Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
Ja dat vind ik ook een heel raar idee, je vergelijkt het toch met je eerdere zwangerschap. Maar goed, ze zeggen wel eens geen enkele zwangerschap is hetzelfde dus daar moeten we denk ik maar op vertrouwen. Ik denk alleen maar, zal het dan nu een jongen zijn..? Geduld, geduld, geduld..
Heerlijk een vakantie in het vooruitzicht, lekker doen hoor!

Dat vroege wakker worden heb ik inderdaad ook, bizar he. Vanochtend viel het nog enigszins mee, was rond 6 maar heb inderdaad ook al voor de positieve test vaak gehad dat ik rond 4/5 klaar wakker was.
Haha deb: bij de echopraktijk lag vorige keer een boekje met bakerpraatjes. Bij welke symptomen je een jongen of meisje zou hebben, klopte bij mij niks van.

Vroeg wakker heb ik niet. Ook niet ‘s nachts naar de wc. Zoon was alleen wel de hele nacht aan het spoken. Hij was gisteren gevallen en had een blauw oog en klaagde vannacht over pijn aan zijn oog. Vanmorgen zagen we twee snotogen.
Ik moest eigenlijk altijd al een keer snachts plassen, dat is niet veranderd nog.
@deb wat doe jij als je zo vroeg wakker bent? Blijf je liggen of ga je er uit?
Ik blijf nu steeds liggen.
Hey Tinkeltje misschien stelt het je gerust dat ik bij onze 2 zoons eigenlijk nergens last van gehad heb behalve wat moeheid in het eerste trimester. Verder helemaal niks en ze zijn nu toch echt 3 en 5 dus het uitblijven van kwaaltjes is ook prima.

Zou vandaag gewoon rustig aan doen. Als het kan even gaan liggen en probeer je zinnen te verzetten.
:hug:
Onzekerheid: Vervelend die onzekerheid... en ook wel herkenbaar, al gaat het hier met vlagen. Dit is mijn eerste zwangerschap, dus geen vergelijkingsmateriaal. Tot nu toe heb ik eigenlijk helemaal geen kwaaltjes, alleen wat gevoelige borsten (maar ook dat is de ene dag meer dan de andere). Helemaal geen misselijkheid, ook niet vermoeid of anders slaapritme, niet overdreven vaak naar de wc, gaan buikpijn / krampen.... Op zich heel fijn allemaal hoor, alleen voel ik me daardoor niet echt zwanger of zo. Maar goed, als het zo blijft zou dat natuurlijk heel fijn zijn!!

Vakantie: Wij gaan komende zomer een verre reis maken van 3,5 week (al in november geboekt), dus ik hoop dat ik me dan net zo fit voel als nu. Gelukkig wel naar een "veilig" land trouwens, daar hebben we wel rekening mee gehouden!! (Geen tropische ziektes zoals malaria of zika of zo).
@Arcticfox: Ik blijf liggen haha, soms val ik nog wel even in slaap. Snachts naar de wc heb ik gelukkig nog niet.

@Tinkeltje: nee vaak klopt er helemaal niks van, het is meer dat ik denk.. het is nu anders dus wie weet haha. Ach ja, allebei vind ik helemaal leuk.

Fijn te horen dat Gordijn weinig klachten heeft gehad, dus het kan wel!
Ik zou het helemaal prima vinden hoor, een zwangerschap zonder misselijkheid!
Onderzekerheid: valt wel mee op het moment. Heb ook eigenlijk geen klachten meer. Niet zo extra misselijk zoals sommige zijn als ze zwanger zijn.

Vroeg wakker heb ik ook geen last van. Ik slaap juist langer heb ik het idee.

Woensdag hebben we eindelijk de echo. Ben zo benieuwd hoe het er uitziet en of alles goed is
Jeetje wat hebben jullie veel geschreven zeg. Ik kan het soms niet helemaal bijhouden.

Wij hebben vanmorgen de echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien. Kindje was nog heel klein dus ben wel iets terug gezet voor nu. Verwachte uitgerekende datum is nu 13 januari en over 4 weken hebben we de termijn echo.

onzekerheid de onzekerheid blijft. Ook door de 2 eerdere miskramen. Was wel opgelucht dat de echoscopiste echt binnen 1 seconden al een kloppend hartje zag en dat ook direct zei. Ik zag zelf echt nog helemaal niets. Vind het zo moeilijk te geloven dat er gewoon een kindje in mijn buik groeit :-)

symptomen ik ben nog steeds erg misselijk. Smorgens moet ik echt direct eten zodra ik wakker wordt. Mn borsten zijn echt wel een stuk gevoeliger inmiddels, ik heb vaker hoofdpijn en Mn hartslag is ook echt een stuk hoger. Als ik 2 trappen op ben gelopen naar de wasmachine ben ik helemaal buiten adem.

Mijn vriend is heel zorgzaam voor me. Hij brengt me smorgens ontbijt en neemt veel uit handen en zegt steeds dat ik het rustig aan moet doen.
Frozenstar wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad❤
Ik kan mij met jou geschiedenis qua miskramen hoed voorstellen dat die onzekerheid blijft.
Ik kan zelf ook maar moeilijk geloven dat ik echt zwanger ben
Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad Frozen!!
Dat van je hartslag herken ik, soms denk ik even dat hij op hol slaat en inderdaad, wij slapen op zolder maar soms hijg ik gewoon een beetje als ik boven ben haha.
Oh Frozen_Star, wat gaaf dat je een goede echo hebt gehad met kloppend hartje!! Dat lijkt me zo gaaf! Je schrijf dat je eerder twee miskramen hebt gehad. Heb je toen ook eerst een kloppend hartje gezien of was de miskraam al vóór dit punt? Ik las dat een kloppend hartje bij de vroege echo wel een goede indicatie is dat het "goed zit" en dat de kans om daarna nog een miskraam te krijgen echt nog maar heel klein is.
neliba nee we hebben nooit een kloppend hartje op de echo gezien. De eerste ging al vroeg mis en kwam vanzelf op gang voor de echo. Bij de tweede hadden we een echo gepland bij 6.6 en daar was toen geen kloppend hartje te zien en een heel klein vruchtje. 5 dagen later weer terug en toen ook nog geen hartactiviteit en toen 3 dagen later nog eens een echo voor de medicatie en ook geen hartje.

Gynaecoloog vertelde dat wanneer je een kloppend hartje ziet bij een echo van rond de 8/9 weken de kans dat t nog misgaat echt maar een paar procent is.
Ik zit nu volgens hun berekening om 7 weken, dus ben wel iets terug gezet. Volgens mijn app zou ik 7+5 zijn.
Het is nog heel klein dus een andere manier van meten kan zo een paar dagen schelen vertelden ze. Niets om je zorgen over te maken
O wat fin frozenstar een mooi kloppend hartje. Snap dat het een opluchting is. Hopelijk kun je nu ook echt gaan genieten.

Buiten adem herken ik deels. Sommige simpele dingen kosten me echt moeite, terwijl ik een relatief goede conditie heb, maar gisteren door de bergen wandelen met de kinderen is dan weer minder hijgend. Ik merk ook dat ik beter ruik. Sommige geuren ruik ik van kilometers afstand terwijl ik dat voorheen echt niet hand.
Wat fijn Frozen! Ik heb het inderdaad ook wel eens gehoord van een gyn: als er eenmaal een hartje is, ben je al een heel eind.

Ik ben zojuist ook bij de vk geweest. Ik merkte dat ik het niet los kon laten en dat ik de hele dag er aan dacht. Ik mocht langskomen en ze hebben gekeken. Het beeld was passend bij de termijn. Er was Een zwangerschapsring met een stipje te zien, nog geen hartslag.
Goed dat je hebt gebeld Tinkeltje als je er ongerust op bent. Fijn dat ze je meteen lieten komen en dat het er allemaal goed uit ziet. Nu nog even wachten op de echo met een kloppend hartje!
Heeft iemand van jullie ervaring met de sea bands tegen de misselijkheid?
Hey mama's in spe!

Ik ben Linda, 28 jaar oud en 6,5 week zwanger van baby nummer 2 :) geloof 19 januari uitgeteld.

Mijn verhaal klinkt heel gek! 2 weken geleden ging ik mijn eerste echo doen. Ik zou toen 7 w 4 d zijn. Met heel veel verdriet kwamen we er achter dat er alleen een vruchtzakje met dooier was. Geen vruchtje.. 3 dagen later zou ik afspraken maken voor mijn curretage, maar wel nog een extra echo.

Hier had ik niks meer van verwacht. Ik had heel veel verdriet..
Maar wat zagen ze nu, wel een mini vruchtje! Van 5,5 week! De gyn. Was zo overdonderd dat ze me naar een betere echo apparaat op de verloskundige afdeling meenam om nog eens extra goed te kijken. En Ja, een vruchtje! De gyn. Echte alleen de kans erg klein dat het vruchtje nog Oh groeien. Misschien de eerste keer overheen gekeken? Of was er toch wat gegroeid? Ze gaf me 10% kans. Een week later mocht ik terug komen.

En dat was vandaag! :) en ja!!! Een mini babbiee met een perfecte hartactiviteit! 6,5 week oud... :heart:

Nu mag ik de 11de terug voor een termijn echo :) nu al zin in!

Ik voel me goed. Alleen redelijk moe en mijn boobs zijn ook 1 cup maat groter o_o
Wat fijn, Frozen.
Dat zit wel goed!

Fijn dat ze je gerust hebben kunnen stellen voor nu Tinkel.

Ik ben er ook heel veel mee bezig. Alles wat ik voel of niet voel brengt me aan het twijfelen. En verwacht elk toiletbezoek bloed te zien nog.

Wat een bizar verhaal Linda, welkom!
Linn in had jou verhaal gelezen echt ongelofelijk. Ik hoop dat het vanaf nu gewoon goed gaat

Tinkel goed dat je hebt gebeld en fijn dat je meteen langs mocht komen
Ik heb woensdag een echo en ben zooooo benieuwd
*FRozen_Star* schreef:
27-05-2019 17:51
Heeft iemand van jullie ervaring met de sea bands tegen de misselijkheid?

Ik heb het geprobeerd, het werkte bij mij niet. Volgens mij heb ik ze nog wel ergens liggen, als je ze wilt hebben mag je me wel een pb sturen.

Edit: heb ze gevonden. Ik wil ze zo wel naar je toe sturen, doe er toch niks mee.
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 27-05-2019 19:06
12.89% gewijzigd
Linn: welkom en bijzonder zeg! Wat fijn dat het uiteindelijk zo gelopen is.

Emili: ja naar he, dat heb ik dus ook nog. Maar ik merkte vandaag sowieso dat ik snel angstig en verdrietig ben. Ik heb het idee dat het door de hormonen komt. Ik hoop niet dat dat veel erger wordt.

Arctic: wat spannend! Woensdag al.
Fijn, Frozen en Linn!

Dames,ik heb het momenteel gigantisch druk op werk en merk dat ik me even afzijdig wil houden tot de echo van volgende week. Ik lees net vlagen mee als ik tijd heb, maar heb even niet de puf om op alles te reageren, sorry!
Wow welkom Linda, wat een verhaal. Bijzonder en heel speciaal.

@blauwbosbesje, wat vervelend dat je het zo druk op je werk hebt. Een deadline of gewoon een hele drukke baan? Snap dat je even de tijd neemt voor jezelf. Moet je zeker doen en als je het weer fijn vind kom gerust meeschrijven natuurlijk.

@tinkeltje, wat super lief van je VK dat je al meteen langs mocht komen. Hoe ver ben je nu en wanneer is je volgende echo? Hopelijk ben je iets wat gerust gesteld.
Jeetje lin wat een verhaal. Je bent dus in totaal 3 weken terug gezet op je eigen berekening? Dat is voor mij ook de reden dat ik dit keer wat later een echo heb gepland. Fijn dat je nu toch een mooie echo hebt gehad, maar wat een rollercoaster van emoties moet dat zijn geweest zeg.

Tinkel wat lief dat je ze wilt opsturen. Ik ga me er nog eventjes in verdiepen en reviews lezen. Ik laat het je weten.

artic wat spannend dat je woensdag mag, dat schiet al op. Hoelaat heb je de echo? En hoever ben je dan volgens je eigen berekening?

blauwbosbesje wat rot dat je het zo druk hebt. Doe rustig aan hoor, jouw eigen gezondheid en die van je kindje staat nu even op de eerste plaats. Begrijpelijk dat je niet altijd de puf hebt om te reageren
@frozen volgens mijn eigen berekening ben ik woensdag precies 6 weken
Ik ben zwanger geworden net ovulatie inductie en weet op een uur of 36 precies wanneer mijn eisprong is geweest.

@bosbes lekker doen waar jij behoefte aan hebt. Je bent niet verplicht hier fanatiek mee te schrijven of wat dan ook .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven