Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
@tinkeltje: gelukkig van je goede vriendin en je man en natuurlijk je zoon. Dan maak je er met hun gewoon iets heel leuks van. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe mijn dochter zal reageren. Zij zegt namelijk wel eens, ja mama ik heb een baby in mijn buik, jaaa echt waar. Hoe oud is jou zoon?

Misschien sta je er ook wel iets anders in als je een goede echo hebt gehad.
Ik hoop dat ik deze zwangerschap wat meer mag genieten van het zwanger zijn. Vorige keer was het in het begin natuurlijk veel zorgen, ziekenhuisbezoeken en dergelijke en daarna verdriet en ongeloof. Ik heb toen weinig bij mijn zwangerschap stil gestaan, huilend in de babypark gestaan, geen behoefte aan een babykamer maken, kleertjes kopen en mij daarover weer schuldig voelen.
Jeetje wat een hoop overeenkomsten in dit topic. Hier is mn schoonmoeder een paar maanden terug overleden. Ik kwam er al van jongs af aan en had een hele goede band met d’r. Dus hier wordt ze in deze tijd ook extra gemist!

En ik werk ook in het onderwijs (VO). Ik vertel het ook nog voor de vakantie. Ben het twijfelen om het vrij snel na de goede echo (dus ergens in week 10) te vertellen. Ik denk dat ze me dan mss toch niet inzetten als mentor komend schooljaar. Dat is toch extra lastig als je van november tot maart weg bent.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Deb84: herkenbaar inderdaad. Mijn zoon is wordt bijna 3. Ze hoefde toen gelukkig niet naar het ziekenhuis voor behandelingen, dus dat viel wel mee. Maar er speelde zoveel in die tijd. Ik was toen ook nog aan het afstuderen. Alles bij elkaar een hele heftige tijd, waarin ik alles wat er gebeurde niet goed kon verwerken. Uiteindelijk dus ook een PND gehad. Man en ik hebben expres gewacht tot na het overlijden van mijn moeder en ik ben blij dat het uiteindelijk bijna een jaar geduurd heeft voor ik zwanger was. Ik ben er nu wel weer. Maar mijn hoofddoel is nu ook: meer rust voor dit babietje. (En dan besluiten we een nieuwbouwhuis te kopen :facepalm: ) Maar rust wordt echt mijn mantra, ik wil me heel bewust bezig houden met deze zwangerschap en met dit babietje. Man regelt dat huis maar. Ik denk dat ik ook gewoon weer een beval cursus ga doen, alleen hier voor.

Bumbly: ach wat een verdriet zeg. Een paar maanden is nog zo vers. Vind je man/vriend het ook moeilijk? Ik vind het gemis met mijn moeder altijd het sterkst met mijn zoon. Bij hem denk ik vaak: goh mam, je had hem nu eens moeten zien. Ik vind het gewoon zo zonde.
@Tinkeltje: oei, dat klinkt wel heftig, wat er allemaal speelde tijdens (en na) je eerste zwangerschap. Hopelijk lukt het dit keer wat beter om ervan te genieten en in ieder geval je rust te pakken. Laat je man het regelwerk maar lekker doen! Is het al bekend wanneer jullie huis wordt opgeleverd? Hopelijk wel ruim voor de uitgerekende datum, zodat je tijd hebt om lekker te settelen!

@ Bumbly: oh, een paar maanden geleden pas, dat is nog wel heel vers... Veel sterkte met het gemis!!

Ik heb zelf helaas nooit echt met mijn moeder gepraat over kinderen en zwangerschap, simpelweg omdat ik daar niet echt mee bezig was. Ik heb heel lang gedacht dat ik geen moeder zou worden (eigen keuze, had daar helemaal vrede mee), dus het was gewoon geen gespreksonderwerp tussen ons. Mijn moeder is maar een paar weken ziek geweest voordat ze overleed. In die tijd waren mijn vriend (nu man) en ik net met elkaar in gesprek over wel / niet aan kinderen beginnen. Ik heb toen nog wel aan mijn moeder kunnen vertellen dat we misschien tóch voor een kindje zouden gaan, maar verder dan dat zijn we niet gekomen... Mijn moeder heeft heel erg genoten van haar enige kleinkind (kleintje van mijn zus), ik had het haar zo gegund om dat nog met meer kinderen mee te maken. En ik had mijn kindje ook een hele lieve oma gegund (en mijzelf een lieve moeder in deze emotionele tijd :cry: ). Maar goed, zoals ik al schreef wel hele lieve en betrokken vader en siblings, dat verlicht de pijn wel een beetje. Ook een hele lieve schoonmoeder, maar ook nogal een bemoeial, dus ik moet even bekijken hoe dat uitpakt zodra ze weet dat ik zwanger ben ;-)

@Emili en @Bumbly: ah, nog meer docenten hier, leuk!! Ik werk zelf ook in het VO, net als Bumbly. Wij zitten in de regio die als eerste vakantie krijgt, dus als ik het vóór de vakantie al zou willen vertellen, dan zou dat bij 11 weken zijn (heb dan wel net de termijnecho gehad). Vind ik eigenlijk nog wat vroeg, ben te bang dat er dan misschien toch nog iets mis gaat. Bovendien zitten wij nu midden in de urenverdeling & takenverdeling voor volgend schooljaar; streven is om dat half juni te hebben afgerond. Dus of ik het nu in juli of pas in september vertel maakt dan ook niet meer uit: de taken voor volgend jaar zijn dan toch al verdeeld. En het nu al vertellen vind ik echt nog te vroeg. Overigens betekent dat dus dat ik wel gewoon mentor wordt volgend jaar. Niet ideaal inderdaad, maar ze hebben nogal een tekort aan mentoren hier op school, dus ik denk dat ik sowieso zou worden ingezet, ook als ze zouden weten dat ik zwanger wordt (ik vind het zelf een erg leuke taak en doe het graag).
Hoi!!

Wow wat is er mega veel bijgeschreven!!
Welkom allemaal en geniet van jullie zwangerschap!

Hier helaas verdrietig nieuws.. vannacht een vermoedelijke miskraam gehad :cry:

Volgende week naar de verloskundige om te zien of alles “schoon” is. Stiekem nog wel een heel klein beetje de hoop dat er misschien toch nog iets levends zit... maar ik heb er een hard hoofd in.

Gisteren hebben we toevallig net de mokken van Blond binnen gekregen die we na de echo aan onze ouders hadden willen geven. Dit zijn de XL opa en oma mokken, en hier staat gepersonaliseerd “januari 2020” op bijgeschreven... mocht ik iemand er nog blij mee kunnen maken, stuur me dan even een berichtje :rose:
Doutzenpoes schreef:
23-05-2019 16:37
Hoi!!

Wow wat is er mega veel bijgeschreven!!
Welkom allemaal en geniet van jullie zwangerschap!

Hier helaas verdrietig nieuws.. vannacht een vermoedelijke miskraam gehad :cry:

Volgende week naar de verloskundige om te zien of alles “schoon” is. Stiekem nog wel een heel klein beetje de hoop dat er misschien toch nog iets levends zit... maar ik heb er een hard hoofd in.

Gisteren hebben we toevallig net de mokken van Blond binnen gekregen die we na de echo aan onze ouders hadden willen geven. Dit zijn de XL opa en oma mokken, en hier staat gepersonaliseerd “januari 2020” op bijgeschreven... mocht ik iemand er nog blij mee kunnen maken, stuur me dan even een berichtje :rose:
Wat ongelofelijk rot voor jullie
Heel veel sterkte gewenst
Doutzen: wat verdrietig zeg. :cry: Heel veel sterkte. :hug:

Neliba: fijn dat je lieve zussen hebt en een lieve vader waar je het mee kan delen. Oplevering is een aantal maanden na de geboorte.
Woooow! Wat een boel verdrietige berichten hier :-(. Ik zou het mij niet kunnen voorstellen om het zonder mij ouders te doen. Met beide een hele goeie en close band. Mijn vader is helaas wel ziek maar met de juiste nieuwe medicatie die goed aansluit gaan we ervanuit dat hij nog jaren in ons midden is.

@doutzen neeeeee! Ik vind het zo erg voor je. Ik zal met je mee hopen. Echt helemaal kut! Kwam het plotseling opzetten? Heel veel liefssssss
OOOH nee Doutzen!! Heel veel sterkte.
@Doutzen, wat heftig... Sterkte meis.

@verlies ouders, heftige verhalen, meiden. Lijkt me pittig om dit niet met je moeder te kunnen delen. :(

@onderwijs, hier ook in VO. Ik twijfel over voor of na vakantie vertellen. Heb net de termijnecho gehad in de laatste week voor de vakantie. Ben ook wel beetje bang dat ze bewust taken bij me wegnemen, terwijl ik deze wel wil uitvoeren. Aan andere kant zou ik bang zijn dat in de zomer collega's erachterkomen en het dan via via bij leidinggevende terecht zal komen... Eerst de vroege echo en termijnecho maar afwachten.
@verlies ouders. Mijn vader is een aantal jaar terug overleden. Nu ik zwanger ben toe we er voor gingen en ook toen mijn schoonzus en broer hun zwangerschap aankondigde voelt dat nog altijd als een gemis
Hij had het er vroeger altijd over dat hij graag opi had willen zijn
Oh wat verdrietig doutzen. Ik herken je gevoel dat je toch dat beetje hoop blijft houden. Mocht je vragen hebben dan kan je me pb-en. Wees lief voor jezelf :hug:
O jeetje Doutzen wat een naar bericht. :| kwam het opeens of voelde je het ook echt aankomen. Ik ga heel hard hopen dat het toch allemaal nog goed zit, het is je zo gegund. Hou je ons op de hoogte? :hug:
@Doutzen: ah nee...... wat verdrietig :|
Heel veel sterkte en ik duim ook mee dat het misschien toch nog goed komt!!!

@Blauwbosbesje: worden er bij jullie op school in de laatste week voor de vakantie nog taken verdeeld dan? Bij ons willen ze half juni alles rond hebben. Ik ben dan acht weken zwanger, dan ga ik het echt nog niet op school vertellen. Dus of ik het nu vlak voor de vakantie vertel (inderdaad net na de 12-weken echo) of direct na de vakantie maakt praktisch gezien helemaal niet uit. En na de vakantie vertellen voelt op een of andere manier 'veiliger' of zo. Ik ben verder ook niet bang trouwens dat mijn leidinggevende er in de vakantie achter komt (zo veel collega's zal ik niet zien in de vakantie) en zo wel, dan vind ik dat eigenlijk ook geen probleem.
Hmmm.... terwijl ik dit typ bedenk ik me trouwens dat ik mijn leidinggevende op facebook heb... dan bestaat de kans natuurlijk dat ze er via die weg achter komt... misschien toch nog maar even nadenken over wanneer ik het vertel dan...
Jeetje Doutzen, wat ontzettend verdrietig om te horen. Tuurlijk houd je nog een beetje hoop. Ik duim en hoop nl heel erg met je mee. Heel veel sterkte meid!
@Doutzen, hoe ben je de nacht doorgekomen?

@Neliba, ze zijn nu bezig met de voorlopige taak- en klassenverdeling. In de eerste vakantieweek maakt de schoolleiding het plaatje compleet en maakt de roostermaker een concept rooster. Dat kan nog allemaal tot aan de start van schooljaar aangepast worden door omstandigheden. Ik zou ook eerst naasten willen inlichten. :flirting:
Hoi! Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik ben 29 jaar, getrouwd met m'n jeugdliefde (ook 29) en we hebben een dochter (aug. 2017). Gisterochtend had ik een positieve test. :D Volgens de berekening ben ik uitgerekend op 29 januari.

Wat een heftig bericht, Doutzen! :( Hoop voor je dat het toch nog goed zit. Sterkte!

En wat een heftige verhalen lees ik. Lijkt me verschrikkelijk als je je moeder (of vader) moet missen. En zeker in zo'n speciale periode in je leven. Dat wil je dan gewoon het liefst met haar delen. Voor iedereen die hem kan gebruiken: :hug:

Symptomen: vanaf vorige week vrijdag ben ik een emotioneel wrak. Huilen om de kleinste dingen. M'n borsten zijn mega gevoelig. En heb lichte krampen in m'n buik. Ook is m'n buik echt opgezet al aan het eind van de dag, dus m'n darmen zijn flink aan het rommelen. Vanochtend werd ik licht misselijk wakker. Gelukkig was vanille vla m'n redding ;-D

Echo: ik wil morgen of overmorgen nog een test doen en dan bel ik maandag de verloskundige. Rond de 7 / 8 weken doen ze hier een vroege echo en met 10, 11 of 12 weken de termijnecho. Bij dochter had ik m'n eerste echo al met 6+3, omdat man op vakantie ging. Ik heb toen met 8 weken nog een extra echo gehad en met 10 weken de termijnecho. En met 12 weken toen de echo voor de combinatietest. Ik besef me heel goed dat ik toen echt verwend was met zoveel echo's en dat ik het deze keer waarschijnlijk met minder echo's moet doen.

Opvang: Dochter gaat twee dagen naar het kdv en één dag naar oma (ene week mijn moeder, andere week schoonmoeder). Ik werk 3 dagen en man werkt ploegendiensten (6 dagen werken, 4 dagen vrij). We hebben dus de opvang geregeld voor mijn werkdagen.

Vertellen: Bij dochter hebben we het na de eerste echo verteld aan onze ouders en broers/zussen. En ik denk dat we dat nu weer gaan doen. En dan na de termijnecho vertel ik het op m'n werk en mag iedereen het weten.
Vanmorgen de clear blue met weken indicatie gegaan. Die had ik al een hele tijd liggen.
Gaaf heel mooi zwanger 3+ aan
Bedankt voor de super lieve berichten allemaal :heart: . En sorry dat ik even heel egoïstisch ben en verder niet op andere berichten reageer :facepalm:

Heel raar maar ik had op woensdag het gevoel dat ik misschien beter een inlegkruisje kon gebruiken zodat ik het eventueel beter zou zien mocht er toch iets van bloedverlies komen.. Eigenlijk zonder reden.. ik voelde wel krampjes in mijn buik, maar die voelde ik al vanaf het begin van de zwangerschap.
Toen ik naar het toilet ging op mijn werk zag ik een heel vaag veegje op het maandverbandje zitten.. maar dat was te verwaarlozen. Wel voelde ik steeds meer kramp in mijn buik, wat best verwarrend was omdat ik ook last had van darmen.

In de avond zag ik voordat ik ging slapen helderrood bloed op het maandverbandje zitten en zei ik al tegen mijn partner dat ik een slecht voorgevoel had en het niet vertrouwde..
Rond 2 uur snachts werd ik wakker van de buikpijn en bloede ik hevig. Daarna weer even gaan slapen, om 3 uur terug naar het toilet en toen waren er ook stolsels die ik verloor. Ik denk dat dat het “vruchtje” was :-(

Nu nog steeds veel bloedverlies..
Ik heb er weinig hoop meer op dat er nog iets zit en ben bang dat dit wel echt een miskraam is.. De echo hebben we naar 3 juni toe kunnen halen.. dan gaan ze kijken of alles schoon en weg is.. ik verwacht niet dat er dan nog iets zit helaas. Maar zeg nooit nooit..

Vandaag heb ik me ziek gemeld op mijn werk.. maandag is iedereen weer aan de beurt. Nu sterk het gevoel om even in ons eigen coconnetje terug te trekken.
Aan de ene kant staan we er nuchter in dat het kindje niet levensvatbaar was en liever dat het nu mis gaat dan straks een heel ongezond kindje... maar toch is het heel dubbel en verdrietig.

Lieve meiden, geniet van jullie zwangerschap. Ik duim heeeeel erg dat het allemaal goed gaat bij jullie, jullie allemaal een goede echo hebben en dat jullie allemaal een wolk van een baby in jullie armen mogen hebben in januari :heart: :heart: !!

Veel liefs
Hi iedereen! :)

Allereerste heel veel sterkte Doutzen!! :redrose:
1e ronde is bij mij ook een MK geworden :(
Leeg vruchtzakje - stomme term!!

Ik lees daarom nog even mee.. na eerste echo actiever.. dus fingers crossed :-|

Geniet van jullie zwangerschappen dames :flirting:
Ach, lieve Doutzen, wat ontzettend naar en verdrietig. Wie weet is er toch volgende week een wonder, maar dit is pittig! Hopelijk heb je steun aan je man en eventuele andere naasten. Sterkte en denk aan je!
Knotje, leuk, ook jeugdliefdes! Wat fijn dat je weer positief getest hebt. Had je een voorgevoel? Je hebt inderdaad veel echo's gehad. Was dat ook later in je zwangerschap zo? Hoe reageerde je man op deze positieve test? Fijn hoor!
Och jeetje doutzen heel heftig om te lezen en voel je niet bezwaard egoïstisch te zijn. Dat mag nu. En ook op je werk komt het wel weer. Nu even aan jezelf denken. :hug:
Ach Doutzen wat verdrietig. Had nog gehoopt het mee viel. Komend weekend maar even in jullie coconnetje blijven :cry: .

@Tinkeltje, het is idd nog erg vers en dat maakt deze periode ook wel lastig. Ze wilde heel graag oma worden, maar het is haar helaas niet gegund geweest. Man was een echt moederskindje, dus die vind het ook heel erg lastig. Gelukkig kunnen we er samen goed over praten, maar wat hadden we het graag met haar gedeeld :-( !

@Blauwbesje en Nabila, hier zijn ze nu ook bezig met de roosters en de verdeling van de taken. Vaak duurt dat wel zo'n beetje tot het einde van het schooljaar. Ik wil ook de echo volgende week afwachten. Ik denk dat ik het dan al vrij snel op school ga vertellen. Ik ben als de vakantie start al 14 weken, dus dan zou ik met 20 weken terugkomen. Dan heb ik waarschijnlijk toch al een duidelijke buik. Dan hoef je niet eens meer wat te vertellen.

@Knotje, wat leuk dat je ook al de overstap hebt kunnen maken :hello: ! Wat grappig dat je het over vanille pudding hebt. Ik heb het jaren niet gegeten en vind het nu opeens (vooral 's avonds) erg lekker. Ik heb ook opeens zin in allerlei melk-achtige dingen. Vla, kwark, melk, roomijs.. En die reclame voor de nieuwe McFlurry :kwijl: !
Lach hard, duik diep, kom terug..
Doutzen, wat een verdrietig bericht! Sterkte! :(

Blauwbosbesje, zijn jullie ook jeugdliefdes? Leuk! Wij zijn volgende maand 15 jaar samen. Man is heel blij! Hij wilde er al eerder voor gaan, maar ik was er nog niet helemaal klaar voor. Nu ben ik super blij en al helemaal aan het idee gewend. :) Ik had wel een voorgevoel door alle symptomen die ik had vanaf vorige week vrijdag.
Na de 12 weken kreeg ik gewoon de standaard echo's. Vanaf week 35 extra controles en groeiecho's, omdat ik dochter te lang niet had gevoeld en ik bleek toen te weinig vruchtwater te hebben. Ingeleid met 38+3, maar met dochter ging het goed! :)

Bumbly, gezellig dat we hier ook samen schrijven! Heftig van je schoonmoeder zeg. Wat een gemis! :( Je zin in melkproducten herken ik. Bij de zwangerschap van dochter had ik heel veel zin in brood met kaas en ijsjes :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven