Vrouw aanspreken

19-05-2019 21:10 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.

Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.

Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.

En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.

Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
Abundance-of-Freedom schreef:
21-05-2019 23:39
Prank video. Hij heeft videos waarin hij vrouwen versierd (soms in de bieb met een roos :redrose: )

Die vrouwen gaan er helemaal op in, vinden hem helemaal cute en zijn bereid hun nummer te geven.

Dan zegt hij dat het een prank is, vrouwen helemaal teleurgesteld :D
Lijkt me gescript hoor. Vrouw is actrice
Waar is TO? Ik ben toe aan nieuwe input :-)
Afbeelding
TO, ik ben in mijn leven ook ontelbaar vaak aangesproken door mannen (ook met bijbedoelingen), en sommige laten mijn creepy radar afgaan, sommige zijn neutraal, en sommige moet ik van glimlachen, ook als ik niks van ze hoef. Ik heb even na zitten denken waar de subtiele grens ligt, en voor mij hangt het af van vier dingen. De context, het aantal keer dat we elkaar hebben gezien, je charisma en de wijze van aanspreken. Ik zal een aantal situaties voor je schetsen, zodat je beter begrijpt wat ik bedoel.

Situatie 1: Ik loop over straat, aan de overkant komt een man aangelopen. We hebben vluchtig oogcontact (zonder bijbedoeling vanuit mij gezien, we hebben simpelweg oogcontact zoals ik dat dagelijks met tientallen mensen heb). De man loopt voorbij. Hij komt even later achter me aangehold, zegt ''mag ik je wat vragen? Ben jij vrijgezel?'' Ik, overdonderd, zeg, nee. Hij: Oh, oke! Je ziet er super leuk uit! Hij geeft me een hand en loopt weg.

Context: heel ongewoon om mensen aan te spreken op straat, ik ben er met een doel (ergens heenlopen) niet voor contact. Dus raar.
Aantal keer dat we elkaar hebben gezien: nooit, dus ook raar.
Charisma: man in kwestie was extreem charismatisch.
Wijze van aanspreken: Ongewoon en heel erg direct.

Omdat de man echt extreem charismatisch was (hij schudde me ook vrolijk de hand en liep meteen weer fluitend weg) kwam hij er oke mee weg, en vond ik het niet creepy. Als een andere man exact hetzelfde had gedaan en gezegd, maar zonder de vrolijkheid van deze man en me doordringend had aangekeken, had ik het wel vreselijk eng gevonden.

Situatie 2: Ik kom regelmatig in een sportles, waar ik elke keer dezelfde jongen zie. Na een aantal keer dezelfde les te hebben gedaan, spreekt hij me aan en zegt: Jij komt ook vaak naar de xx les he? Doe je ook andere lessen daarnaast? We hebben een kort kletspraatje, maar kap het snel af want geen interesse. Ik voel dat hij interesse heeft voor verder contact.

Context: helemaal prima. Mensen in de sportschool die je vaak ziet kun je een terloopse vraag stellen of een terloopse opmerking maken, verwijzend naar de situatie waar jullie inzitten.
Aantal keer gezien: vaker, dus we herkennen elkaar - dus ook dat is een prima uitgangspunt om iemand aan te spreken.
Charisma: niet een charismatische jongen.
Wijze van aanspreken: ook prima. Context-afhankelijke vraag/opmerking waar ik antwoord op kan geven en goed op in kan gaan. ''Hey hoe gaat het'' is nooit een contextafhankelijke vraag of opmerking, en daarom een beetje vreemd.

Wat ik hiermee probeer te schetsen is: er zijn geen ''harde'' regels. Elke situatie is anders. Maar er zijn wel sociale, ongeschreven regels, die je kunt interpreteren en volgen. En als je die goed interpreteert, en met veel charisma op mensen ingaat, dan kun je succesvolle interacties hebben met vrouwen (en mannen, want mensen zijn mensen). Succesvol betekent overigens niet, je kunt meteen een date scoren. Het betekent dat je positief contact hebt gehad, waarbij ook als zij geen interesse in je heeft, je haar misschien wel hebt laten glimlachen of een vrolijk momentje hebt gegeven. Als je hier zelf niet zo vaardig in bent om die regels te herkennen, dan kun je het leren. En niet uit boeken. Ga erop uit, spreek allerlei mensen aan (niet alleen vrouwen) en langzaam bij beetje ga je vanzelf ontdekken waar mensen positief op reageren en niet.
S-Meds schreef:
22-05-2019 09:23
Lijkt me gescript hoor. Vrouw is actrice
Grote kans.
Ik hoop dat deze incel TO nog terug komt.
Waarom niet gewoon op tinder? Als je het verknalt zijn er genoeg andere om het op uit te proberen wat wel en niet werkt?

Vaak moet je het ijs breken als man zijnde, en dan komt de rest vanzelf!

Ik heb de meest rare dingen gezegd om het ijs te breken, en tot mijn verbazing werkte het meestal wel, niet denken maar doen... (Slogan komt mij bekend voor :p: )
Vanmiddag hoorde ik mezelf ook "Hey" zeggen,....tegen lammeren in het weiland aan de weg.
Misschien denken die wel: 'wat een creep is dat' :calimero:
nounou
Zeebeer schreef:
22-05-2019 18:41
TO, ik ben in mijn leven ook ontelbaar vaak aangesproken door mannen (ook met bijbedoelingen), en sommige laten mijn creepy radar afgaan, sommige zijn neutraal, en sommige moet ik van glimlachen, ook als ik niks van ze hoef. Ik heb even na zitten denken waar de subtiele grens ligt, en voor mij hangt het af van vier dingen. De context, het aantal keer dat we elkaar hebben gezien, je charisma en de wijze van aanspreken. Ik zal een aantal situaties voor je schetsen, zodat je beter begrijpt wat ik bedoel.

Situatie 1: Ik loop over straat, aan de overkant komt een man aangelopen. We hebben vluchtig oogcontact (zonder bijbedoeling vanuit mij gezien, we hebben simpelweg oogcontact zoals ik dat dagelijks met tientallen mensen heb). De man loopt voorbij. Hij komt even later achter me aangehold, zegt ''mag ik je wat vragen? Ben jij vrijgezel?'' Ik, overdonderd, zeg, nee. Hij: Oh, oke! Je ziet er super leuk uit! Hij geeft me een hand en loopt weg.

Context: heel ongewoon om mensen aan te spreken op straat, ik ben er met een doel (ergens heenlopen) niet voor contact. Dus raar.
Aantal keer dat we elkaar hebben gezien: nooit, dus ook raar.
Charisma: man in kwestie was extreem charismatisch.
Wijze van aanspreken: Ongewoon en heel erg direct.

Omdat de man echt extreem charismatisch was (hij schudde me ook vrolijk de hand en liep meteen weer fluitend weg) kwam hij er oke mee weg, en vond ik het niet creepy. Als een andere man exact hetzelfde had gedaan en gezegd, maar zonder de vrolijkheid van deze man en me doordringend had aangekeken, had ik het wel vreselijk eng gevonden.

Situatie 2: Ik kom regelmatig in een sportles, waar ik elke keer dezelfde jongen zie. Na een aantal keer dezelfde les te hebben gedaan, spreekt hij me aan en zegt: Jij komt ook vaak naar de xx les he? Doe je ook andere lessen daarnaast? We hebben een kort kletspraatje, maar kap het snel af want geen interesse. Ik voel dat hij interesse heeft voor verder contact.

Context: helemaal prima. Mensen in de sportschool die je vaak ziet kun je een terloopse vraag stellen of een terloopse opmerking maken, verwijzend naar de situatie waar jullie inzitten.
Aantal keer gezien: vaker, dus we herkennen elkaar - dus ook dat is een prima uitgangspunt om iemand aan te spreken.
Charisma: niet een charismatische jongen.
Wijze van aanspreken: ook prima. Context-afhankelijke vraag/opmerking waar ik antwoord op kan geven en goed op in kan gaan. ''Hey hoe gaat het'' is nooit een contextafhankelijke vraag of opmerking, en daarom een beetje vreemd.

Wat ik hiermee probeer te schetsen is: er zijn geen ''harde'' regels. Elke situatie is anders. Maar er zijn wel sociale, ongeschreven regels, die je kunt interpreteren en volgen. En als je die goed interpreteert, en met veel charisma op mensen ingaat, dan kun je succesvolle interacties hebben met vrouwen (en mannen, want mensen zijn mensen). Succesvol betekent overigens niet, je kunt meteen een date scoren. Het betekent dat je positief contact hebt gehad, waarbij ook als zij geen interesse in je heeft, je haar misschien wel hebt laten glimlachen of een vrolijk momentje hebt gegeven. Als je hier zelf niet zo vaardig in bent om die regels te herkennen, dan kun je het leren. En niet uit boeken. Ga erop uit, spreek allerlei mensen aan (niet alleen vrouwen) en langzaam bij beetje ga je vanzelf ontdekken waar mensen positief op reageren en niet.
Hele mooie reactie! Top, hier kan ik wat mee. Alleen charisma is iets wat je leert neem ik aan, kan niet bepaald meegaan met iedereen dat je altijd zomaar een gesprekje begint bij elke leuk uitziende vrouw. Bij een vrouw kan je namelijk ook afgewezen worden mijn inzien.
anoniem_386302 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 17:24
3.12% gewijzigd
22-05-2019 21:15
Ik hoop dat deze incel TO nog terug komt.
Ik hou van vrouwen, dus gaat niet echt op..
Ik ga morgen weet uit, ik neem alle tips mee, ben benieuwd in ieder geval en laathet zeker weten hoe het is gegaan.
Forever1994 schreef:
23-05-2019 17:25
Ik ga morgen weet uit, ik neem alle tips mee, ben benieuwd in ieder geval en laat het zeker weten hoe het is gegaan.
Go for it!

En wat teruglezend zie ik dat sommigen je een incel noemen, vind ik niet terecht. Incel is naar mijn idee:

1 nog geen ervaring met relatie/seks
2 onhandige ideeen over hoe je vrouwen benadert/versiert
3 boos en gefrustreerd
4 idee dat je recht hebt op seks

1 en 2 zie ik wel, 3 en 4 niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Forever1994 schreef:
23-05-2019 15:19
Alleen charisma is iets wat je leert neem ik aan
Nee, dat heb je of je hebt het niet. Je kunt het misschien een klein beetje aanleren, maar dan is het meer acteren dan echt. Je voelt het gelijk of iemand charisma heeft, of het nou om mannen of vrouwen gaat. Ik heb het zelf niet echt en dus ga ik ook niet doen alsof. Ik zou het ook niet kunnen en durven, daar ben ik ook te introvert voor. En uit jouw berichten leid ik af dat jij het ook niet hebt, anders had je dit topic niet geopend. Daarom werkt zomaar aanspreken van vreemde vrouwen bij jou waarschijnlijk ook niet. Moet je dus ook niet willen, wan dan acteer je iemand die je eigenlijk niet bent. Jouw manieren zijn (1) zorgen voor situaties waarbij je op een natuurlijke manier met vrouwen in contact komt en (2) daten. Ken jezelf, kies de manier die het best bij je persoonlijkheid past en stop met zo te focussen op een relatie. Man, je bent nog hartstikke jong!
Forever1994 schreef:
23-05-2019 15:19
Ik hou van vrouwen, dus gaat niet echt op..
Goed zo, veel succes morgen! :thumbsup:
JuriaanB schreef:
23-05-2019 23:00
Nee, dat heb je of je hebt het niet. Je kunt het misschien een klein beetje aanleren, maar dan is het meer acteren dan echt. Je voelt het gelijk of iemand charisma heeft, of het nou om mannen of vrouwen gaat. Ik heb het zelf niet echt en dus ga ik ook niet doen alsof. Ik zou het ook niet kunnen en durven, daar ben ik ook te introvert voor. En uit jouw berichten leid ik af dat jij het ook niet hebt, anders had je dit topic niet geopend. Daarom werkt zomaar aanspreken van vreemde vrouwen bij jou waarschijnlijk ook niet. Moet je dus ook niet willen, wan dan acteer je iemand die je eigenlijk niet bent. Jouw manieren zijn (1) zorgen voor situaties waarbij je op een natuurlijke manier met vrouwen in contact komt en (2) daten. Ken jezelf, kies de manier die het best bij je persoonlijkheid past en stop met zo te focussen op een relatie. Man, je bent nog hartstikke jong!
Ik snap je reactie. Maar als ik een vrouw in een club zie die oogcontact maakt dan kan ik me voorstellen dat ik het de allereerste keer ooit vreemd vind om een gesprek aan te knopen. Maar dat ik daarna steeds beter word en me op mijn gemak ga voelen. Ik denk juist dat ik de charisma heb, maar niet de zelfverzekerdheid door onervarenheid. Je stelt je wellicht kwetsbaar op in die setting, want een vrouw ziet jouw interesse maar wimpelt je af. Ik zou denken dat je hard op je bekvmoet gaan ipv altijd denken ‘nee lukt me niet’.
anoniem_386302 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 23:23
6.96% gewijzigd
23-05-2019 23:03
Goed zo, veel succes morgen! :thumbsup:
Dank zal jullie laten weten, ben benieuwd!
En? Hoe is het gegaan?
Daveotion schreef:
24-05-2019 11:47
En? Hoe is het gegaan?
Om eerlijk te zijn ging ik uit en raak ik dan altijd in de sfeer met vriend van me heb ik gemerkt. Ik heb oprecht geen vrouwen gezien die ik aantrekkelijk vond en die oogcontact met me hielden. Naja, heb eigenlijk ook èèn meisje aangesproken, niet echt oogcontact mee gehad. Vraag aan haar gesteld over de club, dus iets opgemerkt. Niets bijzonders hoor. Ik vond het ook ergens vreemd, want ik ging ditmaal uit in Utrecht en merk gewoon dat iedereen zijn ding doet en ikzelf ook, alsof ik het toch niet zo belangrijk vind om een vrouw tijdens uitgaan aan te spreken kreeg ik het gevoel bij. Was niet echt onder de indruk of zo.

Dus heb de tips wel opgevolgd in die zin dat er eerst nog oogcontact moet zijn, alleen niet echt oogcontact gehad en ook niet echt mee bezig geweest. Raakte in een andere flow.

Wellicht toch niet voor mij de plek om iemand te ontmoeten wellicht? Denk toch van, en dan? Zie mezelf niet iemand zomaar zoenen. Maar merk wel dat als ik nu oogcontact zou maken dat ik dan wel iets zou zeggen. Door die tips van jullie gaat het wel makkelijker en onbewust leg je er minder nadruk op..
En overwogen om je aan te melden op diverse dating websites? Misschien is dat wel wat voor je?
JvD94 schreef:
25-05-2019 17:06
En overwogen om je aan te melden op diverse dating websites? Misschien is dat wel wat voor je?
Jup, hebben we het erover gehad in dit topic. Had Tinder aangemaakt, maar ben geshadowbanned zoals ze dat noemen. Maand of twee geleden had ik het een keer aangemaakt daarna verwijderd vervolgens weer aangemaakt, daarna weer verwijderd. Nu maak ik het weer aan, maar Tinder laat mijn profiel niet zijn aan andere mensen. Moet drie maanden wachten. Zijn er nog andere apps die jij zou aanraden? Kan altijd proberen daarop, lijkt me interessant!
Forever1994 schreef:
25-05-2019 17:14
Jup, hebben we het erover gehad in dit topic. Had Tinder aangemaakt, maar ben geshadowbanned zoals ze dat noemen. Maand of twee geleden had ik het een keer aangemaakt daarna verwijderd vervolgens weer aangemaakt, daarna weer verwijderd. Nu maak ik het weer aan, maar Tinder laat mijn profiel niet zijn aan andere mensen. Moet drie maanden wachten. Zijn er nog andere apps die jij zou aanraden? Kan altijd proberen daarop, lijkt me interessant!

Badoo is nog een gedeeltelijk gratis variant om te proberen.
Bij mij hadden dating websites nooit succes alleen. Mijn vriendin ben ik gewoon met toeval tegengekomen, en het klikte gelijk.
(Bij mij lukte zoeken nooit, wel ooit 1x via lexa een date gehad.)

Het nadeel van dating websites is altijd dat mensen meer voor uiterlijk gaan, terwijl als je persoonlijkheid leuk is mensen vaak minder op uiterlijk gefocust zijn. Het is altijd een combinatie,

Maar ja met uitgaan zit er weer alcohol in het spel, er is ook altijd wat... :-? :@@:
Forever1994 schreef:
25-05-2019 17:14
Dat moest ik even googelen, shadow ban op tinder. Het klinkt heel erg oneerlijk en sneaky van ze. Zo ga je toch niet met leden om? Ik zou een andere app proberen, al kan ik je geen tips geven welke goed zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven