig. Ik stofzuig zelf wel, en de meeste van mijn kleren mogen toch niet in de droger en vind wasrekken echt geen probleem, daar heb ik mijn washok voor.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
23-05-2019 00:11
:heart:

Ik hou van mijn appartement. Alles lekker gelijkvloers en dat betekent voor mij overzichtelijk en compact :) en begane grond, geen smalle wenteltrappen op zoals naar de bovenverdiepingen :)

Dat zou ik fantastisch vinden. Een klein huis, alles gelijkvloers, geen trappen. Maar geen zin om weer opnieuw te beginnen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet ook enorm van de basisdingen zoals de verwarming aanzetten of een warme douche. Verder ook heel dankbaar voor de vaatwasser en droger (dat wakkerde vorig jaar aan na 3mnd zonder vaatwasser). Maar waar ik ook elke dag blij mee ben is ons goede, luxe koffiezetapparaat. Wat heerlijk om de dag te beginnen met sterke, verse koffie!
doornroosje9 schreef:
23-05-2019 00:16
Dat zou ik fantastisch vinden. Een klein huis, alles gelijkvloers, geen trappen. Maar geen zin om weer opnieuw te beginnen.
Het is ook fantastisch, echt. Al is het natuurlijk net wat bij je past. Ik ken genoeg mensen die niet in een appartement zouden willen wonen, of niet zonder tuin kunnen. Maar voor mij is het ideaal. Zo overzichtelijk en een heel huis vind ik niet gezellig, moet zelf niet denken aan een rijtjeshuis, dat past dan weer niet bij mij.
Nehemah schreef:
23-05-2019 00:19
Het is ook fantastisch, echt. Al is het natuurlijk net wat bij je past. Ik ken genoeg mensen die niet in een appartement zouden willen wonen, of niet zonder tuin kunnen. Maar voor mij is het ideaal. Zo overzichtelijk en een heel huis vind ik niet gezellig, moet zelf niet denken aan een rijtjeshuis, dat past dan weer niet bij mij.
Ik vind mijn kleine rijtjeshuis heerlijk. Vooral door de locatie. Maar mijn flat vond ik ook fantastisch. Ik zie mezelf ook wel weer naar een flat terug verhuizen als kind uit huis is.
Belg007 schreef:
23-05-2019 00:05
De kookpotten en -pannen waren op.
Anders had ie er morgen nog gestaan.

Ze lopen niet weg en de kabouters doen helaas mijn afwas niet.
Dan liever 1 grote afwas ipv continu mini-dingen.
Haha, relaxed als je er zo in staat. Ik moet altijd alles gelijk afwassen. En dan bedoel ik ook echt gelijk.
Ik haat trouwens mijn ligbad. Ik heb er de rust niet voor ook al wordt het gezien als luxe. In de tien jaar dat ik hier woon heb ik er 2x 5 minuten ingelegen.
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 13:02
99.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
23-05-2019 00:25
Ik haat trouwens mijn ligbad. Ik heb er de rust niet voor ook al wordt het gezien als luxe. In de tien jaar dat ik hier woon heb ik er 2x 5 minuten ingelegen.
Te groot mss? Wij hadden een hoekbad, werd bijna nooit gebruikt. Eruit gegooid, een kleiner bad en nu ga ik er een paar keer per week in.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
23-05-2019 00:28
Te groot mss? Wij hadden een hoekbad, werd bijna nooit gebruikt. Eruit gegooid, een kleiner bad en nu ga ik er een paar keer per week in.
Nee, ik heb er echt gewoon het geduld niet voor. Dan lig ik erin en dan denk ik "nou, daar lig ik dan te liggen". Ook een hoekbad gehad en een jacuzzi maar dat kon me ook niet bekoren.
Orișa schreef:
23-05-2019 00:21
Ik vind mijn kleine rijtjeshuis heerlijk. Vooral door de locatie. Maar mijn flat vond ik ook fantastisch. Ik zie mezelf ook wel weer naar een flat terug verhuizen als kind uit huis is.
Een flat vind ik ook zeker zijn charme hebben :)
Denk dat ik wat betreft rijtjeshuizen nogal een vertekend beeld heb ;-D ben als kind opgegroeid in (kinderrijke) woonwijken. Aan de rand van de stad. Als jong kind in principe prima, als puber vond ik het afschuwelijk :$ al die kleintjes en niets te beleven. Dus vond ik rijtjeshuizen in standaard woonwijken ineens 'burgerlijk', zo bedacht ik.

Heb dat idee alleen nooit echt los kunnen laten, ook al weet ik heus wel hoe idioot dat klinkt. Maar ik ben echt gelukkig in mijn appartement in de binnenstad, en ik ken op mijn beurt weer genoeg mensen die hier nog niet zouden gaan wonen al zouden ze geld toe krijgen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een heerlijk luxe gevoel als ik net boodschappen heb gedaan en de koelkast vol ligt. Dat ik kan KIEZEN waar ik zin in heb :yes: .

Verder vind ik mijn regendouche heerlijk decadent. En ik heb niet echt een inloopkast, ik heb een hele kleedkamer :-$ .

Ook heel fijn vind ik mijn rondom afgesloten tuin, de hond is er dol op en ik heb er geen omkijken naar. Hij komt af en toe even binnen kijken of ik er nog ben ipv andersom :-D .

Luxe vind ik mijn net nieuwe terras van hout en mijn houten tuinset. Dat ruikt zo lekker in de zon en ik vind het zo mooi.

Luxe vind ik ook dat ik een logeerkamer heb. Hij wordt niet vaak meer gebruikt tegenwoordig, maar ik heb gewoon een extra bed voor als iemand wil of moet blijven slapen.

Maar het allerluxete (hoe schrijf je dit?) vind ik dat ik een schoonmaakster heb. In het begin vond ik het vreselijk, het is namelijk uit noodzaak, door ziekte kan ik het niet meer. Maar nu is het zo fijn om in een verschoond bed te kunnen stappen.

Mijn hele huis is belachelijk groot ook voor mij alleen. En het liefste zou ik in een bungalow met kleine tuin gaan wonen. Geen trappen meer.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
prada schreef:
23-05-2019 00:24
Ik moet altijd alles gelijk afwassen. En dan bedoel ik ook echt gelijk.
Ik ook, heb anders echt geen rust. En ik geef toe dat het soms wel makkelijker zou zijn als ik het wat beter los zou kunnen laten. Maar ik vind het fijn als het opgeruimd is.
prada schreef:
23-05-2019 00:39
Ook een hoekbad gehad en een jacuzzi maar dat kon me ook niet bekoren.
Klinkt heerlijk! Ik vind in bad gaan best fijn, maar dan moet ik er wel echt de tijd voor hebben. Ik spring iedere ochtend bij het opstaan meteen onder de douche maar af en toe dan ook 's avonds een bad nemen lijkt me best fijn. Maar herken ergens wel wat je zegt maar dat ligt bij mij vooral aan de temperatuur van het water. Vooral niet te warm, want dan word ik na vijf minuten helemaal slap en duizelt het me als ik eruit kom. En het gevoel het na vijf minuten sowieso wel gezien te hebben dat herken ik ook. Maar soms zou het me best fijn lijken :)
Nehemah schreef:
23-05-2019 00:40
Een flat vind ik ook zeker zijn charme hebben :)
Denk dat ik wat betreft rijtjeshuizen nogal een vertekend beeld heb ;-D ben als kind opgegroeid in (kinderrijke) woonwijken. Aan de rand van de stad. Als jong kind in principe prima, als puber vond ik het afschuwelijk :$ al die kleintjes en niets te beleven. Dus vond ik rijtjeshuizen in standaard woonwijken ineens 'burgerlijk', zo bedacht ik.

Heb dat idee alleen nooit echt los kunnen laten, ook al weet ik heus wel hoe idioot dat klinkt. Maar ik ben echt gelukkig in mijn appartement in de binnenstad, en ik ken op mijn beurt weer genoeg mensen die hier nog niet zouden gaan wonen al zouden ze geld toe krijgen :)
Maar daar woon ik ook, met mijn burgerlijke rijtjeshuis ;)
Orișa schreef:
23-05-2019 00:46
Maar daar woon ik ook, met mijn burgerlijke rijtjeshuis ;)
In de binnenstad bedoel je? Hier zijn veel nieuwbouwprojecten (rijtjeshuizen en appartementencomplexen), en ik moet toegeven dat het er prachtig uit ziet. Maar het gevoel van 'JA, daar zou ik kunnen wonen' heb ik dan toch echt bij de appartementen. Heb nadat ik uit huis ben gegaan ook nooit meer in een eensgezinswoning gewoond, alleen in een benedenwoning en nu alweer best lang in mijn appartement. Het heeft gewoon echt wat vind ik :) Maar dat zal bij andere huizen natuurlijk ook ongetwijfeld zo zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt luxe in m’n ‘huis’ ik woon 4 hoog achter in Amsterdam omdat iets anders niet te betalen is voor mij. Wél heb ik de luxe dat ik 35 m2 voor alleen mezelf heb, een vaatwasser, een lekkere douche en ik heb m’n keuken uitgerust met goede apparaten/pannen/spullen. Ben blij met m’n Creusets, magimix en goede messen.

Voor echte luxe ga ik eens in de zoveel tijd naar m’n ouders 🤗. Enorm huis, grote tuin, hottub/jacuzzi in de tuin, Finse sauna in de badkamer, bad, inloopdouche, dompelbad in de tuin, 2e badkamer, enorme keuken van alle luxe voorzien, inclusief fantastisch koffieapparaat, Google home ding voor alle lampen enz., waskamer, bijkeuken, drankkoelkast/kabinet, grote kelder en opkamer (gewoon zo lekker knus en ouderwets), bibliotheek met heerlijke heerlijke stoelen, houtkachel in meerdere ruimtes :heart:. En een huge zolder waar ik al mijn spullen kan opslaan die ik niet in mijn kleine huisje kwijt kan. Plus een garage waar 6 auto’s in kunnen en ook een heerlijke kruiden- en groententuin. Dat je gewoon je tuin in kan lopen als je wat kruiden nodig hebt voor een gerecht, luxe! En dat ik ondanks al die jaren dat ik uit huis ben, nog steeds m’n eigen kamer heb, én dat er dan alsnog genoeg ruimte is voor vrienden/logés. Wat een luxe :) mijn ouders hebben het beter gedaan dan ik Haha, maar dat is dan ook in Drenthe.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
22-05-2019 22:57
Onze afwasmachine laat standaard drek achter op alle glazen en borden. Rotding. Een nieuwe van een beter merk zou heerlijk zijn...

Daar had ik ook last van. Las toen in een topic hier: 'zit het filter misschien los?' En ik dacht nog: 'Nee, dat is bij ons het probleem niet.'
Wél dus. ;-D
Dus kijk nog eens of je het filter wel strak dichtgedraaid hebt?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Nehemah schreef:
23-05-2019 00:49
In de binnenstad bedoel je? Hier zijn veel nieuwbouwprojecten (rijtjeshuizen en appartementencomplexen), en ik moet toegeven dat het er prachtig uit ziet. Maar het gevoel van 'JA, daar zou ik kunnen wonen' heb ik dan toch echt bij de appartementen. Heb nadat ik uit huis ben gegaan ook nooit meer in een eensgezinswoning gewoond, alleen in een benedenwoning en nu alweer best lang in mijn appartement. Het heeft gewoon echt wat vind ik :) Maar dat zal bij andere huizen natuurlijk ook ongetwijfeld zo zijn.
Ik denk dat het ook wel er aan ligt of je huisgenoten hebt. Nu vind ik het wel eens lekker dat we letterlijk fysiek gescheiden zijn.
Mijn partner heeft een appartement. Ik vind het altijd gezellig dat je ieder iets voor jezelf doet maar toch nog wat naar elkaar kan roepen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de luxe van een groot huis met 4 slaapkamers (slaapkamer, logeerkamer, kleedkamer, werkkamer).
Ligbad en wasdroger heb ik wel, maar gebruik ik eigenlijk haast nooit.

Ik heb géén vaatwasser. Ook geen technische snufjes e.d.
Een qoocker? Ik zou echt niet weten wat ik daarmee moet...(serieuze vraag: gebruik je die om thee mee te maken en de pasta direct in kokend water te doen?)

Een hulp in de huishouding heb ik nooit gehad; ik zie boodschappen doen en het werk in het huishouden/tuin als lichaamsbeweging (scheelt weer een rondje sportschool) :-D
gebruna wijzigde dit bericht op 23-05-2019 01:28
2.71% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven